Skocz do zawartości




Reklama



WIELTON czy METALTECH ???


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
131 odpowiedzi na ten temat

#21 damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • 11109188
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 18 marzec 2010 - 19:27

Jeżeli chodzi o pronara to mój wujek tnie blachę w pronarze i mówił że od czasu do czasu przywożą zachodnią przyczepę oczywiście logo zrywają żeby nikt nie widział. Rozbierają ją na części co do jednej śrubki i robią taką samą z logo PRONAR. Ot i cała filozofia pronara na pewno nie ma takiego wykonania jak Wielton.

#22 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 18 marzec 2010 - 20:03

Czyli co lepsza gorsza w Twoim miemaniu? :)

#23 Libero

Libero

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 18 marzec 2010 - 21:41

Zobacz postdamjan15, o 18 marzec 2010 - 19:27, powiedział:

Jeżeli chodzi o pronara to mój wujek tnie blachę w pronarze i mówił że od czasu do czasu przywożą zachodnią przyczepę oczywiście logo zrywają żeby nikt nie widział. Rozbierają ją na części co do jednej śrubki i robią taką samą z logo PRONAR. Ot i cała filozofia pronara na pewno nie ma takiego wykonania jak Wielton.

Ten sam trik stosuje Wielton
To chyba taki chwyt marketingowy...
Student SiMR Politechniki Warszawskiej

#24 Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 18 marzec 2010 - 21:58

Cytuj

Ten sam trik stosuje Wielton

A potrafisz to udowodnić? :( . Byłem w Wieltonie kilka razy i wiem jak tam są projektowane pojazdy i w takie brednie nigdy nie uwierzę. Producent produkujący 1440 przyczep rolniczych rocznie (obecna produkcja 120 sztuk/miesiąc) zajmujący 5 pozycję na rynku pojazdów ciągnionych pod względem sprzedanych maszyn robił by coś takiego. :(
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#25 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 18 marzec 2010 - 23:08

Heh skoro Wieluń robi naczepy do samochodów, to stworzenie takiej przyczepy to pikuś. :( Także sory, ale ta teoria jest mało wiarygodna. Wielton przy takim zasięgu produkcji ma własne bardzo rozwinięte centrum konstrukcyjne, nie wspominając, że mają najnowocześniejszą pionierską w Polsce technologię produkcji. Sorry, ale Pronar ma wyłącznie doświadczenie w przyczepach rolniczych i teraz zaczynają robić samochodówki, więc mają pod górkę, Wieluń ma zdecydowanie z górki.

#26 bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 18 marzec 2010 - 23:44

Zobacz postLibero, o 16 marzec 2010 - 18:36, powiedział:

witam

Może i Wielton ma mocniejszą ramę lecz mocowanie boków jest gorsze od Metaltecha. To samo ze szczelnością - oglądałem w jednym dniu dwie przyczepy. Najpierw Wielton, a po godzinie Metaltech. Jak możemy mówić o szczelności Wieltona kiedy NOWA PRZYCZEPA świeci w rogach. Jak dla mnie jest to niedopuszczalne. Kolejny mankament to właśnie zaczep. W Metaltechu jest dużo mocniejszy i bardziej profesjonalny dzięki czemu nie boje się jadąc z pełnym transportem.

mogłem wybrać albo jedną albo drugą (10t i 14t)
takie jest moje zdanie i mój wybór
pozdrawiam
O jakie mocowanie boków ci chodzi? dolne zapięcia są np. w MT 4 a w wieltonie 6.
Wielton ma dużo mocniejsze mocowania skrzyni do podwozia. MT mnie przeraził, całą skrzynię z przodu trzyma pręt 14,tył też nie wygląda dobrze... waga mówi sama za siebie, przyczepy gabarytowo są identyczne a wielton jest cięższy o około 500-600kg. Nie rozumiem z tym zaczepem, chodzi ci o dyszel? Nie zauważyłem żeby MT miał mocniejszy. A tylny zaczep wybierasz jaki chcesz.
O szczelność się nie boję. Miałem w żniwa 5 przyczep i w żadnej nie było nawet szparki. Raz na rok zakładam uszczelkę do okien, kosztuje to może 5zł na przyczepę ale mam spokój. Uszczelka zrywa się dopiero przy wyładunku ziemi czy buraków.
MT zastosował ten swój słynny pręt i przyczepa jest szczelna, Wielton postawił na uszczelki i rzeczywiście są szpary w rogach bo po prostu inżynierowie tego nie dopilnowali.
Wielton w mojej ocenie przegrywa z MT wyglądem. Nie przekonuje mnie ten ciemny kolor podwozia i brudzący się żółty burt. Jak zmienie burty na kolor zielony to cała przyczepa będzie ciemna i jeszcze bardziej brzydka;) Pasuje mi kolor MT bo mam już przyczepy tak pomalowane i pasują mi do JD ale jakość i masywność Wieltona wygrywa i na 90% zamówimy te właśnie przyczepy.

#27 b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3009 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 marzec 2010 - 07:41

akurat co do mas przyczep to nie ma reguły bo:
    WIELTON       METALTECH
6t  2400          2150
8t  3100          3050
10t 3900          3300
12t 4100          4000
14t 4800          5000
tak więc 14t MT jest solidniejsze? :(

#28 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 19 marzec 2010 - 11:45

Jednak podałeś masę najcięższej. Kwestia rozwiązań konstrukcyjnych.

#29 Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 19 marzec 2010 - 17:38

Bogdan nie jest kwestią masa tylko jakość materiały użytego do budowy oraz jakość spoin spawanych. Wielton w tym przypadku bije na głowę konkurencję bo ma roboty spawalnicze.
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#30 Libero

Libero

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 19 marzec 2010 - 17:47

Zobacz postLukasz1987, o 18 marzec 2010 - 21:58, powiedział:

A potrafisz to udowodnić? :( . Byłem w Wieltonie kilka razy i wiem jak tam są projektowane pojazdy i w takie brednie nigdy nie uwierzę. Producent produkujący 1440 przyczep rolniczych rocznie (obecna produkcja 120 sztuk/miesiąc) zajmujący 5 pozycję na rynku pojazdów ciągnionych pod względem sprzedanych maszyn robił by coś takiego. :(

Tak, mogę to udowodnić...
Diler Wielton sam osobiście mi powiedział, że wrzucili przyczepę (niemiecka firma) na lawete, czymś przykryli i tak pojechała do zakładu. Gdzieś z tyłu stoi i zżynają z niej elementy.

@bialy1989
1)Nie, w modelu 10t nie mogę mieć profesjonalnego tylnego zaczepu transportowego tylko tzw takie coś przymocowane z tyłu natomiast MT ma mocny zaczep z szerokim kołnierzem tak więc punkt dla MT.
2)Co tak właściwie ma znaczyć ten łańcuch na dolnej burcie co? Przy otwieraniu mam go odpinać? MT ma go na górnej burcie dzięki czemu jest solidnie spięta i nie przeszkadza przy wysypie


pozdrawiam
Student SiMR Politechniki Warszawskiej

#31 Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 19 marzec 2010 - 18:11

Cytuj

Tak, mogę to udowodnić...
Diler Wielton sam osobiście mi powiedział, że wrzucili przyczepę (niemiecka firma) na lawete, czymś przykryli i tak pojechała do zakładu. Gdzieś z tyłu stoi i zżynają z niej elementy.

Zrzynaja czy wykonują testy zmęczeniowe na podzespołach w celu ich oceny i zebrania doświadczeń. Jakoś Mi sie nie chce wierzyć w toje wywody. Wielton zbyt dobrze z Krone żyje zawsze mogli by się ich poradzić :(
A po za tym jaki dealer by się do czegoś takiego przyznał :(:(
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#32 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 19 marzec 2010 - 18:36

Heh z tego co mi wiadomo, to Wielton prowadził oględziny przyczep Fliegla, ale to była wizyta w punkcie sprzedaży, który potem de facto został dilerem Wielbłądaów.

#33 Libero

Libero

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 19 marzec 2010 - 18:37

Tak jak i ty, również jestem zaskoczony
Nie chodzi o Krone
Oni zrzynają szczegółowe elementy przyczepy np zamki (słowa dilera)
Niemiecka przyczepa jest solidniejsza więc diler wtedy powiedział mi o tej sytuacji

pozdrawiam
Student SiMR Politechniki Warszawskiej

#34 b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3009 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 marzec 2010 - 18:38

Zobacz postLukasz1987, o 19 marzec 2010 - 17:38, powiedział:

Bogdan nie jest kwestią masa tylko jakość materiały użytego do budowy oraz jakość spoin spawanych. Wielton w tym przypadku bije na głowę konkurencję bo ma roboty spawalnicze.
Mtetaltech też ma roboty spawalnicze :( Mi nie chodzi co jest lepsze jakościowo, bo tego nie wiem, ale o to że argument z waga jest chybiony :(

#35 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 19 marzec 2010 - 18:42

Zamki to kupują gotowe. Dodany obrazek @b0gdan skąd wiesz? :(

#36 b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3009 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 marzec 2010 - 18:45

bo maja tak napisane na stronie :(
a Fliegl to całkiem mało waży...

#37 Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 19 marzec 2010 - 19:01

Tak Metaltech ma robota MIG, MAG, TIG.
Libero który dealer Ci takich głupot naopowiadał?
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#38 bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 19 marzec 2010 - 21:29

kolego @libero

Model 10 ton Wieltona ma 3 zaczepy tylne do wyboru.  zwykły, Rockingera i Kramera więc nie wiem co ty opowiadasz najlepszego?
Wielton ma łańcuchy na dolnej i górnej burcie. Nie wiem jak ma MT? Ma tylko jeden? Swoją drogą to co to za burty które na 450cm się wygną bez łańcucha? Mam w HL burty własnej konstrukcji i na 530cm się nie mają prawa wygiąć i nie ma mowy o łańcuchu.

#39 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 19 marzec 2010 - 21:45

W MT masz łańcuchy poprowadzone tylko przy górnej burcie w układzie X. Ja mam spiętą na górny woziłem rzepak i pszenice i nic się nie działo. Jak ojczulek woził kilkadziesiąt kilometrów zboże, to łańcuch zakładał na dolną. Podoba mi się system w Flieglu, jest listwa a na końcach ma śruby do naprężania, a na środku burty jest wypust który dociska burtę. Listwa jest poprowadzona pod górną krawędzią dolnej burty.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#40 bialy1989

bialy1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 257 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Wąbrzeźna

Napisany 19 marzec 2010 - 22:46

I musisz odhaczać dolny łańcuch żeby otworzyć burtę?
Góra jest jeszcze nie dopracowana w wieltonie ale co zrobić.





Zobacz także