adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

tracker    650

A tu turecki Basak z naklejką Ursusa :

 

https://www.otomoto.pl/oferta/basak-2110s-basak-nie-ursus-zetor-farmtrack-case-new-holland-class-john-deere-ID6C5qBD.html?


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386
Dnia 12.08.2019 o 01:08, Kozakiewicz napisał:

Bo oczywiście lepiej jest sprzedać zagranicznej firmie za psi grosz żeby zabiła markę ale za to produkowała swoje cacuszka... Myślenie że AGCO czy tam kto inny kupi jakąś polską fabrykę i będzie chciał dalej produkować pod polską marką jest raczej nierealne (a nawet jeśli to i tak ludzie zaczęli by mówić że tylko znaczek nasz jest bo polakowi nie dogodzi ale mniejsza o to...)  Po historii z Bizonem i innych ofiarach wyprzedaży majątku narodowego za psi grosz w obce ręce myślałem że ludzie zmądrzeli (i proszę nie pisać że to była konieczność bo taki PZL Świdnik miał dobre perspektywy na przyszłość i raczej nic nie wskazywało na to żeby miało się to zmienić w przyszłości a wręcz przeciwnie...)

Powiem więcej. Nawet oddanie w obce ręce nie gwarantuje przetrwania fabryki gdzie dobrodzieje z niemiec kupili Wrocławskie Zakłady Elektroniczne „Elwro” tylko żeby zamknąć, wyburzyć i pozbyć się konkurencji...

 

Jakie to wspaniałe perspektywy miał Świdnik na przyszłość? W produkcji przyczepek samochodowych, czy może śrutowników?🤣 Od czasu "Sokoła" poszli choć trochę do przodu?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Zniszczono wiele zakładów, w tym wiele tych z czołówki nawet światowej, sprzedano za bezcen, maszyny wywieziono, zakłady zamknięto, czasem nawet cegłówka na cegłówce nie została, ludzi zwolniono, czyli tak zwana prywatyzacja i wolny rynek ... oczywiście, w mediach założonych przez agenturę sb powiedzieli że to wszystko jest nic nie warte, a pierwszy milion i kolejne też trzeba ukraść, osoby które się temu przeciwstawiały pokazywano jako szaleńców, pokazywano katarskich inwestorów, a zwolnionym stoczniowcom oferowano kursy strzyżenia psów.

ZM Ursus zniszczono z premedytacją, w końcu ponad 100 ha w Warszawie, nieźle można się przy tym obłowić, a obcym firmom produkującym ciągniki rynek zbytu na swoje towary się przyda.

Jeszcze z rok temu myślałem że może kupię coś z oferty nowego Ursusa, ale obecnie jak nawet to już pada to raczej nie  ... Szkoda.

Elwro - niemcy wykupili za grosze, zakład produkujący najwyższej klasy światowej sprzęt komputerowy, za premiera Mazowieckiego. Maszyny wywieziono do niemiec, zakład wyburzono, a dzisiaj mamy produkty siemens,

Edytowano przez tracker
  • Like 1

Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Zakłady w roku 1993 zostały sprywatyzowane i sprzedane niemieckiemu koncernowi Siemens[1], który uznał produkcję za nieopłacalną i zlikwidował fabrykę, wyburzając większość hal produkcyjnych. Większość pracowników zwolniono za ich zgodą w zamian za odprawy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wrocławskie_Zakłady_Elektroniczne_Mera-Elwro

 

 

Był sobie zakład
Jak niszczono polski przemysł komputerowy
Edward Leszczyński


Książki


Czasopisma


Oładki


Klienci


Linki


Powrót
 

 

http://www.wydawnictwo-lena.pl/elwro.html

Jest to historia niszczenia polskiego przemysłu komputerowego. Przedstawia wiele nieznanych opinii publicznej dokumentów, w tym tajnych i poufnych, ujawniających rolę polityków w zniszczeniu zakładu Elwro, najnowocześniejszego do 1989 roku producenta polskich komputerów. Ujawnia dokumenty o produkcji militarnej na potrzeby Układu Warszawskiego, specjalnym kontrakcie dla Libii, niektórych tajnych współpracownikach Służby Bezpieczeństwa, postawie dyrekcji w stanie wojennym, działaniach „operacyjnych” Służby Bezpieczeństwa wobec aktorów Teatru Domowego oraz działalności zakładowej „Solidarności”. Wśród dokumentów znajduje się także, bardzo ważna dla losów Elwro, umowa sprzedaży zakładu niemieckiej firmie Siemens, którą w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej podpisał minister przekształceń własnościowych Janusz Lewandowski.

Edward Leszczyński (ur. 1944), absolwent matematyki Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1968-1988 pracował na stanowisku programisty w Zakładach Elektronicznych Elwro. Publicysta „Opcji na prawo”. Autor książki Sonderbehandlung. Zbrodnia na polskich dzieciach (2014).
 

Film: Krótka historia polskiej informatyki, cz. 1

Film archiwalny:
Promocja Elwro (połowa lat 80.)

Film archiwalny:
Elwro – produkcja komputera R-32 (1973 r.)

 

Edytowano przez tracker

Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947

A kto nie wyraził zgody się na wejście IBM? Mieć pretensje do Siemensa co romansował z Nixdorfem za to, że nie powielił działu? Daj spokój. Siemens centrale miał w intencji sprzedać. Poza tym jakież to innowacje? Płyta główna konstrukcji Elwro... Przeinwestowany Ursus i podobna sytuacja. Nie vhodziło o to, że to nic nie warte tylko wymagało głębokiej restrukturyzacji. Zresztą na padace Elwro to Kluska sporo zyskał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

No chyba Elwro zagrożeniem dla jednych i drugich nie była. Zwłaszcza że tamci w zakresie sterowania w przemyśle byli dużo dalej. Gdzieś, tak z sentymentu, trzymam na półce sterownik sprężarek Siemensa z lat 80 tych. U nas grasowała totalna topologia w tym zakresie. 

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947

Moje to szkolne lata... Teraz jakaś moda na wyciąganie tych czasów i dokładanie do tego układu. Silnik jak tam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Pacjent zmarł. Rozglądam się za jakimś "Tectorem" Iveco. Przynajmniej napęd pomp hydraulicznych nie będzie do przerabiania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kozakiewicz    1
9 godzin temu, mirro napisał:

Jakie to wspaniałe perspektywy miał Świdnik na przyszłość?

Sam Sokół był przyszłościowy gdzie planowano wersje o większej ładowni (W-3L Long) , mocniejszych silnikach (W-3 Sokół-2) czy też wersję uderzeniową dla zastąpienia Mi-24 (W-3B Jastrząb) . Sam Świdnik z tego co wiem stał dość dobrze finansowo więc mógłby realizować rozwój W-3. Nie mówiąc o projektach takich jak SW-5 które były w planach. Teraz włosi nie chcą rozwijać Sokoła bo stanowi konkurencję dla produktów Leonardo w tej klasie.

3 godziny temu, DTaras napisał:

Teraz jakaś moda na wyciąganie tych czasów i dokładanie do tego układu.

Kolega Adrian twierdzi (choć nie dosłownie) że lepiej było sprzedać Ursusa firmie zagranicznej. Ja i koledzy przytaczając przykłady z tamtych lat podajemy to w wątpliwość.

Do kolegi lukig: Wg mnie jednym z błędów Zarajczyka które doprowadziły do dzisiejszej sytuacji było skupienie się na autobusach zamiast bardziej przyłożyć się do maszyn rolniczych. Choć mogę się mylić. 

Może się łudzę ale myślę że Ursus może się jeszcze wylizać i przetrwać w takiej lub innej formie. Wg tego artykułu https://www.money.pl/gielda/ursus-chce-wrocic-do-tanzanii-jesli-przetrwa-to-moze-juz-w-tym-roku-6388249327650434a.html kontrakt z Tanzanią mają zrealizowany w 50%. Jeśli uda im się zebrać drugie 50% i dojdzie do transakcji to trochę kasy im napłynie. Patrząc jak długo upadał Honker a w jak gorszej był sytuacji jest to możliwe.

 

 

Edytowano przez Kozakiewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947

Ale to już był niemal MF tak się uzależnili to co tu gdybać? Sokół nie był przyszłościowy gdyż powstawał szybszy Sokół dwa a ten już ma swoje gotowe odpowiedniki. A SW4? To jest taczka i jeszcze bezczelnie pchana do LPR. Z jednym silnikiem. Weź rannego z wypadku, uszkodzonym kręgosłupem przewoź na wirującej pralce z nierównomiernie rozłożonym ładunkiem. Kiedyś myślałem podobnie jak Ty. To jest do czasu. Zrobili z SW4 drona i to byłby dobry kierunek gdyby istniało zapotrzebowanie. Mirro - niewiem tylko czy jest odmiana stacyjna 260 KM i jeszcze na zwykłej pompie. Może jest. Z uwagi na moc trwałą, moc znamionową gdybyś robił swapa z ciężarówki a nie zespołu hydraulicznego czy prądotwórczego to zalecam głębszą analizę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kozakiewicz    1
54 minuty temu, DTaras napisał:

Ale to już był niemal MF tak się uzależnili to co tu gdybać? Sokół nie był przyszłościowy gdyż powstawał szybszy Sokół dwa a ten już ma swoje gotowe odpowiedniki. A SW4? To jest taczka i jeszcze bezczelnie pchana do LPR. Z jednym silnikiem. Weź rannego z wypadku, uszkodzonym kręgosłupem przewoź na wirującej pralce z nierównomiernie rozłożonym ładunkiem. Kiedyś myślałem podobnie jak Ty. To jest do czasu. Zrobili z SW4 drona i to byłby dobry kierunek gdyby istniało zapotrzebowanie.

Co to znaczy że Ursus się uzależnił od MF? Że silniki Perkinsa do ciągników sprowadzali? Że niektóre modele MF na licencji produkowali? Co do drugiego to akurat zasługa odgórnie narzuconej decyzji o nieprodukowaniu serii U i kupieniu licencji na MF.

 Przecież te trzy odmiany Sokołów które wymieniłem (o sokole dwa też wspomniałem) to tak naprawdę nowe maszyny choć oparte na starym Sokole. Wiem że maja swoje odpowiedniki ale mogłyby być konkurencyjne chociażby ceną. Zreszta sama Ukraina była swego czasu żywo zainteresowana Sokołem ale Leonardo nie było zainteresowane żeby współpracować z Ukraincami w tej sprawie (ukraincy chcieli wsadzić w W-3 mocniejsze silniki z Motor-siczu) Jak już wspomniałeś o SW-4 to wiem że są z nim problemy co nie znaczy że nie dałoby się ich rozwiązać. Była kiedyś planowana wersja dwusilnikowa SW-4 ale przejęcie przez Włochów wszystko zakończyło... O pchaniu do LPR to pierwsze słyszę, skąd te info? Co do wersji bezzałogowej to coś tam UK w której zresztą trwały testy wersji Solo wykazywały jakieś zainteresowanie. Choć co z tego wyniknie - zobaczymy. Najchętniej by opchnęli naszej MW żeby sprzedać Polsce polski śmigłowiec a pieniądze wywieść do Włoch... Jeszcze SW-4 został zgłoszony do programu TH-X jako śmigłowiec szkolny dla Koreii Południowej ale Leonardo nie wykazuje jakiejś wielkiej inicjatywy żeby ten przetarg wygrać...

Edytowano przez Kozakiewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Kozakiewicz jako absolwentowi ZST przy PZLŚwidnik nie musisz paru spraw tłumaczyć. W pewnych warunkach Sokół jest wystarczający. Jednak zrobienie z niego maszyny uderzeniowej, śmigłowca ciężkiego to pewna śmierć. Mocniejsze silniki nic nie dadzą bo nie wyrobi przekładnia główna, nie wyrobi węzeł główny i struktura kadłuba. 
Śmigłowce typowo morskie muszą charakteryzować się specyficzną budową. Zabezpieczenie miejsc w kadłubie gdzie może zbierać się woda, inna konstrukcja okien  ze względu na możliwość ewakuacji załogi przy uderzeniu o wodę.  Naszym brakowało zaawansowanej awioniki. Systemów wspomagania pilota podczas manewrów przy złej pogodzie( walnij zawis podczas ratowania rozbitka przy wietrze i falach) kiedy standardem staje się autopilot w dwu płaszczyznach.  
Plany może i były ale za tym musiałyby pójść rzetelne badania. Ktoś je zrobił? Ano nie zrobiono bo nie mamy uzbrojenia do takiego śmigłowca. Nie mamy systemów aktywnej ani biernej obrony.  Dlatego to śmierć. Sam kadłub i patriotyczne zapewnienia że "Polskie" nic nie dają.  

1 godzinę temu, DTaras napisał:

. Mirro - niewiem tylko czy jest odmiana stacyjna 260 KM i jeszcze na zwykłej pompie. Może jest. Z uwagi na moc trwałą, moc znamionową gdybyś robił swapa z ciężarówki a nie zespołu hydraulicznego czy prądotwórczego to zalecam głębszą analizę...

Pogrzebałem głębiej i wykopałem 8061 250 KM na zwykłej pompie z Renówki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947

to jakmasz aifo to Twój osprzęt i koło zamachowe powinno wystarczyć choć czasem bywają i tak kwiatki bo pompa wody inna, bo otworu brak. Zapewne michę i smoka będziesz przekładał to zerknij na wał choć wzrokowo i na pompę oleju. Zresztą kurcze. Truję powietrze a Ty to pewno już wiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

@ mirro - widzę, że jesteś mocno w temacie z PZL, wiec zapewne wiesz, że nie musieli sprzedawać zakładu, mieli tą samą robotę z tych samych kontraktów. Nic nie zyskali, nie dostali nowych śmigłowców do produkcji, nie odbudowano działu prototypów ani nie wprowadzono nowych technologii. Najlepsze jest to, że sprzedali zakład który najgorsze miał za sobą.

Co do ciągników i historii z Ursusem w Lublinie to zupełnie inna historia, taka ustawka z prowizorką która i tak długo trwała. Chociaż patrząc na forum to przynajmniej kila osób na forum miało trochę podniety przez parę lat. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257
MF675ursus    1448

Sprzedaż zakładu którego i tak mieli zamknąć, chęć eksportu przyczep do Szwecji, chęć zakończenia kontraktu na Tanzanię... Ursus jeszcze walczy, zobaczymy co z tego wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jakieś info czy i kiedy jadą pierwsze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ursus- Bus to niech biorą i w całości :D A Ursusowi pieniążki by się przydały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj