Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9307 odpowiedzi na ten temat

#7641 Share akko

akko

    zbanowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Lubię składać komputery

Napisany 20 listopad 2015 - 00:44

Co z tą Pol... Fabryką

Kolejna bujda to co piszesz .Przeczytaj sobie ten artykuł http://wyborcza.biz/...e_kosztuja.html Może wyczytasz tam swoje mądrości o normie spalin  :D Ja czytam tam że nie opłaca im się sprzedawać tanich ursusów bo muszą jeleni wykosić z dotacjami z EU przy okazji sam ursus wychodzi na jelenia prowadząc taką politykę  :D



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 11:00
  •  

#7642 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 20 listopad 2015 - 09:00

Co z tą Pol... Fabryką

Po pierwsze wybiórcza po drugie PR tego się po prostu nie da czytać. Serbia nie jest w EU więc głupotą ekoterroryzmu się jeszcze nie koniecznie zarazili, poza tym na swojej stronie nie chwalą się spełnianiem norm emisji spalin http://www.imr-rakov...mr-motor33.html



#7643 Share krzychu12

krzychu12

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPU
  • Zainteresowania:Kombajny Bizon. Literatura rolnicza.

Napisany 20 listopad 2015 - 09:38

Co z tą Pol... Fabryką

Zgodzę się z kolegą powyżej. Ursusy, które są produkowane na rynek afryki są wyposażone w silniki, które nie spełniają norm emisji spalin w EU przez co nie da się ich zarejestrować w Polsce. Jeżeli zależy Ci jednak na nowym, małym i ergonomicznym ciągniku to dobrym rozwiązaniem może być Ursus C-350 w wersji bez kabiny na szerokim ogumieniu. Również posiada napęd 4x4 i spełnia normy emisji spalin.



#7644 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 20 listopad 2015 - 12:12

Co z tą Pol... Fabryką

Z tym zarejestrowaniem to czy nie można zrobić tak jak swego czasu importerzy z Belarusami, którzy najpierw rejestrowali je za granicą a później jako używany w PL?



#7645 Share krzychu12

krzychu12

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPU
  • Zainteresowania:Kombajny Bizon. Literatura rolnicza.

Napisany 20 listopad 2015 - 12:43

Co z tą Pol... Fabryką

Dawniej było to możliwe. Jeżeli ciągnik był zarejestrowany w innym kraju w unii europejskiej to nie było problemu z rejestracją takiego ciągnika w Polsce. Jak jest teraz niestety nie wiem.



#7646 Share Kolodziejczyk

Kolodziejczyk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 20 listopad 2015 - 13:17

Co z tą Pol... Fabryką

Witam wszystkich serdecznie, mam pytanie dotyczące produkcji ursusów, jak wiem silnik i transmisja są importowane a jak wygląda sprawa z resztą komponentów takimi jak opony, felgi, maska, instalacja elek. kabina, wskaźniki  elem. tuz, zaczepy, obciążniki czy wykonują je polskie zakłady?



#7647 Share krzychu12

krzychu12

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GPU
  • Zainteresowania:Kombajny Bizon. Literatura rolnicza.

Napisany 20 listopad 2015 - 13:46

Co z tą Pol... Fabryką

Jeżeli chodzi o maski i kabiny to są one produkowane na miejscu w fabryce ursusa. Podobnie jest z instalacjami elektrycznymi, TUZ-em, obciążnikami czy wskaźnikami. W ursusach zakładane są głownie opony mitas oraz cultor produkcji czeskiej. Tego jakiej produkcji są felgi nie wiem. Ale widziałem identyczne felgi jakie były zamontowane w ursusie c-380 również w new hollandzie, więc felgi może produkować inna firma.



#7648 Share Rolnik1111

Rolnik1111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 329 postów

Napisany 20 listopad 2015 - 14:01

Co z tą Pol... Fabryką

Felgi produkuje Pronar a co do silników to na stronie Ursusa widać że w niektórych ciągnikach na afrykę są silniki ursusowkie które są odpowiednikami jakiś perkinsów z lat 70.

Części do tych silników pewnie i tak były produkowane w polsce jako części zamienne do ursusów na licencji MF więc pewnie wystarczyło tylko zacząć je składać.

 

 



#7649 Share akko

akko

    zbanowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Lubię składać komputery

Napisany 20 listopad 2015 - 14:30

Co z tą Pol... Fabryką

Co nie podoba mi się w c -350 to wszech obecny chiński plastik i lipny filtr powietrza z czujnikiem gdzie  niespodziewanie silnik przez niego może utracić moc np podczas orki  bo uzna że jest zbyt brudny  .To co podoba mi się w tym ursusie na afrykę to prostota i metalowy tył oraz lepszy podnośnik i niższy środek ciężkości .Nic trzeba będzie się wybrać do dilera i omówić te kwestie na miejscu oraz cenę bo nie chciał bym wychodzić cenowo poza 60 tyś zł (nowy) .Nie chciał bym też bulić drogo za serwis i po gwarancji z byle głupotą nie móc samemu usuwać usterek 



#7650 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2015 - 16:20

Co z tą Pol... Fabryką

Akurat silnik w C-350 nie będzie redukować mocy ze względu na filtr powietrza. Czujnik jest tylko do kontrolki mówiącej o zapchanym filtrze. Silnik jest bardzo znaną konstrukcją z rotacyjną pompą wtryskową. Większym problemem jest niewielki prześwit pod przednim mostem. O środek ciężkości nie ma co się martwić, bo większość masy nie jest zbyt wysoko (silnik, układ napędowy). Sama kabina i maska nie są zbyt ciężkie względem reszty.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 11:00
  •  

#7651 Share bartek1992

bartek1992

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tomaszów Maz/Łódzkie
  • Zainteresowania:ciągniki rolnicze

Napisany 20 listopad 2015 - 17:20

Co z tą Pol... Fabryką

http://cyryl.poznan....tnera_ob=&od=50


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

#7652 Share kedziorek

kedziorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2015 - 18:19

Co z tą Pol... Fabryką

Jeżeli chodzi o maski i kabiny to są one produkowane na miejscu w fabryce ursusa. Podobnie jest z instalacjami elektrycznymi, TUZ-em, obciążnikami czy wskaźnikami. W ursusach zakładane są głownie opony mitas oraz cultor produkcji czeskiej. Tego jakiej produkcji są felgi nie wiem. Ale widziałem identyczne felgi jakie były zamontowane w ursusie c-380 również w new hollandzie, więc felgi może produkować inna firma.

 

Aż się zalogowałem.

 

Więc tak:

- maski i kabiny w Ursusie na pewno nie są produkowane wynika to z prostego faktu, że w większości są z plastiku, Ursus nie ma i nie będzie miał możliwości ich wyprodukowania, maska, błotniki, wnętrze, szyby, dach są zamawiane w kooperacji, podejrzewam że całe gotowe maski i kabiny są z zakupu. Tak jak fabryka NH produkuje kombajny ale kabiny dostają kompletne tylko je przykręcają i łączą przewody (kabina jest juz w 100 % kompletna).

- instalację elektryczna mogą robić, pierwszy lepszy pijak z ulicy to zrobi nawet nie trzeba elektryka, założenie Hellermanów i zaciśnięcie Erko nie wymaga studiów (zakładam, że urzymują kulturę pracy).

- TUZ uważam że też jest jak najbardziej w zakresie możliwości, tylko szybkozłącza z zakupu,

- obciażników nie robią na pewno ponieważ to odlew, pochodzą z zakupu

- wzkaźników również nie robią sami tylko kupują gotowe.

 

Co do opon ja do tej pory spotkałem się tylko z Mitasem, mam nadziej, że Cultor jest lepszy bo Mitas to tragednia, w wielu sztukach po trochę więcej niż roku są bardzo duże wykruszenia.

 

Felgi może produkować Pronar, mają w tym zakresie niegoraniczone możliwości, poza tym są bardzo tani.

 

Natomiast Ursus z całą pewnością robi sam wszystkie elementy mechaniczne toczone, frezowane, blaszane i spawane.

Z pewnością stopnie do kabiny, wsporniki przednich błotników, wspornik koguta są produkcji Ursusa.


Edytowany przez kedziorek, 20 listopad 2015 - 18:23.


#7653 Share dachu127

dachu127

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 postów

Napisany 20 listopad 2015 - 18:55

Co z tą Pol... Fabryką Cultor To mitas

#7654 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 409 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 20 listopad 2015 - 19:28

Co z tą Pol... Fabryką

Aż się zalogowałem.

 

Więc tak:

- maski i kabiny w Ursusie na pewno nie są produkowane wynika to z prostego faktu, że w większości są z plastiku, Ursus nie ma i nie będzie miał możliwości ich wyprodukowania, maska, błotniki, wnętrze, szyby, dach są zamawiane w kooperacji, podejrzewam że całe gotowe maski i kabiny są z zakupu. Tak jak fabryka NH produkuje kombajny ale kabiny dostają kompletne tylko je przykręcają i łączą przewody (kabina jest juz w 100 % kompletna).

- instalację elektryczna mogą robić, pierwszy lepszy pijak z ulicy to zrobi nawet nie trzeba elektryka, założenie Hellermanów i zaciśnięcie Erko nie wymaga studiów (zakładam, że urzymują kulturę pracy).

- TUZ uważam że też jest jak najbardziej w zakresie możliwości, tylko szybkozłącza z zakupu,

- obciażników nie robią na pewno ponieważ to odlew, pochodzą z zakupu

- wzkaźników również nie robią sami tylko kupują gotowe.

 

Co do opon ja do tej pory spotkałem się tylko z Mitasem, mam nadziej, że Cultor jest lepszy bo Mitas to tragednia, w wielu sztukach po trochę więcej niż roku są bardzo duże wykruszenia.

 

Felgi może produkować Pronar, mają w tym zakresie niegoraniczone możliwości, poza tym są bardzo tani.

 

Natomiast Ursus z całą pewnością robi sam wszystkie elementy mechaniczne toczone, frezowane, blaszane i spawane.

Z pewnością stopnie do kabiny, wsporniki przednich błotników, wspornik koguta są produkcji Ursusa.

 

Ursus produkuje napewno kabiny zresztą nieraz w wywiadach się tym chwalili :)



#7655 Share Ursus2501411014

Ursus2501411014

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 20 listopad 2015 - 19:40

Co z tą Pol... Fabryką

.


Edytowany przez Ursus2501411014, 03 sierpień 2016 - 10:41.


#7656 Share kedziorek

kedziorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2015 - 20:13

Co z tą Pol... Fabryką

Mogą składać kabiny ale na pewno nie produkują do nich nic poza szkieletem, bo najnormalnie w świecie nie mają takich możliwości.

Tak jak kolega wyżej napisał, prawdopodobnie bardzo dużo rzeczy jest produkowanych w Lublinie ale nie w Ursusie tylko w kooperacji a to wielka różnica.

A to że mówią że produkuja to czy tamto...., tak samo mówią że produkuja serię H, a jak wiadomo ta produkcja polega na nakładaniu samych masek na gotowe ciągniki z Turcji, Farmtrac mówi że produkuje polskie ciągniki, ile tam jest produkowania i polskości to też każdy wie.

Co do ciągników postlicencyjnych to z pewnością mają możliwości ich produkcji, ale przecież wszędzie ( w każdym kraju ) gdzie je sprzedają jednocześnie otwierają montownie, w związku z tym uważam, że może być tak, ze w Lulinie produkują częsci lub całe podzespoły i wysyłają je do Afryki do zmontowania, lub może montują w Lublinie ciągnik w 90 procentach a w Afryce jest już tylko uzbrojenie w koła, maskę i inne duperele, czyli mniej więcej tak jak z serią H tylko odwrotnie ;p.

 

Czy ktoś się orientuje ile może kosztować 11054 Power?

 

Zauważyliście na filmie polski rozrzutnik?

Poza tym to zrobili niezłą ściemę, na pewno nie dałby rady 60 gdyby miała kabinę, obciążniki i włączonę blokadę.

Poza tym widać póżniej, że na hamulcu już nie jest w stanie jej pociągnąć.


Edytowany przez kedziorek, 20 listopad 2015 - 20:26.


#7657 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 409 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 20 listopad 2015 - 20:36

Co z tą Pol... Fabryką

A jaka firma dzis robi wszystko sama? szyby i plastiki zawsze ktoś z zewnątrz robi ;p Dlaczego 3/4 ciagników ma hydraulikę Bosha, ważne że składane w Posce przez polaków a nie sprowadzane. Ciągniki 60 km mają większy uciąg niż te znane z poprzednich lat mój mały DF ciągnie spokojnie 5*30 z którą miał problemy c-385, ma po prostu więcej przełożeń i mniejsze straty mocy ta skrzynia carraro spokojnie może przekazać moc tak żeby Ursus taką przyczepę pociągnął sam 62 konnym Dfem ciągam czasem 8 ton po polu i nie ma problemu



#7658 Share Mattti

Mattti

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLSKA!
  • Zainteresowania:Polityka, Rolnictwo, Patriotyzm

Napisany 20 listopad 2015 - 20:37

Co z tą Pol... Fabryką

Jeszcze co do rejestracji ciągników nie spełniających normy,to podobnie było z ursusami 3512 produkowanymi w Pakistanie :) Nówkę sztukę rejestrowano, potem sprowadzano do Polski, i sprzedawano jako używany, chociaż wiadomym było, że jest nowy :) Może jeszcze idzie takiego wyrwać?


Bóg, Honor, Ojczyzna!


#7659 Share akko

akko

    zbanowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Lubię składać komputery

Napisany 20 listopad 2015 - 21:38

Co z tą Pol... Fabryką

Powiem wam tak moja c-330 została 2 razy wywrócona w górach .Raz ziemia osunęła się nad wąwozem i gdybym miał kabinę to dziś już bym nie żył bo nie zdążył bym nawet klamki złapać .Tak wyskoczyłem traktor fiknął 2 koziołki .Naprawiłem dostał nową maskę i błotniki itp  .Silnik był bez awarii .Teraz mój tato wywrócił go po raz drugi w lesie na stoku o takim nachyleniu że jak nie ma full oleju na miarce to kontrolka świeci od ciśnienia oleju .Zresztą u mnie na osiedlu na 22 traktory c-330 wszystkie miały wywrotki .Dlatego ja potrzebuje prostego  i niewysokiego 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 11:00
  •  

#7660 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 listopad 2015 - 21:49

Co z tą Pol... Fabryką

To faktycznie nieciekawie. W nowych ciągnikach stosuje się minimum ramy ochronne. Przy wywrotce zapobiegają przygnieceniu kierowcy. Zresztą i kabiny mają wymogi co do wytrzymałości. Jednak w takich warunkach kupno nowego ciągnika nie jest ekonomiczne. W przypadku wywrotki nowym cena, choćby maski, może przyprawić o ból głowy. Może lepiej znaleźć coś używanego?




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus