Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9844 odpowiedzi na ten temat

#9421 Share Mattti

Mattti

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 347 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POLSKA!
  • Zainteresowania:Polityka, Rolnictwo, Patriotyzm

Napisany 13 luty 2017 - 21:22

Co z tą Pol... Fabryką

Koledze raczej nie chodziło o to że zawyżają kupując drugi raz te same ciągniki bo jako "używki" nie wchodzą do tego zestawienia, tylko raczej o to, czy kupiono nowych ursusów de facto więcej niż w tabeli właśnie przez to że kupili jako używki. Tak mi się wydaje :D


Bóg, Honor, Ojczyzna!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 01:08
  •  

#9422 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 postów

Napisany 13 luty 2017 - 22:13

Co z tą Pol... Fabryką

taa?? od kiedy te same ciągniki są kilka razy w zestawieniach??

każdy mógłby tak kombinować i po 10 razy sprzedać ten sam ciągnik. tyle było dyskusji że ursus sztucznie nakręca sprzedaż rejestrując ciągniki z powodu wprowadzenia nowych norm, a teraz sztucznie nakręca drugi raz sprzedając te same maszyny tak? zastanów się trochę...

 

 

To ty się zastanów co piszesz. Zdając sobie sprawę, że rzeczywista liczba maszyn w grudniu, która poszła do rolników nie przekroczyła raczej 50-60 sztuk (przy rejestracji 300 sztuk) zastanawiam się ile rzeczywiście kupili rolnicy w styczniu, bo przecież na placach dealerów stało w grudniu ponad 200 sztuk zarejestrowanych już maszyn. Maszyn nowych, ale już zarejestrowanych, które też można kupić. 



#9423 Share Adrian_URSUS_1999

Adrian_URSUS_1999

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2017 - 16:41

Co z tą Pol... Fabryką

Jeszcze rok musimy poczekać za modelami 120-180 KM Dobra wiadomość to taka, ze pewnie w tym roku na Kielcach będziemy mogli obejrzeć prototypy...

 

[LINK]



Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 01:08
  •  

#9424 Share tompil

tompil

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1003 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 18 luty 2017 - 18:58

Co z tą Pol... Fabryką

Co oni tam wypisują o wałku WOM w tym artykule. Jeśli to prawda że od 2018 r automatycznie ma się wyłączać WOM po 7 s jak ktoś wstanie z siedzenia to jakiś absurd. Jak obsługiwać cyklop, mikrusa, czy agregat prądotwórczy? Zaraz po kupnie trzeba będzie odłączyć czujnik z siedzenia a za tą dodatkową elektronikę trzeba będzie zapłacić. W złą stronę to wszystko idzie.  



#9425 Share MgrLukash

MgrLukash

    Never Cut My Wings

  • Members
  • PipPipPip
  • 1886 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Eastern Poland(Восточная Польша)
  • Zainteresowania:Bezinteresowne

Napisany 18 luty 2017 - 19:32

Co z tą Pol... Fabryką

Też to czytałem. Dziwne to ich myślenie. Z obsługą tych maszyn zapewne będzie trzeba korzystać z zewnętrznych włączników WOM na błotniku o ile takie będą montowane.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫


#9426 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 18 luty 2017 - 22:32

Co z tą Pol... Fabryką

Sami chcecie elektroniki w ciągnikach, bo to takie nowoczesne i ułatwiające pracę, a teraz się dziwicie, że pakują nawet to, czego by ludzie raczej nie chcieli? Hajs się musi zgadzać, wiec trzeba coś wymyślić, żeby producenci elektroniki mieli z czego żyć.A jak przy okazji wykosi się jakąś mniejszą konkurencję, to nawet lepiej, nie? W ciągnikach jest i coraz więcej będzie elektroniki, bo to ten sam kierunek, co w autach.Niestety, takie czasy.Ma się psuć i przynosić zysk producentom części zarówno mechanicznych, jak i elektronicznych.Wygodnie się włącza np. biegi (czy tam półbiegi) pod obciążeniem przyciskami w drążku, nie? A jak nawali, to lament.Nie ma nic za darmo.Ja nie mam nic przeciwko nowym ciągnikom, bo wiadomo, ze wygodniejsze, nowocześniejsze itd. ale jestem przeciwko upychaniu w nich elektroniki od wszystkiego.Najlepiej było by to całkiem wywalić, ale skoro to niemożliwe, to ograniczyć do minimum.Wiadomo, że np. wtrysk paliwa w technologii common rail, musi mieć jednostkę sterującą, ale np. wspomniany wyżej patent z WOM-em, to jest jakaś kpina z ludzkiej inteligencji.Po prostu trzeba rozgraniczyć rzeczy, które są niezbędne, ze względu na zastosowaną technologię, jak CR, a te, które są absolutną fanaberią, nie służącą absolutnie do niczego.Jeszcze brakuje kontrolki "serwis" która po zapaleniu wprowadzała silnik w tryb awaryjny, aż do wizyty w serwisie, co zdaje się funkcjonuje w niektórych samochodach?



#9427 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2010 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 18 luty 2017 - 23:19

Co z tą Pol... Fabryką

To jest właśnie socjalistyczny raj w eurokołchozie. Teraz żeby 1 człowiekowi umieszać paszowóz trzeba będzie wozić spory kamień w kabinie.



#9428 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 09:31

Co z tą Pol... Fabryką

Mnie śmieszy praca nad skrzynia biegów: 6 lat... nad czym tu pracować 6lat? Chyba nad dojeniem kasy z uni na projekt :P A doczytaliście kto jest dostawcą rozwiązania ? Bosch lub Siemens, Niemcy coś wymyślili ale nie chciało się sprzedawać no to wprowadzili normę;) To samo jest z normami spalin i wieloma innymi nie potrzebnymi wynalazkami. 



#9429 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 19 luty 2017 - 09:54

Co z tą Pol... Fabryką

No to przecież piszę, że oni robią wszystko pod siebie.Wprowadzić CR do ciągników, to niektórzy producenci, nieposiadający swoich silników dostosowanych do norm, będą musieli kupić np. od nich i kasa leci.To samo z resztą niepotrzebnych pierdół.Tak właśnie dba się o swoje rodzime firmy żeby prezesi z głodu nie umarli, no i pracownicy, rzecz jasna, również.Coś zupełnie przeciwnego, niż jest stosowane u nas.Jak np. taki ursus sprzeda trochę ciągników z niemieckimi silnikami, to przecież już kasa trafi w pewnej części do niemaszków, bo za silniki trzeba zapłacić.Gdyby dalej stosowali perkinsa, to zarobił by ktoś inny, a nie oni.Ja zawsze byłem zdania że ciągnik ma być w miarę prosty, niezawodny i bez wodotrysków, bo to jest do pracy, nie do szpanu.Ale ja chyba jestem nie na czasie, bo dzisiaj ciągniki niektórzy kupują do czego innego, a później płacz, bo wszystko drogie.Ale z drugiej strony, to jak ktoś kupi lepszą furę, z silnikiem na elektronice, to są już firmy, oferujące "czipa" do sterowników silnika, zupełnie jak w przypadku samochodów, więc niejeden pewnie skorzysta.Zaczną kupować większe maszyny, no bo jak moc wzrosła, to przecież uciągnie, a później coś nie wytrzyma, bo wątpię, żeby projektowali podzespoły z "zapasem".



#9430 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 10:10

Co z tą Pol... Fabryką

Jak projektujesz to wynik mnoży się przez "1,4" wartość ta jest różna dla różnych maszyn, dla ciągnika będzie inna niż dla np. samochodu i jeszcze inna dla lotnictwa. Współczynnik ten nazywa się współczynnikiem bezpieczeństwa, wiec maszyny są robione z naddatkiem. Ursus swój silnik mieć powinien, jeśli myśli o konkurowaniu z innymi producentami. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 01:08
  •  

#9431 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 829 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 19 luty 2017 - 11:00

Co z tą Pol... Fabryką Już widzę silnik Ursusa spełniający normy Euro, skoro przez 6 lat nie poradzili sobie z transmisją która żadnych norm narzuconych przez unię nie miała... Bądźmy realistami- Ursus nie jest w stanie sam zaprojektować i wdrożyć do produkcji silnika

#9432 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 19 luty 2017 - 11:09

Co z tą Pol... Fabryką

No tak, wielokrotnie tu pisano, że opracowanie silnika, to ogromne koszty, homologacje itd. Gdyby się potrafili dogadywać z innymi naszymi firmami tak dobrze, jak z obcymi, to może by Andoria mogła coś wymyślić.Czy na bazie silnika ADCR nie można by czegoś stworzyć? Czy mniejszym nakładem środków można by przekonstruować istniejący silnik na potrzeby ciągnika, czy jednak opracowanie nowego było by tańsze? Chyba nie.Tu w sumie chodzi tylko o zmniejszenie obrotów silnika, bo 4200, to za dużo do ciągnika, tym samym, trzeba by moc i moment przenieść niżej.Odlew bloku trzeba by pewnie poprawić, żeby z przodu można było dokręcić do osi, bo z tyłu, to jest przykręcana płyta, więc spoko.Pewnie szło by to zrobić, a tym bardziej, na CR można coś wyskrobać, bo to elektronika.Pewnie było by to wykonalne, ale Ursus chyba niezbyt zainteresowany jest współpracą z polskimi firmami.Wolą ukraińców i izraeczyków.Andoria dawniej dostarczała silniki do większości maszyn i wszyscy byli zadowoleni, a teraz by się nie dało? Ursus by miał tańsze silniki, a Andoria dała by pracę, bo tam też cienko przędą.



#9433 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 postów

Napisany 19 luty 2017 - 12:14

Co z tą Pol... Fabryką

Wydaje się rozsądne, że czekają na 2018 rok skoro mają się homologacje zmienić.



#9434 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 12:38

Co z tą Pol... Fabryką

ADCR to mały silnik. 4ct107 spełniał euro 3 więc 100 konny silnik leży i się kurzy. 



#9435 Share Marioboss

Marioboss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika

Napisany 19 luty 2017 - 13:17

Co z tą Pol... Fabryką

A kto Ci każe pakować go do większych ciągników? Zdusić go troszkę na mocy i będzie jak ulał do mniejszych ciągników.Myślę, że i w 80-ce dał by radę.Te nieszczęsne 3P, na które tak wszyscy narzekają, też są malutkimi gabarytowo silnikami (bo pewnie to o to Ci chodzi) a tyle już lat jakoś dają radę w 60-ce.Wiadomo, że to nie to samo, ale mniej więcej o to mi chodzi.Konstrukcję zawsze można odpowiednio wzmocnić i da radę.Myślę, że nie był by gorszy, niż ten trzycylindrowy silniczek,który pakowali w nowym C-360.Zapewne dzięki zastosowaniu silnika polskiej produkcji, cena mogła by troszkę spaść, więc każdy by był zadowolony.A że "mały Leyland" się kurzy, to wiadomo.Ciekawe, co on by pokazał, gdyby się z nim pobawić w common rail i inne wynalazki.Byli by w stanie wymodzić coś więcej z niego, czy nie? Ale tak na dobrą sprawę, to gdyby chcieli współpracować z Andorią, to taki silnik mógłby być w ciągnikach dla Afryki, skoro tam normy są nieważne.Jednak, jak widać, oni mają inny "model biznesowy" i wolą dawać zarobić obcym, niż swoim.Andoria mogła by produkować bardzo dobre silniki, gdyby tylko ktoś im na to pozwolił.Trzeba by sypnąć kasą na rozwój nowej rodziny silników, lub bazujących na tym, co mieli do tej pory, ale przekonstruowanych tak, by dawało się spełnić nowe głupie normy.Chyba jest to wykonalne? Mamy firmę, która od lat specjalizowała się w produkcji silników diesla, a musimy kupować u obcych.

Edit:Coś mi się pomyliło wcześniej przy edycji i wstawiłem swój własny cytat, sorry.


 

 


Edytowany przez Marioboss, 19 luty 2017 - 13:28.


#9436 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 13:31

Co z tą Pol... Fabryką

2.4l to silnik nie dużo większy od c-330. Nie mam przed sobą charakterystyki ale wydaje mi się że po obniżeniu obrotów generował by mały moment. 4ct107 z euro 3 czyli tier IIIa, Ursus przespał moment na wykorzystanie tych silników, teraz trzeba było by przemodelować układ wtryskowy, doładowanie, segment recyrkulacji. Możliwe nawet w Polsce tyle że ktoś wreszcie musi chcieć. Oni raczej interesują się bardziej rynkiem w jakiejś dalekiej Afryce niż w Polsce, dalej chcą robić proste, tanie ciągniki a od takich w Polsce powoli się odchodzi. 



#9437 Share witejus

witejus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 494 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2017 - 14:56

Co z tą Pol... Fabryką minister Babalski na wystawie w Ostródzie zawyrokował że traktory Ursusa są najlepsze ha ha i tego się trzymać

#9438 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 571 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2017 - 19:29

Co z tą Pol... Fabryką

Za tanie żeby jechać w pole, za drogie żeby jeździć po piwo.  :D



#9439 Share hubertb

hubertb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 19 luty 2017 - 19:45

Co z tą Pol... Fabryką

Dopuki Ursus nie wprowadzi jakiś autorskich rozwiązań to będzie tylko nazwa przyklejona na zlepek elementów różnych firm. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 01:08
  •  

#9440 Share lukig

lukig

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 postów

Napisany 19 luty 2017 - 19:45

Co z tą Pol... Fabryką

Tak samo jak różni ignorancji twierdzą, że Pendolino jest gorsze od pociągów Pesy. Nie, nie jest. Jest lepsze. Czy to znaczy że nas na nie stać?


Edytowany przez lukig, 19 luty 2017 - 19:48.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus

Tylko na agroFakt.pl: Najpopularniejszy ciągnik rolniczy zobacz »