ppawlo26

Forterra- problem ze sprzęgłem

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam

Mam taki problem w zetor forterra 10641 przy dużym obciążeniu zaczyna się ślizgać sprzęgło czego to mogą być objawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tarcza sie skonczyla prawdopodobnie


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A najlepiej wymienić samą tarcze czy też docisk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak wyglada docisk i kolo, ale pewnie trzeba toczyc


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

w mojej Forterze 9641 z 2008r zaczyna się odzywać sprzęgło - czas pomyśleć o rozpołowieniu ciągnika..... :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega wcześniej mówił o tym że ciężko wchodzą mu biegi w forterze też to miałem zdejmij z podłogi to gumę i tam jak  są dźwignie od biegów w około dokładnie wyczyść. Ja jak wyczyściłem to wchodziły mi lżej. bo tam się pewno brudów nazbierało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze sprzegłem w zetorze forterra 95 z 2009r biegi wchodzą normalnie ale sprzegło wchodzi tak ciężko że czasami aż mnie noga boli. Jeśli miał ktoś taki problem prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    324

Zetor 11441 przebieg 1800mth problem z biegami nie mozna bylo wzucic biegu.Diagnoza sprzeglo rozjezdzamy ciagnik przetoczenie kola nowa tarcza zwykla nie ceramiczna ok 600zl nowe lozysko nowe wysprzegliki ten nad pedalem i ten kolo sprzegla plus mechanik razem 1800zl.Wszystko smiga jak w nowym...ale troche mnie to wk...mam 3512 92rok od nowosci u mnie 6500mth kiedys wszystko nim robilem buraki ciagal do cukrowni 20ha obrabial i sprzeglo chodzi zero problemow...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adizetor    37

Forterra 9641 - dziś zaorane 8ha, po zaoraniu 5ha sprzęgło przestało działać, pedal zrobił się miękki, okazało się, że wyciekły płyn hamulcowy przez cylinderek, mając na polu nie wiele, dolalem ze nawet nie było minimum, sprzęgła dalej nie było. Zrezygnowany i zdenerwowany próbowałem kontynuować jazdę do domu, 2km gdzieś, włączyłem bieg poprzez gaszenie, odpalanie, jechałem z km i nagle sprzęgło zrobiło się twardsze, zaczęło działać. W domu dolalem odpowiednio płynu i kontynuowalem orke, ale zauważyłem gdy częściej wciskalem sprzęgło robiło się miękkie, a potem wracalo do normy. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

kolego ,może zacznij od prawidłowego odpowietrzenia układu .Jak to nie wiele zmieni to ja bym stawiał na pompkę sprzęgłową bo sam siłownik nad sprzęgłem jak nie ma zewnętrzych wycieków i się nie zacina  (z racji korozji )  bym wylkluczył


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 

 

Ja jak w swojej wymieniałem to założyłem zwykłą podobno lepsza tak mi powiedzieli w sklepie zetora, łożysko wymień jeżeli trzeba to i simering wału, a koło i docisk daj do przetoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

A tarcze zwykłą założyłeś oryginalną Lukasa bez tłumików? Bo widziałem, że są polskiej firmy Komfort z tłumikami, ale nie wiem czy to w ogóle potrzebne.
 http://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/zetor/sprzeglo-zetor/tarcza-sprzegla-zetor-forterra-z-18.html
Czy simering ewentualnie można zdjąć bez ruszania wałka i spuszczania oleju z przekładni?
Pamiętasz może którą stroną wkładało się tarcze? :)

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Kto pamięta która strona zakłada się ta tarcze, bo nie chce się narobić, a mam już wszystko kupione i bym składał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyyy8585    2

Witam, napisze tutaj jakie ja miałem problemy ze sprzęgłem, może komuś to coś pomoże. Zetor proxima 75 /1900mtg/2009r/bez rewersu. U mnie w proximie były takie objawy, że nie można było wrzucić biegu jedynie na siłę, lecz jak wrzuciłem na siłę już dany bieg to aż ciągnikiem szarpnęło, tak robiło się na biegach szosowych. na biegach terenowych biegi wchodziły delikatnie lecz przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu terenowym np 2, ciągnik pomalutku się toczył, zaznaczam raz jeszcze przy wciśniętym sprzęgle ( pompka wymieniona była na nową, wiec ją wyeliminowałem), W końcu nie było wyjścia i rozpołowiłem proximę bo nie dało się normalnie pracować. Po rozjechaniu początkowo nie było widać nic szczególnego, tarcza ok, nie wytarta docisk też jak nowy, lecz po dokładniejszych oględzinach i po wyciągnięciu tulei wraz z łożyskiem oporowym już było widać jego ból. Dokładniej - tuleja na której znajduje się łożysko oporowe posiada takie dwa wypusty na których opierają się widełki sprzęgła i właśnie w miejscu styku z tuleją widełki wytarły tą powierzchnię przez co brakowało nie całe 3 milimetry. Druga bolączką było to że tarcza sprzęgłowa która nachodzi na wałek ten wychodzący ze skrzyni zastałą się, na tym wałku, wgl nie było możliwości jej swobodnego przesuwania się, co właśnie prowadziło do tego że ciągnik na terenowych biegach pomalutku się toczył gdyż tarcza sprzęgłowa mimo wciśniętego sprzęgła stałą ciągle w jednym miejscu i delikatnie dotykała docisku przez co skrzynia delikatnie się kręciła i prowadziło to do ciężkiego wrzucania biegów i szarpania ciągnikiem. Dołączę zdjęcia- myślę że będą widoczne :) jak ktoś chce jakieś szczegóły to zapraszam na priv. 

 

post-33467-0-55164400-1490989698_thumb.jpg

post-33467-0-06990600-1490989811_thumb.jpg

Edytowano przez lysyyy8585

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Może ktoś wie oco chodzi z wysprzęglikami i pompkami.Muszę kupić pompkę przy pedale sprzęgła i jest nowy typ i stary .Nowy od 2007r 22mm a stary z wyglądu identyczny nie wiem ile ma.To samo wysprzęgliki n/t 25mm a stary ile.Ciągnik jest z 2006r i nie wiem co kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wars7601    1

W tamtym tygodniu rozbierałem sprzegło w Proxima 7441, wypisz wymaluj identyczny przypadek jak 'lysyyy8585'.

 

post-8240-0-50902900-1507746640_thumb.jpg

Edytowano przez wars7601
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

Mam to samo co wy. Tzn jeszcze nie rozpołowiany, ale sprzęgło ciągnie jak wyżej i również podejrzewam zapieczenie na frezie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wars7601    1

Spróbuj lać dużo WD40 przez okienko rewizyjne, strumień z rurki skieruj w kierunku koła zamachowego - silnika, może gdzieś trochę wleci na frez i się odblokuje.


Może ktoś wie oco chodzi z wysprzęglikami i pompkami.Muszę kupić pompkę przy pedale sprzęgła i jest nowy typ i stary .Nowy od 2007r 22mm a stary z wyglądu identyczny nie wiem ile ma.To samo wysprzęgliki n/t 25mm a stary ile.Ciągnik jest z 2006r i nie wiem co kupić.

 


Mam to samo co wy. Tzn jeszcze nie rozpołowiany, ale sprzęgło ciągnie jak wyżej i również podejrzewam zapieczenie na frezie.

 

Spróbuj lać dużo WD40 przez okienko rewizyjne, strumień z rurki skieruj w kierunku koła zamachowego - silnika, może gdzieś trochę wleci na frez i się odblokuje.
 

Edytowano przez wars7601

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTO0808    1

Czy u was w tych zetorach jest tak że cały czas łożysko przylega do łap i się kręci u mnie w 7341 tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110
Dnia 31.03.2017 o 21:46, lysyyy8585 napisał:

Witam, napisze tutaj jakie ja miałem problemy ze sprzęgłem, może komuś to coś pomoże. Zetor proxima 75 /1900mtg/2009r/bez rewersu. U mnie w proximie były takie objawy, że nie można było wrzucić biegu jedynie na siłę, lecz jak wrzuciłem na siłę już dany bieg to aż ciągnikiem szarpnęło, tak robiło się na biegach szosowych. na biegach terenowych biegi wchodziły delikatnie lecz przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu terenowym np 2, ciągnik pomalutku się toczył, zaznaczam raz jeszcze przy wciśniętym sprzęgle ( pompka wymieniona była na nową, wiec ją wyeliminowałem), W końcu nie było wyjścia i rozpołowiłem proximę bo nie dało się normalnie pracować. Po rozjechaniu początkowo nie było widać nic szczególnego, tarcza ok, nie wytarta docisk też jak nowy, lecz po dokładniejszych oględzinach i po wyciągnięciu tulei wraz z łożyskiem oporowym już było widać jego ból. Dokładniej - tuleja na której znajduje się łożysko oporowe posiada takie dwa wypusty na których opierają się widełki sprzęgła i właśnie w miejscu styku z tuleją widełki wytarły tą powierzchnię przez co brakowało nie całe 3 milimetry. Druga bolączką było to że tarcza sprzęgłowa która nachodzi na wałek ten wychodzący ze skrzyni zastałą się, na tym wałku, wgl nie było możliwości jej swobodnego przesuwania się, co właśnie prowadziło do tego że ciągnik na terenowych biegach pomalutku się toczył gdyż tarcza sprzęgłowa mimo wciśniętego sprzęgła stałą ciągle w jednym miejscu i delikatnie dotykała docisku przez co skrzynia delikatnie się kręciła i prowadziło to do ciężkiego wrzucania biegów i szarpania ciągnikiem. Dołączę zdjęcia- myślę że będą widoczne :) jak ktoś chce jakieś szczegóły to zapraszam na priv. 

 

... Uszczelniacz? 

IMG_20211005_202235.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj