adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

PL01    1

Szkoda, że "Rzepa" nie przedstawiła stanowiska oraz wizji nowego prezesa, a jedynie żale zwolnionego prezesa. Niedawno odbyłem rozmowę z pracownikiem działu handlowego Ursusa, który sam odradzał zakup modelu 5524. Motywował to niejasną sytuacją w spółce i dalszą przyszłością tych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma do was pytanie od ilu lat juz ta fabryka ursusa od której zaczął sie temat jest nieczynna i gdzie teraz są funkcjonujące fabryki ursusa w polsce??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

moim zdaniem sukces ursusa to wprowadzenie c360 z przednim napędem i w nowej stylistyce i np.c330, tylko w rozsądnej cenie, a nie nic nie daja a kasa że hej,a co do modeli innych to skrzynia by się przydała lepsz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HIlary    4

Ciągniki Ursus są nadal prod w Ursusie (tam gdzie wcześniej tylko ,że już w jednej hali)

a co do wprowadzenia "nowych" 330 i 360 to tak 0 była by za małej moc a 360 teraz śmiało może zastąpić Ursus 3724 napęd 4x4 we wrześniu nowa skrzynia ,dobra kabina silnik Perkins Euro 3a i ogólnie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojnest    2

Jestem pewny że nikt na tym forum nie wie dlaczego nie produkują unowocześnionych ciągników z serii C.

Głównym powodem zakończenia produkcji było zużycie maszyn potrzebnych do wyprodukowania ciągnika np. C330.

Ursus był już wtedy w takim stanie że nie mógł wydawać pieniędzy na nowe maszyny do produkcji dość starych ciągników.

Linia produkcyjna post MF-owska była dużo młodsza a ciągniki nowocześniejsze.

 

LordZiemniak

Jedyny zakłady z poza Warszawy związane z Ursusem znajdują się w Chełmnie ale nie należą do Ursusa.

W innych miastach zostały sprzedane innym firmom albo upadły.

 

http://www.ursus.com.pl/firma.php?mnu=4 - Warszawa

http://www.ursus.nazwa.pl/public_html/pl/historia.html - Chełmno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    141

moim zdaniem sukces ursusa to wprowadzenie c360 z przednim napędem i w nowej stylistyce i np.c330, tylko w rozsądnej cenie, a nie nic nie daja a kasa że hej,a co do modeli innych to skrzynia by się przydała lepsz

 

 

Powiedz mi kto kupi taki ciągnik skoro może kupić za tą cene jakiś używany z lepszym komfortem i większą mocą np. zetor **11, chyba tylko ty a raczej twój ojciec bo patrząc na twój wiek to raczej byś nie miał funduszy na nowy ciągnik. Zresztą nie wchodzi sie dwa razy do tej samej rzeki. Gdyby wszyscy tak jak ty myśleli to do teraz na polach by były tylko 330, 360 i bizony. Trzeba iśćz postępem a nie stać w miejscu


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

C-360? Jeździłeś chłopcze czymś lepszym wogóle? Bo ja gorszym nie jeździłem od tego modelu wiec po co produkwoać ten sam nie przemyślany ciagnik.. Już wole te postlicencyjne z silnikiem perkinsa przynajmniej mniej palą !


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Nie można mówić że c-360 jest złe ono po prostu już ma lata swojej swietności za sobą a jednak w wielu nawet dość nowoczesnych gospodarstwach sie je spotyka jako ciągniki pomocnicze czy jak kto woli podwórkowe. UrsusCzesio ja mam dwa c-360 i T25 i obrabiam nimi 50ha plus jakieś usługi i jest wielu takich jak ja. jedna ma 31 lat a druga 21 to o czymś musi świadczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest gra nie warta świeczki, musieli by na nowo odlewnie uruchomić itp. to nie jest opłacalne. A ponadto te ciągniki musiały by przejść szereg modyfikacji. Tych ciągników by nawet nikt nie kupił chyba że by nówka była za 15tyś. zł :D . Ja z własnych doświadczeń powiem że drugi raz już bym c-360 nie kupił.

Tak patrząc na sytuację Ursusa, to żeby wyszedł na prostą to powinien podpisać np. z Zetorem, New Hollandem lub koncernem SDF, na produkcję ciągników pod swoją nazwą na około 5 lat, wtedy wyszli by z dołka finansowego i mogli by się w końcu wziąć za projektowanie własnych modeli. Najlepiej by wyszli z Zetorem ale dwa razy do tej samej rzeki się nie wchodzi, SDF nie ma też zbyt dużej sprzedaży więc z tych trzech raczej New Holland, natomiast NH załatwił Bizona więc nie wiadomo jak by było z Ursusem, jednak bizon był dość poważną konkurencją a Ursus to tak nie bardzo. Jest jeszcze dużo koncernów ale kto by chciał dać swoje ciągniki Ursusowi?

A co wy sądzicie o takim pomyśle, na pewno było by to lepsze niż produkcja znów c-360 i c-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojnest    2

Po co by było budować odlewnię.

A teraz co Ursus robi - sam odlewa?

Zamówi sobie w dowolnej odlewni i mu odleją.

 

Koledzy wyżej przedstawiają bardzo mądre argumenty, które powinni przeczytać Ci, którzy chcą wznowienia produkcji Ursusów z serii C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Tak patrząc na sytuację Ursusa, to żeby wyszedł na prostą to powinien podpisać np. z Zetorem, New Hollandem lub koncernem SDF, na produkcję ciągników pod swoją nazwą na około 5 lat, wtedy wyszli by z dołka finansowego i mogli by się w końcu wziąć za projektowanie własnych modeli....

 

Raz tak zrobili i ciągniki UR2 były naprawdę dobre na swoje czasy tylko szkoda że np. dwustopniowy wzmacniacz szedł tylko za granicę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

Moim zdaniem wprowadzenie seri C wiele by nie zmieniło bo jeśli ktoś przejechał się chociaż raz ciągnikiem o większym komforcie temu napewno seria C juz tak dobrze nie będzie się kojarzyć. Osobiście jeździłem trochę c-360 na 5 biegu skrzynia okropnie wyje więc potrzebna jest jej przebudowa co pociągneło by za sobą już duże koszty. Ursus powinien konsekwetnie wprowadzać nowe modele i ludzką cenę a myslę że za jakieś 5 lat osiągneli by niezły wynik polskim rynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dzisiaj większość producentów zaopatruje się w chinach to ciężko będzie zrobić coś taniej made in Poland. A jeśli chcemy przy tym płacić pracownikom ursusa na europejskim poziomie to się robi twardy orzech do zgryzienia. Nikt nie będzie się pchał w biznes bez szansy dochodu. A ktoś musi zapłacić, jak nie klient, to pracownik niską pensją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

we wcześniejszym poście napisałem c360, chodziło mi także o c360 3p,

i napęd przedni i stylistyka...

miałem na myśli nie tylko to, tylko unowocześnienie, np. wersja kabiny standard komfort, dwa trzy rodzaje skrzyni, napęd 4x4(wspomaganie a także do napędu tylko na tył).

Patrick345- widzę że masz tyle samo lat co ja! a dlaczego używany z lepszym komfortem? przecież nie pisałem po to aby produkowali takie same jak 20lat temu tylko dostosowane do XXwieku, w tamtym poście nie wyraziłem swoich myśli całkiem... a co do bizonów to mi nawet nie wspominaj, nie miałem nie mam i nie będę miał tego. nie było by 330 360 tylko, bo ludzie szukają czegoś innego niż wszyscy mają, ale sam sobie pomyśl dużo ludzi by te traktorki kupiło gdyby nie ten brak komfortu, mamy 360 3p 6500mtg jedynie pompa wtryskowa i opony były wymieniane, teraz prądnica nie ładuje bo to z 87roku od 90 na alternatorach były dopiero..

UrsusCzesio- ja 360 raz jechałem, z 4lat temu jak rodzinie słome na naszym polu ładowaliśmy, to bieg wyskoczył pod mała górkę za drogą a przed drogą zawalista góra, to wiecej razy nie jechałem, nic nie powiedziały że tak sie dzieje, na szczęście po 10metrach jazdy do tyłu, wychamowałem, ja też wole 3p ale mało co nim jeżdżę bo nie chcę, wole 5314.

a co do tych traktorów to jak by były unowocześnione(nie odstawały bardzo od zachodnich) to nie jeden by kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kluch369    30

No ręce opadają! @rafalkom555, nie rozumiesz, że przez ten szereg zmian to już nie będzie 'ta sama' 360! Po pierwsze silnik, nie spełnia norm, to trzeba dać nowszy silnik, skrzynia- popularna 360 ma dźwignię przy kierownicy, a po unowocześnieniu by miała być po prawej stronie pod ręką? Miały by być zwolnice które nie wyją? No powiedź mi co to by była za 360? To byłby całkiem inny model! Czyli takie zebranie nowszych podzespołów daje nam obecnego ursusa 3722? Masz takiego ursusa 330 pod nowszą szatą który nazywa się escort 335, czemu sobie nie kupisz? Za mała moc? kup sobie poczciwą trzydziestkę w wersji 3-cylindrowej, to jest dopiero unowocześnienie! Śmiało kupuj, bo z tego co widzę to wciąż ciężko zobaczyć któryś z tych modeli na polu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto89    62

A tak wogule to kto by teraz kupił c-330 czy c-360 traktorów o tak małej mocy coraz mniej się sprzedaje a jeśli ktos taki mały kupuje to raczej do małego gospodaratwa które nie stać na nowy sprzęt tylko używkę. Tak więc wprowadzenie 30-tki zysków by nie przyniosło może c-360 pare by w Polskę poszło ale to też jest za mała moc teraz u mnie we wsi ludzie poniżej 60km ciągników nie kupują. Więc nową 60-tkę trzeba by zbudować od podstaw a to już nie to co kiedyś a sama nazwa to popytu na te traktory nie zmieni. Więc powrót do serii c było by kompletnym nieporozumieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cypekr    0

Tak jak pisałem, jedyne co mogliby zrobić, to serię ciągników o stylistyce i oznaczeniach nawiązujących do starych c330 i c360.

A pod retro maski i tak trafiłby perkins, skrzynia i oś od zf,itp.

Tak się teraz buduje ciągniki (może wyjątek stanowi Valtra i Fendt)

A co do NH i sytuacji bizona, to rzeczywiście zlikwidowali markę, ale kombajny wciąż produkują, poza tym w płocku mają teraz produkować również prasy, przyjąć nowych pracowników, więc chyba jest nieźle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to prasy tam już od dawna produkują, do zniszczenia bizona przyczyniła się Sipma i NewHolland no ale cóż tak to w życiu bywa, miejmy nadzieję że jeszcze kiedyś będą powstawały polskie kombajny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

Ja już dawno pisałem że tam rzadzi "stara wiara" i nie dopuszczą żeby ktoś nowy im w "kaszę dmuchał" Odwołano go zaocznie po tym jak ocenili że Ursus już wyszedł na prostą. I co już prawie miesiąc i co zrobił nowy prezes? Cisza. Pewnie prowadza negocjacje w sprawie jego sprzedaży. Ale pożyjemy - zobaczymy. A może ktoś kto jest bliżej Ursusa by się wypowiedział? Może zmieniło się coś na lepsze? B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj