Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9280 odpowiedzi na ten temat

#8761 Share DTaras

DTaras

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 05:37

Co z tą Pol... Fabryką Niech tworzą to co potrafią. Silniki robi się w Andrychowie i niech tam myślą bo są w stanie stworzyć gamę. Na grzyba komu silnik z marką Ursus? Gdyby jednak np. zrobili zautomatyzowanego przedniego TUZ albo WOM z automatyczną optymalizacją. Jest wiele miejsca do popisu jak choćby hydraulika. Tu producent ciągników powinien działać. Dobrą skrzynię wytestują w polu i sprzedadzą np. do Bumaru. Ot co.
Kabinę pożądną potrzebują. Zrobić stanowisko wygodne. Przednią miekką oś...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 09:23
  •  

#8762 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów

Napisany 13 lipiec 2016 - 10:05

Co z tą Pol... Fabryką

Który producent ciągników działa na polu hydrauliki? Class, Fendt, Zetor?



#8763 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 13 lipiec 2016 - 10:14

Co z tą Pol... Fabryką Taki 100km ciągnik to pompa o wydajności ok 70l to podstawa już dzisiaj.

#8764 Share Papier

Papier

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pniewy
  • Zainteresowania:Rolnictwo,sport,majsterkowanie ;D

Napisany 13 lipiec 2016 - 13:49

Co z tą Pol... Fabryką

A gdyby stworzyli ciagnik z silnikeim Belarusa i skrzynia Vigus ? Co wy na to ? Czy coś takiego było by dobre ? Chodzi głownie o te modele powyżej 100 KM. Przecież silniki MMZ sa dobre i duzo nie spalaja .



#8765 Share dawidursus323

dawidursus323

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 593 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ursus i technika rolnicza.

Napisany 13 lipiec 2016 - 13:52

Co z tą Pol... Fabryką Po pierwsze Białoruś nie jest w uni i drogo by wyszło sprowadzac , po drugie nie wiem czy silniki mmz spełniają normy spalin.

#8766 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 13 lipiec 2016 - 17:13

Co z tą Pol... Fabryką

Czyli nie wiem ale się wypowiem. Chociażby po ciągnikach Farmer widać było że z silnikami białoruskimi MMZ były tańsze. Sprawa jest na pewno do zastanowienia przez inżynierów Ursusa. Dziwiłem się Pronarowi, który mimo montażu białoruskich ciągników nie działał dalej na ich silnikach. Pierwsze P5 wprowadzili w wersjach z Iveco i Perkinsem i z Iveco o wiele więcej się sprzedało bo był tańszy. Mogli zamiast Perkinsa zrobić wersję z MMZ. podobnie Ursus mógłby mieć dwie linie ciągników z zachodnim i wschodnim silnikiem.

 

Znalazłem ciekawostkę, MMZ i Zetor biorą tłoki od tej samej firmy http://www.almet.cz/en/vyrobky.html


Edytowany przez adikpl1, 13 lipiec 2016 - 17:18.


#8767 Share kedziorek

kedziorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 18:29

Co z tą Pol... Fabryką

Z tego co wiem na ukończeniu są 3 modele silników podzielone jeszcze na podtypy które jednak różnią się tylko osprzętem, np turbiną:

- 3 cylindrowy o pojemności 2800 i mocy od 50 do 65 KM (do zastosowań w ciągnikach serii C i komunalnych).

- 4 cylindrowy o pojemności 4400 i mocy od 75 do 95 KM (do zastosowania w serii C).

- 6 cylindrowy o pojemności 6300 i mocy od 110 do 170 KM (do zastosowania w serii ciężkiej).

 

Tym ostatnim są pewne podmioty zainteresowane, dlatego jest na ten projekt największy nacisk i jako pierwszy trafi do produkcji. 

 

Oczywiście stare silniki pozostaną również w ofercie, tylko wejdą modele spełniające nowsze normy spalin.

Klient będzie mógł wybrać czy chce ciągnik z Perkinsem czy z polskim silnikiem. 



#8768 Share cyprian1219

cyprian1219

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 19:03

Co z tą Pol... Fabryką

Jeśli będzie tak jak mówisz to nie będzie głupie. Jak komuś nie będą pasowały polskie silniki (o ile one wypalą i będą dobre, ale i tak w to wierzę) to będzie mógł sobie wybrać z perkinsem i wszyscy zadowoleni :)



#8769 Share mekiss

mekiss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 20:26

Co z tą Pol... Fabryką

Czy Ursus sam projektuje te silniki ,czy  zlecil to innej firmie



#8770 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 lipiec 2016 - 20:32

Co z tą Pol... Fabryką

A Ja mam pytanie, dlaczego każdy z tych silników ma inną pojemność cylindra? O ile taniej jest produkować 1 rozmiar tłoków, cylindrów, itp., niż 3 rozmiary? Silnik o poj. skokowej 1 cylindra w okolicy 1 l byłby całkiem zgrabny. Dlaczego Ursus ciągle się pakuje w takie kombinacje?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 09:23
  •  

#8771 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 13 lipiec 2016 - 22:30

Co z tą Pol... Fabryką

Nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie ale Ursus trochę gra z nami w ciuciubabkę ;) Kiedyś był wpis, że Ursus buduje transmisje to trochę to wyśmiałem, ta transmisja, która była pokazana to nic innego jak zwykła skrzynia MF 12x4 taka jak np. w MF690. Ale trochę tym zamydlili oczy, ale tak naprawdę budowali po cichaczu Vigusa :) Tak samo może być teraz z silnikami :D Piszą, że powstał pierwszy silnik z Lublina, a po zdjęciach żadne rozczarowanie bo to zwykły Perkins jak w MF235/255, ale wiadomo co tam klepią w URSUS R&D ? :) Wierzę w to że znowu pozytywnie się rozczaruje, jak wtedy z Vigusem :D

 

PS. Kedziorek, skąd masz te informacje ?



#8772 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 14 lipiec 2016 - 06:45

Co z tą Pol... Fabryką

A Ja mam pytanie, dlaczego każdy z tych silników ma inną pojemność cylindra? O ile taniej jest produkować 1 rozmiar tłoków, cylindrów, itp., niż 3 rozmiary? Silnik o poj. skokowej 1 cylindra w okolicy 1 l byłby całkiem zgrabny. Dlaczego Ursus ciągle się pakuje w takie kombinacje?

 

pamiętaj że pojemność cylindra to jego płaszczyzna razy skok, i fakt że dzieląc pojemność silnika przez liczbę cylindrów nie wychodzi ci to samo w każdym silniku nie oznacza że masz tam tłoki innej śrenicy

wystarczy że wał będzie miał mniejsze czy większe wykorbienie żeby stosować takie same tłoki a zmieniać pojemność



#8773 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 09:03

Co z tą Pol... Fabryką

Nie chodziło Mi tylko o tłoki i cylindry, ale również o korbowody. Inny skok tłoka wymusza różną długość korbowodów, które przecież mogą być identyczne dla silnika 3, 4 i 6 cylindrowego. Do tego te same zawory, itp. Czym więcej wspólnych części, tym lepiej.



#8774 Share bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC

Napisany 14 lipiec 2016 - 10:03

Co z tą Pol... Fabryką

tu masz oczywiście rację, im więcej zunifikowanych części tym lepiej/taniej



#8775 Share dybzik

dybzik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 14 lipiec 2016 - 18:34

Co z tą Pol... Fabryką

Z tymi silnikami to taki trochę powrót do serii U. To chyba w tej serii miały być te silniki oparte na S-312, 2, 3, 4 i 6 cylindrowe.



#8776 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 14 lipiec 2016 - 19:12

Co z tą Pol... Fabryką

Nie, nie :) S-312 to silnik 2-cyl taki jak w C-325. S-312, S-313 i S-314 miały być w ciągnikach odpowiednio C-328(prototyp), C-342 i C-356(nie mylić z tym na fotkach w necie ;) ) Jeszcze miał być 6-cyl S-316 który miał znaleźć zastosowanie w kombajnach, ale wiadomo jak wyszło :/ W serii U miały być S-24, S-34, S-35, S-44, S-64. Były to bardzo udane silniki i warto żeby na nich się wzorowali, ale nie wiadomo czy zachowały się dokumenty... Czas pokaże co URSUS wykombinuje :D   



#8777 Share cyprian1219

cyprian1219

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 19:27

Co z tą Pol... Fabryką

Taki jakby powrót do serii U, ty by było pięknie heh :D



#8778 Share pawel94

pawel94

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. skierniewicki

Napisany 14 lipiec 2016 - 21:23

Co z tą Pol... Fabryką

Nie wiem co inni uważają, ale wg mnie, sądząc po Vigusie, Ursus chce zrobić prosty i praktyczny ciągnik - dla Polaka :) Pierwsza sprawa, proste rozwiązania, jak dźwignie od zmiany biegów, zwykłe dźwigienki, bez udziwnień :) Po drugie, dostęp do wszystkiego, wszystkie pompy hydrauliczne są na zewnątrz :) 2 śruby, 2 rurki i pompa zdjęta :) Co trzecie, to że transmisja jest dzielona w 3 miejscach, co jest wielką zaletą jeśli patrzę z perspektywy mechanika :) W MF żeby zrobić skrzynię to trzeba cały przód (sprzęgło, dynashift) rozbrajać. Tu nie będzie to konieczne :) Oby silniki też okazały się "proste" dla oka :) 

A co do tych informacji o silnikach, to jest "wyciek" czy gdzieś to opisane było ?



#8779 Share kedziorek

kedziorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 21:48

Co z tą Pol... Fabryką

Dobra Panowie.

Z tą informacją o silnikach to jest tak, że na poczekaniu wyssałem ją z małego palca.

 

Chciałem Wam tylko pokazać, że nie wolno wierzyć we wszystko co piszą w necie. Ktoś (przede mną) rzuca jakieś łakome kąski o silnikach a Wy zaraz to podłapujecie. 

Może ktoś słyszał np o takiej firmie jak CLAAS (produkują głownie kombajny zbożowe i sieczkarnie ale też ciągniki i kupę innego sprzętu), za swój miesięczny zysk mogliby z nudów kupić takiego Ursusa, a mimo to tam nikt nawet nie myśli o konstruowaniu własnych silników.

Ponieważ jest to bardzo bardzo droga przyjemność i bardziej opłaca się kupić gotowe.

Poza tym jeśli dobrze pamiętam to nawet prawdziwy Ursus w Warszawie nie projektował i nie budował własnych silników tylko kupowali z Andorii (ale tego pewien nie jestem, mogę się mylić). Pamiętajcie też, że w tamtych czasach same biuro konstrukcyjne miało więcej pracowników niż teraz cały Ursus.

 

Poza tym Ursus, tak właściwie nie zaczął jeszcze nic sam produkować z poważniejszych konstrukcji (wszystkie ciągniki to składaki a Vigus jest jeszcze w powijakach) a Wy się silników spodziewanie. Z projektowaniem u nich też średnio, jakiś czas temu Warfama przejęła Ursusa, od tamtej pory pokazali kilka ciekawych a nawet bardzo ciekawych projektów, ale czy coś z tego weszło do produkcji i oferty? Zaprojektować, przeprowadzić homologację, przygotować produkcję i wdrożyć do produkcji to są spore pieniądze i dużo czasu.

 

Uważam, że Ursus chce złapać za dużo srok za ogon, tu autobusy, tam przyczepy i ciągniki, a ilu oni mogą mieć inżynierów, max 40, takim składem nie da się szybko zrealizować kilku tak dużych projektów.

 

Równie dobrze mógłbym napisać, że Ursus będzie budował promy kosmiczne i zaczęłaby się dyskusja czy pierwszy lot będzie na Księżyc, Marca czy na Słońce.

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 09:23
  •  

#8780 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 lipiec 2016 - 22:07

Co z tą Pol... Fabryką

PolMot z logo Ursus to firma handlowa więc jeśli mieliby zarobić na promach kosmicznych to pewnie mieli by w ofercie. Tak samo byłby ich konstrukcji jak obecne ciągniki:)




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus