Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co z tą Pol... Fabryką


9841 odpowiedzi na ten temat

#7501 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1536 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 18 październik 2015 - 20:26

Co z tą Pol... Fabryką

Valtra serii T to była praktycznie niezmieniona konstrukcja "kanciaków" z lat 90 tych (wiem bo mam 6550 i nie jedną t widziałem, ba nawet najnowsze valrty oparte na kabinie 6cio słupkowej kabinę maja jak u mnie, tylko plastiki się różnią), dekoracyjne zmiany do jakiś czas a więc można powiedzieć że jeden model z liftingiem przez ponad 20 lat :D

Za to w latach 90 tych to zrobili przeskok o lata świetlne ;)

Pozostałe marki to samo czy to MF czy Same Deutz itp, caly czas zmiany powoli i do przodu.



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Wąskie koła do c360


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 1300.00 PLN
  • Wczoraj, 12:54
Ursus c360 nie 3p


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 13800.00 PLN
  • 26 wrz 2017
Ursus c 360 3p


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Ursus
  • 18300.00 PLN
  • Dzisiaj, 01:12

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 23:56
  •  

#7502 Share swat24

swat24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 411 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisany 18 październik 2015 - 20:28

Co z tą Pol... Fabryką

Agrotron155 w pełni się z tobą zgadzam i dodam tylko do tych co twierdzą, że Ursus nie wprowadza nowych modeli to ok na rynek ue tak ale na eksport poza unie sporo modeli wprowadzili a to kosztuje, mają kontrakt i tym muszą zająć się w pierwszej kolejności bo jak nie wywiążą się z kontraktu to nie zarobią i dodatkowo kary płacić będą. Ze skrzynią vigus  błąd popełnili, że podali informacje do mediów bo dzieci się podnieciły a budowa transmisji to są lata, ja bym seryjnej produkcji tej skrzyni się spodziewał w 2020 może jak nie zbankrutują.



#7503 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2015 - 20:44

Co z tą Pol... Fabryką

Ale po co komu ta skrzynia? W czym będzie lepsza od sprawdzonej ZF czy Cararro? Jakieś szczegóły znacie że się nią tak podniecacie? Najpierw niech coś zrobią, zastosują a później oceniajmy.

Kontrakt na Afrykę to cała prawda o Ursusie. Udało się przy pomocy urzędników podpisać kontrakt na zacofany ale chłonny rynek, który nie potrzebuje nowości czy norm - potrzebują ciągników. To nijak ma się do rozwoju. To tylko dla zysków dobre a w co i ile zainwestują to się okaże.

Na obecną chwilę są daleko - jedyny plus że idą do przodu.

Aby zrozumieć jak zacofany mieliśmy rynek należałoby porównać np. MF serii 3xxx z ciągnikami ciężkiej serii Ursusa.


Edytowany przez akmaly, 18 październik 2015 - 20:45.


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 23:56
  •  

#7504 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 październik 2015 - 20:59

Co z tą Pol... Fabryką

To ma dużo do rozwoju. Kontrakt = kasa, kasa = rozwój. To proste. Taki VW, czy Ford zarobili nie na luksusowych produktach dla elity, ale na produktach "dla ludu".

Co do skrzyni, to głównie chodzi o zwiększenie polskiego udziału w ciągnikach Ursusa, a w przyszłości zarabianie na sprzedały ich innym producentom ciągników.



#7505 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 18 październik 2015 - 21:41

Co z tą Pol... Fabryką

Ale po co komu ta skrzynia? W czym będzie lepsza od sprawdzonej ZF czy Cararro? Jakieś szczegóły znacie że się nią tak podniecacie? Najpierw niech coś zrobią, zastosują a później oceniajmy.

Kontrakt na Afrykę to cała prawda o Ursusie. Udało się przy pomocy urzędników podpisać kontrakt na zacofany ale chłonny rynek, który nie potrzebuje nowości czy norm - potrzebują ciągników. To nijak ma się do rozwoju. To tylko dla zysków dobre a w co i ile zainwestują to się okaże.

Na obecną chwilę są daleko - jedyny plus że idą do przodu.

Aby zrozumieć jak zacofany mieliśmy rynek należałoby porównać np. MF serii 3xxx z ciągnikami ciężkiej serii Ursusa.

 

hmm troche patrityzmu to raz a dwa to po to żeby wygenerować większy zysk, wolisz wymienic olej i filtry sam czy wolisz żeby za pieniądze serwis to zrobił?



#7506 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 06:47

Co z tą Pol... Fabryką

Myślicie że nie jestem patriotą? Na jakiej podstawie - że dzielę na 2 ( a nawet na 10) te szumne zapowiedzi handlowca z Pol-Motu?

Czy polska przekładnia da mi coś więcej? Chociaż jeden konkret bo co ma wymiana oleju w skrzyni z serwisem czy bez? Na gwarancji to zawsze zrobi serwis nie ważne kto będzie producentem. A po gwarancji to na obecną chwilę szybciej dokupię coś do Cararro bo przynajmniej montowana na masową skalę. Myślicie że Ursus stworzy przekładnię i od tak nagle stanie się hitem eksportowym. Jeśli tak to poczytajcie trochę ile czasu zajęła transformacja przekładni Cararro ( od kiedy z MF ma coś wspólnego). Ja życzę im jak najlepiej ale z racji że jestem realistą to konkrety i możemy dyskutować. Obecna dyskusja to z dziećmi w piaskownicy bo nikt z was nie zna żadnych szczegółów tej przekładni a jedynie szumne zapowiedzi prezesa.



#7507 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 19 październik 2015 - 08:06

Co z tą Pol... Fabryką

Dlatego lepiej poczekać na rozwój sytuacji niż z góry skazywać to na sukces lub porażkę. Polska przekładnia jesli powstanie to zwiększy wpływy do budżetu jeżeli okaże się hitem i zmniejszy koszty budowy Polskiego ciągnika i ciągnik ten nie będzie już wtedy takim składakiem jak grzmią tu wszyscy. A wymiane oleju przytoczyłem bo po gwarancji jak najwięcej człowiek stara się robić przy maszynach samemu by zmniejszyc koszty ich utrzymania. Ursus woli zbudowac transmisję by nie kupować jej od carraro czy zf i zmniejszyć koszty produkcji a może i nawet zarobić na niej a jeśli uda im się to na dużą skale to dobrze. Nie jestem dzieckiem z piaskownicy ale jak uzależnimy się w pełni od zachodu to możemy kiedyś na tym stracić....



#7508 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 12:25

Co z tą Pol... Fabryką

Na jakiej podstawie zakładasz że ta skrzynia będzie tańsza w wykonaniu czy eksploatacji? Myślice że ursus zrobi skrzynie jak w C360 - zalana hipolem na 5000 mth?

Jakie obecny Ursus ma tradycję w konstruowaniu i wykonaniu skrzyń przekładniowych?



#7509 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 19 październik 2015 - 12:54

Co z tą Pol... Fabryką

Bedzie tańsza dla ursusa, kupić przekładnie łatwo ale trzeba wydac więcej niż kosztuje jej produkowanie (ursus dostał dotacje na wprowadzenie instalacji pilotażowej/demonstracyjnej) uważam że 4 biegi załączane pod obciążeniem połączone z 4 przełożeniami oraz reduktorem 2 stopniowym to dobry pomysł. Taka skrzynia nie jest tania w produkcji ale napewno nie będzie droższa od ZF przecież niemiecki pracownik zarabia więcej niz Polak więc dlatego uważam że produkcja tejże skrzyni będzie tańsza poza tym da prace Polakom. Jest tylko jeden warunek do spełnienia a mianowicie muszą ją dopracowac i nie wypuścić bubla inaczej nic się nie uda. Eksploatacja takiej skrzyni będzie porównywalna poniewaz powershift i powershuttle wymaga lepszego oleju tak jak zachodnie. Chodzi mi głównie o koszt wyprodukowania. Ursus nie ma praktycznie żadnego doświadczenia w produkcji transmisji poza modelami wysylanymi do afryki. Mają tylko i wyłącznie pomysł a teraz mają czas na badania i testy jeśli im się powiedzie to się rozwiną a jeżeli nie to zwiną się tak jak produkcja ciężkiej seri po 2000 roku...

 

Jeśli Ursus wyprodukuje traktor o mocy około 160/180 km na tej przekładni zgłoszę się do nich by móc to przetestować a mam w czym testowac i mam nawet z czym porównac....


Edytowany przez Agrotron155, 19 październik 2015 - 12:56.


#7510 Share VValdi

VValdi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 19 październik 2015 - 13:12

Co z tą Pol... Fabryką

z innej beczki, czy Ursus będzie miał  stoisko na Agritechnice?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 23:56
  •  

#7511 Share Adrian_URSUS_1999

Adrian_URSUS_1999

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 14:35

Co z tą Pol... Fabryką No tak z tego co wiem to jedni główne i drugie mniejsze :)

#7512 Share kedziorek

kedziorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 411 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 18:11

Co z tą Pol... Fabryką

W sumie to macie trochę racji, po co Ursusowi własna skrzynia, na pewno nie ze względów ekonomicznych, znacznie potężniejsze firmy które produją 100 razy więcej ciągników kupują gotowe skrzynie, co znaczy że nie opłaca się opracowywać własnej.

A może to jest tak jak w pewnym filmie:

 

- Powiedz mi, po co jest ten Vigus?

- Właśnie, po co?

- Otóż to. Nikt nie wie po co i nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten Vigus? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa To jest Vigus na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym Vigusem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest Vigus społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?

- Protokół zniszczenia.

- Zapamiętaj: Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich, słomianych inwestycjach.



#7513 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1341 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 19:39

Co z tą Pol... Fabryką

Innym plusem, którego nikt nie zauważa jest dostęp do części. DO ZF niby można dostać części, ale na firmowe trzeba czekać, bo w Niemczech zamawiają. Części do Vigusa będą robione u nas, więc dostęp będzie lepszy, szczególnie jeśli się ta transmisja rozpowszechni. Do tego pewnie powstaną podróbki za pół ceny - dla niektórych jest to plus. Do tej pory w każdym sklepie rolniczym można kupić części do ciężkich Ursusów i dobrze by było móc dostać w równie łatwy sposób części do nowego ciągnika.



#7514 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 19 październik 2015 - 20:00

Co z tą Pol... Fabryką

ja sie ciesze z tego że chociaż próbują coś zrobic, szkoda że nie było to co najmniej 20 lat temu wtedy by była ta przekładnia bardzo konkurencyjna i może w tej chwili ursus nie był by tym czym jest teraz ale mimo to i tak chęci mają większe niż cały zarząd ursusa od zmiany ustroju do przejęcia przez pol-mot

 



#7515 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2015 - 21:22

Co z tą Pol... Fabryką

XMK13 - części do ZF były, są i będą, a czy do Ursusa po 2000r. tak łatwo dostaniesz części? O zamiennikach już nie wspominając. Może okazać się że głównym ich problemem będzie dostęp do części. Nie wiem dlaczego większość twierdzi że Polskie to tanie. Czy synchronizator wyprodukowany w PL z tego samego materiału ma być tańszy niż z Włoch? Stawka za godzinę to nie całość kosztów.



#7516 Share Agrotron155

Agrotron155

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 438 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świątniki7

Napisany 19 październik 2015 - 21:45

Co z tą Pol... Fabryką

No a dlaczego stawia się fabryki samochodów w europie wschodniej?? tylko i wyłącznie dlatego że tutaj można zrobić to samo i taniej... Poza tym państwo powinno zapewnić takiej firmie jak ursus chociaż w części takie ulgi jak w przypadku fabryk koncernów samochodowych by mogli się lepiej rozwijac.



#7517 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 październik 2015 - 07:39

Co z tą Pol... Fabryką

W przypadku fabryki samochodów chodzi o montaż co wiąże się z dużą liczbą mniej wykształconych ludzi. Jeśli chodzi o fabryki produkujące części to już tak kolorowo nie jest. Dla przykładu: część - prosty wałek z jednym otworem i kanałem pod wpust. Pan Kazio w PL załóżmy stawkę godzinową 30 zł a, jakaś wysokorozwinięta firma w np. DE 200zł godzina. Pan Kazio wykona 2 wałki na godzinę ( ustawienie, toczenie, ustawienie, frezowanie, ustawienie, wiercenie) - firma w DE na centrum obróbczym z podajnikiem pręta wykona 20 wałków na godzinę ( ustawienie, toczenie, frezowanie i wiercenie na jednej maszynie - wszystko w automacie). Podliczamy: 1 wałek u Pana Kazia kosztuje 15zł a niemiecki 10zł. Do tego Kazimierz może mieć lepszy lub gorszy dzień a obrabiarka robi tak samo no chyba że się zepsuje:).

Może trywialny przykład ale pokazujący że koszta pracy to nie wszystko - liczy się jeszcze technologia i zaplecze. 

Co do montażu to można mieć dużo robotów ale i tak jest cała masa operacji które musi wykonać człowiek ( lub nie opłaca się tego zrobotyzować) dlatego firmy dużych koncernów poszukują montażowni w krajach mniej rozwiniętych np. elektronika - może być Nikon, produkt Japoński, na Japońskich częściach ale ile jest składanych w Japonii?



#7518 Share pawel011392

pawel011392

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stankowo
  • Zainteresowania:Przede wszystkim rolnictwo, a dopiero później sport, wędkarstwo i takie tam pierdoły

Napisany 20 październik 2015 - 11:58

Co z tą Pol... Fabryką

@akmaly nie wiem czy wiesz ale w zachodnich częsciach nie placi się za materiał tylko za markę



#7519 Share arturtl

arturtl

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Czewa

Napisany 20 październik 2015 - 12:45

Co z tą Pol... Fabryką

URSUS we wrześniu sztuk 27, wydaje się kosztem Farmtraca bo pepiki pozycję trzymają...

http://www.maszynydlafarmera.pl/informacje/rynek-maszyn/2960-wrzesniowa-sprzedaz-ciagnikow-rolniczych-nieznacznie-w-gore


zZz


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Co z tą Pol... Fabryką Dzisiaj, 23:56
  •  

#7520 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2536 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 październik 2015 - 13:27

Co z tą Pol... Fabryką

pawel011392 - płaci się też za jakość. Niestety tego nie można powiedzieć o częściach do starych ursusów.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy co fabryką ursus

Tylko na agroFakt.pl: Najpopularniejszy ciągnik rolniczy zobacz »