Skocz do zawartości

Tuning samochodów


221 odpowiedzi na ten temat

#201 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 31 styczeń 2011 - 21:49

Tuning samochodów @mirasek
trzeba jeszcze jasno określić co oznacza mniej lub bardziej przelany ale nie zgodzę się, ze w nowoczesnych seryjnych samochodach fabryka daje zbyt bogate mapy. Kiedyś jeździłem z aferem więc nigdzie tego nie wyczytałem tylko widziałem co wskaźnik pokazywał. Nie wspominamy to o mocnych turbo benzynach to tam spokojnie można ustawić afr 12.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 18:24
  •  

#202 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 luty 2011 - 00:28

Tuning samochodów I pokazywał max 14,7 ? Ciekawe, bo znam kilka seryjnych benzyniaków n/a może już nie nowoczesnych, gdzie AFR z map na poziomie +/- 13 w wyższych partiach obrotów to norma. Wiem że są też benzyniaki n/a gdzie seryjnie AFR sięga 11,8 powtarzalne w różnych egzemplarzach tego samego modelu (żeby nie było że auto niesprawne czy coś...) ale tego to akurat nie widziałem na własne gały.


Dawka paliwa nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ jest pochodną tego ile powietrza silnik zassie (...)


Zbyt duża ilość powietrza zassana nagle zadławi silnik. Poprostu w danej chwili nie będzie w cylindrach tyle paliwa ile potrzeba do spalenia większej ilości nagle zassanego powietrza.




To albo tak albo siak ;)
Seryjny dolot nie zawsze jest taki super optymalny do silnika, spotkać można np. 1.4, 1.5, 1.6 (75-125KM) na jednakowym dolocie w serii, różnice zaczynają się od przepustnicy. Nie jest to regułą ale wiele silników n/a ma pewne przyrosty po zmianie samego dolotu na lepszy, dlatego dalej nie zgadzam się z twierdzeniem po co komu inny dolot bo silnik i tak tego nie przerobi, a jednak bywa że przerabia, bywa też że nie. Trzeba by odnosić się do konkretnych jednostek.

#203 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2011 - 00:42

Tuning samochodów tez sie pod tym podpisuje, m.in. dla tego chlopaki u nas na zwyklym ecotecu opla uzyskali cos fajnego, a zeby poprawic n/a clio sport juz potrzeba nie lada wiedzy i wyrafinowanych podzespolow.

Samochodu nie widziałeś. Skąd wiesz co tam ktoś włożył?

do mnie piszesz, ze auta nie widzialem, a wiem co jest. owszem nie widzialem, ale znajac polska "scene tuningowa" moge przypuszczac co mogli zrobic nie tak i jest to wielce prawdopodobne.
natomiast z drugiej strony domniemam, ze ty tez tego auta nie widziales, jednak edytujac swoj post (dopiero po mojej odpowiedzi) wypisujesz cala historie co jest od czego zalezne, pol ksiazki z konstrukcji silnikow mozna by w twoim poscie odnalezc, ale w sumie po co?
kupa teorii, zero praktyki i najwazniejsze zero wnioskow :blink: .

czy AF to jakis konkurs na regulki, rozumowanie, wyklady z TMMów? naprawdę czasem cie nie kumam.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#204 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 01 luty 2011 - 01:02

Tuning samochodów

I pokazywał max 14,7 ? Ciekawe, bo znam kilka seryjnych benzyniaków n/a może już nie nowoczesnych, gdzie AFR z map na poziomie +/- 13 w wyższych partiach obrotów to norma. Wiem że są też benzyniaki n/a gdzie seryjnie AFR sięga 11,8 powtarzalne w różnych egzemplarzach tego samego modelu (żeby nie było że auto niesprawne czy coś...) ale tego to akurat nie widziałem na własne gały.


Afr 14,7 to coś koło optimum przy niskim obciążeniu silnika, przy pełnym bucie zawsze jest bardziej bogato (powiedzmy ok tych 13) tym bardziej przy starszych nieco bardziej wysilonych silnikach gdzie jeszcze nie zwracano aż tak bardzo uwagi na ekologie. Ale weź sobie sprawdź jakie afr jest w nowoczesny silniku z elektroniczną przepustnicą ;] Mowa oczywiście o seryjnych silnikach bo w czipsowanych turbobenzynach afr dochodzi do 11 ale przy tak bogatej mieszance z wydechu leci dym jak w dizlu :D

Dochodząc do sedna sprawy pisałeś, że seryjne mapy są mniej lub bardziej przelane a z tym się nie zgodzę bo przy max bucie mogą a nawet powinny być ustawione na bogato ale silnik nie powinien być przelany, tym bardziej nie zdarza się to w nowocześniejszych silnikach.

#205 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 01 luty 2011 - 08:12

Tuning samochodów Brawo brzozak2 nareszcie załapałeś o co mi chodziło. Gdy poczytasz moje posty z poprzedniej strony, zobaczysz, że napisałem tam wyraźnie polskimi literami. "Zasada jest taka, czym bardziej wyrafinowany układ dolotowy w bardziej wysilonym silniku tym łatwiej to popsuć". Dodałem też, że chodzi mi o wolnossące. Ty jednak dalej swoje, piszesz o jakichś rurach o zbyt dużym przepływie. Więc ja tłumaczę, że przepływ jest taki jak najwęższe miejsce w całości. Tak więc niestety musi to trochę zajmować miejsca. Co do clio v6 twoje wypowiedzi, o tym co widziałem, czego nie pozostawie bez komentarza. Tam sprawa wyglądała tak do kolektora podłączony był kawałek rusy i na niej zaraz stożek. Rura była jednakowej średnicy. Pomijam juz fakt, że wynalazek ciągnoł gorące powietrze z komory. Cały czas chodziło mi o reakcje na zmiane położenia przepustnicy, a ta znacznie pogorszyła się względem serii. Tak więc próbowałem wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje. Jednak cieszę się, że zrozumiałeś. O mojej teorii, czy praktyce nie będe z toba dyskutował. Uważam, że po takie argumenty sięgają osoby, którym te merytoryczne się kończą.
Z jednym sie moge zgodzić. Chociaż nie wiem czy dobrze odczytuje twoją myśl. Ludzie kupuja gruche zakładają byle gdzie, byle jak. Ale ważne, że jest. To apropo sceny tunigowej w polsce.

Co do silników 1,4 czy 1,6 o małych mocach . Normalen jest, że doloty są zoptymalizowane. Z banalnego powodu. Przyrost mocy dla indywidulanie dobranych układów był by niewielki a koszty znaczne. Tuningowanie tak małego silnika za pomocą stożka ma tak niewielki sens jak uzyskany przyrost mocy. Co innego dolot wydech i głowica np. Jednak wtedy wartość prac często przerastała by wartość auta.

Edytowany przez hubertuss, 01 luty 2011 - 08:15.


#206 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2011 - 09:18

Tuning samochodów clio v6, a przedstawione clio sport to dwie rozne machiny. ten pierwszy ma rzedowa czworke chyba 1.6, a drugi v6 umieszczone z tylu, w miejscu tylnich siedzen.
reszte rur juz zostawmy, niech jest tak jak mowisz.

Dochodząc do sedna sprawy pisałeś, że seryjne mapy są mniej lub bardziej przelane a z tym się nie zgodzę bo przy max bucie mogą a nawet powinny być ustawione na bogato ale silnik nie powinien być przelany, tym bardziej nie zdarza się to w nowocześniejszych silnikach.

nowe seryjne TSI potrafia dyma puscic, fakt ze sa doladowane, ale nie mniej wczesniej w seryjnej benzynie sie to nie zdarzalo.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#207 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 luty 2011 - 09:37

Tuning samochodów

Dochodząc do sedna sprawy pisałeś, że seryjne mapy są mniej lub bardziej przelane a z tym się nie zgodzę bo przy max bucie mogą a nawet powinny być ustawione na bogato ale silnik nie powinien być przelany, tym bardziej nie zdarza się to w nowocześniejszych silnikach.

To się nie zrozumieliśmy, specjalnie zapytałem co masz na myśli pisząc o niskim AFR aby się upewnić ;) przelane to może złe słowo, chodziło mi właśnie o te bogate ustawienie, w nieco starszych jednostkach nawet czasami zbyt bogate, z czego zawsze można coś wyciągnąć np. lepszym dolotem (nie stożkiem wsadzonym gdzieś przypadkowo - żeby nie było ;) )



Co do silników 1,4 czy 1,6 o małych mocach . Normalen jest, że doloty są zoptymalizowane. Z banalnego powodu. Przyrost mocy dla indywidulanie dobranych układów był by niewielki a koszty znaczne. Tuningowanie tak małego silnika za pomocą stożka ma tak niewielki sens jak uzyskany przyrost mocy. Co innego dolot wydech i głowica np. Jednak wtedy wartość prac często przerastała by wartość auta.


Do tego cały czas zmierzam, że seryjny dolot auta dla mas ma być cichy i tani w produkcji - powtarzając się ;) Pisząc dolot nie mam na myśli jedynie stożka, tylko cały układ do przepustnicy z elementem filtrującym kształtu nie koniecznie stożkowego ;) Wcześniej wrzuciłem dwa przykładowe wykresy +5% na samym stożku, mogę wrzucić więcej ;)

#208 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 luty 2011 - 09:46

Tuning samochodów Clio Sport ma silnik 2.0 i moc od 180-200 KM zależnie od modelu. :)

#209 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2011 - 09:56

Tuning samochodów no byc moze nie chcialo mi sie sprawdzac :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#210 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 luty 2011 - 14:10

Tuning samochodów Akurat to popularne auto w rajdach i wyścigach. Dodany obrazek Kilka lat temu grywało się w Toca 2 i akurat CVC type R i Clio Sport to były moje ulubione samochody. Dodany obrazek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 18:24
  •  

#211 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 01 luty 2011 - 14:54

Tuning samochodów Matiz po 140 tys km i wymiana co 30 tys hehe prawda to ?
Nie tuning ale minerałem był chyba zalewany bo syntetyki i półsyntetyki płuczą silnik :P
http://www.autofun.p...e-objawila/news - Ktoś pisał o VW pahateon a to jest brzydsze i ma wiekszego kopa. Foto siedzenia. Do golfika takaka dziurka w fotelu i żeby jeszcze chłodziła np ciepłego Lecha :D

Edytowany przez tomi382, 01 luty 2011 - 15:30.


#212 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 luty 2011 - 22:11

Tuning samochodów Każdy współczesny olej "płucze" silnik, rodzaj bazy olejowej nie wpływa na jego własności myjące, bo to kwestia ilości dodatków. Różnica polega w tworzeniu się zanieczyszczeń z produktów rozpadu, starzenia, utleniania i co tam się jeszcze z tym olejem dzieje. Oliwy na bazie mineralnej należy wymieniać częściej, mając także na uwadze że długotrwale znoszą temp. tylko do ok. 150 st.C a krótkotrwale do ok. 190 st.C, gdzie dla porównania np. bazy syntetyczne oparte na PAO wytrzymują odpowiednio ok. 200 i 300 st.C

#213 Share MarcinAG

MarcinAG

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 grudzień 2013 - 20:02

Tuning samochodów szkoda, że wątek się urwał bo fajny był

#214 Share dddddddddddddddddd

dddddddddddddddddd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLSKA.
  • Zainteresowania:MOTORYZACJA. TUNING. STRZELECTWO. ŁUCZNICTWO. KOLEKCJONOWANIE BRONI . KULTURYSTYKA. BOKS. SZTUKI WALKI. HISTORIA .

Napisany 20 marzec 2014 - 16:26

Tuning samochodów To nikt na forum nie tuninguje swoich autek? Ja nawet przy Polonezie dłubałem .

 BÓG HONOR OJCZYZNA . POLSKA WOLNA I NIEZAWISŁA


#215 Share JacoVR6

JacoVR6

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LHR, Werbkowice ,lubelszczyzna

Napisany 08 sierpień 2014 - 00:31

Tuning samochodów A ja nieustannie dłubie przy passacie b4 Vr6 i polo 86cf wczes niej był golf 2 1.8 GTi , nieśmiertelny maluch i

#216 Share KamilBrz

KamilBrz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 11 listopad 2014 - 18:44

Tuning samochodów

A jakie niskoprofilowe opony zimowe do Golfa IV polecicie na zimę? Dodam, że obecnie śmigam jeszcze na letnich.



#217 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 12 listopad 2014 - 07:34

Tuning samochodów

A jaki silnik w golfie?

Jak chcesz nisko profilowe to odpowiednie będą 225/40r18.



#218 Share McisawBystrzanowski

McisawBystrzanowski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 12 listopad 2014 - 08:12

Tuning samochodów

Zgadzam się, ten wymiar podany wyżej powinien być dobry - tylko z drugiej strony czy te opony nie będą za duże? No i jak patrzę na ceny przykład jednych z tańszych http://www.motointeg...vo-22540r18-92v to trzeba szykować prawie 500 zł za sztukę. Do golfa 4 ładowanie tyle kasy w opony? Czy to nie mija się z celem?

Ale w sumie to Twoja kasa.



#219 Share Tomasz78

Tomasz78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2189 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 21:37

Tuning samochodów

Cy Wy normalni jesteście na zimę niski profil  jeszcze golf i 18'  masakra



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 18:24
  •  

#220 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 555 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 27 listopad 2014 - 20:20

Tuning samochodów

Ja mam silnik zrobiony na 172 km i opony mam  195/65r-15 zima i lato,    1cddc0930c8107e4m.jpg



Podobne tematy