kamil555

Dźwignia obok skrzyni biegów

Polecane posty

jan81    0

To pewnie będzie do biegów (np z 1 na 2). Może ktoś przerobił sobie na normalną a to odłączył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    1

Jeżeli to jest JuMZ, to w moim w tym miejscu (mam starszy typ z małą kabiną) jest taki malutki pedał który włącza drugi stopień sprzęgła umożliwiając włączenie wałka WOM. Być może w nowszym typie jest to rozwiązane za pomocą dźwigni, powinna być ona połączona cięgnem z obudową skrzyni biegów, a 'ruszanie' tą dźwignią powinno powodować wyciąganie tego cięgna z obudowy. Ale w swoim nigdy tego nie używałem, bo mój służy tylko i wyłącznie jako podwozie dla koparko-ładowarki, a napęd pomp mam przerobiony na reduktor z typu budowlanego.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Temat troszkę zakurzony, ale chciałbym nawiązać do zdjęcia i poznać działanie dźwigni.

W przypadku z którym mam do czynienia o istnieniu tej dźwigni nie było pojęcia do momentu, gdy przy nauce obsługi obracania fotela mała dźwignia została zahaczona nogą i zaczęła poruszać się luźno. Wtedy udało się odszukać na różnych stronach, że jest to jakaś dźwignia od sprzęgła WOM, ale nigdzie nie był opisany sposób działania. Po zajrzeniu pod kabinę i wyrzuceniu ziemi widać kawałek pręcika o średnicy ok. 3-4mm i długości jeśli dobrze pamiętam 5cm. Nie widać czy był on pęknięty ani do czego zamocowany, czy nie widać drugiej połówki tego cięgna. Nie wiem, czy ten drut jest oryginalny i co ma on robić. Z jakiegoś rysunku z instrukcji w *.pdf ledwo widać, brak opisu i tylko domyślam się, że o cięgno może wchodzić w otworek przy wałku "pośrednim" od sprzęgła (ten u góry skrzyni pod kabiną). Jak podejrzewam (ale nie mam żadnej pewności) wciskało się pedał sprzęgła i wtedy po ruszeniu małą dźwignią ten drut dociskał zapadkę przy wałku i blokował pedał sprzęgła (???).- To tylko moje domysły. Ktoś wie jak to działa i jak to powinno być złożone? Można łatwo zdemontować kawałek podłogi wokoło tej dźwigni, aby to naprawić , czy chociaż dobrze obejrzeć (kabina duża, JUMZ rolnicza z osprzętem do ładowania z 1989r środek jak na zdjęciu na początku tematu)? Pompy z tyłu poprzedni operator włączał tylko dźwignia pod siedzeniem, a nie wie od czego jest mała dźwignia.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

A może obroty wom zależne nie zależne ? lub 540/1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie Panowie to jest blokada którą blokowało się skrzynię na biegu jałowym tak aby nie było możliwości wrzucenia żadnego biegu

zastosowanie znajduje to przy koparko spycharce kiedy obraca się fotel tyłem do kierunku jazdy podczas kopania

zdjęcie podłogi za wiele Ci nie pomoże

mam gdzieś chyba zdjęcie zrobione podczas malowania więc jak być chciał to mogę wrzucić

 

PS sory za odkopanie tematu sprzed roku może komuś się przyda ; p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Zdjęcia jak najbardziej się przydadzą. Trochę tych sprzętów jeszcze jeździ. W moim przypadku mechanizm z dźwignią nie był naprawiany. Może przy okazji innych prac kiedyś się to przyda. Czyli ta dźwigienka blokuje wodziki, lub samą dźwignię biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj