adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Lesssiu007    186

a jak to jest najpierw był pol-mot Polska firma i ona złączyła sie z warfarmą ?? czy na odwrót ? warfarma kupiła Pol mot ? i warfarma też jest 100% polska ? Bo historii tych dwóch firm nie znam od początku :)

a obecnie to dużo sie dzieje wokół ursusa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel011392    55

Pol mot Holding był właścicielem Warfamy a co się działo przed to nie wiem, później ten kapitał kupił ursusa i zmienili nazwę na Ursus S.A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    455

Pol-mot to holding, zajmujący się wieloma gałęziami przemysłu i to raczej oni wykupili warfamę. Co do maszyn to zaprezentowali bronę talerzową, jest na zdjęciach w galerii. A ja mam pytanie: Jak wygląda sprawa z cyklopami na dzień dzisiejszy? Dużo ich się sprzedaje, ma ktoś was nowego? Ciekawe jak z jakością wykonania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

no no no gdyby te 60 KM coś jak c360 było produkowane w polsce na polskich częsciach i w dobrej jakości to nawet można by było takim się zainteresować, niż inwestować w farmtraca ;)


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Fajnie jak by jeszcze ktoś Z tej Politechniki czytał nasze forum co nie, dużo by mogli się dowiedzieć.Moim zdaniem ta nowa skrzynia poinna mieć wiekszośći tych funkcji które są we współczesnych skrzyniach a zarazem być w jak największym stopniu mechaniczna i oczywiscie wytrzymała. Wiem że skonstruować od zera taką skrzynie jest bardzo ciężko, ciężko jest nawet połapac się jak działa skrzynia w c 360 a co dopiero taka nowoczesnsa.To jest tylko moje skromne zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    76

Ma być prosta i mech. a na dodatek mieć "wszystkie" funkcje?Wydaje mi się,że dla speca z polibudy opracowanie takiego projektu nie powinno stanowić większego problemu ani też sporo czasu zająć...Wg. mnie to Ursus odniósłby sukces tylko wtedy jakby postawił na unifikacje (jak pisali poprzednicy) swoich ciągników i zaczął wytwarzać coś na bazie hybrydy Zetora z Ft. Tj silnik Perkinsa i jakaś dobra skrzynka+ normalna hydraulika i dobre poskładanie tego w całość,a i jeszcze normalna cena...Taki przedział jak ma np Ft od tych 70-100 koni to szał by robił wg.mnie Mogli by wykorzystać przecież jeden model silnika o dużej elastyczności co na pewno by obniżało koszta itp...


Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Takie rzeczy jak rewers to powinny byc elektrohydrauliczne bo jest to lepsze rozwiązanie niż mechaniczny.A tak w ogóle to powinna być przedewszystkim niezawodna i wytrzymała.A co do unifikacj to jest święta prawda.Międzyinnymi to przez brak unifikacji ciągnków ursus wpadł w długi.Musieli produkować 2 różne skrzynie,mosty,silniki na przykładzie c330 oraz c360.Ale narazie ursus nie produkuje takich rzeczy tylko kupuje więc nie musi się martwić o unifikację.Może mieć 10 ciągników z rózna skrzynią i to nie będzie sprawiac większego problemu bo zamówi,złoży do kupy i ciągnik gotowy.

Edytowano przez Salisbur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Gdyby produkowali własne mosty i skrzynie oraz hydraulikę, a silnik perkinsa byłby bo jak wiadomo ciągle te normy są inne :/ to by mogło powstać coś takiego jak c360 3p :)

Edytowano przez TheMariko12

Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ciekawe kto Ci kupi teraz takiego 3p......

 

Jutro jadę z wujkiem do dealera pooglądać coś, jak czegoś się dowiem to napiszę :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

jak dla mnie zamiennikiem starego 3p jest teraz 5044, silnik perkinsa, mały, zwrotny, w dodatku 4x4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Mnie coraz bardziej interesuje ten 5044. Nigdy nie widziałem go na żywo. Jakiś taki strasznie wąski się wydaje, nie wiem czy da się go jakoś poszerzyc? Ale 4x4 bardzo by się przydało bo w MF255 tego brakuje zwłaszcza z bronami jak się robi na ukos. Ciekawe czy ten nowy też wytrzyma 26 lat:) Nie wiecie jak będzie się kształtować jego cena?

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

gdzieś na poprzedniej stronie mówili coś o 92tys.zł, co jak dla mnie jest ceną dosyć zaporową, jesli pójdą po rozum do głowy, i będą go sprzedawać w cenie FT555DT, to będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Na wsteie chciał bym zaznaczyć, że ursus swojej skrzyni nigdy nie miał w większości przypadków silnika też nie. Skrzynie w c 360 to zetor. Nie wiem jak było w większych modelach ale chyba też. c330 tez była na wzór zetora. Potem przyszły podzespoły mf a. Politechnika na papierze czy w komputerze pewnie skrzynię zaprojektujre. Nie wiem tylko czy fabryka udźwignie koszt zbudowania prototypów, testowania, wdrożenia do produkcji. zwłaszcza gdyby skrzynia miała mieć kilka biegów pod obciążeniem i rewers eh. Nie wiem czy nie tańsza i prostsza była by skrzynia typu dsg. Taka jak ma jd 6r. Była by to totalna nowość na rynku. Nie oszukujmy się zmierzch przekładni ze wzmacniaczami momentu dobiega końca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

O_o Ale netto czy brutto? Bo ponoć ten wczesniejszy 5034 kosztował ok 80 tyś netto. Ale skoro materiały użyte do budowy mają być najwyższej jakości to musi kosztować. Nie ma nic za darmo. Tylko,żeby nie było jak kiedyś z 3514. Był niewiele tańszy od 4514 a jednak moc nie ta sama i wycofali go z produkcji.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28671

kolego hubertus skrzynia w c-330 była polskim pomysłem i wykonaniem, do niej zetor nawet palca nie przyłożył. natomiast ciężka seria miała skrzynie takie jak Zetor, aczkolwiek gdzieś czytałem że ciężka seria to tak naprawdę polski produkt, opracowany przez polaków, tylko w ośrodku badawczym w Czechach

Do kolegi master20002-cena 92500zł za 5044 to podobno cena brutto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

@bratrolnika

Dzięki kolego. Muszę to jeszcze przemyśleć.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Słuchajcie,Pojechaliśmy najpierw w trzy miejsca ale tylko w jednym mieli ofertę ursusa.No no to jak powiedzieliśmy że chcemy ursusa to ursusa, nie było dyskusji....Podali nam cene tego 11024 ale jak dobrze pójdzie to się weźmie tego 11034.

Następnie pojechaliśmy do Pyrzyc gdzie kiedyś mieli ursusa, ale teraz już nie mają...tylko new holland jest..Przychodzimy stawiamy sprawe jasno ciągnik 110KM najlepiej ursus.A dwóch siedziało jak jeden przez drugiego zaczeli nagadywać że ursus nie dobry,nic nie warty...Ja sobie myślę, no wezmę któregoś...No ale tak słucham co gadają no to na przekór im,a że ludzie inni też byli no to już im nie pasowało że ja już na nich wjeżdżam...No dobra, ale przygotowujcie ofertę zobaczymy no to zadowoleni, z tego wszystkiego co wyszło to będzie dobra tylko jazda próbna:) Pojedziemy wykorzystamy, co nam szkodzi :D

 

Pojechaliśmy jeszcze do JD tak zobaczyć co będą gadać...No to wszystko ładnie pięknie tylko cena nie taka :D Bo w ursusie to weźmie się tylko rewers i klymę :D a w JD w new hollandzie to za dopłatą nawet hamulce pneumatyczne...No i cena 170 tyś netto....To my będziemy mieli 11034 w full wypasie za to i to w cenie brutto....No ale oferta będzie jeszcze dzisiaj, to się podejdzie z buta 300 metrów :) I mamy trzy oferty tylko z tego to new holland sobie za bardzo leje na to wszystko, ale jak tacy mądrzy są to niech stoią na placu ciągniki :)

 

Ale wybór i tak i tak padnie na ursusa, z resztą już padł :) ale lepiej mieć więcej ofert i zbić cenę :D

  • Like 1

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

locke

 

no to fajnie ale tego 11034 jeszcze nie ma a już ci proponowali go ??:) aha i rewers mechaniczny to standard tego ciągnika mi sie wydaje a klime możesz dobrać:D

a powiec ile za 11024 powiedzieli ci i w jakim wyposażeniu ?? :D opowiadaj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Dzięki kolego @Lesssiu. Widziałem to ogłoszenie jak i kilka innych. Nie jestem zainteresowany tym straszym. Dopiero jak zrobią tego z perkinsem to się zakręce koło tego.

 

Widzę kolego @locke, że się poświęciłeś i zrobiłeś "badanie opini" dilerów o Ursusach:) Brawo. Ale wiadomo, że każda sroka swój ogon chwali (chodzi mi o deilerów). Będą jeździć po nim jak po swoim podwórku, bo czują że rośnie im poważna konkurencja. Też jak będę kiedyś kupował ciągnik to tylko Ursus. Ale pewnie dopiero po żniwach.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj