maciek

Jak założyć przedni napęd do Ursusa 12xx?

Polecane posty

fordtw15    0

jak po załączeniu przedniego coś się dzieje ze wzmacnaczem to znaczy że gdzieś jest nie szczelny układ i ciśnienie z mikropompki mocno spada po włączeniu przedniego, tam gdzie jest zamontowany wał są tarczki podobne jak w wzmacniaczu tylko mniejsze trzeba je sprawdzić( zamiast nich właśnie można zamontować Sprzęgło kłowe, jak to się ma w eksploatacji to nie wiem)ważne też jest oprocz tarczek stan oringów i idą tam gdzieś jeszcze takie małe pierścienie, wydaje mi się ze 2, tez są ważne żeby ciśnienie nie uciekało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki84i    0

W sumie to jak teraz myślę to gwizd może pochodzić z tarczek od przedniego napędu a nie z wzmacniacza napędu więc pewnie jak wstawię sprzęgło kłowe, powymieniam oringi i pierścionki powinno być ok ale to się okaże, martwi mnie jeszcze sprawa załoczania się żółwia podczas gdy napęd przestaje działać (może to też wina tego że napęd nie ciągnie i olej traci ciśnienie) jakieś propozycje!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki84i    0

Łatwo powiedzieć, jakby dziadek chciał powiedzieć co go boli to bym tak zrobił, ale muszę szukać w ciemno przyczyny i strzelać że może to to a może to coś innego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

rozebrać to to nie jest aż tak dużo pracy, zobaczysz stan tych tarczek a jak uszczelnisz tam wszystko to uważam że bedzie o wiele lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati171892    12

też tak miałem w mtz-cie podczas orki to się rozłączał ale to tylko na chwilke ale naciągnelismy linke i wszystko było git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

MTZ ma napęd załączany mechanicznie.Jak gwiżdże to raczej nie napęd.jak napęd zaczyna ciągnąć to rwie,zgrzyta i wtedy będzie szarpał.Załóż sprzęgło kłowe i nowe uszczelniacze w przystawce do napędu.Zaletą sprzęgła kłowego jest to że jak jest słabe ciśnienie to i tak napęd nie puści a po wyjechaniu na drogę to trzeba niekiedy cofnąć żeby się rozłączył,tak trzyma.Jak będziesz kupował to zachowaj fakturę lub paragon bo miałem przypadek jak sprzęgło po paru mth się rozsypało, ale wymienili na nowe.

A jak zaczyna gwizdać to ciągnik zwalnia bo jeśli nie to nie jest wzmacniacz tylko napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1117

Ciśnienie może również uciekać na załączaniu WOM. Na początek proponowałbym wymienić uszczelnienie na załączaniu przedniego napędu i hamulcu wzmacniacza, koszt niewielki a może pomóc. Tak się ratowałem aby ciągnikiem obrobić jesień, zimą rozebranie i naprawa i problem znikł.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki84i    0

Juz zamówiłem sprzegło kłowe i zobaczymy co bedzie sie dzialo, odnoścnie tego gwizdu to - tak zwalnie wdedy jakby sie zółw załaczyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki84i    0

hmm grzebanie na złączu WOM wiąże się z koniecznościa rozpoławiania ciagnika a tego nie chce robic poniewaz 1 rok temu rozbierałem ciagnik na posredniej skrzyni i wszystkie uszczelniaczi i pirscienie wymienieale na złaczu, wiec tam powinno byc ok dzis wyjąlem naped i jutro zaloze sprzeglo klowe, mam nadzieje ze to cos pomoze chociaz w to nie wierze, na jakiej zasadzie to dziala hmmm......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

I dodatkowo jeszcze tłoczy olej na chłodnicę oleju jeżeli takowa jest oraz smarowanie tulei sprzęgłowej, smarowanie dyferencjału oraz zasilenie pompki tłoczkowej.

 

kolego pompa tłoczkowa to jest ta taka mała w środku??? mi się wydaje, że to właśnie ona ciśnie olej na chłodnice. wytłumacz mi dokładnie jak to z tym jest bo ciekaw jestem. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

Panowie, czy dobrze zrozumiałem, że mikropompka służy również do napędu serwa - wspomagania ? Myślałem, że do napędu serwa jest inna pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Przez mikro pompę przechodzi napęd do pompy wspomagania.

Sąsiada na razie nie widziałem.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szyszka    6

Witam , czy można by zakładając przedni napęd do 1222, założyć felgi i koła 28 tak jak jest to w zetorze 12245, napewno zwiększyło by to siłę uciągu, wydaje mi się że wszystko jest takie same tylko trzeba by założyć takie tryby jak są w zetorze żeby zgrać odpowiednio przełożenia , poradźcie czy dobrze myślę.

tabela przelozen w ksiazce napraw ursusa , na skrzynie 4 biegowa kola 28 przod i 34 tyl jest ok, bo mam znajomego ktory ma to zestawienie w zetorze ale na 3 biegowej skrzyni i jest za\ duza luka miedzy dwa a jeden , pozdraiwam , sam zakladalem przod do 1002 dwie osoby dwa dni jesli chodzi o rozpolowienie i wlozenie trybow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

będzie pasował tylko koła zębate oraz opony musisz dopasować wg tego co napisał @sadek a w jakiej cenie kupujesz pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

Wiesz ciężko stwierdzić może mieć 18.4 R34 albo takie jak twój najlepiej koła zębate sprawdź po numerach katalogowych . no to fajna cena za tyle to i ja bym kupił pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buczacza1    0

Szukałem ponad rok bo nie dam 12tys za kilkaset kilo metalu

Edytowano przez buczacza1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj