adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Wstawiliście premierę nowego Case IH Versum. Czyli odpowiednik nowego NH T5. Proszę zwróćcie uwagę dokąd zmierza rynek. Coraz mniejsze ciągniki producenci doposażają w skrzynie CVT czy automaty. 5R CommandQuad Manual 16x16 lub Auto 16x16 lub bogata skrzynia w wersji Eco 32x16 Command8 z możliwością biegów pełzających 64x32. Rozumiem drogie rozwiązanie jak na tak mały ciągnik. Ale z czym do nas wychodzi marka z pod znaku jelenia. Ciągnik serii 5M, w którym macie identyczne skrzynie w wersji nie zrobotyzowanej czyli tradycyjnej. Dźwignia zmiany biegów tradycyjna po prawej stronie z guzikiem do wysprzęglania oraz zmiany półbiegów. John Deere jest jak Fendt, czyli serie R oraz Serie M dla osób mniej wymagających. I takie podejście mi się podoba. Który ciągnik ostatnio bił rekordy "rejestracji'? 6120M 

Ciągniki serii 5E mogą spokojnie być porównywalne do majora i osiemdziesiątki. Czym się wyróżniają oprócz nieco wyższej ceny (do której warto uważam dołożyć). 
Mamy do wyboru dwie skrzynie biegów z PowerSchuttle 12x12 oraz 24x12, fotel pneumatyczny, bogate oświetlenie idealny następca dla poczciwej C-360 tej warszawskiej nie tej od Bransona... Jeżeli 5E dla nas to za mały ciągnik JD daje nam możliwość zakupu z tym samym silnikiem 3 cyl. modelu 5075M o większym rozstawie osi, wadzę i skrzyni 16x16 lub 32x16 PowrReverser... W SDF ARGO TRACTORS, CNH etc. Mamy podobny wybór w Landinim i McCormicku wydaje mi się, że największy. I takie marki szanuję, bo wprowadzają produkty, dają klientom wybór opcji pod swoje preferencje i możliwości. Tak nawiasem do 5E tak sądzę, że te skrzynie produkuje Carraro, różni się tylko most zwolnice i podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Panie rozpędziłeś się. 

Power Quad i Command Quad to nie są te same skrzynię. Zupełnie dwie różne konstrukcje :)


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po to tutaj jesteś przyjacielu aby moje błędy lub niewiedzę weryfikować, zresztą każdy powinien jeżeli ktoś coś palnie nie tak. No więc jak to z tą skrzynią jest?  Bo ja zawsze w przekonaniu że różnica między nimi leży w tym co napisałem...

@sumek666 czyli PowrReverser  32x16 z 5M to inna budowa niż tutaj w 5R??

 

Edytowano przez Adrian_URSUS_1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Podobne skrzynię to Power Quad i Auto Quad. 

Power to skrzynia 16x16 lub 24x24 bez Ecoshift. Zakresy zmieniane z użyciem sprzęgła (nożne lub guzikiem) a biegi pod obciążeniem na dźwigni. 

Auto Quad to 16x16 lub 24x24 z Ecoshift. Zakresy zmieniane z użyciem sprzęgła (nożne lub guzikiem) ale biegi zmieniane automatycznie pod obciążeniem wg ustawień obrotów silnika przy jakich ma zmieniać. 

Te dwie skrzynia to Semi Powershift. Full Powershift to właśnie Command Quad8 gdzie wszystkie  zakresy i biegi są pod obciążeniem.

Ja też się mylę więc spoko ;)


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARTINEZUrsus napisał:

Tak jest. Case - premiera i ciągnik na rynku; Ursus - premiera i ciągnik za 6 lat.

Nie te fundusze. Case może sobie na więcej pozwolić. Case dba o klienta a Ursus wiadomo.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak miło przypomnieć sobie takie wywiady 

Wtedy jeszcze im wierzyłem... Dzisiaj obejrzałem to z uśmiechem na twarzy :D hinduski Farmtrac... ehhh Skoro im zwracał uwagę na to że Hinduski im trzeba zwracać że Turecko-chińsko-koreański... sam już nie wiem co oni tam produkują... 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084
7 godzin temu, niesmiertelny88 napisał:

Nie te fundusze. Case może sobie na więcej pozwolić. Case dba o klienta a Ursus wiadomo.

Niedzielny rosół Ci zaszkodził czy pracujesz w marketingu Ursusa? 

Chodzi o to, że nie robi się premiery jak nie może się produkować. Mogli nie robić premiery Vigusa to by ich nikt o to nie wyzywał

Nie my im na stronie www napisali "wkrótce w sprzedaży" 

  • Like 2
  • Thanks 1

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666 napisał:

7 godzin temu, niesmiertelny88 napisał: Nie te fundusze. Case może sobie na więcej pozwolić. Case dba o klienta a Ursus wiadomo. Niedzielny rosół...

I tu Cię kurna mam . Ponad 12lat w dowodzie mam Rosół :) hahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Jak miło przypomnieć sobie takie wywiady 

Wtedy jeszcze im wierzyłem... Dzisiaj obejrzałem to z uśmiechem na twarzy :D hinduski Farmtrac... ehhh Skoro im zwracał uwagę na to że Hinduski im trzeba zwracać że Turecko-chińsko-koreański... sam już nie wiem co oni tam produkują... 

Dzisiaj też wydaje mi się to śmieszne. "Pokażemy, że hinduskie i czeskie produkty nie mogą się równać z polską myślą techniczną" - Pan Z. na tym wywiadzie uśmiechnięty od ucha do ucha ;). Wtedy byłem z nich dumny. Dzisiaj jestem nie tyle zawiedziony, co smutny z ich losów. Sami są sobie winni w dużym stopniu, ale źle jest patrzeć, jak wszystko ledwo przędzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    456
10 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Te ciągniki ze względu na to, że są mechaniczne powinny być połowę tańsze!! Dziwny jest ten rynek... skoro czegoś nowoczesnego jest coraz więcej to powinno tanieć... 

 

Problem leży w głównie w jednostkach napędowych. Można przyoszczędzić na wszystkim ale na silniku nie oszczędzisz bo musi spełniać "normy ojro" i taki silnik stanowiąc najdroższy element ciągnika powoduje lawinowy wzrost ceny takiego "mechanicznego traktora" i ludzie wolą dołożyć do bardziej zaawansowanych maszyn, których ursus nie ma w ofercie i tu jest pies pogrzebany... Jak to w końcu jest z tymi wersjami HL i rewersem EH - są w sprzedaży czy nadal widnieją tylko na prospektach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jeszcze pare stron temu pisałem
"Trzeba przedstawić nowe tumasony w wersji ursus a może i 150 Km ursusa do sprzedaży pokażą tonący brzytwy się chwyta ."
Ursus ratując sie podpisał umowe z tumasonem i musi ją realizować wiec nie dziw że je zaprezentowali aczkolwiek mogli zrobić dla odmiany serie T by nie mieszac te 80 a sam Tumason ma tanią reklame przed wejściem na nasz rynek. Tak samo była z Hattatami które były sprzedawane pierw pod logo polmota potem pod ursusem a po zakończeniu sprzedaży weszli jako hattat na rynek polski i już ich kojarzą przez wygląd  i dlatego nowe ursusony  mają niezmienione maski . Zachodnie firmy sprzedają sie dobrze pod swoimi markami więc nie potrzebny im ursus ale to wszystko tylko moje zdanie z którym można sie niezgadzać. 
Według mnie ursus powinien związać współprace z zetorem mimo że oboje mają sytuacje jaką mają , Ursus wprowadził by Vigusa i kabiny a Zetor opracował by inne komponenty ciagnika ( dobrze gdyby jeszcze 3 marka weszła w to  wszystko ) i budowali ciągniki podobnie jak CNH, SDF, AGCO itd. Ciągniki konstrukcyjnie bliźniacze lecz pod własną marka każdy bo w tych czasach nie da sie zrobić w 100%  ciagnika z własnymi komponentami , napewno nie takie małe firmy jak Ursus Zetor etc.. Gotowe produkty tak jak pisano powinny być w róznych wersjach ( Vip . normal i bieda edyszyn ) a rynku zbytu szukać na wschód  takie moje zdanie . Pozdrawiam 
  •  
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DTaras napisał:

Kohlera mieli wstawiać i co?

Kohlera znowu na stronie Ursusa nie ma. Jest tylko wersja Perkins. Nie wiem, co oni kombinują, ale jest to co najmniej dziwne. 

@Mattti Zgadzam się. To silnik pompuje cenę. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    456

@przemi1999107 No, takie zrzeszenie środkowoeuropejskiego przemysłu ciągnikowego miałoby sens. Koszty rozkładają się na więcej podmiotów, mogą kooperować w produkcji i projektowaniu różnych komponentów co też obniżałoby koszty... Poza JD chyba większość zachodnioeuropejskich marek ciągników wchodzi w skład większych koncernów - AGCO, CNH, SDF, ARGO... Szkoda, że współpraca z Zetorem nie wypaliła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak Zetor sam ma cienko to po co im Ursus który ma jeszcze gorzej? Zbiorowe samobójstwo? Ursus z każdym rokiem coraz bardziej leci w h... ale to już pewnie a trochę niestety dlugo nie potrwa. Jak kupowaliśmy c-380 to dealer mówił że za rok beda wersję z rewersem EH. Minęły 3 lata i gdzie ten rewers??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ursus nie ma szans opierając się tylko na ciągnikach. Duże koncerny dobiją wszystkich mniejszych graczy. Zetor pewnie boi się dogadywać z tak niepewną firmą, jaką jest Ursus. Jednak obie strony by na tym zyskały. A Ursus dobrze robi szukając innych dochodów. Tylko nie idzie im to najlepiej. Chociaż próby zarobku w Afryce i autobusy to dobre pomysły, to wiemy co tu poszło nie tak.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodzi Mattti.  Dlatego na zachodzie moga skupiać sie na polepszaniu ciągników a  w środkowej europie skupiają sie na bytowaniu gdyż próbóją zrobić ciągnik od A do Z u siebie ( nie te czasy na ten model produkcji) . Takie zrzeszenie tez jest mocno widoczne w branży samochodowej gdzie  auta powstają na poszczególnych  podwoziach a różnią się wyglądem i wyposażeniem .  Trzeba pamiętać że sam Zetor też nie za wiele zdziała.

Edytowano przez przemi1999107
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441

Z tą przekładnią to zejdzie sporo czasu jeśli firma wytrzyma. Siadłem sobie dziś w 380k nie wiem co to za oznaczenie K. Kabina ciasna dźwigni poupychane żadnego schematu na jednej dźwigni musiał odpaść... lecz na drugiej go nawet nie było. Nie wiem kto to kupi. Może i Zetor też ciężko przendzie ale na pewno lepiej niż ursus. Zastanawia mnie jedna rzecz po co firma wróciła do produkcji modelu 5314 czy pochodnych. Moim zdaniem było jakoś usprawnić to co jest aktualnie. Też mnie dziwi po co tyle tych silników montowali. Mowa o 380 Perkins deutz kohler teraz.  

@przemi1999107 Zetor może nie najlepiej stoii ale i tak zapewne lepiej. kto był na 1  iejscu sprzedaży ciągników w lutym...

Edytowano przez farmtrac8244

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
farmtrac8244 napisał:

Z tą przekładnią to zejdzie sporo czasu jeśli firma wytrzyma. Siadłem sobie dziś w 380k nie wiem co to za oznaczenie K. Kabina ciasna dźwigni poupychane żadnego schematu na jednej dźwigni musiał odpaść... lecz na drugiej go nawet nie było. Nie wiem kto to kupi. Może i Zetor też ciężko przendzie ale na pewno lepiej niż ursus. Zastanawia mnie jedna rzecz po co firma wróciła do produkcji modelu 5314 czy pochodnych. Moim zdaniem było jakoś usprawnić to co jest aktualnie. Też mnie dziwi po co tyle tych silników montowali. Mowa o 380 Perkins deutz kohler teraz.  

@przemi1999107 Zetor może nie najlepiej stoii ale i tak zapewne lepiej. kto był na 1  iejscu sprzedaży ciągników w lutym...

Mi tam kabina w moim c-380 pasuje, plastiki słabe ale to idzie przeżyć. Może w tych nowych coś zmienili albo mamy inne potrzeby. A oznaczenie K to chyba silnik Kohler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, XMK13 napisał:

Ursus nie ma szans opierając się tylko na ciągnikach. Duże koncerny dobiją wszystkich mniejszych graczy. Zetor pewnie boi się dogadywać z tak niepewną firmą, jaką jest Ursus. Jednak obie strony by na tym zyskały. A Ursus dobrze robi szukając innych dochodów. Tylko nie idzie im to najlepiej. Chociaż próby zarobku w Afryce i autobusy to dobre pomysły, to wiemy co tu poszło nie tak.

Poszło nie tak, bo o to nie zadbali. To trzeba mieć do tego łeb. A nie, że zarząd kontraktów nabierze i potem pracownicy powiedzą "panie, nie zostanę na nadgodziny, bo roboty w ciul, a nie zapłacone". I tak po kolei z tych wszystkich kontraktów kary w dziesiątkach milionów spłynęły.

Trzeba przyznać, że mało się starają. 

@PolonezAtu Osiemdziesiątka to naprawdę fajny ciągniczek. Ursus uważam powinien poszerzać ofertę o tego typu modele. To one się najlepiej sprzedają, czyli 380 i 3110, a nie c335b czy 350b.

No i przede wszystkim Vigus. Ja coś czuję, że oni się ostro przejadą, jak tego nie wprowadzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc skoro użytkujesz C-380 to szczera twoja obiektywna opinia. Na ile jesteś zadowolony w skali od 1 do 10 wady, zalety. Co do poprawy? Awarie. Serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj