maciek

Jak założyć przedni napęd do Ursusa 12xx?

Polecane posty

ja zakładałem do zetora 12111 czyli teraz jest 12145... po prostu kupujesz napęd, liczysz ile masz zębów na trybie od przystawki i zamawiasz tryb w sklepie do ciągnika bo musisz go rozpoławiać między skrzynią a przednim mostem i tam jedną zębatke wyrzucisz a założysz nową (będzie inna). Ważne są te zębatki bo koła nie będą ci się zgrywały, musisz też podać jakie masz opony i felgi, ja z tyłu mam 18,4 R34 a na przodzie mam 14,9 R24. A jakbyś np miał z przodu 14,9 R28 lub 12,4 R24 to masz inne zębatki. także bez katalogu się nie obejdzie :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Chyba ci się pomyliło tylnym mostem , napisz jaki jest koszt, bo według mnie to się nie opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer36    0

koszt przedniego napędu, trybu i robocizny wyniesie na pewno ponad 14 tys. ale będzie to nowy ciągnik do pola a do tej pory był tylko do transportu, bo w polu nie dawał rady. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No racja zamiast tylnego napisałem przedniego mostu... :blink:

a jeśli chodzi o koszt to ja za przedni napęd zapłaciłem 12000 zł Jest on załączany hydraulicznie więc musiałem wymienić mikropompke żeby przedni napęd ciągną a jej koszt to nie całe 400 zł + tryb do ciągnika, rurka od dekla od skrzyni biegów do przystawki... nie pamiętam ile ten tryb kosztował ale tak około to koszt do 800 zł

 

No i druga sprawa...

wymiana oleju w przednich zwolnicach i uszczelnienia. ja musiełem nawet wymienić widelce te które wychodzą z osi do zwolnic...

 

Czyli na do przedniego napędu po zakupie w moim przypadku trzeba było dołożyć 1500-2000zł

 

Ale warto było :huh: teraz się czuje podwójną moc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta mikropompka znajduje się w przedskszyni, na pewno wiesz gdzie jest pompa od wspomagania to mikropompka właśnie napędza pompe od wspomy... czyli jest też zamontowana w przedskrzyni ale od strony skrzyni biegów... myśle że się połapiesz :huh: Ona odpowiedzialna jest za przedni napęd i za wzmacniacz momentu jeśli masz go jeszcze dobrego :blink: jeśli mikropompka będzie rozwalona to po rozgrzaniu ciągnika przód nie będzie ciągnął...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

ale nie koniecznie trzeba brać stąd ciśnienie na roździelacz od napędu my u siebie mamy wzięte z głównej pompy z miejsca w którym wchodzi główne zasilanie do podnośnika i nie ma problemu że napęd się wyłącza z resztą z tego co mi wiadomo seria ursusów **34 miała tak brane zasilanie, a co do kosztów to jak dobrze poszukasz to można je sporo zmniejszyć u nas np, koszt napędu był w granicach 6 tysiency i oddana miękka oś z czego 5 koła to kompletny remont przedniego napędu z wymianą wszystkich wałków i koszów zwolnic a tysiąc to koszty transportu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jeśli oddałeś starą oś to wiadomo że koszt napędu był tańszy... no i zależy do jakiego ciągnika bo ja i farmer36 mówimy o ciągnikach 6 cylindrowych a przy nich przody są większe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer36    0

A co z wałkiem sprzęgłowym?? Trzeba go wymienić? Czy z przodu mogą być opony 16,9-24?Czy będą się zgrywać z tylnymi 18,4-34?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Po co wałek wymieniać. A opony lepiej zastosować 420/70R24. 16,9 to niezbyt pasuję na tą felgę.

 

@rafal13113 nie grzeje się olej w skrzyni po zastosowaniu obwodu wysokiego ciśnienia?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

No jeśli oddałeś starą oś to wiadomo że koszt napędu był tańszy... no i zależy do jakiego ciągnika bo ja i farmer36 mówimy o ciągnikach 6 cylindrowych a przy nich przody są większe...

 

Osie bez blokady w 4 i 6 były takie same. Za to z blokadą były dwie wersje- wąska i szeroka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

Po co wałek wymieniać. A opony lepiej zastosować 420/70R24. 16,9 to niezbyt pasuję na tą felgę.

 

@rafal13113 nie grzeje się olej w skrzyni po zastosowaniu obwodu wysokiego ciśnienia?

 

 

hmm możesz sprecyzować bardziej o co chodzi bo jakoś nie moge cię zrozumieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Podnośnik ma wyższe ciśnienie , podłączenie rozdzielacza przedniego napędu do podnośnika może wpłynąć na temperaturę oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Ja kupilem kompletny naped za 10 tysiecy po regeneracji. Kompletnie nic przy nim nie trzeba bylo robic. Nawet luzow nie ma. Musialem wstawic zebatki do tylnego mostu jak kolega pisal. Wynioslo to 2 tysiace ale mechanik sobie troche duzo przesadzil. Bo w pozadnym serwisie robilismy.

 

Ale warto bylo! Faktycznie teraz czuje sie ta moc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

16.9 r24 z 18.4 r34 nie będą ci się zgrywać ale możesz sprzedać te opony 16.9 i kupić 14.9 a najlepiej zamiennik 420/70 r 24 bo są szersze i będą się zreywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

Podnośnik ma wyższe ciśnienie , podłączenie rozdzielacza przedniego napędu do podnośnika może wpłynąć na temperaturę oleju.

 

 

hmm nie ma zegara od temperatury w skrzyni więc trudno mówić jak to wygląda ale jakiś nieprzewidzianych oznak nie ma, w okolicy jeden gości też ma tak zrobione w kilku swoich ursusach i też nic nie mówił żeby było coś nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

ale nie koniecznie trzeba brać stąd ciśnienie na roździelacz od napędu my u siebie mamy wzięte z głównej pompy z miejsca w którym wchodzi główne zasilanie do podnośnika i nie ma problemu że napęd się wyłącza z resztą z tego co mi wiadomo seria ursusów **34 miała tak brane zasilanie, a co do kosztów to jak dobrze poszukasz to można je sporo zmniejszyć u nas np, koszt napędu był w granicach 6 tysiency i oddana miękka oś z czego 5 koła to kompletny remont przedniego napędu z wymianą wszystkich wałków i koszów zwolnic a tysiąc to koszty transportu

ta seria ma zasilanie napędu z mikropompki, zresztą wszystkie pochodne tak mają, a tak ja ty masz zrobione to jeszcze nie widziałem.róznica w ciś jest bardzo duża ponieważ na mikro masz stałe w granicach 10-12 atm,

natomiast w podnośniku ok 170 atm, no i aby użyć napędu musisz mieć włączoną pompę, chyba że tylko w polu używasz.ale jeśli sprawuje się to dobrze to jest to ciekawe rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

no napędu raczej po drogach nie używam bo po co

a to że musi być włączona pompa bajka przecież nie używasz napędu jadąc po drogach na pusto, zazwyczaj się go używa razem z podnośnikiem, a że jest różnica w ciśnieniu ale w tym przypadku to raczej nic nie przeszkadza ważne aby docisneło zęby do siebie bo jest wstawione sprzęgło zębate i dobrze trzymało więc jak dla mnie jest ok,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer36    0

A czy ta mikropompka służy jeszcze do czegoś innego? Czy tylko napędza pompe od wspomagania??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikro pompka napędza ci pompe od wspomagania (nie hydraulicznie tylko na frez bo jedna wchodzi w drugą) Służy do załanczania przedniego napędu i wzmacniacz momentu czyli żółw zając i załanczanie wałka WOM przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem przedni naped w poniedzialek zaczynam zakładac. Pytam z proźbą ile trzeba nalać oleju do zwolnic i koła atakujacego oraz jakiego i co ile wymieniac czy jak bo w tym temacie jestem lekko kiepski.

Dziekuje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kupiłem przedni naped w poniedzialek zaczynam zakładac. Pytam z proźbą ile trzeba nalać oleju do zwolnic i koła atakujacego oraz jakiego i co ile wymieniac czy jak bo w tym temacie jestem lekko kiepski.

Dziekuje :(

 

Z przodu nam weszło z zetorze 12145 10 l oleju i chyba wlaliśmy przekładniowy ale ten gęściejszy.. a ile dokładnie to masz na tej zwolnicy wlew to ustawiasz ją do góry (tam wlewasz olej) a 90' (czyli ćwiartka koła) w bok masz śrubkę i ją odkręcasz. wlewasz olej i gdy tą małą śróbką pokaże ci się olej tzn jest stan czyli max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Mikro pompka napędza ci pompe od wspomagania (nie hydraulicznie tylko na frez bo jedna wchodzi w drugą) Służy do załanczania przedniego napędu i wzmacniacz momentu czyli żółw zając i załanczanie wałka WOM przy kierownicy

 

I dodatkowo jeszcze tłoczy olej na chłodnicę oleju jeżeli takowa jest oraz smarowanie tulei sprzęgłowej, smarowanie dyferencjału oraz zasilenie pompki tłoczkowej.

 

Odnośnie z tym zasileniem z pompy podnośnika może jest jakiś rozdzielacz strumienia bo dla ciśnienia ok 10 bar to tarcze ściska z siłą ok 1 tony ale jeżeli jest już 120 bar to wychodzi 12 ton nacisku a ta konstrukcja nie jest chyba przygotowana do takich ciśnień.

 

Ja kupilem kompletny naped za 10 tysiecy po regeneracji. Kompletnie nic przy nim nie trzeba bylo robic. Nawet luzow nie ma. Musialem wstawic zebatki do tylnego mostu jak kolega pisal. Wynioslo to 2 tysiace ale mechanik sobie troche duzo przesadzil. Bo w pozadnym serwisie robilismy.

 

Ale warto bylo! Faktycznie teraz czuje sie ta moc :(

 

2 tysiące to sporo za taką robotę, czemu sam tego nie zrobiłeś????

 

Każdy widzi tylko robociznę (nic nie włożył a 2 tysiące wziął), a koszty utrzymania warsztatu i siebie (podatek dochodowy, ZUS, energia, podatek od metrów warsztatu, amortyzacja narzędzi, itp) PAMIĘTAJCIE TEŻ I O TYCH KOSZTACH (chyba że gdzieś na czarno).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Każdy widzi tylko robociznę (nic nie włożył a 2 tysiące wziął), a koszty utrzymania warsztatu i siebie (podatek dochodowy, ZUS, energia, podatek od metrów warsztatu, amortyzacja narzędzi, itp) PAMIĘTAJCIE TEŻ I O TYCH KOSZTACH (chyba że gdzieś na czarno).

 

 

Nie na czarno tylko w dobrym warsztacie! Napisałem tak, że drogo bo ten cwaniak przed robotą umówił się z nami na ok 1 tys zł a po robocie zarządał 2 tysiące!!! To nie było w porządku! Ale dostał kopa w d*** i te swoje oszukane pieniądze!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki84i    0

Witam!!! Posiadam ursusa 1204 z 1976r. i mam problem z przednim napędem. Pod obciążeniem się ów napęd się rozłącza i słychać tylko jak zagwiżdże wzmacniacz momentu, i nie wiedząc czemu załącza się żółw.Również gdy napęd się rozłącza to cały przód drży (tzn. mocno szarpie ciągnikiem i przestaje ciągnąć) Mikropompka nowa... tarczki w wzmacniaczu nowe i dołożona jedna ze starych i niby wszystko jest ok.

Słyszałem żeby zamontować SPRZĘGŁO KŁOWE ale za bardzo nie wiem gdzie to miało by być zamontowane i zamiast czego, również słyszałem ze przyczyną tego że napęd przestaje ciągnąć może być problem z pompą od tylnego podnośnika... Czekam na opnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj