Polecane posty

marcus    0

Od piątku jestem posiadaczem John Deere 2850 z 1989r :blink: . Ciągnik został sprowadzony z Francji i ma przepracowane 7500 godzin. Przebieg jest oryginalny.

 

Jedyne co mi się w nim nie podoba, to koła...ma założone duże koła...z przodu 32 a z tyłu 38. W przyszłości chciałbym je zamienić na standardowe montowane w tym modelu 24 przód i 34 tył.

 

po długim postoju z filtra paliwa cofa się paliwo. Na przewodzie łączącym pompkę paliwa z filtrem zamontowałem zaworek przepływowy, ale problem nadal występuje. Gdzie powinienem szukać przyczyny cofania się paliwa?

Drugi problem to rozrusznik. Kilka razy zdarzyło się że rozległ się straszny zgrzyt... podejrzewam że do wymiany jest elektromagnes (bendiks) rozrusznika, albo trzeba będzie dać rozrusznik do naprawy.

 

W najbliższych dniach chcę wymienić olej w hydrauliczno przekładniowy, silnikowy i filtry. Do skrzyni chyba zaleję Agrol U, ale nie mam pomysłu co wlać do silnika... Jaką lepkość powinien mieć olej w silniku?

Ile oleju wchodzi do silnika i do skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Ja również jak kolega @krytianrolnik polecam turdus. Olej dobrej jakosci. I za rozsadną cene. Agrol do skrzyni to wedlug mnie tez bardzo dobry pomysl.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

jaką lepkość powinien mieć olej silnikowy, a jaką hydrauliczno-przekładniowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Nie wiem jak dokladnie do john deera. Ale dla przykladu dla zetora serii 7540-10540 producent zaleca:

olej silnikowy: 20W/30, 20W/40, 15W/30, 15W/40

olej przekladniowy: 80W


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

Już kupiłem oleje i filtry

 

Do silnika wybrałem Turdus SHPD 15W40, a do skrzyni Agrol-U. Wybór padł na Agrol-U ponieważ zawiera specyfikację John Deere J20C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

w 5l bańkach.

Niestety u mnie nie w pobliżu nie ma sklepu takiego jak np. Grene i może dlatego tak drogo zapłaciłem... Nie ma możliwości kupienia oleju z beczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

wydaje mi się że "na oko" mają podobną gęstość...

 

A tak na marginesie, to Hipol jest olejem przekładniowym, a Agrol-U hydrauliczno-przekładniowym, więc to dwa zupełne różne oleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Oj to kolego drogo zapłaciłes!! Ja zaopatruje sie w oleje u mnie w miejcowoście www.agrorami.pl

Dla przykładu Turdus 15W/40 kosztuje 5,5zl za litr, a agrol u 4,2zl za litr.

 

Agrol jest dużo rzadszy niz Hipol!!! Wogóle Agrol jest duzo lepszym olejem.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Jak sie do tej pory nie rozleciał to sie nie rozleci.Jak załanczasz przedni naped to dziala normalnie czy przednie kola sie pchaja lub chodza za szybko?? Pewnie do opryskiwacza był używany dlatego takie gumy ma zalozone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

wszystko chodzi normalnie, tzn przy włączonym napędzie przednie koła nie hamują, ani nie ciągną ciągnika

jak jadę na 8 biegu to w kabinie słychać jakby wycie, świst...jadąc na 7 wycie jest słabo słyszalne, a na innych biegach nie występuje. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

To normalne ze przy duzych predkosciach z załaczonym napedem bedzie slychac skrzynie.Ja staram sie nie przekraczac 12km/h z załaczonym napedem czy dwojka szosowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    1

Napędu przedniego nie używa się na szosach , ponieważ napęd przedni zawsze minimalnie wyprzedza tył ,tak mi tłumaczył mechanik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

To normalne ze przy duzych predkosciach z załaczonym napedem bedzie slychac skrzynie.Ja staram sie nie przekraczac 12km/h z załaczonym napedem czy dwojka szosowa.

wiem, ale u mnie takie objawy występują jak jadę bez włączonego napędu

na 7 i 8 biegu wycie słychać od ok 1500obr/min. Trudno zlokalizować źródło dźwięku, ale wydaje mi się że wydobywa się z okolic skrzyni biegów. Jak ciągnik jedzie z max prędkością i wcisnę sprzęgło to wycie ustaje

 

EDIT: Dziś sprawdziłem jak zachowują się przednie koła z włączonym napędem. Okazało się że minimalnie ciągną ciągnik

Nigdy wcześniej nie jeździłem ciągnikiem z napędem 4x4 i nie wiem czy takie zachowanie jest normalne, czy nie.

opony z przodu to 12.4 R32

opony z tyły 18.4 R38

chętnie zamieniłbym te koła na 24 przód i 34 tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekMi    0

@marcus (wypowiedzi innych użytkowników też mile widziane)

Mógłbyś napisać jak Ci się sprawuje ten 2850?

Pociągnie pługi 4 obracane? Jak u niego ze spalaniem awaryjnością i dostępem do części?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcus    0

ogólnie jestem bardzo zadowolony z ciągnika:) Bez problemu ciągnie zagonowy 4 skibowy pług 4x40cm. Wydaje mi się, że 4 obrotowe to trochę za dużo jak na masę i moc tego ciągnika. Z przodu mam założone 480kg balastu i wydaje mi się że to nie jest dużo przy pługu który posiadam (masa pługa to 650kg).

Spalanie w orce 30cm głębokości to 14 l/ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys5932    0

Witam ja mam john deera 3350 tez nie dawno kupilem i tez gdzies cofa sie te paliwo i jak dlugo postoi to trzeba dlugo krecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxrolnik    0

mam john deere 2850 i czy może mi ktoś powiedzieć gdzie jest w skrzyni sito ssonce

 

 

z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
    • Przez RafaHordyj
      Witam czy jest możliwość  zrobienia szybkiej skrzyni biegów w John deere 3040, 
    • Przez Paweł20
      Witam jak odpowietrzyć wysprzeglik 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj