Skocz do zawartości

Zdjęcie

Intercooler do ursusa


50 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 03 marzec 2010 - 16:48

Intercooler do ursusa Gacuseks jeśli masz wskaźnik ciśnienia doładowania to spróbuj przy pomocy jakichś rur, przewodów wydłużyć układ dolotowy i zobaczysz czy coś się zmieniło, czy wydłużanie układu wpłynie na pracę silnika. Pomysł może prowizoryczny, ale powinieneś wiedzieć czy nic nie zaszkodzi, lub poprawi.
Jestem trochę sceptycznie do tego nastawiony, bo nie chcę nikogo wpędzać w koszty.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Intercooler do ursusa Dzisiaj, 02:45
  •  

#22 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 03 marzec 2010 - 17:17

Intercooler do ursusa I to jest myśl, zmierzę mniej więcej ile by wyniosła długość przewodów, gdyby zamontować chłodniczkę z przodu, kupię rurę od powietrza i wepnę się w obieg między kolektor, a turbinę.

#23 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 marzec 2010 - 20:37

Intercooler do ursusa Powietrze nie nagrzewa się od turbiny, tylko od jego sprężania. Nie słyszałem o przypadku by montaż intercoolera pogorszył parametry silnika. Nie będzie żadnego spadku ciśnienia, proces przepływu powietrza jest ciągły, a nie skokowy. Może być niewielkie, minimalne opóźnienie w reakcji na pedał gazu.

#24 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 marzec 2010 - 22:03

Intercooler do ursusa Na tym forum było wiele ciekawych tematów typu: turbo do 'trzydziestki' turbo do 'sześćdziesiątki',i teraz ktoś wyskoczył z kolejnym genialnym tematem - intercooler do ursusa.
Pytanie tylko po co to wszystko????
Moc w silniku bierze się ze spalania paliwa- im więcej paliwa tym więcej mocy. A chyba każdy z was zapomina, że prosty diesel w ciągniku to nie jest silnik benzynowy, gdzie stosunek powietrza do paliwa jest stały (sterowanie ilościowe) i dostarczając większą ilość powietrza do silnika ZI poprzez przepustnicę, wtryskiwacz(e) podają więcej paliwa aby utrzymać stały skład mieszanki.
I właśnie w silniku benzynowym takie modyfikacje typu- turbina, filtry stożkowe, polerowanie kanałów dolotowych itp. mają sens bez wnikania w układ zasilania paliwem (niewielkie przyrosty mocy).
A w ciągniku zwiększycie ilość powietrza w cylindrze, no ale co z paliwem???

#25 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 03 marzec 2010 - 22:31

Intercooler do ursusa Powtórzę to co pisałem wcześniej, przyrost mocy mnie nie interesuje, tuningować to można samochody. Ja chcę polepszyć warunki pracy silnika, przez co powinna się przedłużyć jego żywotność. Oczywiście skład mieszanki można zwiększyć tylko po co, mnie wystarczy, że pali mi w 4 skibach na 4 terenowej 9-10 litrów, ziemie powiedzmy 4-5 klasa. Raczej post wyżej niczego nie wnosi do tej dyskusji, prócz nabijania liczby postów.

#26 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 marzec 2010 - 22:48

Intercooler do ursusa @LowRider kolega nie zakłada tu większego Turbo ani nic nie zmienia na ilość powietrza/paliwa. Tylko zmienia jakość powietrza. Tak samo w samochodzie założych większy intercooler moc trochę się zwiększy bo jest wydajniejszy bardziej schładza, ale nie powoduje że większa ilość powietrza leci do silnika.

#27 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 03 marzec 2010 - 22:58

Intercooler do ursusa Zmienia jakość powietrza, to znaczy że będzie lepsze czy jak?? bo nie bardzo rozumiem.
Intercooler chłodzi powietrze wychodzące z turbosprężarki, a im niższą temperaturę posiada powietrze, tym większa jego gęstość, czyli w sumie będzie go więcej.

#28 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 marzec 2010 - 23:01

Intercooler do ursusa Będzie więcej tlenu w powietrzu. No i gęstość się poprawi jak piszesz.

#29 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 11 marzec 2010 - 18:19

Intercooler do ursusa Po pierwsze dłuższe rura powiększy "turbo dziurę" bo sprężarka będzie miała większą objętość do wypełnienia(silnik będzie mniej elastyczny). Tak w samochodzie tego efektu niema bo jest sprężarka o zmiennej geometrii. Generalnie ciśnienie przy stałej pracy pozostanie to samo.
Powietrza chłodnego zmieści się więcej w tej samej objętości tak więc przy tym samym ciśnieniu dawanym przez sprężarkę uzyskasz więcej powietrza w cylindrze i będzie zbyt uboga mieszanka.
Tyle teorii, a w praktyce stary silnik ursusa tego nie odczuje i moim zdaniem nie wpłynie to ani na żywotność, ani na moc bo samo powietrze momentu nie wygeneruje.
ale zawsze potem można zamówić nalepkę ursus 1XXX TURBO INTERCOOLER. Pozdrawiam ambitnych

#30 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 11 marzec 2010 - 20:25

Intercooler do ursusa Witam ciekawy temat i kolega który w końcu chce coś zrobić .w pełni podzielam jego pomysł bo napewno po zastosowaniu chłodnicy powietrza poprawią się parametry silnika bardzo ważna jest przepustowość chłodnicy lepiej większą niż zamałą. długość połączeń nie będzie miała więkrzego znaczenia tylko przekrój. szanowni koledzy zwróćcie uwagę na jedną rzecz konstrukcja tego silnika o którym mowa to lata 70-te duża pojemność a stosunkowo mała moc. (dla przykładu proszę porównać pierwszy leprzy nowszej generacji jaka moc z jakiej pojemności)wiadomo że moc bierze się z paliwa ale tylko z tego które jest spalane w silniku a nie w kolektorze wydechowym .nie wiem czy wiecie ale każdy czarny dymek z tłumika to strata mocy, paliwa i pieniędzy,paliwo podane ale nie ma tlenu do jego spalenia.ci którzy wiedzą o co chodzi przyznają mi rację. ja jeszcze podniósł bym ciśnienie doładowania ale w granicach rozsądku i ciśnienie wtrysku w celu lepszego rozpylenia paliwa i pokombinował nad kątem wtrysku.silnik będzie miał najwiękrzą sprawność wtedy gdy pod znacznym obciążenim będzie tracił moc i nie będzie dymił.a tak na marginesie to nurtują mnie wypowiedzi tych kolegów kttórzy piszą coś czego nie rozumieją ale bez urazy .Pozdrawiam i życzę sukcesów nad modernizacją (koszty nie są istotne ważny jest efekt końcowy)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Intercooler do ursusa Dzisiaj, 02:45
  •  

#31 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 11 marzec 2010 - 21:04

Intercooler do ursusa Tak z ciekawości, czy dałoby się dopasować do tego silnika końcówki z większą ilością otworków, wtedy rozpylanie byłoby lepsze. Mercedes, jestem z tobą. ;)

#32 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 11 marzec 2010 - 22:07

Intercooler do ursusa Podejżewam że prościej było by dopasować całe wtryski ale końcówki to też dobry pomysł. poszperałem trochę po instrukcjach i takie małe porównanie URSUS i FIAT seria "F" bo taki akurat posiadam ;silniki 6-cio cylindrowe ursus poj.skok.6842 moc 115,2 KM zwykły 151,2 turbo ciśnienie wtrysku 168 kg/cm2 Fiat występują cztery modele F 110, F 120, F 130, F140 poj.skok.5861 moc 110, 118, 130, 140, różnica w mocy polega na zastosowaniu pompy wtryskowej każdy ma inną 110 i 120 to zwykły 130 i 140 turbo ciśnienia wtrysku od 243 do 268 kg/cm2. pompy to CAV i BOSCH silnik IVECO.

#33 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 12 marzec 2010 - 08:45

Intercooler do ursusa Mercedes w jaki sposób chciałbyś podnieść ciśnienie doładowania w oryginalnej turbosprężarce bez zbytniej ingerencji? W mojej nawet nie ma zaworu upustowego. Koszty nie są istotne, chyba dla Ciebie? Ciekawe co na to autor tematu?

#34 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 12 marzec 2010 - 14:09

Intercooler do ursusa Panowie nic za wszelką cenę, ja nie chcę zmieniać turbiny na większą i ingerować w pompę czy wtryski. Na ten moment jak zrobi się cieplej to wydłużę rurę od sprężarki do kolektora dolotowego i sprawdzę, czy przez to nie robi się dziura w obrotach na dole. Mając do dyspozycji 912 i 1012 to ten drugi oryginalnie jest wołowaty w dolnym zakresie obrotów i obawiam się jak niektórzy z przedmówców, że może się to pogłębić.

#35 Share kedstr

kedstr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 13 marzec 2010 - 22:37

Intercooler do ursusa Jeśli można wtrącić dwa słowa to intercooler nie ma sensu przy doładowaniu do 0.5 bar a nawet trochę więcej a takie jest mniej więcej w ursusie 1012 o którym mowa a też mam takiego to przy nowej turbinie pod maksymalnym obciążeniem daje 0.8 bar a więc takie doładowanie nie powoduje na tyle dużego wzrostu temperatury powietrza aby chłodzenie było efektywne gdyż ta nie wielka różnica teperatur między temp. otoczenia a temp. powietrza sprężonego nie da efetu chłodzenia bo to przecież na tej zasadzie działa że jedno chłodzi drugie chyba że kolega wstawi inercooler wielkości przedniej szyby u traktora to może wtedy byłyby jakieś wymierne efekty ale to jest raczej mało prawdopodobne.
A tak na marginesie jeżeli chodzi o poprawe żywotności silnika to radziłbym zainwestować te pieniądze w suchy filtr powietrza bo jeśli będzie miał czyste powietrze i nie będzie przeciążany silnik to będzie o wiele zdrowszy niż to że temp. powietrza dolotowego będzie o kilkadziesiąt stopni wyższa.
Osobiście przyznam się że też zastanawiam się nad zastosowaniem intercoolera do swojej 6 turbo ale ja już założyłem sobie turbine nowej generacji z zaworem upustowym gdzie przy samej przegazówce mam doładowanie 0.4 bar a tak konkretnie to jeszcze nie sprawdziłem ile mi doładuje pod obciążeniem bo dopiero co założyłem i nie miałem jeszcze okazji go przetestować, ale jest to turbina od mercedesa która jest w stanie sprężyć powietrze nawet do 2 bar i myśle że przy takim sprężaniu jest sens założenia inercoolera bo podejrzewam że temp. powietrza doładowania będzie przekraczać 100 stopni ale oczywiście najperw zmierzę tą temperaturę i jeżeli rzeczywiście moje przypuszczenia się potwierdzą to będę się zastanawiał nad intercoolerem o ile znajdę na tyle miejsca żeby go zmieścić pod maską.
Pozdrawiam

#36 Share Gacuseks

Gacuseks

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 13 marzec 2010 - 23:26

Intercooler do ursusa Doładowanie jest tak jak pisze przedmówca, dochodzi do 0,8 bara na 4 terenowej z pługiem 4 skiby, natomiast na 1 szosowej do 0,6 bara pod tym samum obciążeniem. Natomiast co do pomieszczenia chłodnicy zmieści się od zetora, dziś na targach w Kielcach takie ustrojstwo oglądałem.

#37 Share lizzak2007

lizzak2007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2010 - 16:18

Intercooler do ursusa Po pierwsze rury muszą być metalowe jak naj mniej gumy bo jak dostajesz ćnienie z turbiny guma się rozszerza po drugie jeżeli zwiększy ci się turbo dziura stosujesz mniejszą średnice rur dolotowych tylko z tym ostrożnie bo ci wydmuchnie uszczelkę po 3 pomyśl czy da ci się przerobić dolot na chłodzenie wodne jak jest to podobno seryjnie(nie wiem nieznam takiej techniki ale moze wypalić)a po 4 ciagnik bez filtra powietrza i tłumika ma najwięcej mocy pamiętajmy że seryjnie chodzi o to żeby było cicho i ekonomicznie wymieniając filtr na wydajniejszy silnik lepiej pracuje a wymieniając tłumnik na wiekszy nie dusi się swoimi spalinami pomysł super i go popieram jak będe miał fundusze chce u siebie machnąć w mtz turbo intercoler inny filtr i oczywiście pompe ale nie wolno przesadzac bo nie wiadomo ile to wytrzyma pozdrawiam

#38 Share michal7211jaron

michal7211jaron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 203 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świercze gm. Olesno

Napisany 15 lipiec 2010 - 20:43

Intercooler do ursusa

Na tym forum było wiele ciekawych tematów typu: turbo do 'trzydziestki' turbo do 'sześćdziesiątki',i teraz ktoś wyskoczył z kolejnym genialnym tematem - intercooler do ursusa.
Pytanie tylko po co to wszystko????
Moc w silniku bierze się ze spalania paliwa- im więcej paliwa tym więcej mocy. A chyba każdy z was zapomina, że prosty diesel w ciągniku to nie jest silnik benzynowy, gdzie stosunek powietrza do paliwa jest stały (sterowanie ilościowe) i dostarczając większą ilość powietrza do silnika ZI poprzez przepustnicę, wtryskiwacz(e) podają więcej paliwa aby utrzymać stały skład mieszanki.
I właśnie w silniku benzynowym takie modyfikacje typu- turbina, filtry stożkowe, polerowanie kanałów dolotowych itp. mają sens bez wnikania w układ zasilania paliwem (niewielkie przyrosty mocy).
A w ciągniku zwiększycie ilość powietrza w cylindrze, no ale co z paliwem???

Przy turbinie w dieslu nie chodzi o stosunek powietrza. Są ludzie którzy po wsadzeniu turba do swojego traktora zauważyli efekty. Moim zdaniem chodzi o to, żeby wykorzystać niewykorzystaną dotychczas energię spalin, i pomóc silnikowi zassać powietrze. Jeżeli już większy filtr, a więc mniejszy opór wywierany na powietrze daje efekt, to dobrze przemyślane zastosowanie turbiny tym bardziej.

#39 Share kris19911

kris19911

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 417 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Motoryzacja, komputery
    KPK kumurun team

Napisany 30 styczeń 2011 - 21:57

Intercooler do ursusa Po ponad pół roku odgrzewam kotleta. Co z tą modernizacją? I moje pytanie, czy lepiej włożyć intercooler czy moze większy filtr powietrza? I odnośnie filtra to czytałem o suchych że takie super, czy naprawdę jakośc filtrowania i przepustowości jest na korzyść filtra suchego? Czy jednak ten "mokry" nie jest taki zły?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Intercooler do ursusa Dzisiaj, 02:45
  •  

#40 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 30 styczeń 2011 - 22:03

Intercooler do ursusa ani jedno ani drugie nie zaszkodzi tylko po co skoro przyrostu ok 5% nie zauważysz. Lepiej zapiać jakiegoś cccp i obejdzie się bez modyfikacji

Podobne tematy