Skocz do zawartości

Zdjęcie

zółw, zając- PROBLEM


174 odpowiedzi na ten temat

#141 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 27 grudzień 2014 - 21:39

zółw, zając- PROBLEM Nie czeka Cię nic innego jak rozpoławianie ciągnika. Jak przełączasz krótką dźwignię olej przestaje napierać na tłok hamulca taśmy. Oznacza to, że mikropompa nie ma już swojej nominalnej wydajności. Ja jestem kilka dni po rozpoławianiu ciągnika. Robiłem wszystko, co ma związek z wom i wzmacniaczem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 04:53
  •  

#142 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 grudzień 2014 - 09:35

zółw, zając- PROBLEM

przecież olej napiera jak jest żółw włączony na tłoczek bo musi zacisnąć taśmę a na zającu jest taśma luźna tak ??



#143 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 28 grudzień 2014 - 17:03

zółw, zając- PROBLEM

To sprężyna napina taśmę. Po przełączeniu na żółwia olej nie idzie na tłoczek tylko kierowany jest do womu i dlatego działa szybciej.



#144 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 grudzień 2014 - 17:11

zółw, zając- PROBLEM

a co się wymienia we wzmacniaczu. a powiedz mi jeszcze dlaczego wom się nie zatrzymuje u mnie tylko się cały czas kręci



#145 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 28 grudzień 2014 - 17:46

zółw, zając- PROBLEM

Kręci cały czas, bo uszczelnienia do wymiany. Trzeba wymienić oringi 180x3, uszczelki manżetowe(wiedzieć jakie, bo są 2 rodzaje), pierścienie tłokowe 65 wąskie z tuleją oraz tłoczki. Sprawdzić stan tarczek. We wzmacniaczu jest podobnie.



#146 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 grudzień 2014 - 09:29

zółw, zając- PROBLEM

koledzy powiedźcie mi jeszcze dlaczego olej się szybko nagrzewa w skrzyni biegów jak się jeździ na żółwiu pszeciej jak się załącza zółwia to olej już tam nie idzie pod ciśnieniem?? i jeszcze pytanie gdziekosz_satelit_wzmacniacza_momentu_kpl_c_3się zazębia ten duży tryb te koło takie za satelitkami ??



#147 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 30 grudzień 2014 - 12:03

zółw, zając- PROBLEM

Te koło z satelitami pracuje w kole koronowym na wałku sprzęgłowym.   https://www.google.p...AL&ved=0CAUQ_AU

Zębatka z tyłu wchodzi zaś w tarczki bębna wzmacniacza. Kolego masz może schemat do tego ciągnika, bo jak nie to możesz sobie pobrać z internetu pod nazwą katalog części ursus 902 904. W 6 cylindrowych jest tylko więcej tarczek chyba w womie i wzmacniaczu. Plik ma 15 MB a jak jej nie ma to mogę Ci kiedyś przesłać.

 

Jak słyszysz na wolnych obrotach takie "rugotanie" i "trakotanie" w skrzyni  cichnące po wciśnięciu sprzęgła, także w momencie gaszenia to do wymiany jest wałek i ewentualnie to koło. Ktoś inteligentny projektował wałek i dał 0,5mm krawędzi oporowej dla tego koła i przez hamulec dociskający to koło ta krawędź się po prostu ścina. gdyby było tam ze 2-3mm, bo miejsca jest to problemu by nie było. Wydaje mi się, że olej cały czas ściska tarczki w bębnie wzmacniacza, ale pewności nie mam.



#148 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 grudzień 2014 - 18:59

zółw, zając- PROBLEM

Przeanalizowałem cały wzmacniacz momentu każdą podkładkę uszczelkę i tryb i wnioskuje, że jest to bardzo dobra i żywotna przekładnia jeśli się o nią zadba i wie się jak jej używać. ;) Ale nie wiem jednego <_<  ,dlaczego nie można jeździć długo na wzmacniaczu dlaczego nie wolno na nim zmieniać biegów itp.itd. Przecież na żółwiu tarczki się luzują i są w oleju ciągną satelitki, które też są w oleju i jak się jeździ na żółwiu to zachodzi wszystko mechanicznie więc jak dla mnie można jeździć na tym cały dzień jeśli komuś np brakuje podczas koszenia biegu między 2 a 3 szosową to 3 żółw i git. może nie wolno na tym długo jeździć bo po prostu części są słabe i się szybko zużywają czy co? Niech mnie ktoś olśni proszę :rolleyes:  ???!!!

 

 



#149 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 30 grudzień 2014 - 20:18

zółw, zając- PROBLEM

Ja jeździełm non stop  na żółwiu w polu, używałem go jako półbiegu.  Ale dosłownie co 500 mth musiałem wymieniać tarcze, powód bez nadziejny materiał z którego sa zrobione tarcze, i za niskie ciśnienie oleju do sterowania.



#150 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 31 grudzień 2014 - 09:52

zółw, zając- PROBLEM

Ja swoim jeżdżę już 6 lat non stop na zółwiu, a nie wiadomo ile ktoś tak jeździł kiedyś i jak narazie (odpukać) żadnych problemów z ciągnikiem nie ma. Na zająca zazwyczaj przełączam na szozie ze względu na to, że posiadam szybką skrzynię.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 04:53
  •  

#151 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2014 - 10:36

zółw, zając- PROBLEM

Dlaczego na żółwiu olej może się szybciej nagrzewać?  A no, bo mamy w tedy w skrzyni zwolnicę planetarną,  która ma jakieś tam opory tarcia,  oraz mamy sprzęgło wielotarczowe mokre, które cały czas przenosi jakiś niewielki moment obrotowy i również wytwarza opory tarcia.   Tarcie= ciepło.  

 

A, że tarcze się szybko kończą, to na myśl przychodzi mi  bardzo podobna sytuacja, ze sprzęgłem w motocyklu MZ (ten sam rodzaj sprzęgła).  Przy długotrwałym postoju na wciśniętym sprzęgle, tarczki sprzęgłowe lubią puchnąć   i sprzęgło zaczyna  "ciągnąć", a co za tym idzie, tarczki się palą.

 

Moim zdaniem, ze względu na to zjawisko i użycie gównolitu jako materiału konstrukcyjnego, instrukcja obsługi przewiduje krótkotrwałe korzystanie z "żółwia"  i mechaniczne  wyłączanie  WOM gdy się z niego nie korzysta.   

 

 



#152 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 31 grudzień 2014 - 11:22

zółw, zając- PROBLEM

  po prostu wzmacniacz momentu w polskiej konstrukcji to nie półbieg ...instrukcja wyraźnie opisuje że wzmacniacza używamy pod obciążeniem do chwilowego wzmocnienia  uciągu na kołach 



#153 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3182 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 31 grudzień 2014 - 20:29

zółw, zając- PROBLEM

Stefano dobre znasz się na rzeczy. Ja miałem problem z zatrzymującym się womem mimo odpowiedniego ciśnienia na mikropompie. Jak pisałem w innym temacie i pod swoim zdjęciem, wymieniłem wszystko co związane z womem i wzmacniaczem. Dzisiaj pierwszy raz uruchomiłem paszowóz, bo dopiero w święta go poskładałem. Póki co wom działa prawidłowo i wzmacniacz także(przed naprawą był sprawny). Zastanawia mnie tylko dźwięk, jakby gwizd dochodzący ze skrzyni. Nabiera na sile wraz ze wzrostem obrotów. Zastanawiam się czy to mikropompa hałasuje, czy taśma ociera o bęben? Taśmy nie regulowałem a przed naprawą nic nie hałasowało. Po przełączeniu na żółwia także hałasuje lub nawet bardziej, więc taśma nie może ocierać.



#154 Share kasik

kasik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 08 lipiec 2015 - 20:39

zółw, zając- PROBLEM

mam pytanie odnosnie urusa 1224  a dokladniej zółwia i zajaca  zgineło  cisnienie  oleju   zajac  i przedni napend  jest cały czas na żólwiu co moze byc przyczyna czy moze to byc mikro pompka czy cos innego       .A i jeszce jedno  czy bez cisnienia moze chodzic na samym żółwiu.Prosilbym o jakies podpowiedzi .


Edytowany przez kasik, 08 lipiec 2015 - 20:40.


#155 Share Valtra123

Valtra123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodnio-Pomorskie (Gryfice-ZGY)
  • Zainteresowania:Rolnictwo wszystko co z tym związane , Motoryzacja ,

Napisany 08 lipiec 2015 - 22:48

zółw, zając- PROBLEM Może to być wina mikro pompki. Nie jestem 100% pewien. Sprawdź tą mikro pompkę. Jeżeli pomogłem proszę o strzałkę w górę. Pozdrawiam

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam


#156 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 09 lipiec 2015 - 08:11

zółw, zając- PROBLEM

Zerwany frez  w napędzie mikro pompy, pęknięty wąż.



#157 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 09 lipiec 2015 - 11:46

zółw, zając- PROBLEM tak czy tak czeka rozpolawianie
ZETOR TEAM

#158 Share kasik

kasik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 09 lipiec 2015 - 12:34

zółw, zając- PROBLEM

to nie  jest pocieszenie



#159 Share Patryk1222

Patryk1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 541 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2015 - 14:35

zółw, zając- PROBLEM Jeśli tracił cisnienie powoli to może być jeszcze wina rozdzielacza pod pokrywa skrzyni biegów (sprawdź cisnienie jakie idzie na wom powinno być ok 12 bar) lub czy wom działa normalnie lub napęd. wymiana nie jest aż tak skomplikowana ale rozdzielacz kosztuje 700zł + uszczelka nikt tego nie regeneruje tylko nowy:/

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 04:53
  •  

#160 Share kasik

kasik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 09 lipiec 2015 - 15:26

zółw, zając- PROBLEM

na początku zaczeło cos sie dziac na zajacu a nawet sie sam sie zatrzymał a na żółwiu normalnie .Wom działa  ale napęd nie a kontrolka świeci cały czas  i zostało na żółwiu.Ana dodatek we filtrze sa jakies fragmęty  blaszki a  co do womu to jestem ciekawy czy jest napedzany mikro pompka.



Podobne tematy