Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adamgaleon    7

Musisz kolego odkręcic ten okrągły dekielek i sprawdź jak wyglądają łapki od wyłączania łożyska  możliwe że są już wytarte, możliwe że i tarcza sprzęgłowa będzie do wymiany ale bez rozpołowienia pewnie się nie obejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

witam nie orientuje się ktoś może gdzie we wladku znajduje się ogranicznik sprzęgła????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

o coś takiego gdzie to ma być zamontowane????

post-154917-0-23242600-1483561000_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

To jest przykręcane śrubami razem z dekielkiem zakrywającym wałki wodzików. Taki podłużny za schodkami. Ogranicznik idzie pod tylnie śruby.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

to jest niepotrzebne i ciagle luzuje śrubki


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zibi16245    0

witam panowie mam klopot w swoim wladku jak ustawie sprzeglo jest na chwile dobrze i za trzy dni dalej zaczynaja zgrzytac biegi i musze dalej podciagac ale zecz w tym ze juz nie ma gdzie podciagac a biegi trzeszcza tarcza jest nowa i docisk tez wymienilem miesiac temu i tak sie robi,na starej  tarczy i na starym docisku robilo tak samo  to rozebralismy i wymienilismy to ale musi byc inna przyczyna ale jaka i pytanie co sie dzieje?a jest to mozliwe ze na panewkach na wale jest luz i i dlatego sie tak robi ze sprzeglem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sendlock    0

Witam to i ja dopytam, którą stroną zakłada się w końcu tarcze sprzęgłową w ciągniku T25?

Chodzi mi o to czy tą stroną  bardziej wypukłą (stroną z kołnierzem)  do skrzyni czy może wypukłością do silnika bo tarcza nie jest symetryczna i czy to ma w ogóle jakieś znaczenie

W katalogu jest narysowane że ma być wypukłą do skrzyni. Proszę o odpowiedź bo mam sprzęgło do remontu dwa lata temu mechanik je naprawiał siadło łożysko oporowe i dźwigienki się starły no i oczywiście tarcza sprzęgłowa. Po wymianie i po regulacji (luz między dźwigienkami a  łożyskiem ustawiony na 2 mm) sprzęgło od samego początku tak jakby nie wyprzęgało  (podczas wrzucenia jedynki odczuwalne było delikatne szarpnięcie ciągnika i ogólnie biegi zgrzytały). Teraz mam zamiar sam się zabrać za naprawę bo słychać jak szumi łożysko oporowe i to tylko kwestia czasu jak się zatrze. Chciałbym zatem wiedzieć  czy ma znaczenie którą stroną zakłada się tarczę sprzęgłową i jakie polecacie dźwigienki: są takie lane ze stożkowatymi końcówkami i takie całe stalowe z płaskimi końcówkami, które lepsze? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.

P.S jestem nowicjuszem na tym forum i proszę wszystkich o wyrozumiałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hacki    0

Mam pytanie czy w starym, a nowy typie jest inny docisk?

pasuje zamiennie?

 

na allegro łapki, łożyska są do 2 typów. Ale całe dociski już nie i to mnie głowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Według katalogu stary i nowy typ różni się tylko dźwigienkami, łożyskiem i wysprzęglikiem i jego mocowaniem. Te części mają inne numery. Sam docisk też jest jakby w dwóch wersjach ale jeden ma tylko dopisek "org" Numery oba mają takie same więc raczej nie ma różnicy. 

Pamiętam tylko, że kiedyś kupiłem docisk i te ucha do mocowania dźwigienek były za długie. Nie dało się wyregulować sprzęgła bo brakowało skoku śrub.

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KkKk    0

Witam mam problem ze sprzęgłem w t25 wszystko nowe i dobrze ustawione a tu dalej ślizga :/ Pytanie do was czy tymi śrubami można zwiększyć docisk sprzęgła gdyż u mnie te śruby są za bardzo wkręcone w porównaniu do mojego drugiego t25 (gdzie orginalne sprzęgło z 85 nieruszane i chodzi odpukać jak należy)

image.png.ffdce41751f247d7e9a951038363e95c.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Z tego co ja pamiętam to kręciłem je do oporu. To są tylko prowadnice i nie trzymają tarczy dociskowej. 

Wykręciłeś śruby technologiczne z tych trzech otworów najbliżej środka?

Sprawdź czy dobrze ustawiłeś dźwigienki. Jak są za bardzo wkręcone śruby regulacyjne to dźwigienki nie mogą się wychylić na tyle żeby całkowicie puścić tarczę docisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KkKk    0

śruby techniczne mam wykręcone ale dzięki za rade z tymi dzwigienkami bo nawet nie zwracałem uwagi jak są wychylone tylko ustawiłem na nich dobry luz względem łożyska. Dzięki za pomocny komentarz bo to chyba jedyna szansa :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz1837    0

Witam mam taki problem. Musiałem rozpolowic ciągnik żeby się dostać do walka wyrównawczego i po złożeniu nie dziala mi sprzęgło. Na zgaszonym silniku na luzie koła się kręcą, gdy wrzucę bieg koła są zablokowane. Czyli wszystko ok, ale jak jest wrzucony bieg i wciskam sprzęgło koła są dalej zablokowane. Dodam że go rozpolowialem kilka razy po tym żeby sprawdzić czy coś nie wykrzywione i wszystko wygląda dobrze. Jak dokrecam te 6 śrub do koła zamachowego od docisku to w tedy łapki się oddalaja od koła i jak dociskam łożyskiem łapki to się wyginaja. Co mogłem źle złożyć. Tarcza i docisk i łożysko przed rozkręcenie dobrze pracowały. Proszę o pomoc bo już mnie k..  bierze z tym Ryskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Przy dokręcaniu docisku do zamachu palce oddalają się od koła? Którą stroną? Tą po zewnątrz czy tymi końcami co opierają się o łożysko? Rozbierałeś docisk czy tylko go odkręciłeś od zamachu? Kręciłeś coś śrubkami od regulacji łapek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz1837    0

Tak przy dokrecaniu docisku palce odsuwają się od koła zamachowego te od zewnatrz. Wygląda to tak jak by docisk był odsunięty na Maksa. W środku nic nie ma co by mogła tarcze tak odsuwać. Docisku nie rozbieralem tylko go odkrecilem od koła zamachowego. Śrubek od regulacji tez nie ruszalem. Dlatego mnie to dziwi co się stało. Wczoraj ponownie go rozpolowilem i jedyną niepokojąca rzeczą było rozwalone łożysko to co wchodI wałek to dwurzędowe. dzisiaj kupię nowe i zobacze, ale może to być od tego nie wydaje mi sie. Wygląda to tak jak by ten docisk był za duży i się nie miesci, ale wcześniej pracowało to nie wiem. Już wymiekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

A skręcałeś docisk tymi trzema śrubami technologicznymi przed odkręceniem od koła zamachowego? Z tego co piszesz to wnioskuję, że nie. Może przez to cofnął się tak bardzo, że wyskoczył z prowadnic, ewentualnie któraś sprężyna źle siadła. Tu masz na czerwono zaznaczone śruby technologiczne (po złożeniu sprzęgła trzeba je całkiem odkręcić i wyjąć) a na zielono zaznaczyłem jedną z trzech prowadnic.

1376.jpg

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz1837    0

Tych śrub nie przykrecalem przy demontażu ale jak montowalem spowrotem to wkrecalem je i po przekręceniu do koła mogłem je rękami odkręcić. A próbowałem też bez tych srob i to samo jest.

Prowadnice nie są przy blokowane bo jak ściągam cały zacisk to ładnie odpychają sprężyny do końca. A jak dokrecam do koła zamachowego to tarcza dociskowa się przybliża do koła a zacisk jest w miejscu. To wygląda jak by coś było między tarcza a kołem i nie da się docisnąć.

 

Edytowano przez janusz1837

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ale Tobie docisk nie chce się odsunąć od koła zamachowego przy wciskaniu sprzęgła więc bardziej wygląda na to jakby coś było między tarczą dociskową a obudową docisku tą w której osadzone są sprężyny w tych "kieliszkach" Może skrzywiłeś te prowadnice i wysuwać się wysuwa ale nie może się cofnąć dalej. Tymi trzema śrubami powinieneś tak skręcić docisk żeby tarcza sprzęgłowa luźno chodziła między kołem a dociskiem. Da się u Ciebie tak zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Jak nie skręciłeś tymi śrubami przed odkręceniem docisku od koła to tak jak pisałem, mogło skrzywić te prowadnice albo wyskoczyła któraś sprężyna. Mogło też cos tam wpaść. Najlepiej jak byś to rozebrał całkiem. Tylko daj dłuższe te śruby do skręcania, tak żeby się nie skonczyłu zanim zluzują sprężyny bo może Ci zęby wybić jak docisk odskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz1837    0

Witam złożyłem go wczoraj i wszystko działa, nie wiem co było widocznie to łożysko coś może trzymało. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiu84    1

Witam mam problem ostatnio ze sprzęgłem czasami nie można wcisnąć pedału do końca a jak już to ciężko biegi przy włączaniu zgrzytają ale tylko gdy jest rozgrzany ciągnik sprzęgło oryginał nigdy nie rozbierane ustawiane było kiedyś przez mechanika ale to chyba z 8 lat temu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj