pandanger

Zetor 5340 Problem z układem paliwowym

Polecane posty

pandanger    2

Witam. Może ktoś z Was spotkał sie z takim problemem: w moim zetorku w pompce paliwowej tworzy się podciśnienie(wyciągam dźwignię pompki i wsysa mi do środka). Dzisiaj wykręciłem całą pompę dałem do sprawdzenia i jest ok. Spuściłem paliwo z baku i wykręciłem go, bo podejrzewałem zapchany przewód, przedmuchałem kompresorem wymieniłem giętki przewód paliwowy do pompki oraz wszystkie podkładki przy pompce filtrze itp. Po skręceniu okazało się, że za cholerę nie można go odpowietrzyć paliwo bije ale z powietrzem. Zrobiłem próbę z wężykiem z bańki, bo jeszcze myślałem, że gdzieś w baku jest dziurka w przewodzie i to samo. Podejrzewam pompkę ręczną, bo już nie wiem co może być ale przecież niedawno wróciła z fachowego przeglądu? Sam już nie wiem co to jest. To samo miałem na jesieni ale wymieniłem podkładki pod przewodami pod odstojnikiem i poszedł. Ale mimo, że jeździłem bez straty mocy to pompka ciągle na podciśnieniu?


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

spróbuj wyczyścić zaworki w pomce.Wykręć pompkę wtedy będziesz miał dostęp do korka na na duży płaski śrubokręt po wykręceniu jego będziesz miał pierwszy zaworek póżniej wyjmij sprężyne i wyjmij drugi zaworek przeczyść to wszystko i skręć spowrotem nastepnie wlej w nią olej i przepompuj pare razy,powinno pomuc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

To że tłoczek wsysa z powrotem mówi o podciśnieniu w linii ssącej. Do wyboru jest paproch w jakiś kolanku lub zaworek w korku wlewu paliwa. By łatwiej zasysać paliwo stosuje taki myk - wykręcam tłoczek, wlewam do pełna oleju silnikowego, zakręcam tłoczek(nakrętkę) i pompuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Pompkę dawałem na jesień do regeneracji, podobno wymienili bebechy i sprawdzili. Chociaż próba w misce ropy jaką wykonali może być zawodna. :)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

WITAM.Sprubój zrobić tak jak jaro30 podpowiada ja miałem identyczny problem w 3320 i po oczyszczeniu zaworków i przelania ją olejem zamiast paliwa zadziałała. A czasami (rzadko) zdarza się tak że ten wkład pompujący czyli to co naciskasz żeby odpowietrzyć nadwyręża się ale zwróć na to uwagę dopiero po dokładnym oczyszczeniu pompki bo wystarczy że dostanie się jakiś mikronowy paproch i będą takie obiawy jak u ciebie.A jeszcze możesz sprawdzić uszczelkę odstojnika czy jest na swoim miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

rozkrec korek wlewu paliwa,wyczysc dokladnie i powinno pomoc-przynajmniej u mnie sie tak stalo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

jeżeli już przy pierwszym pociągnięciu tłoczka robi się podciśnienie a nie ciągnie paliwa to wina leży gdzieś między rurką zasysającą w baku a pompką. zagięty wąż albo śmieć w przewodzie. Rozkręć przedmuchaj powietrzem a dowiesz się gdzie trzyma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Wymieniłem przewód zasilający, przeczyściłem zbiornik i założyłem nową pompkę zasilającą. Dzisiaj będę próbował go odpalać, bo wczoraj urwałem dźwignię zmiany biegów i mam nową robótkę. W ogóle to wczoraj czego się nie dotknąłem to się zepsuło (opryskiwacz, ciągnik, a nawet klamka w drzwiach w domu). Może dziś będzie lepiej. ;)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

No i to samo. Krew mnie chce zalać :blink:

Jeszcze raz ściągam zbiornik, bo już nie widzę innej przyczyny. Zapali może chodzić i z pół dnia, a potem gaśnie. Tylko, że fachowcy inżynierzy utopili na stałe w baku rurki paliwowe i nie wiem jak się mam do nich dostać, żeby ew. wymienić na nowe!!!


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przedmuchaj to powietrzem i sprawdz czy korek wlewu paliwa wpuszcza powietrze do baku.To na bank jest jakaś głupota tylko trzeba ją znaleść

Ewentualnie zamiast korka owiń wlew szmatą i zobaczysz co się będzie działo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Oddałem dzisiaj zbiornik do wymiany rurek paliwowych i wydmuchałem korek chociaż był czysty - zobaczymy!


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

szkoda pieniedzy te rurki sa tak grube ze prawie niemozliwe zeby pekly-niestety sam wymienilem-przez glupi korek przekopalem caly uklad,wszystko bylo nowe i dalej nic nie pomoglo,dopiero tutaj przeczytalem o tym korku-to jedna z niewielu pozytecznych rzeczy o ktorych sie na agrofoto dowiedzialem.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

I chyba tu jest "pies pogrzebany". Parę lat temu zgubił się oryginalny korek - ojciec kupił zamiennik. Potem tamten się znalazł i tak przeleżał sobie gdzieś w warsztacie. Teraz wziąłem sobie te dwa korki i porównałem - W oryginale jest trochę słabsza sprężynka dociskowa i może tamta - zbyt sztywna nie odpowietrzała dobrze zbiornika. Drugą sprawą jest, że mój Padre na jesień wymieniał filtr paliwa i źle zmontował korek dolny (w kolejności śruba-oring-podkładka płaska zmieniłem tak jak ma być śruba-podkładka-oring) Wprawdzie nigdzie nie ciekło spod bańki ale zawsze mogło się tam dostawać coś powietrza. Mam nadzieję, że to już koniec moich problemów ;)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na początku pisałem o korku i robotę zaczyna się od najprostszych spraw. Te niewłaściwie zamontowane podkładki mogły powodować dostawanie się powietrza. Pompka ssała, korek nie puszczał i przy dużym podciśnieniu mogło tak być, że tamtędy udawało się coś zassać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Czy jest ok to się dopiero okaże. W zeszłym roku po zlikwidowaniu problemu (jak mi się wtedy wydawało) wysiałem nawozy i obsiałem kilkadziesiąt ha. Poza tym ten nieoryginalny korek miałem kilka lat i nic się nie działo. Podciśnienie w zbiorniku też nie tworzy się w ciągu raptem 10 min pracy, bo tyle przejechałem ostatnio i stop. Wymieniłem filtr, oringi, wyżej wspomniany korek i przejechałem na próbę bez problemu jakieś 5km. Jeżeli problem się już nie pojawi to i tak do końca nie będę wiedział co było grane ;) bo tyle rzeczy powymieniałem, mogę jedynie podejrzewać to czy tamto.


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Tu rzeczywiście trudno będzie dojść rzeczywistej przyczyny. Korek też może się zepsuć, zapchać odpowietrzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj