Skocz do zawartości




Reklama



Ursus C-330 - sprzęgło


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
102 odpowiedzi na ten temat

#1 bugi

bugi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • 629085
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Motoryzacja

Napisany 29 czerwiec 2008 - 19:34

Witam
Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co :D i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?

#2 bolo12121

bolo12121

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • 11643608
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 30 czerwiec 2008 - 16:38

U mnie w zwykłej 330 też tak ciężko chodzi a u wujka w 330M jest już co innego sporo lżej .
kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

#3 voller

voller

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 20 kwiecień 2009 - 19:44

Mam pewien problem szukam porady, mam ursusa c-330 po wymianie sprzęgła na jesieni 2008 roku zaczeły się problemy, po dwóch tygodniach urwała się łapka sprzęgła, myśleliśmy ze to wina materiału z którego zastała zrobiona. Ale po zimie ( dodoam że ciągnik nie był używany) w robocie w polu urwało następne dwie łapki, zostały wymienione , ciągnik po tej wymianie wytrzymał 3 godziny pracy i znów się urwały te łapki, tym razem kupiliśmy części oryginalne i zostały włożone i złożone prawidłowo, po tej wymianie ciągnik pochodził 30 min. Wraz z mechanikiem zastanawiamy się co to może być, czy któś miał podobny problem. Dodam jeszcze ze przy pierwszym remoncie sprzęgło było w całości wymienione. proszę o szybką poradę

#4 drejsyk

drejsyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • 13762558
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachód

Napisany 20 kwiecień 2009 - 20:10

Problem może byc w łożysku oporowym, pod obciążeniem nie pracuje

#5 voller

voller

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 20 kwiecień 2009 - 20:11

aha dzięki tylko dlaczego bez obciążenia też się tak zrobiło??

#6 drejsyk

drejsyk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • 13762558
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachód

Napisany 20 kwiecień 2009 - 20:26

Bez wysprzęglania urywa,to może jest zle wyregulowane, między łożyskiem a łapkami musi byc luz, istnieje możliwośc że masz zle założonom tarcze, i jest problem z dobrom regulacjom.

#7 kornikm

kornikm

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • 9929685
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pińczyce

Napisany 16 czerwiec 2009 - 18:58

Podczas trzymania wciśniętego sprzęgła coś zgrzyta i podczas zmiany biegów.
Co to może być? Proszę o pomoc!
Z góry dzięki!

#8 tomo2604

tomo2604

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów
  • 5168310
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowy Garwarz (okolice Ciechanowa)

Napisany 16 czerwiec 2009 - 19:04

Prawdopodobnie łożysko oporowe Ci stanęło i podczas wciskanie sprzęgła łapy drą o nie.  :mellow:

#9 kornikm

kornikm

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • 9929685
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pińczyce

Napisany 16 czerwiec 2009 - 19:10

A jak to najlepiej naprawić i szybko naprawić? Czy można długo jeździć bez wymiany tego łożyska?

#10 MiRol

MiRol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 351 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, mechanika :)

Napisany 16 czerwiec 2009 - 19:16

Rozpołowić trzeba... a jeździć można dopóki będzie jeździł... :mellow: łożysko szlak trafi i po jeździe :lol:
http://www.youtube.c...er/Michalek69pl
Zapraszam do oglądania :D

#11 kornikm

kornikm

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • 9929685
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pińczyce

Napisany 18 czerwiec 2009 - 20:26

Ale jak to jest łożysko to czy nie tarło by się cały czas? A może coś jest z dociskiem sprzęgła? ;)

#12 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1697 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 18 czerwiec 2009 - 22:13

łozysko dopiero wtedy działa jak wciśniesz pedał sprzegła czyli wtedy łapki opierają się o tuleję wyciskową łożyska i powinno dopiero wtedy zacząć sie kręcić, a jak masz uszkodzone je to wtedy łapki trą o tuleję wyciskowa a łożysko stoi w miejscu i wtedy może zgrzytać piszczeć itp. Odkręc okienko regulacji sprzęgła i oblukaj czy łozysko działa jak trzeba. Mogło zatrzeć się lub pęknąć, u sąsiada raz jedna łapka ciagle dotykała do tulei wyciskowej i łozysko ciągle się obracało aż zakończyło swój zywot

#13 Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 821 postów
  • 5334870
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 19 czerwiec 2009 - 21:36

to napewno łożysko. wciskając pedał dociskasz je do łapek sprzegła i powstaje slizg
zgrzyt powstajebo pewno sie nie obraca już. powinieneś rozpołowić i wyegulować sprzęgło i dać nowy wycisk (łożysko)

Warn za chaotyczne pisanie postów.(już poprawione)
Straciłem ją na własne życzenie !!!!!!!!

#14 arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2009 - 18:48

witam
mam takie pytanie. czy ktoś wie jak ustawić odpowiednio sprzęgło w c 330 z 1977 r. to jest 2 stopniowe na 6 łapek.
z góry thx

#15 glendus3512

glendus3512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 lipiec 2009 - 20:54

najlepiej to zrobić na wyczucie ja robiłem  w tamtym roku po jednym obrocie na każdej śrubie

#16 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1697 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 22 lipiec 2009 - 21:08

to jest dla starego typu sprzęgła jakby komuś było trzeba: musisz tak ustawić aby luz miedzy pierścieniem wyciskowym 3 łapek a łożyskiem był na wszystkich równy przy pierwszym stopniu 8mm od łozyska(3 śruby dociągające tam są i wykręcasz każdą o tyle samo obrotów) , przy drugim stopniu masz 6 wkrętów dociskających dokręcasz je wszystkie do oporu a potem kazdy cofasz o 1,5 obrotu i powinno być już ok
a to dla nowszego typu: 3 łapki I stopnia ustawiasz aby były równo odsunięte od łozyska na 6 mm, a II stopnia na 12 mm od łożyska i powinno być ok(osobiście ustawiam na 7 i 14 lepiej biegi wchodzą)

#17 arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2009 - 06:52

a jak odrużnić łapki I stopnia od łaPEK II stopnia??
bo jedne mają takie kapelusiki a drugie nie

#18 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1697 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 23 lipiec 2009 - 07:16

te co mają pod spodem 3 takie właśnie kapelusiki to są łapki I stopnia, pozostałe 3 to II stopień

#19 arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2009 - 07:27

ok dzięki wszystkim za pomoc

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Radekb351

Radekb351

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 29 sierpień 2009 - 17:53

Witam Wszystkich.
Chciałbym zapytać o dwie sprawy w sprzegłe do c-330.
Kupiłem niedawno ten ciągnik z usterką sprzęgła.
Podczas cięższej pracy "śmierdziało" sprzęgło wiec postanowiłem rozpołowić sprzęgło i zobaczyć co się tam dzieje.  
Po rozebraniu ujrzałem ze brakuje sprężyn które dociskają tarcze i ze jedna tarcza jest mniejsza.
Wiec moje pytania są takie:
1.Czy brakuje tych sprężyn czy tyle jest fabrycznie?
2.Czy ta  mniejsza tarcza jest oryginalna?    
Miałem dużo praktyki przy c-360 ale tam obie tarcze maja taką samą średnice.
Poniżej dołączam linki do zdjęć.

Dodany obrazek

Dodany obrazek





Zobacz także