Skocz do zawartości

Zdjęcie

Claas Commandor hyrdostat


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2010 - 12:08

Claas Commandor hyrdostat witam, mam problem z hydrostatem w swoim kombajnie Claas Commandor 114CS a mianowicie troche ciężko chodzi mi joystick w przód bo w tył to normalnie. do przodu odczuwam troche opór i kombajn jakby nie rozwija pełnej prędkości. dodam ze stalo sie to po tym gdy mylismy komore silnika myjka wysokocisnieniowa i podejrzewam ze woda musiala sie dostac pod ta dzwigienke gdzie linka jest zaczepiona i moze skorodowalo??? i ciezko chodzi. niewiem.. mialem wlaczony 3 bieg i jechalem scierniskiem i nagle mi kombajn jakby zwolnil. czy to moze pompa??? pomozcie. plis. a jeszcze jest tak czasami ze jak gwaltowniej rusze joystickiem w przod to kombajn sie trzesie a nieprzyspiesza i zwiekszenie obr nic nie daje. jakby pas sie slizgal ale jest dobrze napiety. z drugiej strony moze ta linka daje ciala juz. nie wiem. prosze o jakies rady, sugestie, pomoc w tej sprawie.
A i maszynami z hydrostatem zawsze jezdzi sie na fullgazie prawda? pozdrawiam wszystkich.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Commandor hyrdostat Dzisiaj, 16:13
  •  

#2 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2010 - 11:14

Claas Commandor hyrdostat nikt sie niewypowie??? :blink: hydrostat w claasach mamy taki sam przecież.

#3 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 07 marzec 2010 - 16:35

Claas Commandor hyrdostat Według mnie to chyba nie będzie wina linki, skoro Ci czasami szarpie (a pas się nie ślizga) to znaczy że główna pompa od hydrostatu ma przerwy od pobieranie oleju (nie ma ciągłości strumiena), za ciągłość strumienia odpowiada druga pompa zasilająca. Według mnie to może być wina pompy zasilającej. Ale ręki uciąć bym nie dał.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#4 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2010 - 17:15

Claas Commandor hyrdostat czyli ta pompa co jest obok osi co ida do niej te grube przewody???

#5 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 07 marzec 2010 - 18:23

Claas Commandor hyrdostat Każdy hydrostat jest tak zbudowany, że przy silniku ma główną pompę hydrauliczną + małą pompę zasilającą, a dapiero dalej jest silnik hydrauliczny np. przy osi koło skrzyni biegów.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#6 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2010 - 18:29

Claas Commandor hyrdostat rozumiem. czyli chodzi o pompe głowna.. a może to wina nieszczelności na przwodach? bo od tamtej pory pompa jest cala czarna (tzn zalana w oleju delikatnie i zasyfiona) ale z drugiej strony olej na bagnecie nie wskazuje zuzycia..

#7 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 07 marzec 2010 - 18:31

Claas Commandor hyrdostat A możesz wżucić kilka fotek tej pompy?
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#8 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2010 - 18:47

Claas Commandor hyrdostat jutro wrzuce bo nie mam akurat takiej fotki.

#9 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2010 - 11:38

Claas Commandor hyrdostat oto ta pompa..

pompa

#10 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 09 marzec 2010 - 17:15

Claas Commandor hyrdostat Ja mam całkowicei inną pompę, ale mnie nie podoba się ten wysiek. Spróbuj zlokalizować na początku skąt to się wogule poci bo być może to jest wina uszczelnienia.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Commandor hyrdostat Dzisiaj, 16:13
  •  

#11 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 09 marzec 2010 - 20:59

Claas Commandor hyrdostat Niechce sie wtrącać ponieważ nie mam takiego kombajnu ale mam sieczkarnie do qq i tam jest układ jezdny claasa i czasem na 3 jak jeżdże po dużych górach na drodze w transporcie to układ jezdny nagle zwolni z początku nie wiedziałem co sie dzieje ale później sie skapłem to ma chyba zwiazek z temp. oleju pewnie sie przegrzał i rozłączyła sie pompa , masz w kabinie guzik do włanczania jakiegoś obwodu hydraulicznego niewiem jak to nazwać jak ja tego nie włącze to hydraulika sieczkarni mi nie działa i układ jezdny jest wolniejszy sieczkarnia wolniej jedzie a jak jest włączony to szybciej jedzie jakby półbieg sie włączył, tak jak mówiłeś jechałeś po ścierni i kombajn zwolnił być może olej sie przegrzał i pompa zostałą wyłączona ( w sensie obwód rozłączony) a co do tego że szarpie hmmm kolega niby mądzre mówi że może być mało oleju ale to z kolei wykluczają czujniki poziomu ;) , a ztym że manetka ciężko chodzi to spoko u mnie też ciężko chodzi jak zaczynam sezon poprostu linka sie troche przyrdzewieje i już nasmaruj powinno pomóc , a z tym co pisałeś że tak jakby pas ślizgał przecież są zabezpieczenia przeciążeniowe żeby pomp nie uszkodzić pewnie ciśnienie przelewem idzie trzeba bieg zredukować i tyle , ale to szarpanie hmmm ciekawa sprawa a olej jaki masz polski do układów hydrostatycznych to jest hydrol lhv jeśli masz jakiś kiepski olej to może jest to zjawisko kawitacji ( ale chyba nie ono zachodzi w mniejszej skali)
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#12 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 09:15

Claas Commandor hyrdostat @Andrzej24871 żadnego guzika u mnie do właczania obwodu hydraulicznego nie ma. watpie żeby było to spodwodowane temp. oleji i żeby sie przegrzał to sie stało rano. a mianowicie tak o 9 zabrałem by nasmarować kombajn, ok 9.30 wyjechałem z garażu na plac pod stanowisko z "kraszerem" umyliśmy komore silnika dokladnie i byc moze gdzies woda padla na wrazliwa czesc pompy. moze bledem bylo to ze nieczekalismy dlugo az wsychnie i pasy byly mokre. przejechalem ok 1km na pole i wtedy mi to sie stalo i od tamtej pory mi joystick ciezko zaczol chodzic. (gdy silnik wyłacznony to chodzil ciezko a na wlaczonym leciutko) i od tamtej pory jakby joystick wychyla na max do przodu i niejedzie mi tak szybko jak wczesniej. co do napiecia pasa moze slizgal sie jak byl mokry. ale jest dobrze rolka napiety tak jak jest napisane w instrukcji ok 2.5- 3.5cm. olej jest francuski (chyba ze poprzedni wlascieciel nie ruszal hyrdostatu to wychodzilo by ze jest oryginal niemiecki) i dodam olej jest w pompie na takimn samym poziomie na miarce. a pompa wygglada jak wyzej na zdjeciu, troche obsyfiona. mowisz zredukowac (1 i 2 roboczy i 3 transport to mam wogole 3 nieuzywac??? oj jechal bym z predkoscia konia heh) gdy jechalem przed tym zdarzeniem po szosie na 3 fullgazie to za mna samochodem powiedzial ze jechalem ok 35/h w kombajnie pokazywalo 25km/h. to teraz jezdzi mi nieco wolnie i joystick ciezko chodzi. wczesniej bylo tez tak ze chodzil ciezko a po jakims czasie znowu jak miodzio. moze pas hydrostatyczny jest juz stary i mimo napiecia slizga sie. a moze to jakis drobny wyciek na pompie psuje mi to heh.

#13 Share michal26

michal26

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 11:34

Claas Commandor hyrdostat Kolego miałem podobną sytuacje w 96 mój to już ledwo co jechał miałem wyjmować pompę ale wymieniłem jeszcze pas podkreslam że stary wizualnie nie wyglądał na zużyty ani nie widać było gołym okiem że ma jakis poslizg.Po wymianie kombajn dostał powera jak nowy.

#14 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2010 - 11:56

Claas Commandor hyrdostat dziekuje. sprawdze ;)

#15 Share Adriano1232

Adriano1232

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, muzyka i wiele innych

Napisany 18 maj 2010 - 18:23

Claas Commandor hyrdostat Moim zdaniem to wymień filtry hydrauliki, może masz je zapchane i masz mniejszą przepustowość i dlatego szarpie kombajnem. Z hydrostatem kombajn powinien na wolnych obrotach silnika i najwolniejszej prędkości ruszać płynnie bez szarpnięć zarówno do przodu jak i do tyłu jeżeli tak nie jest to albo nie ma oleju albo filtry są zapchane lub zużyła się pompa lub silnik hydrauliczny.
Adi1232

#16 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 maj 2010 - 20:41

Claas Commandor hyrdostat

Moim zdaniem to wymień filtry hydrauliki, może masz je zapchane i masz mniejszą przepustowość i dlatego szarpie kombajnem. Z hydrostatem kombajn powinien na wolnych obrotach silnika i najwolniejszej prędkości ruszać płynnie bez szarpnięć zarówno do przodu jak i do tyłu jeżeli tak nie jest to albo nie ma oleju albo filtry są zapchane lub zużyła się pompa lub silnik hydrauliczny.

narazie jest dobrze. moze to kwestia gestosci oleju.. bo narazie chodzi elegancko. ale przewiduje kupic pas i zrobic przeglad calego napedu hydro. dzieki za sugestie :rolleyes: pozdro

#17 Share suzuki550e

suzuki550e

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. lubuskie ( Chrobrów)
  • Zainteresowania:mechanizacja rolnictwa

Napisany 26 maj 2010 - 06:16

Claas Commandor hyrdostat z moich doświadczeń, temp, czy jakość oleju nie odgrywał mi na jeżdzie, umnie hydrostat strasznie się poci, co 1 dzień koszenia dolewam 0,5 l oleju nieraz mi się zwarzył bo szkoda było czasu to lało się jaki był w garażu, ale chodzi płynnie i bez zarzutów, jedynie co to jak miałem za niski stan oleju to niedomagał a zwłaszcza na wzniesieniach,ważna jest czystość filtrów

#18 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 maj 2010 - 08:55

Claas Commandor hyrdostat

z moich doświadczeń, temp, czy jakość oleju nie odgrywał mi na jeżdzie, umnie hydrostat strasznie się poci, co 1 dzień koszenia dolewam 0,5 l oleju nieraz mi się zwarzył bo szkoda było czasu to lało się jaki był w garażu, ale chodzi płynnie i bez zarzutów, jedynie co to jak miałem za niski stan oleju to niedomagał a zwłaszcza na wzniesieniach,ważna jest czystość filtrów

a pocił Ci sie ze zwolnic, przewodów czy na pompie?
jeżeli chodzi o ta gęstość to miałem na myśli to, że kombajn kupiłem we Francji a tam klimat troche inny, a u nas przeciez jak kosilem kukurydze to temperatury spadały sporo ponizej zera czyli olej mogl byc za gesty itp.
kontroluje codziennie stan oleju i niezauwazylem ubytku przez sezon 2009. pozdrawiam ;)

#19 Share suzuki550e

suzuki550e

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. lubuskie ( Chrobrów)
  • Zainteresowania:mechanizacja rolnictwa

Napisany 26 maj 2010 - 15:57

Claas Commandor hyrdostat ze zwolnic też pokapuje, i ze złączy przewodów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Claas Commandor hyrdostat Dzisiaj, 16:13
  •  

#20 Share tomus88xD

tomus88xD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 maj 2010 - 17:57

Claas Commandor hyrdostat ze zwolnicami to nie wiem jak tam u Ciebie jest.
a tych złączy nie da się podokręcać?
mowisz, że 0,5l na dzień oleju dolewałeś no to nieźle go wysysa

Podobne tematy