Skocz do zawartości




Reklama



Jak podłączyć prostownik 12V w instalacji 24V


  • Dodaj odpowiedź
91 odpowiedzi na ten temat

#21 zales

zales

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 07 marzec 2010 - 10:31

Zobacz postseweryn20, o 06 marzec 2010 - 15:01, powiedział:

Prawidłowy prąd ładowania to 10% pojemności akumulatora. Jest to napisane w karcie gwarancyjnej. Poza tym zawsze możesz podłączyć miernik i sprawdzić napięcie. W granicach 14,5 v akumulator 12 voltowy.

Akumulatory mają pojemność po 155Ah, przy ładowaniu są połączone równolegle (tak?) więc pojemność wtedy wynosi 310Ah. Czyli powinienem je ładować prądem 31A? Poza tym ładowanie akumulatorów połączonych równolegle jest dość niebezpieczne, ponieważ jeśli jeden z nich będzie w gorszej "kondycji" wtedy różnie będą odkładać się na nich prądy ładowania, ten sprawny będzie się przeładowywał, a ten mniej sprawny może wcale się nie ładować.

#22 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 07 marzec 2010 - 11:04

Zgadza się moim zdaniem prąd 31 A jest dużym prądem ładowania , ale niby takie są zalecenia. Odnośnie różnej kondycji akumulatorów zgodzę się ale zazwyczaj akumulatory wymienia się parami.

Ja zazwyczaj używam prądu ładowania ok. 7A (mam możliwość większym) na całą noc i nie ma problemu z uruchomieniem, jest to zazwyczaj ładowanie akumulatorów które przez dłuższy okres stoją np z kombajnu przeładowywane są takim prądem.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#23 xemit

xemit

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pl
  • Zainteresowania:opilstwo i obżarstwo

Napisany 07 marzec 2010 - 11:50

Zobacz postzales, o 07 marzec 2010 - 10:31, powiedział:

Akumulatory mają pojemność po 155Ah, przy ładowaniu są połączone równolegle (tak?) więc pojemność wtedy wynosi 310Ah. Czyli powinienem je ładować prądem 31A? Poza tym ładowanie akumulatorów połączonych równolegle jest dość niebezpieczne, ponieważ jeśli jeden z nich będzie w gorszej "kondycji" wtedy różnie będą odkładać się na nich prądy ładowania, ten sprawny będzie się przeładowywał, a ten mniej sprawny może wcale się nie ładować.
Jeśli ciągnik ma instalację 12V,a rozruchowa na 24V,to przeważnie montowane są 2 akumulatory 12V o poj nie przekraczającej 90-100AH.Gdy cała instalacja ma 24V wtedy jest sen stosować 2  akumulatory 12V o poj. 160Ah.Czyżby w MTZ były tak duże akumulatory?Pronar stosuje 2 po 88Ah.

#24 S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • V.I.P.
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 21 październik 2010 - 12:46

Dzisiaj w moim rusku ujawniła się okropna rzecz,skubaniec nie chciał rano zajarać,gdy podłączyłem prostownik (nie do przewodu na alternatorze tylko do cienkiego przewodu na włącznika masy)i podładowaniu bateryjek,z bólem zapalił,ale cały czas paliła się kontrolka ładowania,mimo wskazań woltomierza 14V,podjechałem do elektryka,aby zobaczył o co chodzi.
A oto diagnoza :padnięty pierwszy akumulator ,od strony włącznika masy,
ruskie mechaniory wymyśliły najprostszy układ instalacji z rozruchem 24V czyli 24V idzie cały czas na rozrusznik ,a instalacja 12V bierze napięcie tylko z pierwszej baterii,co w sumie doprowadziło do jej padnięcia,i mimo dwóch aku. to tylko jeden odpowiada za 12V.
Morał taki że należy co jakiś czas zamieniać kolejność aku. aby przedłużyć ich pracę.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
..........   [Albert Einstein]

#25 mariush19

mariush19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów

Napisany 21 październik 2010 - 15:08

to alternator ładuje tylko 1 baterię? a drugą wcale?

#26 S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • V.I.P.
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 21 październik 2010 - 16:20

Drugą po naładowaniu pierwszej.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
..........   [Albert Einstein]

#27 mariush19

mariush19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów

Napisany 23 październik 2010 - 05:34

fabrycznie obydwa aku są ładowane jednocześnie, może spaliły albo zabrudziły się styki od przełącznika 12/24 , trzeba przeczyścić i wyregulować przerwę między nimi.

#28 PrzemoO

PrzemoO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok/Inowrocławia
  • Zainteresowania:motoryzacja

Napisany 23 październik 2010 - 15:12

bezpiecznik Ci się nie spalił,ten z przodu pod maską.

#29 S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • V.I.P.
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 25 październik 2010 - 15:24

Do mariush19 fabrycznie czyli po pronarosku to się zgadza,jest przełącznik 12/24,ale fabrycznie po Belarusku to jest tak jak pisałem niema przełącznika 12/24 tylko cały czas 24V jest na rozruszniku z dwóch baterii ,a 12V idzie z jednej,za ładowanie odpowiada specjalny regulator napięcia (puszka przed chłodnicą z bezpiecznikiem 20A ) i to ona dostaje napięcie z alternatora 14V to napięcie w części zostaje jako 14V i zasila całą instalację 12V,a pozostała część przetwarzana jest z 14V na 28V i ładuje aku. z tym że lepiej naładowani jest ten lewy (patrz.kir.jazdy)
Do PrzemoO  ten bezpiecznik odpowiada z całą instalację 12V,gdy padnie to nic nie działa .
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
..........   [Albert Einstein]

#30 Ptaq

Ptaq

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • 12925478
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Dziewczyny xD
    Interesuję się Gospodarstwem rolnym i wszystkim z tym związanym:)

Napisany 08 listopad 2011 - 19:40

No właśnie mam podobny problem w C-360,otóż wymieniłem instalacje i założyłem alternator,który dostałem od wujka,z tego co widzę nie ma regulatora napięcia i tym właśnie jest problem instalacja jest na prądnice i nie wiem co zrobić,żeby było ładowanie otóż gdy podłączam kabelek od prądnicy kontrolka się świeci i nie ma ładowania,a gdy podłączam od oleju (i tak się świeci kontrolka od oleju bo mam padnięty czujnik) to wtedy kontrolka od ładowania gaśnie przy wyższych obrotach tak jak by miała ładowanie. Dodam również,że mam normalnie podłączony regulator napięcia tak jak w przypadku prądnicy.
Proszę o szybką odpowiedz i poradę z góry dziękuję;0

#31 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 08 listopad 2011 - 20:26

Miałem nie pisywać na ten post ale że to drugi taki sam (to abyś nie wpadł jeszcze na pomysł założenia nowego tematu) to napiszę tak że temat alternatora i jego podłączenia jest już przewałkowany na forum (trzeba poszukać).

Jeżeli instalacja jest pod prądnicę to trzeba ją tak zmodernizować aby działała pod alternator , a regulator musi być obowiązkowo.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#32 zales

zales

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 10 listopad 2011 - 17:49

Mam pytanie jeszcze co do ładowania aku w instalacji 24V. Jeżeli podłącze prostownik 12V pod wyjście alternatora to będzie się ładował tylko jeden akumulator, a po jego naładowaniu drugi? Jeżeli tak to w takim razie chyba lepiej jest podłączyć prostownik 24V do kabli rozrusznika?

#33 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 10 listopad 2011 - 18:56

Kolego jeżeli podłączysz pod alternator czy rozrusznik 12V w instalacji 24V to do końca świata nie naładujesz, wyjątek stanowi instalacja 12/24V wtedy ładujemy na 12V jeżeli instalacja 24V to prostownik 24V lub każdy akumulator ładujemy oddzielnie 12V (pod warunkiem że nie siedzą 4*6).

To co napisałem nie dotyczy Belarusa.

Edytowany przez Sadek, 10 listopad 2011 - 20:37.

Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#34 S-Piotr

S-Piotr

    S-Piotr

  • V.I.P.
  • 940 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Legnica Dolnyśląsk
  • Zainteresowania:kobiety,wino i loty w kosmos.

Napisany 10 listopad 2011 - 20:12

@ Sadek Przeczytaj co sam napisałeś i poczytaj moje posty w tym temacie,tam jest opisane i sprawdzone,  wypraktykowane ładowanie instalacji 12V z rozruchem 24V z dwoma akumulatorami po 12V.
Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
..........   [Albert Einstein]

#35 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 10 listopad 2011 - 20:36

Wszystko się zgadza kolego, dziwny przypadek takiego rozwiązania rozruchu 12/24 więc w moim opisie trzeba zaznaczyć że nie dotyczy Belarusa.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#36 zales

zales

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 10 listopad 2011 - 21:42

Ale ja właśnie mam belarusa, wiec nie moge podłączyć prostownika 24V pod przewód rozrusznika?

#37 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 10 listopad 2011 - 22:47

Kolego trzeba zrobić tak jak pisze kolega S-Piotr, czyli 24V do rozrusznika a 12V do alternatora.

Pierwszy raz słyszę o takim systemie rozruchu, dziwne też jest ładowanie tego układu nie wspominając już o korzystaniu instalacji elektrycznej z jednego akumulatora.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#38 rami

rami

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 651 postów
  • 1380049
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kisielice
  • Zainteresowania:muzyka, taniec,majsterkowanie,spcery,ksiązka

Napisany 11 listopad 2011 - 08:23

ja też mam Belarusa z 1994r tak mam złożone akumulatory 2x12/90ah i ładuje je prądem 12x5ah i pali po podgrzaniu w zimę tak jak w lato wiesz plus na kabel który idzie do rozrusznika a minus  na śrubę od spaławienia silnika

#39 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2768 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 11 listopad 2011 - 09:05

Mam rozumieć że ładujesz go napięciem 12V przy rozruszniku ???

To ja już nic z tego nie rozumiem.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#40 roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 27 styczeń 2012 - 20:15

Panowie, temat rozruchu Belarusa na 24V przy instalacji 12V jest kontrowersyjny nie tylko na tym forum. Jak będę miał okazję to przyjrzę się temu systemowi i opiszę na AF.



Dodaj odpowiedź



  




Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk