Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
stempos1980    7905

Odrzutnik wygląda na cały. Myślałem wymienić na nową część tą gwintowaną ale oleju wcześniej nie puszczał. Pocił się między obudową koła a blokiem ale po rozkręceniu okazało się że uszczelka była uszkodzona i uszczelniacz wałka rozrządu. Uszczelniacze wałków sprzęgłowych jdą nowe. Byłem w 3 sklepach i niema ją kamieni więc pytam się jak założę stare to będzie to działać? Te stare nie są wydarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Koledzy Ciapek złożony i po wymianie 2 tarcz  nowego docisku nowych sprężyn śrub łapek kapturków i kołków wysprzęglających 2 stopnia powstał problem z regulacją 2 stopnia bo nakrętki skręcone na maksa i tak jest duży luz między łapka i 2 stopnia a łożysk iem oporowy. Sprzęgło złożone prawidłowo. Co to może być? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1820
4 godziny temu, stempos1980 napisał:

Koledzy Ciapek złożony i po wymianie 2 tarcz  nowego docisku nowych sprężyn śrub łapek kapturków i kołków wysprzęglających 2 stopnia powstał problem z regulacją 2 stopnia bo nakrętki skręcone na maksa i tak jest duży luz między łapka i 2 stopnia a łożysk iem oporowy. Sprzęgło złożone prawidłowo. Co to może być? 

Czyli coś źle złożone, a trzy kołki oporowe pod łapkami od 2 stopnia masz wsadzone? Łapka powina się opierać od spodu o ten kołek a po drugiej stronie masz właśnie regulację. Rozsprzęglanie na zasadzie dzwigni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel121    7

Witam , mam taki problem ze sprzęgłem starego typu , otóż wstawiona nowa tarcza jazdy,  dobra strona wstawiona,  nowe sprężyny na tarczy pośredniej i sprzęgło nie rozłącza się ze skrzynia ,sprzęgło podciągnięte na łapkach i luzowane i nic to nie daje, co może być przyczyną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48
Dnia 9.06.2017 o 13:32, 3gralins1993 napisał:

Witam pacjent c 330 m jestem jego posiadaczem od 5 lat po kupnie po upływie roku zaczoł ciągnąc na sprzęgle to znaczy nie było można wyłaczyć biegów wom działał bez zarzutów po wymianie tarcz sprzężyn i łożyska po upływie 3 miesięcy przestał podnosić i wom nie działał po rozebraniu okazłało się ze zerwał nity na tarczy 2 stopnia wymienione wtedy lustra sprężyny i wszystkie śruby ale to po pół roku to samo wtedy znów rozbiórka i wyjęte koło zamachowe na wyważenie nowy wałek 2 stopnia i nowe sprzęgło po roku znów to samo widać to na zdj zawsze tak samo psuje tarcze nie wiadomo o co chodzi pomocy 

post-149232-0-49019700-1497007574_thumb.jpg

post-149232-0-88192200-1497007617_thumb.jpg

post-149232-0-30673300-1497007654_thumb.jpg

post-149232-0-97556300-1497007690_thumb.jpg

post-149232-0-94032700-1497007737_thumb.jpg

post-149232-0-40957900-1497007778_thumb.jpg

post-149232-0-18367200-1497007814_thumb.jpg

post-149232-0-06819300-1497007851_thumb.jpg

post-149232-0-84547100-1497007886_thumb.jpg

post-149232-0-00115500-1497007921_thumb.jpg

 

Witam

Jak sobie Kolego poradziłeś z tym problemem?

 

U mnie bardzo podobne zniszczenia (c 330- 6 łapek) t.j.:

1. Początkowo ciągnik szarpał przy ruszaniu. Później zaczął się ślizgać pierwszy stopień. Luz sprzęgła był OK, sprawdzane. Drugi stopień był OK, aż ostatnio uległ awarii. Po rozpołowieniu okazało się ze 2 st. ma obcięty wielowypust. Okładzina natomiast w dobrym stanie.

2. Zużyta prawie do nitów tarcza 1 stopnia, wielowypust OK. Koło zamachowe i docisk 1 st. porznięte

3. Na docisku widoczne ślady po kołku sprzęgła (tak jak u Ciebie na zdjęciu 3,4,6,7) z tym ze nie równia głębokość śladów na obwodzie. Jeden trochę, drugi bardziej a trzeci bardzo głęboki, tak że chowa się cały łeb kołka.

image.png.0fa84555f908d535c549695c226a8040.png

image.png.dc3532a59a5d17ebb9a5dc4b4ea6e0cf.png

5. Sprężyny łapek i główne niepopękane. Sprężyny główne  (9 szt.) nałożyłem pakietem na pręt gwintowany i skręciłem. Są małe różnice długości pomiędzy poszczególnymi sztukami.

6. Łożysko oporowe OK.

7. Widać na docisku 1 st. że tarcza 1 st. nie brała cała powierzchnią. Na kole zamachowym brak takowych śladów

8. Łożysko w kole zamachowym obraca się z zacięciami, bez luzu.

9. Wałek 2 stopnia ma leciutki luz poprzeczny. Wałek 1 stopnia ma dość znaczny luz poprzeczny ( bez podparcia w kole zamachowym)

10. Śruby M10 skręcające całe sprzęgło miały dość znaczne wyżłobienia.

8. Remont skrzyni był robiony 1800 mth temu. Wałki 1 i 2 st. wymienione, wszystkie łożyska i dużo kół zębatych itp.

Po 900 mth znów wymiana tarczy 2 st (obcięty wielowypust). Później już nie zaglądanie do sprzęgła aż do teraz.

 

Co z robić z tym fantem ???? Z góry dzięki za pomoc.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

Szkuje się kapitalka sprzęgła trzeba napawać dołki na docisku wymienić łożysko kołki i sprężny i składać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Walki 1 i 2 stopnia były wymieniane. Hmm.... wyjme je i włożę w tokarkę. Będzie widać bicie.

Docisk napawać? Żeliwo, a le może pójdzie. 

Czy da się obrócić stronami wieniec zębaty na kole zamachowym? Ma wyszczerbione zeby.

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamson330    48

Fakt to tez moze byc przyczyna. Dzięki Kolego za szybka odpowiedź ☺

Edytowano przez adamson330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podkarpacie    0

Witam mam wymontowane sprzęgło w c 330 stary typ i czy ktoś mógł by mi podać odległość od piasty tarczy do pierścienia wyciskowego sprzęgła , żebym po zjechaniu nie musiał się bawić w regulacje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Koledzy jest problem z ustawieniem 2 stopnia w nowym typie sprzęgła. Wszystko było nowe tzn śruby łapki sprężyny pieski kołki i jest problem z ustawieniem. Pierwszy stopień ok a 2 jest problem bo gwint na śrubach od regulacji 2 stopnia się skończył a dalej brakuje regulacji

 

Edytowano przez stempos1980
Dopisanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Dziś muszę poskładać ją w całość. Tarcza 2 stopnia po wyjęciu okazała się pogięta a nie wiem jak to się stało bo zjechał się bez problemów na jesieni jak robiłem sprzęgło. Już jest druga założona. Dziś muszę ustawić tylko odpalić i w pole. Wystarczy 7mm i 14mm na 2 stopień? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Sprzęgło już działa poprawnie. Jedzie w polu jak dzik w kukurydzy tylko przeraża mnie trochę skrzynia bo trzeba będzie chyba remont zrobić a szczególnie wsteczny bo słychać grzechot jakiś na wstecznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitermaj    3
Napisano (edytowany)

Panowie, mam problem ze swoją 30, sprzęgło dwustopniowe stary typ 3 łapki, otóż zgrzyta przy wybieraniu biegów,  przy na siłę wciśniętym biegu lekko szarpnie jak by miał ruszyć, regulacja 8mm łapki i drugi stopień śruby dokręcona do oporu i 1,5 obrotu cofnięte. Nie raz jest tak, że wciśnie się sprzęgło i biegi wchodzą jak po maśle ale większość ze zgrzytem. Po przełączeniu dolna górna skrzynia lub po zgaszeniu i odpalaniu znów wchodzą jak po maśle, bez zgrzytu. Tarcza musi być zdrowa ponieważ dokonałem próby siłowej 4 bieg i c360 z glebogryzarką na tyłku pod górkę na hamulcu i Ciapek dał radę ją przeciągnąć.  Gdzie może być problem, regulacja, sprężyna pęknięta,  docisk, tarcza, łapki, łożysko może wałek sprzęgłowy ? . 

Z góry dziękuje za pomoc.

Edytowano przez pitermaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roman4321    1385

zaświecić żarówką w otwór i zobaczyć najpierw czy wszystko na swoim miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Cytus
      Panowie mam pytanie bo wymieniłem tarcze 1 i 2 stopnia i po zakręceniu docisku łapki sie za bardzo cofnęli w stronę sprzegla i jest straszny luz na pędzle co moze byc przyczyna?
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj