Skocz do zawartości

Zdjęcie

zółw, zając- PROBLEM


174 odpowiedzi na ten temat

#101 Share mrursus

mrursus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podbeskidzie

Napisany 25 grudzień 2011 - 19:35

zółw, zając- PROBLEM Nie ze tak strasznie slizga ze ciagnik staje tylko nie chce przejsć z żółwia nz zająca trzeba mu z gazu puscić i wtedy zaskakuje zając na pusto działa ok problem pojawia sie przy obciążeniu np przyczepa
zbieram na mf255

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 05:54
  •  

#102 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 25 grudzień 2011 - 19:39

zółw, zając- PROBLEM przecież pisze że na zającu chodzi ok.. ja podejrzewam taką sytuację że dźwignia przełączająca uderza o kolumnę kierownicy a mechanizm nie załącza do końca zająca..

#103 Share mrursus

mrursus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podbeskidzie

Napisany 25 grudzień 2011 - 19:52

zółw, zając- PROBLEM Przy rozdzielaczu wszystko jest ok dzwignia zamyka i otwiera rozdzielacz do końca wiec to raczej odpada :D
zbieram na mf255

#104 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 25 grudzień 2011 - 19:54

zółw, zając- PROBLEM Z tą dźwignią to juz przerabialiśmy. Po podnoszeniu kabiny w Zetorze. Najpierw sprawdź czy wszystko dobrze pracuje mechanizmy dźwigienek jeżeli pracują dobrze no to zmartwię Cię, musisz wywalać skrzynię. Fakt że na trzeźwo to ciężko będzie to zrobić dobrze ale przy 4 rozpołowieniu i wyjęciu skrzyni i spożyciu %% udało sie izetor śmika aż miło jak by z fabryki wyszedł. Bo do tego mechanizmu najpierw były problemy po wsadzeniu skrzyni bo powylatywalo wszystko ale doszedłem do tego ale po pól godzinnej jeździe zaczęło sie pieprzyc więc wyciąganie skrzyni i robimy zółwia a z początku miał byc tylko sychronizator
Mój Wladimirec podbija świat

#105 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 25 grudzień 2011 - 19:55

zółw, zając- PROBLEM jak dla mnie to masz tarczki spalone, tak czy tak musisz rozjechać jeśli to ze zającem a ni żółwiem

#106 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 grudzień 2011 - 21:16

zółw, zając- PROBLEM

Nie ze tak strasznie slizga ze ciagnik staje tylko nie chce przejsć z żółwia nz zająca trzeba mu z gazu puscić i wtedy zaskakuje zając na pusto działa ok problem pojawia sie przy obciążeniu np przyczepa

U siebie miałem to samo i zrobiłem mały remont wzmacniacza i chodzi jak nowy;) zrób jak wyżej pisałem

A przyczyną tego że nie zaskakuje zając pod obciążeniem jest małe ciśnienie docisku tarcz spowodowane zużyciem tulei w bębnie wzmacniacza, zużycie pierścieni uszczelniających ( tam właśnie gubi ciśnienie).
Do tego mogą być tarczki podpalone oraz krzywe przekładki między tarczkami przez co zmniejsza się powierzchnia styku tracza-przekładka.

Edytowany przez LowRider, 25 grudzień 2011 - 21:24.


#107 Share Maniek1178

Maniek1178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 lipiec 2012 - 11:41

zółw, zając- PROBLEM Witam
Mam taki problem, gdy wrzucę tą wajchą przed siedzeniem biegi szosowe to pod większym obciążeniem wyskakuje, gdy trzymam wajchę ręką tego problemu nie ma, chociaż w ręce czuć mocne obciążenie gdy się jedzie np. pod górę. Dodam jeszcze że przy biegach polowych i wstecznych nie ma tego problemu.
Co to może być, czy trzeba będzie rozjeżdżać całą skrzynie żeby to naprawić ?

#108 Share pawel1981prezesik

pawel1981prezesik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2012 - 20:54

zółw, zając- PROBLEM witam kolego ja miałem ten sam problem w mojej c385 ale ze wstecznym wyskakiwał mi i było trzeba go trzymać to skrzynia do rozbiórki u mnie wałki poszły .A co lepsze skrzynia była oryginał i już nie ma tego typu wałków i kupiłem nową skrzynię używaną od 914 turbo i chodzi

Edytowany przez Marcin91, 14 grudzień 2012 - 23:42.
ortografia


#109 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 14 grudzień 2012 - 17:57

zółw, zając- PROBLEM Weź zdejmij tą pokrywę od biegów i zobaczy czy taka kulka trzyma Ci wodzik w korpusie skrzyni.jak podniesiesz pokrywę to one będą dwie przyciśnięte sprężynami.Widziałem taki przypadek gdzie tak jak u ciebie biegi wyskakiwały.

Edytowany przez Marcin91, 14 grudzień 2012 - 23:41.

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#110 Share Tuning221

Tuning221

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 05 luty 2014 - 17:02

zółw, zając- PROBLEM Witam. Niedawno kupilem ursusa 1014 z 1990r. mam z nim takie problemy ze:
- nie mozna zredukowac biegu z wyzszego na nizszy bez zatrzymania się(regulowalem juz synchronizator i nic)
-po wlaczeniu zająca slychac w skrzyni biegow takie jakby rżęzienie jak sie wlaczy zółwia to tego nie slychac
-przedni naped mam wlaczany elektrycznie, kontrolka od niego swieci jak go wlacze ale naped nie dziala

Prosze o pomoc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 05:54
  •  

#111 Share kuba18l

kuba18l

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów

Napisany 05 luty 2014 - 17:25

zółw, zając- PROBLEM Ja wcześniej miałem ursusa 1214 i napęd nie ciągnoł przez to że był olej nie dobry wymien olej powinno zadziałać ponieważ sa tam tarcze i olej je do siebie ściska i zaczyna ciągnąć .

#112 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 05 luty 2014 - 18:16

zółw, zając- PROBLEM Zobacz jak włączysz napęd czy jest napięcie na kablu do elektromagnesu.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#113 Share Tuning221

Tuning221

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 05 luty 2014 - 20:50

zółw, zając- PROBLEM a wogule czy w ursusa 1014 byly przednie mosty zalaczane elektrycznie czyli na przycisk jak od swiatel? bo u mnie tak jest a na internecie jak szukam to wszystkie są na linke.

#114 Share haper

haper

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 05 luty 2014 - 21:47

zółw, zając- PROBLEM Tak są załączane elektrycznie ,też takiego mam ,ale w mojej skrzyni niema synchronizatorw. Tak jak napisał locke ,ale wygląda ,że jest słaba mikropompka. Kontrolka od ciśnieni gaśnie.

#115 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1164 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2014 - 20:46

zółw, zając- PROBLEM 1)były w ursusach synchronizowane skrzynie?
ja też mam takiego z 90 czy nawet 91 i ani synchronizacji ani elektrycznego załączania napędu nie uświadczysz.

Mysle że regulowałeś hamulec skrzyni a nie zaden synchronizator.
Ogólnie to musisz sie nauczyć zmieniać biegi z międzygazem (tzn z podwójnym wysprzęglaniem) i zgrzytów za wiele nie będzie. trochę popróbujesz i bedziesz wiedział o co chodzi. Inego wyjścia na tę skrzynie nie ma.

o co chodzi?
załóżmy, ze jedziesz 4 i chcesz zredukować na 3.
-sprzegło do połowy (chodzi o to, zeby nie zadziałał jeszce hamulec skrzyni, bo on jest potrzebny tylko do ruszenia z miejsca, potem już nie)
-dajesz na luz
-puszczasz sprzęgło
-dość mocno przegazowujesz silnik
-znów sprzęgło do połowy
-wrzucasz trójkę
i jak sie nauczysz znajdować odpowiedni moment do wrzucenia tej trójki (tzn tak, zeby prędkośc traktora w miarę była zgrana z obrotami silnika, to będzie wszystko szło jak po maśle.

z czasem jak nabierzesz wprawy, to uda ci się nawet zmieniac biegi bez użycia sprzęgła

2) rzęzienie na zającu jest zawsze czy tylko na luzie na wolnych obrotach?
bo jesłi to drugie to standard

3)napęd nic a nic nie ciągnie, czy chociaż lekko probuje?
bo jeśłi elektromagnes go załaczający działa a napęd nie ciągnie, to masz do wymiany albo mikropompke, albo tarczki sprzęgła w napędzie albo i to i to. Ewentuanie mozesz iść na łątwizne i wymienic sprzęgiełka w napędzie na jedno sprzęgło kłowe- wówczas napęd bedzie ciągnął w każdych warunkach,, nie ważne czy olej rozgrzany czy nie, czy pompka pompuje dobrze czy słabo- nic go nic zdławi. I ja to rozwiązanie polcam. Koszt zamknie sie ponizej 200zł plus pół dnia własnej roboty- nic skomplikowanego tam nie ma i o ile nie masz dwóch lewych rąk zrobisz sam.
Tylko mowie- najpierw sprawdź elektromagnes (chociaż jeśli piszesz, ze kontrolka od napędu sie swieci po jego załaczeniu, to on sie raczej włącza- zakładam że kontrolka idzie od czujnika tam na dole przy przystawce)

Edytowany przez nunu85, 06 luty 2014 - 21:08.


#116 Share Tuning221

Tuning221

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 06 luty 2014 - 20:50

zółw, zając- PROBLEM co do synchronizatora to wiem ze byla to dodatkowa opcja fabryczna tzw. na zyczenie

#117 Share haper

haper

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 06 luty 2014 - 21:48

zółw, zając- PROBLEM A zdejmowałeś pokrywę skrzyni i widziałeś te 2 synhronizatory .Ja operuję biegamy podobnie jak nunu .Hamulec skrzyni wiele nie pomaga ,ale żeby się do niego dostać trzeba rozpoławiać ciągnik.Filtr mikropomki masz czysty. Reguluje się też hamulec taśmowy wzmacniacza momentu.Odkręcasz kontrę ,dokręcasz śrubę ,gdy wyczujesz opór cofasz ją 1,5 obrotu.Warzna rzecz.Jest ona po prawej stronie filtra.

Edytowany przez haper, 06 luty 2014 - 22:08.


#118 Share azifelek115622

azifelek115622

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika, rolnictwo ,konstruktor

Napisany 16 wrzesień 2014 - 11:33

zółw, zając- PROBLEM

Witajcie! Mam problem , otóż założyłem nowy półbieg, (pokrywa z pierścieniami, bęben z tarczami, układ planetarny, mikropompka, uszczelnienia na tłoczku , który luzuje taśmę, sprężyna, taśma i rozdzielacz dałem do sprawdzenia, jest dobry ) i na żółwiu mi ślizga, a gdy podciągnę taśmę, żeby nie ślizgał , to gdy przełączę na żółwia dławi silnik. Co jest tego przyczyną? prosze pomóżcie :)



#119 Share PaTrYk1014

PaTrYk1014

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 27 wrzesień 2014 - 19:58

zółw, zając- PROBLEM

Cześć.Od niedawna jestem użytkownikiem ursusa 914 i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy mogę orać ciągnikiem w pozycji żółw , a jeżeli tak to kiedy mogę go włączyć np.gdy ciągnik stoi w miejscu i przy uruchomionym silniku. Bardzo proszę o pomoc i  z góry dzięki!!!!!!!!!!!!



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 05:54
  •  

#120 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 27 wrzesień 2014 - 22:17

zółw, zając- PROBLEM

Jak chcesz rozwalić i zaspawać wzmacniacz to orka jest wskazana.Jeżeli chcesz dobrze jeździć to wzmacniacz używaj tylko chwilowo i będzie ok.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Podobne tematy