adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

pawel94    21

@30pawel, napiszę w skrócie. C-325 i pochodne - w pełni polskie, C-4011 i pochodne - pochodzą od Zetora 4011, C-385 i pochodne - powstałe we współpracy z zetorem (pod Polskim kierownictwem), Seria U - w pełni Polska, o licencyjnych chyba nie muszę nic pisać ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Znawcą nie jestem, ale z tych co do tej pory występują jeszcze w dużych ilościach na polskiej wsi to C-330 tylko i aż. A reszta poczynając od C-360 (C-4011) do ciężkiej serii to zetorki. Prototypowa seria U to był Polski pomysł. wiem że to mało także prosiłbym również o rozwinięcie tego co napisałem. MARTINEZUrsus na pewno będzie najlepiej wiedział. 😉

Ciężka seria była efektem współpracy coś tam nasi wymyślili a coś Czesi i Słowacy. Co do reszty to sama prawda. Tylko szkoda że c-360 nie została zmodernizowana tak jak zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Znawcą nie jestem, ale z tych co do tej pory występują jeszcze w dużych ilościach na polskiej wsi to C-330 tylko i aż. A reszta poczynając od C-360 (C-4011) do ciężkiej serii to zetorki. Prototypowa seria U to był Polski pomysł. wiem że to mało także prosiłbym również o rozwinięcie tego co napisałem. MARTINEZUrsus na pewno będzie najlepiej wiedział. 😉

Oprócz c330, całkowicie polskim był c325 i c328. Już niestety ciągówka c45 to kopia lanz bulldoga, a c451 to ten sam pojazd, ale na kołach gumowych, nie metalowych z kolcami. Co do reszty, to tak jak kolego Adrian wspomniałeś, reszta to Zetory oraz licencyjne MF -y.

Dopiero X lat później, jak zaczęły powstawać te 1634 i 1934 (lata 90 i 2000), to mieli dużo swoich całkowicie, ale też nie były w pełni polskie, bo na podzespołach kupowanych od innych firm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Była i to nawet bardziej już na przełomie lat 60/70 ;) Ale jak wiadomo wszystko skończyło się na prototypach. Nie wiem czy pisałem to na RT czy tutaj, ale na Wydziale SiMR PW właśnie w tym okresie była testowana C-360 z 60-konnym silnikiem, z jedną głowicą, z hydraulicznie napędzanym przednim napędem, więc nasi inżynierowie nie spoczywali na laurach, tylko prężnie pracowali. Ale jak wyszło to każdy wie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Zależy jak to rozpatrywać. C-325 przypadkiem nie miały początkowo austriackiej pompy paliwowej Friedman und Mayer, które następnie na licencji były produkowane w Zależy jak to rozpatrywać. C-325 przypadkiem nie miały początkowo austriackiej pompy paliwowej Friedman und Mayer, które następnie na licencji były produkowana w Warszawskich Zakładach Mechanicznych Nr 2 (dzisiejszy WUZETEM) a następnie w Zakładach Aparatury Wtryskowej WSK-PZL Mielec. Podobnie C-4011 produkowany w Ursusie nie miał czechosłowackich pomp Motorpala tylko te na austriackiej licencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, pawel94 napisał:

@30pawel, napiszę w skrócie. C-325 i pochodne - w pełni polskie, C-4011 i pochodne - pochodzą od Zetora 4011, C-385 i pochodne - powstałe we współpracy z zetorem (pod Polskim kierownictwem), Seria U - w pełni Polska, o licencyjnych chyba nie muszę nic pisać ;)  

Nie wiem, czy was to też zastanawia, bo mnie tak - czemu nie weszła prototypowa seria U do seryjnej produkcji?

To chyba tylko komuchy miały coś do powiedzenia i chcieli spierdzielić te zakłady od samego początku. Dobrze, że inżynierowie, tak jak kolega Paweł wspomniał, nie spoczywali na laurach, bo mogło być gorzej.

Także to, że powstaje Vigus, jest ważne i nie należy mówić, że to będzie gówno, bo tak naprawdę polskie ciągniki wracają po 40 latach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Seria U nie weszła bo ktoś dostał w łapę od angolów żeby od nich licencje kupić... Tak naprawdę ta licencja wykończyła ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Taaa , w łapę . To były inne czasy . O tym co będzie produkowane w Polsce , to w ZSRR myśleli .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Agrotron155 napisał:

Seria U nie weszła bo ktoś dostał w łapę od angolów żeby od nich licencje kupić... Tak naprawdę ta licencja wykończyła ursusa.

No tak, bo brytole naciskały władze na kupno przez Ursusa od nich licencji, bo MF był na skraju upadku. 

Ale jak kupili tą licencję, to nie wykorzystywali jej w taki sposób, jak powinni. Wygląd był z MF ów, ale technologia autorska od Ursusa z 10 lat do tyłu (z każdym rokiem coraz bardziej zacofana).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Tu nie masz racji, Ursus zakupił licencję na najnowszą serię MF-a, to że tak długo wprowadzali ją na rynek to inna kwestia ale nie można pisać, że kupili coś przestarzałego.

Licencja MF to nie problem ursusa a raczej kolosalny krok do przodu, jeśli chodzi o samą decyzję to nie miała nic wspólnego z Brytyjczykami czy Amerykanami. Decyzja zapadła w Moskwie i chodziło o technologię odlewu żeliwa jak dobrze pamiętam.

Ursus nie wykorzystał tej licencji tylko dla tego, że skupił się na niej jak na złotym jajku, zamiast rozwijać ją i wprowadzać coraz to nowsze ciągniki. To że możliwości rozwoju tej serii były ogromne pokazał mf - serie 600, 300 i nawet 4200 i 4300 były na jej bazie ( głównie most tylny i silniki w serii 300 i 600 ). 

Co do zwolenników serii U to też nie wiadomo jak by się to sprawdziło w eksploatacji bo poza silnikiem reszta była wielką niewiadomą.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

No i kupili jakąś podstawową wersję bo mf-y w latach 60/70-tych nawet w 50-kilku konnych ciągnikach miały skrzynie multipower, albo 

hydr załączany napęd i wom czego nie było w 4514... 

1 godzinę temu, MARTINEZUrsus napisał:

Wygląd był z MF ów, ale technologia autorska od Ursusa z 10 lat do tyłu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Właśnie, ja napisałem nie o tym, że kupili przestarzałą licencję, tylko nie ulepszali tego, a nawet dodali trochę od siebie bidy, bo komuniści tak chcieli, żeby było proste i tanie.

Edytowano przez MARTINEZUrsus
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel
Ja tylko zadałem pytanie a tu taka dyskusja :) ale dziekuje za odp. Co by było gdyby...? Ursus by był czy by dawno upadł bez kooperacji z Zetoram a pozniej z Mf?! pytań dużo a odp jeszcze wiecej. Trzeba trzymać kciuki za tego co jest bo tylko to zostało. Nie ma co wybrzydzac że to składał bo każdy ciągnik to składak, miejmy nadzieję że nazwa Ursus jeszcze będzie coś znaczyć w światowym rolnictwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Obawiam się, że niedługo i pozostanie sporo ludzi z problemem dostępu części zamiennych. Oczywiście obym się mylił.

A co do licencji - ursus miał w opcji skrzynię 12+4 ale nikt jakoś jej nie kupował:) Przypomnijcie lub zapytajcie starszych jak to wtedy wyglądało i będziecie wiedzieli dlaczego tak a nie inaczej produkowano:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te zdjęcia z tej wycieczki dzieciaków do fabryki, Dziwne by było gdyby z tą skrzynią nic nie działali, toć w końcu w przyszłym roku mają trafić do sprzedaży...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    455
Dnia 10.05.2018 o 16:13, Adrian_URSUS_1999 napisał:

https://www.olx.pl/oferta/nowosc-ciagnik-ursus-150-km-CID757-IDuc6DN.html#d9403c6188;promoted 
 

ogłoszenie dealera który znajduję się 10KM ode mnie. Będę w Zakrzewie to zobaczę czy mają na placu ciągnik. 
bo jeżeli ogłoszenie nie zwiera prawdziwych zdjęć tylko studyjne to prawdopodobieństwo jest takie że nie ma go na placu. W 2015 roku pojechałem do nich obejrzeć C-380 i się okazało że go nie ma, gdyż ciągnik z ogłoszenia znajduję się w Lublinie na placu czy gdzieś indziej..

Oczywiście że nie stoi, bo tego ciągnika nie ma nawet w produkcji i zapewne nie będzie. W Zakrzewie stoi tylko kilka osiemdziesiątek w nowej masce.

Kolego @MARTINEZUrsus, widać, że dobry chłopak z Ciebie, chciałbyś, żeby Ursus się rozwijał itd (czego chyba wszyscy byśmy sobie życzyli) ale to co wypisujesz, to są albo pobożne życzenia, albo oszukiwanie samego siebie. Nie powiem, sam sześć lat temu, na tym forum wypisywałem takie bzdury, że szkoda że już ciężkiej serii nie produkują i byłem w stanie bronić dobrego imienia współczesnego ursusa własną piersią, niczym Rejtan xD No ale trzeba zejść na ziemię, kredyt zaufania został wyczerpany i niczym apostoł Tomasz - nie uwierzę, póki nie zobaczę :D 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel

Kolega @Martinez ma dość specyficzne podejście do niedzwiadka i nie ma sie czemu dziwić bo nie tylko On. Marzenia nic nie kosztuja a jak się przy okazji spelnia to bylo by zaje... . Jeżeli VIGUS wypali to i Ursus bardzo dużo na tym zyska a jak nie to można sie z nim pożegnać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Mattti napisał:

Oczywiście że nie stoi, bo tego ciągnika nie ma nawet w produkcji i zapewne nie będzie. W Zakrzewie stoi tylko kilka osiemdziesiątek w nowej masce.

Kolego @MARTINEZUrsus, widać, że dobry chłopak z Ciebie, chciałbyś, żeby Ursus się rozwijał itd (czego chyba wszyscy byśmy sobie życzyli) ale to co wypisujesz, to są albo pobożne życzenia, albo oszukiwanie samego siebie. Nie powiem, sam sześć lat temu, na tym forum wypisywałem takie bzdury, że szkoda że już ciężkiej serii nie produkują i byłem w stanie bronić dobrego imienia współczesnego ursusa własną piersią, niczym Rejtan xD No ale trzeba zejść na ziemię, kredyt zaufania został wyczerpany i niczym apostoł Tomasz - nie uwierzę, póki nie zobaczę :D 

Tak zgadza się, są tylko pojedyncze sztuki C-385 i C-380. Wygląd jak już tu wcześniej pisałem zachęca, jest atrakcyjny. Ale jak się siedzi w kabinie to mam uczucie jak by to był ciągnik z poprzedniej epoki. Do najwygodniejszych nie należy... Wszystko jest tak w jakiś nie przemyślany sposób w tych ciągnikach umiejscowione... Rewers nie co za daleko jest, muszę się do niego w nim nachylić. Regulacja kierownicy można spokojnie napisać, że brak . Fotel - wydaję mi się, że mam lepszy w 1614 (albo bardzo identycznie) Ja osobiście do tych ciągników (prócz tego, że ergonomia i komfort jest na niskim poziomie), nic nie mam. 

20180329_150631.jpg

20180329_150637.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

Nawet nie wiem ile już jest modeli Ursusa. Ale gdyby w danym roku firma skupiła się na konkretnych 2-3 modelach dopracować to może było by inne podejście to ciągnika. Modeli jest tego od groma. W kabinie cudów się nie uświadczy chociaż może i lepiej niż w Arbosie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja też nie wiem ile już ich jest w końcu w sprzedaży (bo tylko te się liczą, a nie te co są w planach). Oni tak strasznie "cudują" z tymi ciągnikami... zamiast raz porządnie coś zrobić to tak od kilku lat kombinują jak koń pod górkę... dlatego tak długo zapewne czekamy na ciężką serię... Wgl co to za durny pomysł aby na transmisji co mogą być robione ciągniki od 100 do 160 lub jak inne źródła podają 120-180 KM (sami nie wiedzą jak podawać), robią tylko jeden ciągnik o mocy 150 KM... ŻENADA... Skoro już mają taką transmisję za jednym podejściem powinny powstać ciągniki: 
C-3110.4 VIGUS
C-3120.4 VIGUS
C-3130.4 VIGUS 
C-3140.4 VIGUS 
(silnik Deutz 4cyl, Rozstaw osi ok. 2500mm, opony max rozmiar 540/65 R24, 600/65 R38)
oraz
C-3150.6 VIGUS 
C-3160.6 VIGUS
(silnik Deutz 6cyl, Rozstaw osi ok. 2750mm, opony max rozmiar 540/65 R28, 650/65 R38)
I to by powstały tylko dwa ciągniki, które różniłby się tylko i wyłącznie mocą na komputerze silnika i napisem na masce - i od taka cała moja "filozofia" na sukces... 

...takie tam moje małe marzenia xD i większych jak 160 KM nie powinni robić na rynek Polski, ponieważ uważam że ten producent powinien docierać do klientów/rolników prowadzących własne, rodzinne gospodarstwa rolne (15-40ha), którym nie opłaca się kupować ciągników takich marek ja Fendt, Case, JD itd... Bo można (przykładowo) kupić na 30ha ciągnik 6120R czy 512 Vario, ale czy on na takim areale na siebie zarobi? Czy są one opłacalne? 

Edytowano przez Adrian_URSUS_1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel
Kombinują tak jak Farmtrac , na koniec zostawią tylko c380 bo jakoś w miare to się sprzedaję a z reszty zrezygnują bo stwierdzą że jest to nie oplacalne bo Polacy wolą kupować zagraniczne ciagniki. :) Wina spadnie na Nas rolników a Oni wyjdą z tego z podniesionym czołem. Śmieszne ale w Polsce dość realne. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wina nie jest z naszej strony tylko ich że idą na łatwiznę i nie chcą zaprojektować kilku drobnych elementów... Mam nadzieję, że jak w przyszłym roku zaprezentują ten ciągnik to mnie zwali z nóg... Nie byłem na Kielcach w tym roku, ale ten model wirtualny pokazany w goglach VR prawdopodobnie wygląda o wiele inaczej od tych co do tej pory prezentowali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ja bym największą winę upatrywał w rządzie, który nakłada na polskich producentów takie podatki i taką biurokrację, że montowane w Polsce ciągniki są za mało konkurencyjne cenowo w stosunku do zagranicznych że już o produkcji podzespołów nie wspomnę

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj