Skocz do zawartości

Zdjęcie

oś przednia ursus 385


28 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Michciu

Michciu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Maz, okolice
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze, szczególnie produkcji polskiej

Napisany 13 styczeń 2012 - 20:49

oś przednia ursus 385 Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.
Już jest wszystko rozebrane, teraz tylko kupić części i złożyć.
Ten dekiel przy zdejmowaniu przytrzymaliśmy pasem transportowym, do nakrętek tych tulei, tam co pod nimi są łożyska, ojciec dorobił klucz, z kawałka profila :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oś przednia ursus 385 Dzisiaj, 06:36
  •  

#22 Share Michciu

Michciu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Maz, okolice
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze, szczególnie produkcji polskiej

Napisany 12 luty 2012 - 21:33

oś przednia ursus 385 Sorry, że tak post pod postem, pojawił się problemik.
Więc krótkie pytanie: w jakiej pozycji powinny być takie plastikowe miseczki (chyba tak się one nazywają), niżej link do zdj. gdzie są narysowane w przekroju, 1 czy 2? Te miseczki są w gumowej osłonie zwrotnicy, na dole sworznia głównego, przy piaście, od góry jest zabezpieczona pierścieniem, i przy skręcie kołami uniemożliwia skręcanie osłony gumowej. Stare miseczki były w pozycji 1, ale mój tata spiera się, że powinny być w pozycji 2, bo niby wtedy nie spadną. Ale wtedy będą miały możliwość ruchu góra-dół. Ja osobiście mówię że 1, bo tak było i nie będzie luzu, ale starszy nie chce mnie słuchać.
Mam nadzieję, że dość zrozumiale napisałem, jak nie to poprawię, tylko napiszcie.

http://www.fotosik.p...19167b2024.html

#23 Share adam140292

adam140292

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2012 - 10:47

oś przednia ursus 385 aby nie bawić się z drągami u lewarkami wystarczy odkręcić dwie śrubki po przekątnej i wkręcić dwie dłuższe z nakręconymi nakrętkami, nakrętki dokręcić do dekielka resztę śrub odkręcić i wtedy równo odkręcać nakrętki, te śruby powinny mieć ok 8-10 cm długości :)

#24 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2013 - 05:52

oś przednia ursus 385 Witam mam pytanko, czy podczas podnoszenia traktora zwrotnica powinna się wysuwać w dół, tak jakby "wychodzić" z obudowy sprężyny??

#25 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2013 - 10:29

oś przednia ursus 385 Jeśli masz klapnięte (zużyte) sprężyny to tak będzie. Jeśli masz obciążniki przednie, to również tak będzie (powinno się blokować zwrotnice resorowane do pracy z obciążnikami przednimi, o ładowaczu czołowym nie wspominając).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oś przednia ursus 385 Dzisiaj, 06:36
  •  

#26 Share MarcinZetor8011

MarcinZetor8011

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy pow. Radziejów
  • Zainteresowania:Rolnictwo krowy :)
    Historia
    itd.
    itp.
    :)

Napisany 12 styczeń 2014 - 18:26

oś przednia ursus 385 A jak zablokowac miękki przód?
Znajomy mówił mi że powinny byc z boku dekielki które się odkręca i przekłada sworzeń,ale szukałem kilka razy i nic takiego nie widzę,dokładnie sprawdzałem.
Mam zetora 8011 z ładowaczem

#27 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2014 - 20:26

oś przednia ursus 385 Twój znajomy coś nie bardzo ten temat ogarnia :)

http://www.agrofoto....c-resorowanych/

Potrzebny jest Ci element, o który pytałem w powyższym temacie w ilości sztuk 2 :) Do tego 2 śruby M10x120mm. Wykręcasz zderzak I, (czyli tą dużą, krótką śrubę, wkręconą w środek pokrywy zwrotnicy), w jego miejsce wkręcasz zderzak II (taka długa, duża śruba z otworem w środku i gwintem tylko przy łbie :) ), w otwór w zderzaku II wkładasz śrubę M10, i wkręcasz ja w gwint, w dolnym zderzaku zwrotnicy, ściskając wszystko do kupy. 5 min i zwrotnice zablokowane.

Ale, prawdopodobnie nie będziesz miał za wesoło.
Raz, że często krótkie zderzaki są przyspawane od dołu do pokrywy zwrotnicy (albo potrzebne są nowe pokrywy, albo próba odratowania starych), więc jak nie będzie szło ich odkręcić, to trzeba zdjąć pokrywy i zobaczyć dlaczego nie idą.
Dwa- gumowy odbój wewnątrz zwrotnicy, gdy sprężyny dobije do końca jest po prostu masakrowany, a jego resztki uniemożliwiają wsadzenie zderzaka II oraz zalegają w gwincie na wspomnianą śrubę M10, uniemożliwiając jej wkręcenie.

Więc tak czy siak, zazwyczaj przy pierwszym blokowaniu zwrotnic, trzeba zdjąć pokrywy zwrotnic i zrobić porządek w środku. Jak zderzaki nie są zaspawane i idzie je wykręcić, oraz nie ma jakiejś masakry z gumami w środku, to jest to piękna robota- w otwory po zderzakach wsadza się pręt gwintowany M10, wkręca w gwint w dolnym zderzaku, daje odpowiednio szeroką podkładkę i ściska sprężynę nakrętką. :) Ale zazwyczaj trzeba kombinować z długimi śrubkami, drągami itp, jak koledzy wyżej wspominali. Ew. można zastosować, amatorski, chałupniczy ściągacz do sprężyn amortyzatorów samochodowych- czyli 2 śruby rzymskie + jakiś adapter :)

Edytowany przez Stefano1, 12 styczeń 2014 - 20:33.


#28 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 luty 2015 - 23:03

oś przednia ursus 385

Witam. 

Tak jak w temacie mam problem z przednią osią w 80-tce. Z przodu mam balonówki 11.5/80. Jest to wersja DeLuxe i prawdopodobnie wyszła z takimi z fabryki. Mam na niej tura i jeżdząc po drodze czy nawet przy domu mocno "cieła" opony. Wymieniłem jedną na nową i jeszcze raz ustawiłem zbieżność tak jak piszą w instrukcji. Dalej "tnie" opony, mniej niż wcześniej ale jednak widać po kilku kilometrach. Jadąć np. z prasą po drodze czuć jak ciągnik ciągnie do prawej, ruszę kierownicą w lewo to wtedy zaczyna ciągnąć go do lewej i tak prawie cały czas. Zdarzy się nieraz że puszcze kierownicę i ciągnik jakis czas jedzie prosto ale potem znowu ciągnie do prawej lub lewej strony i to tak gwałtownie że można się znaleźć w rowie. NIe wiem gdzie szukać przyczyny. Przeguby, łożyska sprawdzone i są dobre. Może siadnięte na maksa sprężyny? Miał ktoś może podobny problem albo wie co jest nie tak?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oś przednia ursus 385 Dzisiaj, 06:36
  •  

#29 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 25 luty 2015 - 17:05

oś przednia ursus 385

A może zwrotnice mają już spory luz na tulejkach i w tym może tkwić problem.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


Podobne tematy zbieżność ursus c385 kola zetor 8011