Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9773 odpowiedzi na ten temat

#9441 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 19:47

Co z tą Pol... Fabryką

Pendolino nie da się porównać do Pesy. Pesa nie ma pociągu o takich możliwościach jak Pendolino. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 17:56
  •  

#9442 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 19:49

Co z tą Pol... Fabryką

Pendolino nie da się porównać do Pesy. Pesa nie ma pociągu o takich możliwościach jak Pendolino. 

 

Tak samo jak Ursus. Nie ma traktorów porównywalnych do Fendta, ale każdy Żyd swój towar chwali.



#9443 Share sulos

sulos

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie ok. Wąbrzeźna -Pływaczewo
  • Zainteresowania:Rolnictwo,mechanika,majsterkowanie ,muzyka, dziewczyny;)
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007267219336

Napisany 19 luty 2017 - 19:56

Co z tą Pol... Fabryką

tak nie na temat ursus 360 wlasciwie u nich malves md 700  wyeksportowany do brazyliii 

http://sp.olx.com.br...s&xtnp=1&xtcr=5

http://rj.olx.com.br...s&xtnp=1&xtcr=3



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 17:56
  •  

#9444 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 19:57

Co z tą Pol... Fabryką

No nie do końca, pendolino to inne prędkości utrzymywane stale. Dart a i owszem 200 pomknie ale chwilowo z racji konstrukcji. Do tego nasze pendolino nie ma wychylnego pudła a szkoda bo mogło by jeździć po większej ilości tras torowych niż do tej pory. 



#9445 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 20:50

Co z tą Pol... Fabryką

Nie mówię o prędkości tylko o jakości wykończenia i współczynnikach niezawodności, które Dart ma sporo niższe od Pendolino. A jednak wszyscy krzyczą, że nie powinniśmy ich kupić.

Co do pudła wychylnego to przecież tak samo jest z większością ciągników kupionych przez rolników. Przewymiarowane, z funkcjami których nigdy nie wykorzystają bo albo nie mają takich maszyn albo nie ma potrzeby wykorzystywać tych funkcji. A jednak kupili drogi,przewymiarowany ciągnik za de facto państwowe pieniądze z dotacji.



#9446 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 21:03

Co z tą Pol... Fabryką

To jest tak jak byś porównał samochód osobowy do sportowego. Pendolino z założenia jest pociągiem wysokich prędkości, Dart to nowy pociąg miedzy miastowy. Pociąg wysokich prędkości ma inne wymogi i nie chodzi tu tylko o jego prędkość, problemów jest więcej choćby nawet z bacznością w takim pociągu. Wychylne pudło to nie przewymiarowanie albo bajer tylko możliwość szerszego zastosowania składu w kraju. Pendolino i TGV mogą osiągać wysoką prędkość na tradycyjnych torowiskach. 



#9447 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 luty 2017 - 21:16

Co z tą Pol... Fabryką

No nie do końca, pendolino to inne prędkości utrzymywane stale. Dart a i owszem 200 pomknie ale chwilowo z racji konstrukcji. Do tego nasze pendolino nie ma wychylnego pudła a szkoda bo mogło by jeździć po większej ilości tras torowych niż do tej pory. 

 

Znajdź w Polsce tory po których te 200 km/h jakikolwiek pociąg pomknie i przydatny by był system wychylnego pudła... Patrząc na stan większości szlaków kolejowych to stary EN57 w zupełności na nie wystarczy. Moim zdaniem na Pendolino napaliliśmy się jak szczerbaty na suchary, bo i tak nie ma gdzie ich możliwości wykorzystać. Z Dartem byłoby taniej, a średnie czasy przejazdu względem Pendolino różniłyby się nieznacznie. Przerost formy nad treścią



#9448 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 21:27

Co z tą Pol... Fabryką

Są od lat 70 takie tory, nazywają się centralną magistralą kolejową. W 94 roku na CMK Pendolino osiągnął 250km/h sama infrastruktura wystarczyła by nawet i na 300km/h tyle że linie elektryczne słabe. 

 

Po za tym panowie darta mamy od lat 2 ? a Pendolino kupiono wcześniej 


Edytowany przez hubertb, 19 luty 2017 - 21:28.


#9449 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 21:28

Co z tą Pol... Fabryką

Przecież już dzisiaj pendolina jeździ po Polsce 200 km na godzinę. Za 2-3 lata prawie cała linia Gdańsk - Katowice będzie do tej prędkości przystosowana (tam jeździ Pendolino). Po tej linii mogłoby jeździć spokojnie 300 tylko że u nas sieć jest na 3 kV.

 

 

Z Dartem byłoby taniej, a średnie czasy przejazdu względem Pendolino różniłyby się nieznacznie. Przerost formy nad treścią

 

 

Gdyby się nie psuły codziennie to może i tak. Nie ma dnia, żeby lokomotywa nie ściągała któregoś powodując sporą frustrację wśród podróżnych.


Edytowany przez lukig, 19 luty 2017 - 21:33.


#9450 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 luty 2017 - 21:51

Co z tą Pol... Fabryką

Co do psucia się- nie wiem więc się nie wypowiem. Pendolino w Polsce jest od trzech lat- przypomnijcie mi ile jest torowisk po których może się poruszać 200 km/h? Mogę mieć nieaktualne dane, ale z tego co wiem to na CMK 100 km. I to wszystko. Więc od trzech lat składy nie są w pełni wykorzystywane i długo nie będą. I nie interesuje mnie bicie rekordów na małych odcinkach trasy, czy że w zeszłym wieku już "się dało" 250 km/h jechać, czy że już za dwa- trzy lata będzie linia 200km/h od morza po Śląsk. Trasa z Łodzi do Warszawy po remoncie też miała być szybsza, i jak się skończyło? Ważne ile realnie skład na regularnej linii wyciąga.


Edytowany przez MF675ursus, 19 luty 2017 - 21:52.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 17:56
  •  

#9451 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 21:58

Co z tą Pol... Fabryką

MF Polska kupiła szybkie pociągi w 2011 roku Dart powstał w 2014. 



#9452 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 21:59

Co z tą Pol... Fabryką

To źle, że cię nie interesuje że za 3 lata będzie linia z morz na Śląsk bo to 80-90% wykorzystania tych pociągów. Więc pociągi kupione na 30 lat zaraz będą wykorzystywane w (prawie) pełni.



#9453 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 22:03

Co z tą Pol... Fabryką

Pendolino jest pociągiem klasy pierwszej o standardzie miedzy narodowym, Dart to tańszy odpowiednik na szybka wycieczkę po kraju. Nie widzę żadnej kolizji interesów miedzy tymi pociągami. 



#9454 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 luty 2017 - 22:13

Co z tą Pol... Fabryką

MF Polska kupiła szybkie pociągi w 2011 roku Dart powstał w 2014. 

 

Na torach Pendolino pojawiło się 14.12.2014- stąd te moje 3 lata. Masz rację- gdy myśleliśmy nad szybkimi pociągami to Darta jeszcze nie było. No i od wybrania pociągu (2011!) przez te 6 lat to można było już infrastrukturę przygotować żeby składy wykorzystać, a tu nadal niekończące się remonty.

 

To źle, że cię nie interesuje że za 3 lata będzie linia z morz na Śląsk bo to 80-90% wykorzystania tych pociągów. Więc pociągi kupione na 30 lat zaraz będą wykorzystywane w (prawie) pełni.

 

Patrząc po linii Łódź- Warszawa- po prostu nie wierzę w te zapewnienia. Jak składy wyruszą i będą osiągać 200 km/h na większości trasy- to uwierzę. A znając życie 80% trasy będzie poniżej 200 bo (i to wstaw dowolny powód). A i to 2-3 lata to pewne? Czy raczej 4-6, bo tak wyglądają remonty na kolei...

 

Trochę odeszliśmy od tematu Ursusa... Proponuję do niego wrócić :)



#9455 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 22:23

Co z tą Pol... Fabryką

2-3 lata. Bo tory już są. Została elektronika. Już dzisiaj możesz tam pociągi puścić na 200. Ale trzeba zrobić automatykę kolejową bo przy takich prędkościach ludzie torami już nie sterują (GSM-R, ERTS itd).

Już koniec. Wracamy do Ursusa. :) Mam nadzieję, że pokażą kilka nowych ciągników na agrotechu.


Edytowany przez lukig, 19 luty 2017 - 22:24.


#9456 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 22:32

Co z tą Pol... Fabryką

Można było zrobić to w czasie krótszym niż 6 lat, trasy kolejowe w dzisiejszym świecie buduje się bardzo szybko. Tyle że nikomu na rękę nie było budować szybciej. Po za tym wspomniana automatyka tworzona jest zewnętrznie a nie u nas i kosztuje tyle ile sobie zaśpiewają a nie tyle ile jest warta. Na tym polega haczyk dotacji unijnych. Generalnie na modernizacji infrastruktury kolejowej, lotniskowej, drogowej najbardziej zarabiają u nas Niemcy. Dostarczają sprzęt, technologię, urządzenia kontrolne i sterownicze czyli 60% inwestycji. 



#9457 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów

Napisany 19 luty 2017 - 22:43

Co z tą Pol... Fabryką

Tak samo jak na ciągnikach. Zarabiają Niemcy i pare innych krajów. I przydałoby się to zmienić. Ale dopóki ludzie jeżdżący Zetorami będą mówić, że Ursusy są jak Daewoo Tico to wiele się nie zmieni.



#9458 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 22:49

Co z tą Pol... Fabryką

Ursus w tej chwili gra nazwą nie produktem i to jest straszne oszustwo! 



#9459 Share farmtrac8244

farmtrac8244

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 713 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2017 - 23:09

Co z tą Pol... Fabryką

Wszystko było by ok z firmą ale gdyby chwilę wstrzymali się z wprowadzaniem kolejnego modelu a dopracowali poprzedni. Źle by nie było no nie każdy kupi markę ceniącą się a tak nowy tańszy a dopracowany.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 17:56
  •  

#9460 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 23:20

Co z tą Pol... Fabryką

Oni korzystają z podzespołów innych firm, zmiany są na początku potem trudno je wprowadzić. Dla tego obecnie lepiej wypuścić nowy model niż poprawiać stary. Możliwości o których mówisz dały by właśnie rodzime podzespoły, masz przykład Zetora ma swój silnik i pińset jego wariantów, jeśli chciałbyś go kupić od nich sprzedadzą ci tylko jeden wybrany przez ciebie lub 2 ale jak coś zmienią na lepsze to stworzy się wariant piństet pierwszy którego ty nie kupiłeś. Dla tego u jednego producenta zlepek podzespołów działa ok a u drugiego z pozoru podobne podzespoły działają gorzej. 

 

Najlepiej widać to na przykładzie 4011 u nas wyszło max c-362 u pepików ich własna myśl doczekała się 7340. 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus

Tylko na agroFakt.pl: Najpopularniejszy ciągnik rolniczy zobacz »