Skocz do zawartości

Zdjęcie

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp


104 odpowiedzi na ten temat

#61 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 08:32

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Ja w IBIZIE miałem ASR i zapobiegało ono tylko i wyłącznie buksowaniu kół przy ruszaniu i w żadnym przypadku nie miało ono wpływu na moc, a tylko i wyłącznie na hamulce

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 15:59
  •  

#62 Share Marcin 80

Marcin 80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 322 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 09:07

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

ja sie zawsze spotykałem z napisem asr. bo esp jest ale ono za co innego odpowiada i po za tym nie w kazdym samochodzie jest to espDodany obrazek

Właśnie ty sie spotykałeś !!!! mówie jak jest podczas buksowania kół włącza sie dzwięk, kontrolka i zapala się przycisk ESp z tąd tak napisałem ale nieee... ledwo dowody osobiste dostali i już tu każdy jest najmądrzejszy, podyskutujcie z rówieśnikami
@tomasek może i dla ciebie jest to wyznacznikiem ale dla mnie nie musi :blink: co kogo interesuje co dla ciebie jest wyznacznikiem
nara

#63 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 09:39

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp w łałdi a6c5 mialem asr i esp... i kontrolka od asru zawsze mi sie zapalała przy ruszaniu z piskiem opon pod czas ruszania przycisk tez mi sie zapalał zas esp gdy na zakrecie prawie bokiem leciałem, w passatach b5 i b6 tez tak jest w bmw, mercedesie, lexusie, oplu, fiacie, jaguarze, i wielu innych autach ktorymi jezdzilem tez tak było co najwyzej asr i esp maja inna nazwe ale i tak to wszystko tak samo dziala jak w ałudi o ktorym pisałem wyzej... wiec nie wiem czym ty jezdzisz o ile wogole jezdzisz a i o ile twoje auto ma esp albo asr a o absie nie wspomne...

#64 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 09:49

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Od kiedy w a6 jest oddzielny włącznik i kontrolka od esp i asr.
asr działa na takiej zasadzie - czujniki prędkości obrotowych kół napedzanych i nienapędzanych rejsetruja róznice w prędkości obrotowej kół wysyłają to do komputera ten zaś zarządza sterowaniem dawką paliwa kontem zapłonu itd tak aby prędkość ta wyrównać. Objawia się to spadkiem obrotów a co zatym jdzie mocy. Tak to wygląda w opisie bardzo uproszczonym i w większości popularnych aut z takim systemem. Kontroli trakcji realizowanej przy pomocy hamowania kół jeszcze nigdy nie widziałem.

#65 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 10:22

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp o wlaczniku nic nie pisałem tylko o kontrolkach zas wlacznik był tylko esp a z rozpędu napisałem ze był wlacznik asr zamiast esp...
a i kto napisał ze asr nie hamuje panie hubertuss ?

#66 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 10:28

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Od kiedy w a6 jest oddzielny włącznik i kontrolka od esp i asr.
asr działa na takiej zasadzie - czujniki prędkości obrotowych kół napedzanych i nienapędzanych rejsetruja róznice w prędkości obrotowej kół wysyłają to do komputera ten zaś zarządza sterowaniem dawką paliwa kontem zapłonu itd tak aby prędkość ta wyrównać. Objawia się to spadkiem obrotów a co zatym jdzie mocy. Tak to wygląda w opisie bardzo uproszczonym i w większości popularnych aut z takim systemem. Kontroli trakcji realizowanej przy pomocy hamowania kół jeszcze nigdy nie widziałem.

to jak możne działać system kontroli trakcji jak nie przy użyciu również hamulców???? Jak sobie wyobrażasz wyrównanie prędkości obrotowej kół, bez przyhamowania tego które ma większą prędkość obrotową???

#67 Share Marcin 80

Marcin 80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 322 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 10:31

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

w łałdi a6c5 mialem asr i esp... i kontrolka od asru zawsze mi sie zapalała przy ruszaniu z piskiem opon pod czas ruszania przycisk tez mi sie zapalał zas esp gdy na zakrecie prawie bokiem leciałem, w passatach b5 i b6 tez tak jest w bmw, mercedesie, lexusie, oplu, fiacie, jaguarze, i wielu innych autach ktorymi jezdzilem tez tak było co najwyzej asr i esp maja inna nazwe ale i tak to wszystko tak samo dziala jak w ałudi o ktorym pisałem wyzej... wiec nie wiem czym ty jezdzisz o ile wogole jezdzisz a i o ile twoje auto ma esp albo asr a o absie nie wspomne...

Wyobraź sobie że jeżdzę A4 B6 i Toledo II obydwa TDI

#68 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 10:36

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp z układu hamulcowego asr wykozystuje tylko czujniki prędkości obrotowej koła ale napewno nic nie hamuje chodzi tu własnie o redukcje momentu obr i mocy dostarczanej na koła napedowe. Elektroniczna blokada mechanizmu róznicowego i esp działają na zasadzie hamowania poszczególnych kół.

#69 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 10:41

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp po pierwsze kolego @Marcin80 ciesze sie ze jezdzisz tyakimi furaczami..
tpo drugie to sie dowiedz kolego @hubertuss jak dziala asr a pozniej przyjdz tutaj i podnos mi cisnienie... dziekuje dobranoc

#70 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 10:42

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp @ hubertuss Poczytaj, a rozumiesz że nie ma czegoś takiego w A6, Toledo, BMW 5er jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, tylko esp działa tak jak wyżej wymienione urządzenie. http://pl.wikipedia....ontroli_trakcji Blokada mechanizmu różnicowego nie wpływa na moc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 15:59
  •  

#71 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 11:07

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Autor tego opracowania troche namieszał. Pisze co prawa o kontroli trakcji ale na dole opisuje zasade działania elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego pisząc o kole które wpada w poslizg. Oczywiście systemy te są w róznych konfiguracjach w różnych markach i są ze sobą na ogół zintegrowane. Głównym zadaniem systemu kontroli trakcji jest ograniczenie poślizgu osi napędzanej, gdy oba koła wpadną w poślizg i można to zrealizować jedynie przez ograniczenie mocy przekazywanej na tą oś ( kto jeździł w głebokim sniegu ten zauważył jak auto staje).
To co zostało opisane to zadziałanie mechanizmu różnicowego w przypadku gdy jedno z kół wpada w poślizg i wtedy własnie przy pomocy hamulca działa blokada. Można oczywiście wszystko nazwac kontrola trakcji jest to jak pisałem zintegrowane.
Podsumowując róznice obrotów między osiami koryguje kontrola trakcji, róznice obrotów między kołami kontroluje blokada mechanizmu różnicowego.

#72 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 14:27

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp "Głównym zadaniem systemu kontroli trakcji jest ograniczenie poślizgu osi napędzanej" to w żadnym wypadku nie jest główne zadanie kontroli trakcji, jej zadaniem jest zapobieganie niekontrolowanej zmianie kierunku jazdy, ograniczenie poślizgu osi napędzanej, to efekt dodatkowy, ułatwiający życie , a nie je ratujący, a element ten to ASR wchodzący w skład ESP . W autach o których rozmawiamy różnice obrotów między kołami NIE kontroluje blokada mechanizmu różnicowego, bo one jej nie posiadają, może za wyjątkiem BMW, które posiada szperę, będącą czymś w rodzaju blokady :blink:

#73 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 14:58

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Jak zwał tak zwał ograniczenie poślizgu kół napedowych prowadzi do poprawy stabilnosci a co za tym jdzie zapobiega niekontrolowanej zmianie toru jazdy. W astrze czy toledo oczywiście blokady nie ma nawet tej przy pomocy hamulców. jeśli chodzi o a4 od 01r ma taki patent na przedniej osi tj. blokowanie dyferencjału przy pomocy hamowania ślizgającego się koła modele quattro z tych roczników mają taki patent na osi tylnej. Nie wszystkie auta z asr to mają. Co do szpery jeśli chodzi o szpere mechaniczną zabudowaną w obudowie dyferencjału w bmw to raczej tylko modele serii m. Poozstałe moga miec patent tak jak w a4 opisałem ale tego nie wiem.

#74 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 16:18

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

taa bo jest przez chwile eksploazja moment, wiec moc narasta bardzo gwaltownie, ale przy wyzszych wartosciach to jest przeklenstwo diesla, dlatego nigdy nie bedzie szybki ;[

krzywa momentu obrotowego nie odpowiada za przyspieszenie, tylko za przystosowanie silnika do istniejacych warunkow, dlatego dieslem mozna w miare zwawo sie rozpedzac na 5 biegu od 40 km/h (czyt. elastycznosc), albo jechac z przyczepa pod gore bez redukcji!!!

dodam ze klekoty sa dobre do wyprzedania bo nie trzeba redukować, ale przy 90km/h jak zejde w moim benzyniaku 103km do trójki na której do odcięcia mam 148km/h to diesel wymięka :blink:

#75 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 16:34

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Po pierwsze po co tak robić po drugie diesla też można zredukować po trzecie zmiana biegu na wyższy przynosi lepsze efekty niż piłowanie silnika do końca na niższym. Oczywiście w zależności od charakterystyki.

#76 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 16:35

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Z jakim dieslem porównujesz? Zapewniam, że znajdzie się diesel, który wciągnie Cię bez większych problemów, spalając podobne ilości paliwa.

#77 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 17:14

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Nie jesteś tu najmądrzejszy a do tego dążysz w tej rozmowie, nikt jeszcze wszystkich rozumów nie zjadł... nie musisz się ze mną zgadzać a ja z tobą to moje zdanie znawco samochodowy buuuaaahhhhaaaa

widza, ze ci sie merytoryczne argumenty skonczyly...

generalnie co do esp i asr to @hubertuss mysle, ze dobrze to przedstawil, ale chcialbym dodac, ze nie wszystkie auta korzystaja z hamulcow, gdyz sa systemy, ktore zamiast zdejmowac moment z danego kola, to dodaja je temu ktore posiada wiecej trakcji :blink: i to mnie sie podoba. zgodze sie tez ze szpere ma raczej seria m bmw, badz moga ja miec takze najmocniejsze zwykle modele.

EDIT
tak juz w ramach rozrywki odnosnie momentu podrzuce 2 fakty (jesli ktos chce rozmawiac ze mna to tylko na takiej plaszczyznie, a nie szykanowania, opisach dragow spod swiatel z sasiadem zenkiem, itp.)
http://www.motofakty...=185&typ=140951
http://moto.onet.pl/...ul.html?node=16
polecam lekture gdyz jest dosc ciekawa, ale dla niechetnych wyciagne od razu wnioski.
podalem linki do wspomnianych przeze mnie wczesniej aut, tj.
honda type-r i audi r4 etron.
dane techniczne:
masa obu pojazdow 1350 kg,
moc obu pojazdow 200 KM,
przyspieszenie 0-100 obu pojazdow 6 sekund,
max moment obrotowy audi 2500 Nm, honda 193 Nm.
na tej podstawie smiem twierdzic, ze moment obrotowy nie wplywa na przyspieszenie pojazdu, jeszcze latwiej jest to udowodnic na gruncie fizyki. dostrzeglem juz ta zaleznosc porownujac diesla z benzyna czy tez niewysilone muscle cary z europejskimi czy japonskimi odpowiednikami, ale z autem elektrycznym to juz jest tak dosadnie pokazane, ze slepy by zauwazyl. usmialem sie jak nigdy, gdy zdziwienie tym faktem odkryli reporterzy motoryzacyjni na lamach codziennego programu motoryzacyjnego w radiu tok fm, jeden powiedzial cos w stylu "phi, a ja myslalem, ze ten moment to niewiadomo co" ;[ .

co do predkosci max to moc tez na nia bezposrednio nie wplywa tylko przelozenie calkowite, aczkolwiek to na podstawie przebiegu mocy tworzy sie charakterystyke pracy pojazdu, dobiera sie przelozenia i Vmax.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#78 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 18:54

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Na jakiej zasadzie następuje to przenoszenie momentu na koło o większe przyczepności? Najprościej szpera, a bez wykorzytsania jej? Pomijam dodatkowo Q2 w Alfie Romeo...

#79 Share Marcin 80

Marcin 80

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 322 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 19:33

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Artykuły z onetu może sobie w d*** wsadzić tyle warte co z wp pisane pod to co chce się usłyszeć..... :blink:
"widza, ze ci sie merytoryczne argumenty skonczyly..." - i niech tak zostanie, żaaaall,
pozdro dla fanów TDI ;[

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp Dzisiaj, 15:59
  •  

#80 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 październik 2010 - 19:40

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp @brzozak2
Ogólnie dopóki w TV i prasie nie zaczęli głośno mówić o TDI to 90% kierowców nie wiedziała co to moment obrotowy. Teraz może 20 % rozumie co to Nm.
Silnik elektryczny(szczególnie prądu stałego albo BLDC) może mieć bardzo duży moment obrotowy przy niskich obrotach, czego nie potrafią silniki spalinowe.
Jeśli chodzi o przyśpieszenie to decyduje o tym wyłącznie moment obrotowy, ale nie na wale korbowym, tylko na kołach. Ten moment wynika z parametrów silnika(M, ω) i przełożenia.

Najciekawsze są opinie szczęśliwych właścicieli TDI typu: pow 2000 rpm załącza się turbo i wtedy wciska w fotel(jakby turbina nie pracowała pon. tych obrotów, ciekawe gdzie jest wyłącznik turbo :blink: )

Podobne tematy