S-Piotr

Jak podłączyć prostownik 12V w instalacji 24V

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ROLNIK7    17

A jak to będzie z podłączniem prostownika z rozruchem w MTZ z układem prostowniczym. Czy po podłączeniu 24V "+" na rozrusznik i "-" na masę nadal w instalacje pójdzie 12V z jednego akumulatora czy coś się pomiesza? Pytam bo kupiłem prostownik rozruchowy i warto by wiedziedzieć czy w razie konieczności można go użyć, czy lepiej tylko ładować aku. Tutaj podaję schemat tego rozwiązania w MTZ-cie: http://www.pronar.pl...ETYN_4_2004.pdf

Edytowano przez ROLNIK7

http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemowitpl    2

A jak to będzie z podłączniem prostownika z rozruchem w MTZ z układem prostowniczym. Czy po podłączeniu 24V "+" na rozrusznik i "-" na masę nadal w instalacje pójdzie 12V z jednego akumulatora czy coś się pomiesza? Pytam bo kupiłem prostownik rozruchowy i warto by wiedziedzieć czy w razie konieczności można go użyć, czy lepiej tylko ładować aku. Tutaj podaję schemat tego rozwiązania w MTZ-cie: http://www.pronar.pl...ETYN_4_2004.pdf

 

czesc wiesz jak działa den układ prostowniczy ja mam problem z nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    17

Mniej więcj wiem jak on działa, lecz nie wiem jak zareaguje ten układ po podłączeniu prostownika z rozruchem, jeśli możesz @Elektrotechnik odpowiedz na moje pytanie.


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak zareaguje to wie tylko producent. A on mówi, że zabrania się stosować urządzeń rozruchowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Witam.

Mam Belarusa 820 z rozruchem na 24V, a instalcją na 12V... Wczoraj siadły mi aku, więc postanowiłem podładować, ładowałem na 24 V, po przeczytaniu tematu zorientowałem się, że tak nie wolno, i tu moje pytanie czy nic nie uszkodziłem, ładowałem tak ok. 1 godz. żaden odbiornik nie uległ uszkodzeniu, dodam że ładowałem prądem ok. 7-8 A?? Mam prostownik na 24 V jak i na 12V, chce ładować aku przy śrubie, przy rozruszniku(przewód od aku), jakim napięciem ładować, skoro na tej śrubie występuje napięcie ok. 24V (nie mam dokładnego miernika więc może być troche błędu)??? A mam też w prostowniku rozruch , więc chyba pasowało by rozruch robić na 24V (prostownik Bester Herkules 501)??? Ładowanie przy alternatorze jakoś mi się "nie widzi'', ponieważ łatwo tam o styk z masą "-", bo są małe styki...

Mam tą "puszke" przed chłodnicą, nie rozkopywałem instalcji, ale tak mi się wydaje, że napięcie z alternatora idzie do tej "puszki", a po tem do rozrusznika...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na śrubie rozrusznika masz 24V, więc nic nie uszkodziłeś ładując w ten sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Tak 24V. No nie wiem, bo jak wsiadłem to tak jak by śmierdziało elektrolitem z aku... A czy jak bym ładował w tym miejscu 12 voltami to nie uszkodze prostownika?? Naładuje je napięciem 12v, jak jest 24v??


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie naładujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Też tak myślałem tylko chciałem się spytać Profesionalisty ;) A wytłumacz mi ten dziwny zapach elektrolitu?? A może to przez to, że tak jak ktoś tu mówił najpierw ładuje 1 aku, a potem 2, (a jak dobrze wiemy musi być prąd ładowania 1/10 pojemności), nie wiem jaką mają poj, te aku, i to może przez to, że za duży prąd szedł na 1 aku... Ładowałem na 2 biegu w prostowniku, amperomierz w nim pokazywał 7-8 A, następnym razem będe ładował na 1... Aku zamieniam co rok ze sobą, ponieważ pożyczam je do Bizona, i wtedy zamieniam przy okazji.


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam masz połączenie szeregowe, więc ładujesz dwa akumulatory jednocześnie. Prąd 7-8A na pewno im nie zaszkodzi. A zapach elektrolitu oznacza awarię akumulatora, możliwe zwarcie którejś celi. Ale nie jest to regułą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Aha, no fakt sory... Myślę że to nie zwarcie, bo by się chyba gotował przy ładowaniu (raz taki przypadek miałem), kiedyś w tym aku mi się wytopił słupek, i przy nadlewaniu też podobnie śmierdziało... Te aku trzymały całą zimę, tylko teraz jak go miesiąc nie odpalałem to siadły dopiero, a chyba przez to, że stały w ciągniku by się nie zrobiło zwarcie w nim... Dziękuje za pomoc ;)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

mam pytanie mam rocznego belarusza 820 i od jakiegoś czasu nie działają mi kierunkowskazy I cały zegar wskaźników z paliwem, ladowaniem, cisnieniem oleju i pnełmathyki sprawdzałem bezpieczniki wszystkie są sprawne proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W czym Ci pomóc? Przyjechać i Ci to zrobić? Poza tym co to ma wspólnego z podłączaniem prostownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikon532    0

ja pytam sie jak może być przyczyna tej usterki a co do tematu to nie ma znaczenia to tez instalacja elektryczna

 

A ja pytam, dlaczego zadajesz pytania nie odnoszące się do danego tematu, może dla Ciebie nie ma znaczenia gdzie i co piszesz, jednak dla wszystkich innych użytkowników ma i radzę się dostosować do tego !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Temat mówi o prostowniku a nie o usterkach instalacji. A co do deski.... sprawdź masę. Musi być doprowadzona do każdego wskaźnika i każdej żarówki bo deska rozdzielcza jest z tworzywa. Probówka do ręki i heja.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej7979    0

Siema, czy jest ktoś kto wreszcie napisze ostatecznie jak ładuje sie mtz 82 12/24V,bo czytam forum i kazdy pisze co innego, opisanych jest już z pięć wersji kazdy pisze co innego i kazdy uważa ze tak ma byc.Prosze o pomoc, kto ma racje z tym podłączeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jeżeli przetwornicę lub dodatkowy układ prostowniczy to podłączasz tak samo, z tym że napięcie ma wynosić 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hobbysta33    1

Skoro temat jeszcze jest to napiszę z mojego doświadczenia. Żadne ładowanie równolegle czy szeregowe nie naładuje akumulatorów tak jak należy. Podstawa - dobre ładowanie w ciągniku. Jeżeli takowe jest to wystarczy 2-3razy w roku porządnie naładować aku prostownikiem każdy z osobna, odpinajac klemę dla bezpieczeństwa. Dlaczego? Wystarczy podłączyć woltomierz i zobaczyć jakie jest napięcie na poszczególnym aku. Będzie takie samo jeżeli aku są identyczne jeżeli chodzi o sprawność, ale to się rzadko zdarza. Sprawny prostownik to taki, który kończy ładować napięciem ok. 15,8-16,5V, żadne tam 14,5-14,7V, bo takie jest przecież w instalacji. Jeżeli chodzi o prąd ładowania to nie musi być dokładnie 1/10, może być mniejszy-nawet lepiej dla aku, jedynie wydłuży się czas ładowania. W czasie awarii, kiedy aku są głęboko rozładowane tylko i wyłącznie prostownik przywróci im pełne parametry, alternator tego nie zrobi po uruchomieniu np. z kabli. To moja praktyka nie teoria.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14
Dnia 23.03.2019 o 09:13, Hobbysta33 napisał:

Skoro temat jeszcze jest to napiszę z mojego doświadczenia. Żadne ładowanie równolegle czy szeregowe nie naładuje akumulatorów tak jak należy. Podstawa - dobre ładowanie w ciągniku. Jeżeli takowe jest to wystarczy 2-3razy w roku porządnie naładować aku prostownikiem każdy z osobna, odpinajac klemę dla bezpieczeństwa. Dlaczego? Wystarczy podłączyć woltomierz i zobaczyć jakie jest napięcie na poszczególnym aku. Będzie takie samo jeżeli aku są identyczne jeżeli chodzi o sprawność, ale to się rzadko zdarza. Sprawny prostownik to taki, który kończy ładować napięciem ok. 15,8-16,5V, żadne tam 14,5-14,7V, bo takie jest przecież w instalacji. Jeżeli chodzi o prąd ładowania to nie musi być dokładnie 1/10, może być mniejszy-nawet lepiej dla aku, jedynie wydłuży się czas ładowania. W czasie awarii, kiedy aku są głęboko rozładowane tylko i wyłącznie prostownik przywróci im pełne parametry, alternator tego nie zrobi po uruchomieniu np. z kabli. To moja praktyka nie teoria.

Witam ja mam Ursus 1224 i jak wiadomo instalacja 12V a rozruch 24 da się w tym przypadku użyć  prostownika z rozruchem na 24V ? I jak to zrobić żeby nic nie uszkodzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Ciężko będzie, jakbyś rozruch włączył w momencie kręcenia rozrusznika i wyłączył w momencie przestania kręcenia to ma rację bytu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj