Zaloguj się, aby obserwować  
tomparkiet

PROBLEM Z PRZEDNIM MOSTEM W FENDT 304

Polecane posty

tomparkiet    1

Witam

Wczoraj przy ładowaniu sosen na tartak zdarzyła mi się dziwna rzecz mianowicie po wżięciu trochę może za dużego klocka (przywiozłem go prawie tylko na przednich kołach) pojawiły się dziwne zgrzyty w przednim lewym kole coś w podobie jakby się przegób w samochodzie kończył .Wziołem towotnicę i natowotowałem przeguby pomyślałem że może są suchę ale to nic nie dało .Wczoraj te zgrzyty były słyszalne przy jeżdzie na skręconych kołach dzisiaj natomiast były też przy jeżdzie na wprost.Sprawdziłem olej w moście i wyglądał jak nowy natomiast jak sprawdziłem w przekładni planetarnej w kole to był okropnie brudny ale patrzyłem na tryby to są chyba ok.Mam pytanko jak to ustrojstwo rozebrać i druga sprawa czy moło siąść jakieś łożysko jak takowe w tej przekładni istnieje.Jaki olej tam wlać(przekładnia)i ile i czy drogie są przeguby do takiego Fendta.Pozdrawiam i proszę o możliwie szybko odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

Witam.Moim zdaniem jeszcze nic wielkiego się nie stało sprubój dokręcić wszystkie szpilki a w szczególności te na tarczy czyli te dookoła felgi bardzo często się zdarza że takie hałasy wydaje omykająca tarcza na obręczy zobaczysz to po zerwnej farbie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Sprawdz przekladanie planetarna w kole.Ja kiedys zmieliłem w JD i sporo mnie to kosztowało.Z tego co pisałes usterka postepuje wiec nie jezdzij tylko rozbierz puki nie ma tragedii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

ciekawa teoria ale bardzo malo prawdopodobna" Grzesiek82"... a co do tematu, to ciemny olej( czasami strasznie capiacy) to normalka. Jesli wymieniasz to do przekladni planetarnej uzywaj tylko i wylacznie oleju z dodatkiem "LS". A co do odglosow i zgrzytow to trudno powiedziec , sprobuj najpierw zlokalizowac miejsce skad dochodza zgrzyty.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

Czemu małoprawdopodobna miałem tak lamborghini grand prix 90 najpierw pospuszczałem olej z wszystkiego co sie dało w moście i nic nepokojącego nie znalazłem później rozebrałem zwolnicę na której słyszalem hałas i też nic no a na końcu okazało się właśnie że śruby poluzowały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

ale to nie jest Lamborghini tylko Fendt ;) , a do tego po jednym takim zdarzeniu piszesz, "bardzo często się zdarza..." wiec mysle ze to mala przesada. :D


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

kosti68,

Olej LS do osi - dyferencjału, przekładnie planetarne w piastach przednich kół API-GL 5 SAE 85W90 lub 80W90. W farmer serii 300 po 0,75L na jedna stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

Napisałem bardzo często bo spotkalem sie z wieloma przypadkami właśnie takimi co prawda nie w Fendzie ale chciałem się podzielic swoimi przemyśleniami może to komuś pomoże chyba o to w tym wszystkim chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Trzaski w przekladni od zurzytego oleju??? Nie chce mi sie wierzyc ale spoko zmien olej i zobaczysz co bedzie sie dzialo.Lambo to nie Fendt...jakie to skromne. Usterka powstala po przeladowaniu przedniego napedu wiec olej mial tutaj malo do gadania,no chyba ze zurzył sie w 3min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomparkiet    1

Siemka dzięki za wszystkie przydatne informacje.Otóż dzisiaj rozebrałem to koło i okozało się ku mojemu miłemu zaskoczeniu że wszystko jest ok czyli przegóby nówka funkiel łożyska całe tylko skąd do h..a te zgrzyty stwierdziliśmy z ojcem że profilaktycznie zmienimy łożyska (te duże były trochę podejrzane) i może okurat będzie dobrze .Jedno pytanko ile takie łożyska mogą kosztować (może ktoś z was je wymieniał).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj