Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9306 odpowiedzi na ten temat

#3041 Share pawelu

pawelu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2012 - 22:01

Co z tą Pol... Fabryką Widzę że nadal ludzie którzy nie mają pojęcia o tym co znaczy "konstrukcja" pobudzają swoją fantazje związaną z produkcja od podstaw ciagnika. Dla przykładu powiem że program do projektowania takich podzespołów jak skrzynia biegów czy silnik zaczyna sie od 1mln $ (pełna wersja komercyjna programu CATIA na jedno stanowisko), a z jednym komputerem pojedyńczy model zaawansowanego podzespołu silnik projektowałoby się z 10lat :D . Doliczcie sobie jeszcze kilka obrabiarek numerycznych (CNC) które by wykonywały wszystkie "półprodukty" silnika czy skrzyni biegów :D .
Większość ludzi mysli pewnie ze do zaprojektowania ciągnika wystarczy migomat, wiertarka, klucz 17-stka, 19-stka i puszka smaru.
Jakby to było takie proste czy wspomniane NH czy Case (jedne z poteżniejszych firm zajmujących sie produkcją ciągników) kupowałyby gotowe silniki z Iveco?? Nie robią tego chyba z lenistwa.
Po co pchać pieniadze w błoto skoro przy takiej produkcji ciagników jaką Ursus ma zamiar prowadzić, nie opłacałoby sie kombinować z konstruowaniem silników. Po co się bawić w niepewną inwestycje skoro można brać tego typu podzespoły od solidnych dostawców którzy znaja sie na rzeczy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 21:12
  •  

#3042 Share funkmaster1993

funkmaster1993

    Młody Przyszły Rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1278 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj lubelskie

Napisany 26 styczeń 2012 - 22:02

Co z tą Pol... Fabryką Jak by to było takie proste, trwałe i miało jakieś sens ekonomiczny to by tak robili.

W dzisiejszych czasach większość ciągników to składaki, ale ja tu nie widzę wcale złych stron tego. Gdyż liczy się cena gotowego produktu a przede wszystkim wytrzymałość i trwałość. Więc lepiej stosować póki co sprawdzone rozwiązania tylko żeby się to wszystko ładnie zgrało.
FUNKMASTER

Sprzedam

Kosiarkę bijakową Samasz KB 250

#3043 Share sledziu1995

sledziu1995

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat Białystok

Napisany 26 styczeń 2012 - 22:05

Co z tą Pol... Fabryką @Slimak1614 na takie rzeczy potrzeba dużo czas i kasy aby to wszystko dobrze dobrać, zaprojektować, a taki silnik 1614 już od wielu lat jest przestarzały i nie wiem czy da się go na tyle odmłodzić by mógł spełniać dzisiejsze normy. Ursus jest pod "skrzydłami" pol-motu dopiero kilka miesięcy, a w tak krótkim czasie nie zrobią całej gamy ciągników, które będą zaprojektowane w Polsce, tu wykonane i na dodatek bez mankamentów, na pewno pierwsze serie będą miały sporo zastrzeżeń, ale od tego jest proces unowocześniania, a wraz z nim zapewne będą wprowadzane Polskie części, zaprojektowane u nas, lecz to potrwa kilka/kilkanaście lat.
KPZ "Zetor Team"

#3044 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 26 styczeń 2012 - 22:12

Co z tą Pol... Fabryką Tyle, że nie wszystko jest takie proste jak nam się tutaj wydaje i nawet te gotowe rozwiązania nawet wspomnianej firmy ZF w niektórych aspektach okazują się być gorsze od starszych technologii :P . Co do CNH zapomniałeś kolego wspomnieć, że wraz z Iveco znajdują się pod jednymi skrzydłami Fiata.

#3045 Share Slimak1614

Slimak1614

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wierzchowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanika, konstruowanie...

Napisany 26 styczeń 2012 - 22:45

Co z tą Pol... Fabryką Mój krótki komentarz: Trochę inaczej myślę niż wy... ale to co było możliwe tyle lat temu w czasach po wojennych, komunistycznych, PRL itp nie jest możliwe w czasach ogromnego rozwoju technologicznego... Moim zdaniem w tych czasach brak ludziom pasji tworzenia i poświęcenia dla dobra własnego kraju...

#3046 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:13

Co z tą Pol... Fabryką Po pierwsze to dawno temu, za komuny, gdy jeszcze cokolwiek w Polsce projektowano, projektowanie komory spalania zlecano firmom angielskim(chyba Ricardo). Po drugie, wtedy były na to pieniądze, nie było ekoterrorystów, a rynek chłonął nawet nieudane konstrukcje. Po trzecie dzisiaj wszystko da się zrobić, ale będzie to nieopłacalne. Można kupić drogie oprogramowanie, ściągnąć fachowców z zagranicy, kupić drogie obrabiarki, ale to nie będzie uzasadnone ekonomicznie. Przy produkcji rzędu kilkuset sztuk danego silnika rocznie znacznie taniej jest kupić gotowy silnik czołowego producenta.
Nie wiem czemu nie chcesz tego zrozumieć.

#3047 Share SalonUrsus

SalonUrsus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:17

Co z tą Pol... Fabryką To nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Muszą być odpowiednie certyfikacje, testy, bilanse cieplne itp. Niewielu producentów decyduje się na własne konstrukcje silników z prostych względów... nie opłaca się to!
W dzisiejszych czasach stawia sie na gotowe podzespoły, które są produkowane przez wyspecjalizowane w tym zakresie fabryki. Poza tym normy jakie muszą spełnić silniki są kosmicznie wyśrubowane...więc wcale nie jest tak prosto.
Mogę wam powiedzieć, że zdziwilibyście się bo to co jest pakowane do różnych ciagników jest dokładnie takie samo tylko z innym logo (podwozia, pompy paliwa, wspomaganie). Najśmieszniejsze jest to, że pomimo tego iż wszystko jest z tej samej lini produkcyjnej po dostaniu innej nalepki kosztuje kilkakrotnie więcej.

Co do cen to dla wszystkich dostępnych modeli, osprzętu będzie je można znaleźć na naszej stronie, która niebawem ruszy.
Dziwi mnnie to, że nikt nie podaje oficjalnych cen jakby to była tajemnica,a wystarczy zadzwonić i od razu wszystko wiadomo :-)

#3048 Share Slimak1614

Slimak1614

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wierzchowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanika, konstruowanie...

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:35

Co z tą Pol... Fabryką Skoro zleca się to wyspecjalizowanym firmą to właśnie dlaczego nie Andoria tylko jakieś iveco... chociaż jakaś namiastka naszej produkcji...

#3049 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:39

Co z tą Pol... Fabryką Andoria klepie od lat licencje Leylanda, i starego 4C90, nie jest to firma która może opracować od podstaw silnik na europejskim poziomie. Drugi problem to pieniądze, skąd wziąć 50 mln euro?

#3050 Share Slimak1614

Slimak1614

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wierzchowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanika, konstruowanie...

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:43

Co z tą Pol... Fabryką Wychodzi na to że wszędzie na świecie można tylko nie w Polsce...

50 mln euro na konstrukcje silnika... aż nie chce się wierzyć...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 21:12
  •  

#3051 Share slaw17

slaw17

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 563 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kamień Krajeński
  • Zainteresowania:rolnictwo, prawo, finanse

Napisany 26 styczeń 2012 - 23:52

Co z tą Pol... Fabryką Belarus do silnika MMZ dodał CR i spełnia normy Euro 3 http://allegro.pl/be...2060269709.html

Widać że można tylko czy w przypadku Ursusa jest jakiś silnik w którym by można zamontować CR?
antyfan AF

#3052 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 27 styczeń 2012 - 00:01

Co z tą Pol... Fabryką Kupilibyście silnik 2x droższy np. od deutza, mający od niego gorsze parametry, tylko dlatego, że jest polski? W Ursusie wiedzą, że nie stać ich na własne silniki, dlatego wstawiają gotowe i to jest najlepsze wyjście. Nawet bogaty Claas czy Fendt nie buduje własnych silników, tylko daje zarobić konkurencji.

#3053 Share demolka

demolka

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Banned
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Prawdziwa POLSKA

Napisany 27 styczeń 2012 - 14:39

Co z tą Pol... Fabryką Myk polega na tym, że Belarusy i MTZety są sprzedawane z Euro 0.
Wielki przekręt - ktoś się na pewno za to w końcu weźmie,. :)
Nie wiadomo dlaczego ktoś w Ministerstwie Infrastruktury wydał zgodę na sprzedaż takiej prehistorii kiedy inni producenci muszą jechać na EURO3.

Belarus do silnika MMZ dodał CR i spełnia normy Euro 3 http://allegro.pl/be...2060269709.html

Widać że można tylko czy w przypadku Ursusa jest jakiś silnik w którym by można zamontować CR?


POLSKA dla POLSKICH PRODUKTÓW - CZESI WON Z POLSKI !!!

#3054 Share sayo300

sayo300

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 27 styczeń 2012 - 21:02

Co z tą Pol... Fabryką a ursus 5034 to jest w całości chińczyk tak ?

#3055 Share sledziu1995

sledziu1995

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat Białystok

Napisany 27 styczeń 2012 - 21:24

Co z tą Pol... Fabryką sayo300

ursus 5034 wygląda prawie identycznie jak foton 504 inna jest tylko maska, a jak jest z resztą to nie wiem ale pewnie podzespoły są chińskie ;[
KPZ "Zetor Team"

#3056 Share pawelu

pawelu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2012 - 19:25

Co z tą Pol... Fabryką Mam pytanie odnośnie nowego Ursusa 14034. Co oznacza że będzie montowana skrzynia przekładniowa synchronizowana 24x24 + creeper = 40x40. Co oznacza pojęcie creeper bo w sieci nie ma o tym informacji. wiem tylko tyle że jest to wykorzystywane w maszynach budowlanych min. w koparko-ładowarkach (tzw. Caterpillar).

#3057 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 styczeń 2012 - 19:47

Co z tą Pol... Fabryką Sądząc po nazwie chodzi o biegi pełzające ;) . Prawie nikomu niepotrzebne, ale fajnie napisać 40x40 zamiast 24x24. W praktyce to po prostu dodatkowy stopień reduktora.

#3058 Share sledziu1995

sledziu1995

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat Białystok

Napisany 28 styczeń 2012 - 20:51

Co z tą Pol... Fabryką SalonUrsus na Facebooku są zdjęcia nowych ursusów, czy one są zrobione w salonie czy w fabryce? Jeśli te ursusy są już u Was to czy mógłby Pan zrobić kilka dokładniejszych zdjęć lub filmik o nowych ursusach?
Ten silnik w 14034 można znaleźć też w innych traktorach? Jak wpisałem w google model silnika to pokazał się tylko ten ursus, czy skonstruowano ten silnik specjalnie dla ursusa? Czy taka sama skrzynia biegów znajduje się w pronarze p10 i crystal orion?
KPZ "Zetor Team"

#3059 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 28 styczeń 2012 - 21:33

Co z tą Pol... Fabryką Jest to 6,7 litrowy silnik z serii NEF, F4CE - czyli dwa zawory na cylinder i mechaniczna pompa wtryskowa jeśli się nie mylę

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 21:12
  •  

#3060 Share pawelu

pawelu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2012 - 21:47

Co z tą Pol... Fabryką hmmm.... czyli nie jest to jakaś zaawansowana technologia, wydaje mi się że nie znajdzie to uznanie wśród rolników średnio obszorych, których nie stać na ciągniki z "zieloną kabiną", albo nie chcą się bawić w zaawansowaną technologię


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus