Skocz do zawartości

Zdjęcie

Forterra- problem ze sprzęgłem


66 odpowiedzi na ten temat

#61 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 775 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 wrzesień 2015 - 15:20

Forterra- problem ze sprzęgłem

kolego ,może zacznij od prawidłowego odpowietrzenia układu .Jak to nie wiele zmieni to ja bym stawiał na pompkę sprzęgłową bo sam siłownik nad sprzęgłem jak nie ma zewnętrzych wycieków i się nie zacina  (z racji korozji )  bym wylkluczył


nowy

 
 
 
 
 
 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra- problem ze sprzęgłem Dzisiaj, 15:36
  •  

#62 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1002 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 15 luty 2016 - 19:45

Forterra- problem ze sprzęgłem

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 



#63 Share kondzio1579

kondzio1579

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Mińska Mazowieckiego

Napisany 15 luty 2016 - 21:03

Forterra- problem ze sprzęgłem

Panowie potrzebna pilna rada, bo chce jutro składać Zetora, a mam kilka pytań.

Rozjechałem dziś swojego zetora 11641 bo sprzęgło się ślizgało. Jakoś się udało bez ruszania przewodów od klimy.

Tarcza była ceramiczna z tłumikami, z jednej strony wygląda dodrze, a z drugiej jest całkowicie starta.

Czy wymienić na tarcze ceramiczną, czy na zwykłą? Jak zwykła to czy szukać zwykłej bez tłumików (oryginalna Lukas) czy z tłumikami (ale to innego producenta)?

Czy łożysko oporowe wymieniać?

Łożysko wyszło to przodu po rozjechaniu, czy żeby złożyć trzeba popuścić płyn z pompki.

Czy koło i docisk zawieźć do przetoczenia czy składać takie jak wyjąłem. Ręką jak się przejeżdża to jest gładziutko, może jakieś minimalne falowanie powierzchni jest, ale prawie nie wyczuwalne. Firma Reges w Przyborowicach koło Płońska za przetoczenie chce 80 zł, więc nie takie duże koszty, tylko mam do nich z 70 km.

 

Jeszcze pytanie w którą stronę włożyć tarczę, bo się zgapiłem przy wyjmowaniu i już sam nie wiem. Z jednej strony jest dłuższy ten pierścień co wchodzi na wałek, a z drugiej jest krótszy.

 

Dzięki za szybko odpowiedź, bo chciałbym jutro od rana kupić części i brać się za składanie.

 

 

Ja jak w swojej wymieniałem to założyłem zwykłą podobno lepsza tak mi powiedzieli w sklepie zetora, łożysko wymień jeżeli trzeba to i simering wału, a koło i docisk daj do przetoczenia.



#64 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1002 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 15 luty 2016 - 21:12

Forterra- problem ze sprzęgłem A tarcze zwykłą założyłeś oryginalną Lukasa bez tłumików? Bo widziałem, że są polskiej firmy Komfort z tłumikami, ale nie wiem czy to w ogóle potrzebne.
 http://hurtowniaroln...terra-z-18.html
Czy simering ewentualnie można zdjąć bez ruszania wałka i spuszczania oleju z przekładni?
Pamiętasz może którą stroną wkładało się tarcze? :)

Edytowany przez tompil, 15 luty 2016 - 21:13.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra- problem ze sprzęgłem Dzisiaj, 15:36
  •  

#65 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1002 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 16 luty 2016 - 09:55

Forterra- problem ze sprzęgłem Kto pamięta która strona zakłada się ta tarcze, bo nie chce się narobić, a mam już wszystko kupione i bym składał.

#66 Share lysyyy8585

lysyyy8585

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2017 - 20:46

Forterra- problem ze sprzęgłem

Witam, napisze tutaj jakie ja miałem problemy ze sprzęgłem, może komuś to coś pomoże. Zetor proxima 75 /1900mtg/2009r/bez rewersu. U mnie w proximie były takie objawy, że nie można było wrzucić biegu jedynie na siłę, lecz jak wrzuciłem na siłę już dany bieg to aż ciągnikiem szarpnęło, tak robiło się na biegach szosowych. na biegach terenowych biegi wchodziły delikatnie lecz przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu terenowym np 2, ciągnik pomalutku się toczył, zaznaczam raz jeszcze przy wciśniętym sprzęgle ( pompka wymieniona była na nową, wiec ją wyeliminowałem), W końcu nie było wyjścia i rozpołowiłem proximę bo nie dało się normalnie pracować. Po rozjechaniu początkowo nie było widać nic szczególnego, tarcza ok, nie wytarta docisk też jak nowy, lecz po dokładniejszych oględzinach i po wyciągnięciu tulei wraz z łożyskiem oporowym już było widać jego ból. Dokładniej - tuleja na której znajduje się łożysko oporowe posiada takie dwa wypusty na których opierają się widełki sprzęgła i właśnie w miejscu styku z tuleją widełki wytarły tą powierzchnię przez co brakowało nie całe 3 milimetry. Druga bolączką było to że tarcza sprzęgłowa która nachodzi na wałek ten wychodzący ze skrzyni zastałą się, na tym wałku, wgl nie było możliwości jej swobodnego przesuwania się, co właśnie prowadziło do tego że ciągnik na terenowych biegach pomalutku się toczył gdyż tarcza sprzęgłowa mimo wciśniętego sprzęgła stałą ciągle w jednym miejscu i delikatnie dotykała docisku przez co skrzynia delikatnie się kręciła i prowadziło to do ciężkiego wrzucania biegów i szarpania ciągnikiem. Dołączę zdjęcia- myślę że będą widoczne :) jak ktoś chce jakieś szczegóły to zapraszam na priv. 

 

Załączone miniaturki

  • DSC_0379.JPG
  • DSC_0384.JPG

Edytowany przez lysyyy8585, 31 marzec 2017 - 20:50.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Forterra- problem ze sprzęgłem Dzisiaj, 15:36
  •  

#67 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 kwiecień 2017 - 17:52

Forterra- problem ze sprzęgłem

Może ktoś wie oco chodzi z wysprzęglikami i pompkami.Muszę kupić pompkę przy pedale sprzęgła i jest nowy typ i stary .Nowy od 2007r 22mm a stary z wyglądu identyczny nie wiem ile ma.To samo wysprzęgliki n/t 25mm a stary ile.Ciągnik jest z 2006r i nie wiem co kupić.



Podobne tematy