Zaloguj się, aby obserwować  
Rolnik20

MF 255 pytania

Polecane posty

Rolnik20    0

Czy w MF 255 są na wale pierścienie dystansowe tzw. półksiężyce i ile ich dokladnie jest, bo słyszałem różne opinie, nawet że nie ma ich w MF 255. A jesli sa to jak je wymienic, bo kiedys wymienialem przy T25 i miska olejowa odeszla bez podnoszenia ciagnika i wymienilem. A jak to wlasnie zrobic przy MF 255?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Tak są 4 sztuki półpierścieni od strony koła zamachowego aby je wymienić trzeba odjechać przodem by móc zdjąć miskę. Przesuwa ci się wał czy pytasz z ciekawości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik20    0

4 sztuki to chodzi o to ze sa dwie pary, ale w ktorym miejscu? Odjechac przodem to znaczy przednia osia czy na sprzegle? Mam stuki przy odbiciu walu w czasie gaszenia bez wcisnietego sprzegla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Przodem musisz odjechać, bo ciężko będzie Ci wykręcić miskę olejową. A pierścienie są z tyłu od strony kola zamachowego ale wiem czy uda Ci się je wymienić bez wyjmowania wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlatek    0

Ja wymienialem tak ale w aucie ze od strony miski olejowej sie dostalem w dodatku jeszcze panewki wymienialem ale to tylko w aucie.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Przodem czyli przednią oś z korpusem oczywiście, odkręcasz miskę później ostatnią stopę czyli tą od strony sprzęgła, jak ją odkręcisz to dwa półpierścienie już masz zdemontowane bo one przylegają właśnie do tej stopy a te co są u góry to trzeba przepchnąć choćby drutem z jednej strony i wypadną. Jak będziesz zakładał nowe to zwróć uwagę bo do wału muszą iść stroną z takimi podcięciami inaczej nie będą miały smarowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak rozbierzesz to dokładnie sprawdź wał czy nie jest pęknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik20    0

Jeszcze mam pytanka:

1.jak będę rozbierał to czy wystarczy podeprzeć na korpusie pod kołem zamachowym czy trzeba jeszcze gdzieś podeprzeć lub podwiesić za silnik żeby nie opadł???, bo z podwieszeniem mogę mieć problem bo nie mam takiego sprzętu.

2.Patrzyłem w książce jest jakiś pierścień dystansowy za kółkiem pasowym, czy on też może powodować luz przesuwny na wale, czy też należałoby go wymienić? Czy wystarcza same pierścienie i luz zniknie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

1. Wystarczy jak podstawisz pod skrzynię, tylko podłóż kliny pod koła aby nie odjechał.

2. Ten pierścień co mówisz to z przodu jest połączony z pokrywą rozrządu a od spodu jest na nim uszczelniacz taki pasek gumowy bądź korkowy,jest to tylko element pośredni uszczelnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel9    0

odświeżam temat jakie są dopuszczalne luzy na wale a pierścieniach dystansowych umnie takowe wystapiły są małe ale odczywalne tylko powciśnięciu sprzęgła po 130 mtg od remontu mechanik mówił że to normalne zaznaczam że luz jest minimalny czy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

niestey kolego ale masz racje.

Dużo ciekawych rzeczy się na tym forum dowiedziałem ale chęć zysku i mamona przysloniły oczy właścicielowi. Robi wszystko aby ludzie tylko i wylącznie się rejestrowali aby móc wiecej kasy wydrzeć z reklam. Dzięki takim zabiwim udzie poprzenosili się na inne fora i ciężko już otrzymać sensowną pomoc na tym forum a szkoda bardzo wielka szkoda bo uważam że BYŁO to najlepsze forum o rolnictwie.A zapomnialem dostanę za chwilę bana za odpowiedź nie na temat to tak w ramach walki o jedną i sprawiedliwalinię która jest wytyczona i która niepodlega dyskusji a reakcjonistów należy zniszczyć

Edytowano przez 1210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

odświeżam temat jakie są dopuszczalne luzy na wale a pierścieniach dystansowych umnie takowe wystapiły są małe ale odczywalne tylko powciśnięciu sprzęgła po 130 mtg od remontu mechanik mówił że to normalne zaznaczam że luz jest minimalny czy

W zależności czy miałeś nowy wał czy szlifowany.Jak nowy to półpierścienie masz nominalne a jak po szlifie to możesz mieć delikatnie przebrany wał ale luz minimalny musi być bo inaczej przy ostrym rozgrzaniu wał złapał by na pół pierścieniach.Robiąc remont silnika sam też pasuję pół pierścienie aby był ten minimalny luz bo miałem już zdarzenia w c 360 wał po szlifie spasowanie pół pierścienie dotarta na wolnych obrotach poszła w ostrą robotę i złapała na pół pierścieniach tak że ją udusiło i bez rozebrania nie szło od wału ich oderwać tak je spiekło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel9    0

Dzięki za odzew. Nowy blok,wał po szlifie półpierścienie ponadwymiarowe i teraz akurat to wyszło prędzej tego niebyło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj