Skocz do zawartości

Zdjęcie

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp


104 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Marcin 80

Marcin 80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 322 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 19:46

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Turbina na biegu jałowym ma ok 1000 bilibarów bo testowałem i caly czas dmucha do 2 tyś przy krórych specjalny zawór upuszcza nadmiar powietrza by nie dopuścić do uszkodzenia silnika, nie jak niektórzy myślą że tylko przy 2000 tyś się włącza :blink:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 10:20
  •  

#82 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 20:27

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Jeśli chodzi o przyśpieszenie to decyduje o tym wyłącznie moment obrotowy, ale nie na wale korbowym, tylko na kołach. Ten moment wynika z parametrów silnika(M, ω) i przełożenia.

to dlaczego w moim przykladzie audi nie przyspiesza lepiej 10 razy od hondy?

Na jakiej zasadzie następuje to przenoszenie momentu na koło o większe przyczepności?

takie esp mialy niektore modele aut m.in. mitsubishi, hondy, porsche (ale moge sie mylic <_< ), tylko te z napedem na 4 kola i zmiana przekazywania momentu tak mi sie wydaje nastepowala w sterowanym elektronicznie mechanizmie roznicowym. kiedys sie wezme i to znajde to ci podrzuce.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#83 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 20:38

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Pewnie dlatego, że Audi ma max moment większy 10x , ale przy 10x mniejszych obrotach. Przy tej samej prędkości Audi musi mieć 10x większe przełożenie, przez co moment na kołach będzie taki sam jak w spalinowym.

Żeby nadać przyśpieszenie potrzebna jest siła(N), tą siłę nadaje koło o promieniu r(m) mające moment obrotowy (N*m).F=M/r, czego chyba nie wypada mi tłumaczyć <_<

#84 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 20:54

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp dochodzimy do tego o co mi chodzilo.
po pierwsze tak jak mowisz moment obrotowy jest uzalezniony od obrotow, a moc nie, wiec duzo latwiej ja porownywac.
po drugie co do twoich wzorow to baaardzo daleko idace uproszczenie, ale nawet jak sie uprzemy to wlasnie tez jak mowiles potrzebny nam jest moment, tylko jest drobna roznica nie ten rysowany na charakterystyce silnika, a ten z charakterystyki trakcyjnej, a w charakterystyce trakcyjnej najwiekszy moment na kolach mamy gdy silnik pracuje w okolicach najwyzszej mocy.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#85 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 21:03

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Maksymalny moment na kołach osiągniemy przy obrotach mocy maksymalnej silnika pod warunkiem, że mamy do dyspozycji przekładnie bezstopniową(multitronic) lub bardzo "gęsto" zestopniowaną przekładnie mechaniczną. Możemy wówczas trzymać silnik na obrotach max. mocy, a niskie przełożenie zapewni nam wysoki moment na kołach.

#86 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 21:40

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp tak dokladnie jest.
czyli korzystajac z normalnej skrzyni porownujac auta pod wzgledem przyspieszenia musimy wziac srednia moc w danym zakresie obrotow, zakres ustalamy pomiedzy praktycznie obrotami max silnika, a spadkiem przy zmianie biegow i wtedy srednia moc pozwoli nam przypuszczac, ktore auto przyspieszy szybciej. mi jest najblizej ku tej teorii, ale tutaj nie ma rzeczy czarno-bialych, bo jak wiadomo istnieje silna korelacja, miedzy momentem i moca, chodzi mi tylko, ze dla takiego zwyklego uzytkownika wiecej o przyspieszeniu powie moc niz moment, a podniecanie sie eksplozja momentu w silniku ZS jest szczeniactwem, wiem bo tez tego doswiadczylem <_< i caly czas doswiadczam jezdzac autem z max momentem ponad 300 Nm i co mi po tym, jak mamuski honda mnie objezdza jak sie patrzy, a ma tego momentu polowe mniej.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#87 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 21:46

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dlatego do Diesla pasowałby mulitronic, ale niestety niska sprawność zabija osiągi. No i wysoki moment to bardzo dobra rzecz, ale w szerokim zakresie obrotów, a nie szpilka przy 3000 rpm.

#88 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 22:01

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp jak ciagniesz za soba przyczepe to tak, w innym przypadku to koniecznosc stosowania mocniejszego ukladu napedowego, co przy wartosciach 300 Nm nie robi zadnego problemu, ale sa tacy idioci, ktorym to nie wystarcza i potrzebuja miec 300 KM, co w dieslu daloby juz konkretny moment, a wpakowac to do auta segmentu b czy c nie jest juz tak latwo :)

nie wiem dlaczemu jak zaczelismy troche sypac wzorami i merytorycznie sie wypowiadac to krzykacze ucichli i juz nikt nie pieje, ze artykulem z wp czy innego onetu to sobie du.e wyciera <_< :blink:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#89 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 22:08

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Audi dało rade z 1000 NM <_< . Mercedes AMG tez napotkał ten problem i redukował moment od 1000 NM(ZI), bo skrzynie się mieliły, no ale to już zupełnie inna klasa aut.

Generalnie łatwiej sobie poradzić z wysokimi obrotami niż wysokim momentem, stąd też auta pow 300 KM to raczej benzyny, oprócz Touarega/Q7/740d.

#90 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 22:31

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp w ZI tak, w ZS nie da rady go wykrecic wiecej jak 5 000 obrotow, jakby to sie dalo zrobic to juz dawno krecilyby sie do 10 000 <_<
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 10:20
  •  

#91 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 22:42

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Widziałem mk II 1.6 TD kręcące się do 6 000rpm <_<
Niestety prędkość spalania ogranicza diesle, stąd 300-400 KM to maks.przydatności diesla w osobówkach, a ZI można kręcić do absurdalnych wartości(są na YT mustangi z turbo wielkości wiadra i mocą 2500 KM).

#92 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 22:45

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp gdzie takie mk2 widziales?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#93 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 22:53

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Były takie filmy na YT, głowy nie dam,że miały 6 000 ale ponad 5 000 na pewno, podobnie jak 3.0d BMW, ale to już górna granica możliwości ZS.

#94 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 17 październik 2010 - 07:45

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Stare diesle kręciły się dotąd aż kończyły sie możliwości pompy w zakresie zwiększania dawki paliwa i wyprzedzania kąta wtrysku. Nowe konstrukcje ze wzgledu na większe opbciążenia układu tłokowo korbowego są elektronicznie ograniczane ale z drugiej strony mają na tyle większą wytrzymałość że można je lepiej doładować i nie trzeba kręcić wysoko. To tak pobieznie bo miało na to wpływ wiele innych czynników.
Co do momentu obrotowego przedstawia on siłę jaką tłok podczas pracy naciska na korbowód i poprzez wykorbienie wału korbowego obraca nim. Powstaje w ten sposób siła "skręcająca" obrotowa która porusza po przez przekładnię kołami (dlatego ograniczano moment w niektórych autach aby nie uszkodzić skrzyni i innych elementów przekładni. Wielkość siły z jaką tłoki poruszają wałem sprawia że bardziej lub mniej kierowca wciskany jest w fotel. Moment obrotowy jest podstawą do wyliczenia mocy. To tak obrazowo.
A teraz różnice diesel?benzyna
- wolne obroty - diesel ma wysoki stopień sprężania, benzyna mniejszy do tego trzeba dodać bardziej masywne elementy układu tłokowo korbowego w dieslu - siły działające na wał są większe w starych dieslach dawało mozliwośc ruszania bez gazu w nowszych gdzie wydłuzono 1 bieg i znacznie odchudzono elementy układu korbowego nie koniecznie musi się to udać.
- gdy turbosprężarka zaczyna tłoczyc powietrze zwiększa się dawka paliwa siły działające na wał korbowy są jeszcze większe bardziej zaczyna wciskac w fotel Diesle pracują na wyższym ciśnieniu doładowania stąd siła ta jest mocniejsza. Trzeba dodac że producenci robią wiele aby ta siła była możliwie jak najbardziej płynna. Stąd turbo o zmiennej geometrii możliwie długi układ dolotowy miedzy turbiną a silnikiem jakieś zbiorniki kompensacyjne itd. Charakterystykje silnika projektuje się tak aby był najbardziej elastyczny w średnim zakresie obrotów pewnie dało by się zrobić diesla w którym eksplozja momentu była by gdzieś koło 3 tys tylko po co. Mniej więcej podobnie jest w przypadku benzyn turbo.
- wysokie obroty tu króluje wolnossąca benzyna dzięki wykożystaniu zjawisk falowania gazów w kanałach dolotowych i wylotowych poprawia się napełnianie cylindra rośnie tez dawka paliwa zmienia się wyprzedzenie zapłonu siły działające na tłok rosną. Silnik benzynowy "nadrabia" brak doładowania większą liczbą suwów tłoka a co za tym jdzie przekazuje więcej siły na wał w danej jednostce czasu. Zwróćcie uwagę że benzyna turbo juz tak wysoko się nie kręci bo nie potrzeba.
Starałem sie możliwie krótko i możliwie obrazowo.
Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy diesel ma z reguły dłuższy skok tłoka ca co za tym jdzie dłuższe wykorbienie co podnosi wartość siły przekazywanej na wał na zasadzie dłuższego ramienia. Benzyna jest barsddziej krótkoskokowa przez co uzysukje więcej obrotów i przy tych wysokich obrotach przekaże więcej siły na wał w danym okresie czasu.

#95 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 październik 2010 - 16:34

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Mówisz, ze max prędkość obrotowa wynika z ograniczeń pompy, co nie jest prawdą. Pompę można by zaprojektować tak, aby dawała większą dawkę i bardziej wyprzedzała GMP, ale nic to nie da. Ograniczeniem jest prędkość zapłonu i spalania paliwa. Wtrysk można wyprzedzać tylko do pewnego momentu, poniżej którego nie będzie następował samozapłon. Choćbyś podlewał paliwa to więcej jak 6 000 rpm nie uzyskasz.

#96 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 17 październik 2010 - 16:40

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Miałem na mysli seryjne samochody a nie to co można by było zrobić. Oczywiście że on spala się wolniej a wyprzedzanie zapłonu nie wiadomo jak bardzo skończyło by sie urwaniem korbowodu, czy zniszczeniem wału, konstruktor ustawia pompe tak aby mimo wszystko nie przekręcić silnika stare turbo diesle miały moc max coś koło 5 tys wolnossące nawet ponad.

#97 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 17 październik 2010 - 22:29

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Ogólnie dopóki w TV i prasie nie zaczęli głośno mówić o TDI to 90% kierowców nie wiedziała co to moment obrotowy. Teraz może 20 % rozumie co to Nm.

Jak widać gadanie o momencie obrotowym okazało sie chwytliwe, i to bardzo... Powiedzmy 380Nm dostępne już od 1400rpm... brzmi kozacko i medialnie, a to tylko mój traktor ;)
Nawet na tym forum było już dość razy wyjaśniane że przebieg mocy jest ściśle powiązany z przebiegiem momentu w funkcji obrotów. Aby stwierdzić lub porównać elastyczność czy osiągi silnika wcale nie trzeba posługiwać się momentem, to taka wartość "uboczna" wynikająca z zamiany ruchu linowego na obrotowy w silniku, dlatego wystarczy sam przebieg mocy w funkcji obrotów i wiadomo jak auto jeździ (pomijam przełożenia, masę, opory, etc.). Jeśli ktoś twierdzi że auto jedzie bądź przyspiesza momentem obrotowym, to niech wróci do podstawówki powtórzyć fizykę, bo większą bzdurę w dodatku tak rozdmuchaną medialnie trudno jest znaleźć ;)

#98 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2010 - 17:59

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Ograniczeniem jest prędkość zapłonu i spalania paliwa.

jednak to czego ucza na PG to nie w kij dmuchal ;) rowniez moim zdaniem predkosc spalania paliwa w dieslu jest jedynym ograniczeniem max obrotow.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#99 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 18 październik 2010 - 18:13

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Problem w tym, że na PG nie wspomnieli ani słowem o silnikach tłokowych, jestem raczej samoukiem w tych sprawach ;) .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 10:20
  •  

#100 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2010 - 18:22

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp myslalem, ze chociaz lizneliscie na waszym wydziale zajec z makowski, albo kneba ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy