Polecane posty

elektrotech    6

z tego co wiem 6 łapkowe byly stosowane w nowszych C330 ale jesli masz 3 łapkowe to chyba nie przerobisz - ale tak zapytam poco ci az na 6 łap???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Coś mi się wydaje że z 3 łapowego do 6 łapowego to może tylko tarcze będą pasować i sprężyny a resztę byś musiał dokupić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Trzeba zmienić docisk i tą obudowę z śrubami. ;[ Z resztą nie ma sensu. 3 łapki były w C-325, C-328 oraz w C-330 na początku produkcji. ;[


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopka    0

Sprzęgło 6cio łapkowe posiadają 30tki nowszego typu,w tej chwili nie wiem od jakiego numeru ciągnika.Sprzęgło pochodzi z c-360,nie jestem pewien czy koło zamachowe nie jest inne.Poza tym ci co u nas mają te modele wycinali większy otwór regulacyjny w obudowie,bo były kłopoty z ustawianiem sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie co może być powodem skrzypienia sprzęgła podczas wciśnięcia?? nasmarowane jest odpowiednio ten skrzyp dochodzi jakby bardziej z prawej strony ciągnika (patrząc z siedzenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

dochodzi bardziej z prawej bo tam masz okienko :D a skrzypią albo lapki jak dotykają o łozysko przy wciskaniu lub spręzyny w docisku skrzypią jak wciskasz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

mam nadzieję że nie spadła ci spręzyna od łozyka oporowego -jesli nie to coś z łapkami- mozna dla pewności przesmarować pedał...

ps

otwórz okienko po prawej i na niezapalonym naciskaj dzwignie...i słuchaj...a sprzegło działa bez zarzutu??? jestem przekonany ze to z miejsca styku łapek przy obudowie..wytarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie smarowniczki są nasmarowane sprzęgło działa bez większych zastrzeżeń a ten dźwięk to już z pół roku dochodzi eheh a czy to jakaś poważna usterka ? ba narazie nie chce mi się rozpoławiać ciągnika.

 

 

Pozdrawiam Krystianrolnik :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

co do wycinania okienka do regulacji sprzegła to polecam ja mam powiększone bo ciężko się regulowało. Co do sprzęgła mam c330 rok 1980 i mam na 6 łap sprzęgło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

3 łapkowe sprzęgło występowało w starszych modelach 325 i może 328 (niewiem) ale 3 łapki były od sprzęgła jazdy a sprzęgło WOM było sterowane innym sposobem wiem że jakoś śrubami na śrubokręt.

 

Mam stary podręcznik i tam była jego budowa, kiedyś pożyczałem sąsiadowi bo niewiedział jak podregulować

 

Więc może tu też problemem jest regulacja (jakby co mogę poszukać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milerqwerty    0

Witam, panowie wczoraj rozpolowilem swoja trzydziestkę, wymienilem tarcze sprzeglowe ale za nic nie wiem jak ja zpowrotem zjechać poniewaz nie moge utrafic frezów na wałku z tymi w tarczy. Mam nadzieje ze mi cos doradzicie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gutek232    1

musisz tarcze ustawić idealnie osiowo i w czasie zjeżdżania jak nie będzie chciało wejść to spróbuj pokręcić wałem silnika lub włącz wałek wom i nim pokręć powodzenia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam przed złożeniem sprzęgła tarczę nałeży ustawić najlepiej przy pomocy drugiego wałka i następnie skręcasz bo inaczej uszkodzisz tarczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Najlepszy sposób, ja tak montuje w C 330 I C 360,zakładam docisk tarcze na wałek i zjeżdżam skrzyniom i silnikiem,następnie docisk przykręcam przez okienko do regulacji sprzęgła,kiedyś pracowałem w dawnym POM to tylko tak sprzęgła się skręcało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

robie tak samo jak kolega drejsyk jest to najlepszy i najszybszy sposób ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Lepiej załatwić sobie stary wałek sprzęgłowy i przy pomocy niego wstępnie ustawić tarcze a nie tam jakieś skręcanie sprzęgła przez okienko. Chyba nie widzieliście jak małe jest okienko przy trzydziestce. Nawet trudno jest wyregulować łopatki a co dopiero skręcić sprzęgło

 

Co do "zjeżdżania" połówek musisz zwrócić uwagę aby silnik i skrzynia były na tej samej wysokości. Jak to wykonasz starannie, wszystko powinno się złożyć dość lekko, a jak nie to będziesz się męczył.

 

P.S. Przy wymianie tarcz sprzęgłowych radziłbym wymienić uszczelniacz na wałku sprzęgłowym(odkręcasz obudowę w której siedzi uszczelniacz, cofasz ją od strony skrzyni, tzn odkręcasz pokrywę z wajchą od biegów i przebijasz łożyskiem)) Pewnie tam już nieźle naszarpałeś się i uszczelniacz mógł się uszkodzić, a jeśli nie to i tak stary jest i nie ma swoich właściwości. Złożysz, pojeździsz, olej pójdzie na tarcze i z powrotem sprzęgło do remontu.

 

Jeśli wałek sprzęgłowy ma zdarte frezy (porównaj z nowym) również lepiej wymienić niż czekać aż zerwie frezy do reszty... Będziesz miał silne(nowe)sprzęgło i jak nie trudno się domyśleć wydarty wałek. Tak jak w poprzednim przypadku z uszczelniaczem...pojeździsz trochę i znów rozpoławianie ciągnika.

 

Jak sam zauważyłeś - złożyć dwie połówki ciągnika nie jest tak łatwo

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

"emtecc" masz rację


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

mam taki problem w swojej 330 że po remącie sprzęgła bardzo często wypycha mi te grzybki co są w łopatkach od 1 stopnia przez co nie mam sprzęgła. co może być przyczyna?? wszystkie części wymieniane były na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Cytus
      Panowie mam pytanie bo wymieniłem tarcze 1 i 2 stopnia i po zakręceniu docisku łapki sie za bardzo cofnęli w stronę sprzegla i jest straszny luz na pędzle co moze byc przyczyna?
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj