tvt

zetor 7540 8540 9540 10540

Polecane posty

tom79    0

witam wszystkich.

od niedawno jestem posiadaczem zetora 8540 wszysto do tej pory w miarę chodziło ale od jakiegoś czasu słychać jakieś

głośne wycie jakby pompy hydraulicznej na wolnych obrotach tego nie słychać wymieniłem  olej filtry i brak już pomysłów co może być a i jeszcze zauważyłem ze jak podnośnik podnosi na zimno  jak i tura to podszarpuje ja sie rozgrzeje jest ok ,może ktos ma jakis pomysł co moze być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz jest chłodniej i masz za gęsty olej i to z tego się bierze. Filtry mają za małą przepustowość. Musiał byś wymienić olej na jakiś rzadszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom79    0

zalałem go olejem  Agrol U  gosć w agromie mówił ze dobry będzie pewnie chciał sprzedac ... a  mam jeszcze pytanie mam tura przy nim i nie wiem sie co sie dzieje . zmieniłem oringi na suwakach ma rozdzilacz NIMCO bo sam podnosił i popracowałem z godzine było dobrze i teraz to samo czyżby te oringi do kitu

czy coś innego moze być .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dokładnie jak kolega wyżej napisał : filtr ma za małą przepustowość szczególnie przy zimnym oleju ,a do tego jest tak zprojektowany ,że nie ma zaworu od strony ssącej przez który pompa powinna ciągnąć olej jak ten nie zdoła przejść filtrem.

Ja na zimę ,z racji prawie codziennego używania ciągnika ,  wyjmuję ten filtr  i wtedy  hydraulika chodzi normalnie nawet na Hipolu 6 .

Może kto i napisze ,że bez filtrów nie wolno itd .itp.  ,ale każdy mi znany filtr  ma takie zabezpieczenie i  większość oleju idzie nie przez niego ,ale bokiem  dla zabezpieczenia funkcji smarowania . Także lepiej niech idzie nie oczyszczony  niż powietrze ,szczególnie dla tarczek półbiegów

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

Witam,mam pytanie do użytkowników tych Zetorów o działanie półbiegów a konkretnie jak są przełączane czy poprzez naciśnięcie guziczka tzn.elektrohydraulicznie i czy tym wszystkim steruje elektronika,proszę o wyjaśnienie tematu jak laikowi bo z tymi zetorami nie miałem do czynienia i w mojej okolicy nikt takich nie posiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom79    0

półbiegi są mechaniczne  zwykła gałka


u mnie tak  jest w zetorze 8540


skrzynia 3 biegowa +wsteczny i 3 półbiegi na każdym biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

czyli przełączając półbiegi przesuwamy jakąś dźwignię,ciekawe jak to jest rozwiązane a czy można to robić pod obciążeniem czy trzeba ze sprzęgłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie jest taką mała dźwigienka po prawej stronie kierownicy. Jest to wzmacniacz momentu i można używać go bez sprzęgła. To jest to samo co we forterrach półbiegi tylko tam naciskasz guzik a tu przesuwasz tą dźwignie. Jak coś pisz PW miałem takiego zetora to mogę odpowiedzieć na pytania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

w modelach z "guzikami" od półbiegów jest tylko sterownik wielkości przerywacza od kierunkowskazów ,który steruje siłownikiem od rozdzielacza . Także nie jest to strasznie skomplikowane ,bo reszta działa jak przy sterowaniu ręcznym.

 
 
 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    18

Witam ponownie,czy w 9540 ten przełącznik od podnośnika na słupku występował w każdym egzemplarzu,oglądałem ostatnio takiego i właściciel mówił że nie wie co to za przełącznik i odkąd go ma to ten przycisk nic nie obsługuje,dodam że jest on koloru białego a nie żółty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2469

U mnie w 10540 też nie ma tego przełącznika tylko ja mam rozbudowaną hydraulikę i przedniego tuza


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj