Skocz do zawartości

Tuning samochodów


221 odpowiedzi na ten temat

#181 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 styczeń 2011 - 08:55

Tuning samochodów Jeśli auto ma turbo można stożki zakładać. Jeśli to silnik wolnossący ze względu na zjawiska o których pisałem wyżej łatwo można osiągi pogorszyć.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 03:40
  •  

#182 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 23 styczeń 2011 - 10:01

Tuning samochodów Samo założenie stożka zamiast wkładu filtra osiągów praktycznie nie zmieni ani na plus ani na minus. Ale wywalenie rury dolotowej tylko pogorszy moment na dole. Nie bez powodu fabryka daje taką a nie inną średnicę i długość często dając też puszki rezonansowe.

#183 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 styczeń 2011 - 10:15

Tuning samochodów Sam sobie zaprzeczasz w jednej wypowiedzi otóż puszki rezonansowe to także puszki w których zamontowany jest filtr powietrza. Jak wywalisz taką puszke i założysz stożek to cały rezonans założony przez producenta w ściśle dobranym układzie dolotowym diabli biorą. Takie eksperymenty mają najbardziej negatywny wpływ na szybkość reakcji silnika na dodanie gazu. Zasada jest taka, czym bardziej wyrafinowany układ dolotowy w bardziej wysilonym silniku tym łatwiej to popsuć. Mówie o wolnossących oczywiście. Widziałem clio v6 z gruchą przy nagłym dodaniu gazu samochód dosłownie przystawał.

#184 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 23 styczeń 2011 - 18:09

Tuning samochodów Pisząc puszka rezonansowa nie mam na myśli obudowy filtra powietrza tylko dodatkowe puszki na dolocie np. w punto 1 1.2 16v czy oplowskie 20xev.

#185 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 23 styczeń 2011 - 18:20

Tuning samochodów Do większości seryjnych puszek filtra powietrza nie wejdzie stożek, który będzie miał wydajność porównywalną lub większą od znajdującego się tam wkładu. Tak więc montując stożek w bardzo wielu przypadkach trzeba wyrzucić filtr wraz z obudową.

#186 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 23 styczeń 2011 - 21:47

Tuning samochodów @hubertuss
Gdzie ty widziałeś takie coś aby montować stożek w obudowie filtra?????
Wg. mnie stożek ma rację bytu tylko przy zmodyfikowanym silniku gdzie potrzebna jest większa przepustowość.
A jeśli już montuje się stożek to powinien być tak zamontowany aby powietrze zasysane prze silnik było jak najchłodniejsze np. w kratce zderzaka
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#187 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 styczeń 2011 - 23:37

Tuning samochodów Rezonator służy wyciszeniu dolotu. Jeśli chodzi o zjawiska falowe to generalnie nie przy seryjnych dolotach i kolektorach które mają być tanie, ciche i w miarę nie psujące oddechu silnika ;)

Prawidłowo zrobiony dolot ze stożkiem czy innym filtrem w silnikach n/a zwykle poprawia osiągi w jakimś tam stopniu, mogę wrzucić multum wykresów pokazujących tą poprawę, jednak na tzw. optimum nie ma uniwersalnej recepty. Sam stożek w miejsce seryjnej puchy i rezonatora daje większy hałas oraz "niewiadomoco", i tyle :D

#188 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 01:12

Tuning samochodów

Jeśli auto ma turbo można stożki zakładać. Jeśli to silnik wolnossący ze względu na zjawiska o których pisałem wyżej łatwo można osiągi pogorszyć.

u mnie na wydziale chlopaki badali ogolnie doloty i w jednym z pomiarow bylo m.in. zastosowanie stozka w miejsce zwyklego filtra powietrza.
przyrost mocy ksztaltowal sie na poziomie 5% w calym zakresie obrotow, oczywiscie jesli byl spelniony jeden warunek o ktorym @arek pisal, ze zrobiony byl zimny dolot.
jesli bral powietrze o temperaturze panujacej w komorze silnika moc malala.

byc moze te 5% to niewiele, ale akurat modyfikujac n/a nie jest tak latwo o przyrosty, wiec trzeba chwytac sie wszystkiego by osiagnac zamierzony cel.

Mówie o wolnossących oczywiście. Widziałem clio v6 z gruchą przy nagłym dodaniu gazu samochód dosłownie przystawał.

dzialo sie tak, bo ktos zupelnie zignorowal geometrie dolotu i wpieprzyl zapewne rure o dwa razy wiekszej przepustowosci, a nie dlatego, ze zalozyl stozek.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#189 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 24 styczeń 2011 - 08:55

Tuning samochodów Brzozak 5% samym filtrem to nie wiele? Podaj jeszcze jaki to silnik i czy jedyną modyfikacja była wymiana filtra... W 1% bym uwierzył ale nie 5%. Jeśli tak by było to producenci seryjnie by zakładali stożki.

#190 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 11:49

Tuning samochodów nie zakladadaliby bo stozek czy nawet sportowa wkladka filtra powietrza nie nadaje sie kompletnie do normalnego uzytkowania.

silnik to byla jednostka opla 16V 4 cylindry, ale nie wiem dokladnie jaka.
jak wykazali najwazniejsza byla zabudowa filtra i dostarczenie swiezego powietrza.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 03:40
  •  

#191 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 styczeń 2011 - 13:07

Tuning samochodów

W 1% bym uwierzył ale nie 5%. Jeśli tak by było to producenci seryjnie by zakładali stożki.

Niewierny ;)
http://img84.imagesh...7/vtiek49hm.gif
http://img113.echo.c...4/wykres1al.jpg

Tak jak pisałem, seryjny dolot ma być m.in. cichy, łatwy i szybki w obsłudze (wymiana wkładek), skutecznie filtrujący co w przypadku niektórych a może i większości "sportowych" filtrów jest sprawą dyskusyjną.

#192 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 14:51

Tuning samochodów dokladnie ;) .
kazdy kto mial w swojej lapie nowy filtr sportowy, wie od razu o co chodzi.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#193 Share jaskier

jaskier

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 25 styczeń 2011 - 10:15

Tuning samochodów Artykuł trochę starawy ale można co nieco zaczerpnąć.Widać czasami jak jest trudno poprawić serię w n/a

http://www.hothatch....d=136&Itemid=51

#194 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 styczeń 2011 - 16:26

Tuning samochodów

u mnie na wydziale chlopaki badali ogolnie doloty i w jednym z pomiarow bylo m.in. zastosowanie stozka w miejsce zwyklego filtra powietrza.
przyrost mocy ksztaltowal sie na poziomie 5% w calym zakresie obrotow, oczywiscie jesli byl spelniony jeden warunek o ktorym @arek pisal, ze zrobiony byl zimny dolot.
jesli bral powietrze o temperaturze panujacej w komorze silnika moc malala.

byc moze te 5% to niewiele, ale akurat modyfikujac n/a nie jest tak latwo o przyrosty, wiec trzeba chwytac sie wszystkiego by osiagnac zamierzony cel.

dzialo sie tak, bo ktos zupelnie zignorowal geometrie dolotu i wpieprzyl zapewne rure o dwa razy wiekszej przepustowosci, a nie dlatego, ze zalozyl stozek.


Samochodu nie widziałeś. Skąd wiesz co tam ktoś włożył? Układ dolotowy ma taką przepustowość jaką ma jego najwęższy punkt. Co z tego, że rura może mieć większą przepustowość niz stożek. Gdzie tu logika. Rura może przepuścić przez siebie tyle powietrza ile wpuści do niej filtr i ile silnik jest w stanie w danej chwili przyjąć. Zakładam, że nikt przy zdrowych zmysłach nie założy węższej rury niż srednica przepustnicy ani węższego stozka. Innymi słowy średnica rury i stozka może być równa średnicy przepustnicy lub większa po stronie stożka. Tak mówi zdrowy rozsądek i cel montażu tych elementów. Przepustowość rury nie ma więc na reakcje na gaz żadnego wpływu ale zmiana pojemności układu dolotowego ma duży wpływ a to jest różnica.

Co do tych 5 % podejżewam, że znaczna część tego przyrostu to zasługa zimnego powietrza a nie stożka.
Opóźniona reakcja na gaz może mieć 2 przyczyny.
Pierwsza gdy zamykamy przepustnice w chwili zmiany biegu powietrze odbija się od niej i cofa w układzie. Gdy dodamy ponownie gazu silnik musi zassać cofające się powietrzxe spowrotem, przełamać jego bezwładność itd. Oczywiście są to zjawiska w skali powiedzmy mikro. Gazy cały czas drgają w dolocie jak i wydechu, konstruktorzy obliczją to tak, aby zjawiska te zminimalizxować.
Po drugie łatwo zaobserwować, gdy zdejmiemy dolot przy samej przepustnicyi dodamy gazu. Zbyt duża ilość powietrza zassana nagle zadławi silnik. Poprostu w danej chwili nie będzie w cylindrach tyle paliwa ile potrzeba do spalenia większej ilości nagle zassanego powietrza.
Innymi słowy po co komu układ dolotowy o większej przepustowości skoro silnik tego nie przerobi. Zwłaszcza w autach o charakterze bardziej sportowym, gdzie układ jest dobrany pod kontem maks możliwości silnika. Co innego zimne powietrze, przy tej samej objetosci jest więcej tlenu.

Edytowany przez hubertuss, 30 styczeń 2011 - 16:51.


#195 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2011 - 16:41

Tuning samochodów sila dedukcji...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#196 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 styczeń 2011 - 15:01

Tuning samochodów http://www.polskajaz...olonez_ATU/6106

Styl spod remizy, ale mechanicznie chylę czoła. Dodany obrazek

#197 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 styczeń 2011 - 15:57

Tuning samochodów

Innymi słowy po co komu układ dolotowy o większej przepustowości skoro silnik tego nie przerobi.

Przerobi, fabryczne mapy są z reguły mniej lub bardziej przelane, a przy mniejszym otwarciu przepustnicy ECU i tak skoryguje dawkę na podstawie odczytów z MAP sensora.

#198 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 31 styczeń 2011 - 17:24

Tuning samochodów AFR w seryjnych samochodach nigdy nie jest zbyt niskie, tym bardziej w silnikach z elektroniczną przepustnicą za bogato nie jest nawet w momencie max wciśnięcia pedału gazu.

#199 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 31 styczeń 2011 - 20:50

Tuning samochodów Pisząc za niskie masz na myśli każde poniżej 14,7:1 ? Nie wiem gdzie to wyczytałeś ale się bardzo mylisz :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tuning samochodów Dzisiaj, 03:40
  •  

#200 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 31 styczeń 2011 - 21:05

Tuning samochodów Widzę się nie rozumiemy. Każdy silnik jest w stanie przepuścić przez siebie w danej chwili określoną ilość powietrza. Ograniczją to np obroty, średnice zaworów, pojemność czy choćby normy emisji spalin oraz wiele innych parametrów. Któe są narzucone danemu silnikowi. Dawka paliwa nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ jest pochodną tego ile powietrza silnik zassie tym bardziej nie ma nic do rzeczy czy jest bogatsza czy uboższa. To są sprawy drugorzędne. Układy dolotowe ze wzgledu na większą swobodę są projektowane tak, aby mogły dostarczyć maksymalną potrzebną silnikowi ilość powietrza. Aby go nie dławiły. Pisząc o swobodzie przy projektowaniu chodzi mi o to, że kształt i pojemność układu dolotowego można do danego silnika aranżować. Ale np przy danej pojemności i średnicy cylindra nie można w nieskończoność powiększać np zaworów, ze wzgledu na normy emisji spalin nie można w nieskończoność powiększać wzniosu krzywek czy czasu otwarcia zaworu. To są własnie te ograniczenia.

Podobne tematy