Polecane posty

A jak zablokowac miękki przód?

Znajomy mówił mi że powinny byc z boku dekielki które się odkręca i przekłada sworzeń,ale szukałem kilka razy i nic takiego nie widzę,dokładnie sprawdzałem.

Mam zetora 8011 z ładowaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Twój znajomy coś nie bardzo ten temat ogarnia :)

 

http://www.agrofoto....c-resorowanych/

 

Potrzebny jest Ci element, o który pytałem w powyższym temacie w ilości sztuk 2 :) Do tego 2 śruby M10x120mm. Wykręcasz zderzak I, (czyli tą dużą, krótką śrubę, wkręconą w środek pokrywy zwrotnicy), w jego miejsce wkręcasz zderzak II (taka długa, duża śruba z otworem w środku i gwintem tylko przy łbie :) ), w otwór w zderzaku II wkładasz śrubę M10, i wkręcasz ja w gwint, w dolnym zderzaku zwrotnicy, ściskając wszystko do kupy. 5 min i zwrotnice zablokowane.

 

Ale, prawdopodobnie nie będziesz miał za wesoło.

Raz, że często krótkie zderzaki są przyspawane od dołu do pokrywy zwrotnicy (albo potrzebne są nowe pokrywy, albo próba odratowania starych), więc jak nie będzie szło ich odkręcić, to trzeba zdjąć pokrywy i zobaczyć dlaczego nie idą.

Dwa- gumowy odbój wewnątrz zwrotnicy, gdy sprężyny dobije do końca jest po prostu masakrowany, a jego resztki uniemożliwiają wsadzenie zderzaka II oraz zalegają w gwincie na wspomnianą śrubę M10, uniemożliwiając jej wkręcenie.

 

Więc tak czy siak, zazwyczaj przy pierwszym blokowaniu zwrotnic, trzeba zdjąć pokrywy zwrotnic i zrobić porządek w środku. Jak zderzaki nie są zaspawane i idzie je wykręcić, oraz nie ma jakiejś masakry z gumami w środku, to jest to piękna robota- w otwory po zderzakach wsadza się pręt gwintowany M10, wkręca w gwint w dolnym zderzaku, daje odpowiednio szeroką podkładkę i ściska sprężynę nakrętką. :) Ale zazwyczaj trzeba kombinować z długimi śrubkami, drągami itp, jak koledzy wyżej wspominali. Ew. można zastosować, amatorski, chałupniczy ściągacz do sprężyn amortyzatorów samochodowych- czyli 2 śruby rzymskie + jakiś adapter :)

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. 

Tak jak w temacie mam problem z przednią osią w 80-tce. Z przodu mam balonówki 11.5/80. Jest to wersja DeLuxe i prawdopodobnie wyszła z takimi z fabryki. Mam na niej tura i jeżdząc po drodze czy nawet przy domu mocno "cieła" opony. Wymieniłem jedną na nową i jeszcze raz ustawiłem zbieżność tak jak piszą w instrukcji. Dalej "tnie" opony, mniej niż wcześniej ale jednak widać po kilku kilometrach. Jadąć np. z prasą po drodze czuć jak ciągnik ciągnie do prawej, ruszę kierownicą w lewo to wtedy zaczyna ciągnąć go do lewej i tak prawie cały czas. Zdarzy się nieraz że puszcze kierownicę i ciągnik jakis czas jedzie prosto ale potem znowu ciągnie do prawej lub lewej strony i to tak gwałtownie że można się znaleźć w rowie. NIe wiem gdzie szukać przyczyny. Przeguby, łożyska sprawdzone i są dobre. Może siadnięte na maksa sprężyny? Miał ktoś może podobny problem albo wie co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

A może zwrotnice mają już spory luz na tulejkach i w tym może tkwić problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

Mam nietypowe pytanie. Gdzie kupujecie te gumowe oslony harmonijkowe? Kupowalem w agromie i przez net i ten chlam wytrzymuje 2 miesiace. Guma parcieje i rozpada sie. Montaz jest prawidlowy, nie skreca jej poprostu pęka. Jak ktos wie gdzie kupic z dobrego materialu prosze o podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    535

Muszę wymienić belkę osi przedniej bo mam powybijane dziury gdzie wchodzi zwrotnica i wszystko ma niesamowity luz. Czy można wyjąć belkę osi i sworzeń bez odkręcania całego wspornika od ciągnika? Przy dużym luzie chyba sworzeń lekko wyjdzie jeśli się odkręci śruby i dekiel?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

Właśnie zabieram sie za remont przodu w mojej c-385 i zmieniam wspomaganie na siłownik z orbitrolem. Mam tura i chce zablokować zwrotnice. Kupiłem dzisiaj ( doszły dzisiaj) te zderzaki do blokowania https://sklep.mizar.com.pl/zderzak-ii-c-385-80271035-p-19714.html

Czy te zderzaki powinny mieć w środku gwint?  Bo jak przeglądam katalog to na logike powinien być gwint i otwór M10x1,25 i tam wkrecamy śrubę do blokowania. W moich zderzakach jest otwór M 12 i niema tam gwintu. Śruba 12 wchodzi bez problemowo. Moze ja coś zle zrozumiałem? Podpowiedzcie jak to powinno byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin14-90    0

Kolego gwint jest w środku zwrotnicy, jak wykręcisz zaślepki to wkręcasz te zderzaki w to miejsce i w środek wkręcasz śrubę m10 tylko musi byś ok 10-15mm dłuższa od zderzaka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75
Napisano (edytowany)

Właśnie naprawiam zwrotnicę i  mam taki przypadek że odkręcona była duża nakrętka w środku sprężyny i nie działało resorowanie .Nie wiem dlaczego się to odkręciło i czy tam powinno być jakieś zabezpieczenie.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj