adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

@KarolStach88 Tak, w nim jest problem. Przez to, że go nie wprowadzili (wraz z modelem ciągnika, który na nim jest zbudowany) mają teraz problem ze sprzedażą. Przełożyli datę wprowadzenia go na rynek na 2020.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411
3 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

[...] Zrobią co chcą... Mi jest tylko żal patrzeć, że zamiast się rozwijać to się cofają. Ja rozumiem wejść we współpracę z jakimś konkretnym potentatem na rynku ciągników, a nie ściągać do nas jakieś proste ciągniki ze wschodu i to na dodatek kopiuj wklej, naklej naklejkę ursus. Agrouniia walczy o to aby produkty żywnościowe były znakowane symbolem flagą kraju to takie ciągniki dla dobra konsumentów, użytkowników powinny być znakowane na masce flagą kraju lub widocznym napisem w przypadku URSUS C-380K Made in Turkey lub Branson Made in China (edit Made in South Korea), a jakby to były Argo to Made in Italy. Chodzi mi o kraj przede wszystkim montażu całości bo prawdę mówiąc każdy podzespół ciągnika to gdzie indziej robiony jest... W przypadku naszych Ursusów C-380 C-3110 jak najbardziej Made in Poland bo składają je w Lublinie. 

Nie powinniśmy zarzucać Ursusowi, że tylko znaczki przyklejają na ciągniki i tyle. Ursus w Lublinie zaczynał z serią H i chińskim 5034. Potem jednak stopniowo zastępowali te ciągniki bardziej swoimi modelami i wprowadzali kolejne. Firma wtedy się powoli rozwijała, ale teraz jest gorzej. 5044 był na dobrych częściach, podobnie C-360, ale cena była zbyt wysoka jak na takie ciągniki na obecnym rynku. Wyjściem był powrót do przyklejania znaczka na dalekowschodnie maszyny, które nie będą ciążyć firmie i na których można zarobić więcej. 

W obecnej sytuacji Ursus musi opierać się na gotowych ciągnikach. Gdyby firma lepiej się trzymała i rynek by tak ich nie dobijał, to dalej by szli w stronę bardziej swoich ciągników.

Co do współpracy z ARGO, to obie strony by musiały się dogadać. Jednak nie wiem, czy byłby popyt na Ursusy w cenie ciągników Landini.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ceny są jakie są. Pragnę jednak zwrócić uwagę iż te Ciągniki w porównaniu do Ursusa nie są okrojone do jednej skrzyni biegów 12x12 (Ursus C-380) tylko taki X4.40 odpowiednik ma nieco więcej rozwiązań. Modele na silniku 3.6L i na rozstawie osi 2230mm już mają pełen pakiet przekładni. od 12x12 po 32x32 od synchro shuttle po power shuttle z creeperem i bez. fotel pneumatyczny i mechaniczny jak klient potrzebuje. Także można kupić taki Ciągnik w cenie +/- C-380 w podobnym wyposażeniu co Ursus czy majorek a masz o wiele lepszy komfort pracy. I to piszę z własnych doświadczeń. Komfort jest dużo lepszy w McCormicku. Czasem jest lepiej dołożyć do czegoś lepszego i mieć te wygodę niż lepiej jej nie mieć. A wygoda dla mnie jest ważniejsza od wyglądu Ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
8 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

Podam prosty przykład: samochody Škody są tańsze od Wieśwagena. Jednak czy ten drugi lepszy? Niekoniecznie, bo to pierwsze też jest bardzo chwalone, mimo że na pewno nie tak popularne, jak drugie.

Škoda to w większości volkswagen obity w trochę inne blachy. Zresztą np. Seat też. Mam takiego, i mimo, że trochę zaczyna się sypać, to jego niemieckie podzespoły działają niezawodnie. Czasem za marką rzeczywiście idzie jakość. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Adrian_URSUS_1999 - Z jedniej strony Ursusowi przydałoby się mieć tanie, tureckie modele dla tych, których nie stać na coś droższego, chińskie, małe ciągniki których nie ma sensu samemu produkować no i porządniejsze modele na firmowych podzespołach pokroju Landini. Z tym, że to byłby za duży misz-masz. Co ciągnik, to co innego. 

Żeby tego uniknąć, trzebaby dawać swoje elementy na takie ciągniki (kabina, itp.), ale znów to by było mniej opłacalne. A kasa jest potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Wszystko ładnie pięknie ale w takim układzie jak Panowie tutaj proponujecie w Lublinie musieli by sobie zadać pytanie co mogą odpowiedzieć gdy Landini na pytanie o ich podzespoły odpowie głośnym "niet". Czy mają odpowiednią ilość dzid i jurnego wodza wioski który by zabezpieczył transfer podzespołów do Lublina.

A tak poważnie mogli trochę te Tumosany spolszczyć. Założyć Ursusowską kabinę i maskę.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Jak dla mnie Ursus powinien zawiesić rękawice na kolku. Zator nie daje rady a oni chcą. 

Przed chwilą, stempos1980 napisał:

Ciekawe gdzie szukać części do takich wynalazków

Alieexpress 😂

  • Like 1
  • Confused 1

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak bo najlepiej by było, jakby ursus powiedział jakiemuś zagranicznemu koncernowi "Kończ waść wstydu oszczędź"... Nie nie o tym ja tu cały czas piszę... Nie chcę aby Ursus zniknął na zawsze z rynku. Mi zależy na tym, aby ochronić polskiego rolnika/użytkownika przed tego typu produktami. Rozumiem wolny rynek etc., ale nie na takie maszyny niewiadomego pochodzenia... Chcąc konkurować z zachodem na rynku spożywczym rolnik polski musi być wykształcony i rozwijać swoje gospodarstwa w nowoczesne technologie tak aby zwiększać produktywność i jakość swoich produktów. Okej rozumiem ciągniki mechaniczne, nie mam nic przeciwko. Tylko by spełniały jakieś standardy... Komfort, wykończenie, detali ergonomia, tak aby operator nie musiał się czuć jak w ciągniku z lat 80-90 XX w. Ja kupując nowy ciągnik oczekuję od tego ciągnika by był wygodniejszy od poprzedniego. Kolejna sprawa serwis, który jest w Ursusie słaby... Co z tego, że te ciągniki są mechaniczne, jak oni nawet mają problem z ich naprawami... 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Z drugiej strony jak Ci mechanicy mają być dobrzy jak co kwartał mają ciągniki z innej części świata na sprzedaż? Chłopaki nie są w stanie nadążyć za wymysłami zarządu a i pewnie magazyn części zamiennych też kuleje. 

  • Like 4

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, stempos1980 napisał:

Właśnie też się dziwię, jak można tak olewać sprawę. Zarajczyk potem pieprzy głupoty, że to wina rządu, że rolnicy nie mają funduszy na kupno ich ciągników... Gówno prawda - mają problemy przez własne niedbalstwo. Albo coś olewają, albo napodpisują kontraktów na dostawę kilkuset autobusów w rok i potem są ostro pod kreską, bo władują im słone kary pieniężne (z tego co mi wiadomo, Ursus S.A. dalej ma jakieś tam udziały w Ursus Bus).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest zmieniony zarząd, ale chodzi mi bardziej o to, że jeszcze jak Zarajczyk był prezesem, to się wypowiadał, że to wina ARiMR, bo nie dali kasy na ciągniki rolnikom, a sam zaniedbywał kontrakty autobusowe. Teraz to już w ogóle polecieli po całości. Starać się o kontrakt, a potem się nie stawić...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Hehe. Może nie mieli kasy na podróż :D Śmieszny ten cały Ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Teraz patrzcie to. Jest premiera i trzeba teraz kontrolować Case od kiedy można zamawiać ciągnik czy będzie trzeba czekać 5 lat na wprowadzenie modelu na rynek 

 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Bez jaj. Pewnie można już zamawiać. Jutro zadzwonię do Case i się dowiem. 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96

Od 3 lat mówią, że VIgus będzie za rok. Wiecie co powiedzą w 2020 roku na Agrotechu? Że planujemy wprowadzić w 2021. Z rok temu mieli już wprowadzać 150 KM na ZF. Gdzie on jest?

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084
6 minut temu, MARTINEZUrsus napisał:

@sumek666 Obstawiam, że czas oczekiwania na pojawienie się go na rynku to jakeś kilka miesięcy.

W 6 minut zmieniłeś zdanie?

  • Like 1

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@MARTINEZUrsus To jest widoczne i oczywiste, że nie stawiają na dobro klienta tylko na szybki zysk naszym kosztem czyli są egoistami i myślą o sobie tylko. Wiem, że nie muszę kupować od nich bo mam wybór i to ja decyduję co kupię. Wiem też również, że jak ktoś nie kupi tych "oklejańców" oni zbankrutują. Tylko pytam dlaczego mamy kupować te ciągniki skoro gdybyśmy mieli kupić takiego Tumosana to byśmy go nie kupili... Ludzie weźcie w końcu nie dajcie się oszukiwać producentom, poczytajcie trochę w internecie kto co dla kogo robi i kupujcie z głową i rozsądkiem wszystko, a nie później płacz będzie bo wziąłem ciągnik Ursus C-380K na młodego rolnika i są problemy... Te ciągniki ze względu na to, że są mechaniczne powinny być połowę tańsze!! Dziwny jest ten rynek... skoro czegoś nowoczesnego jest coraz więcej to powinno tanieć... 

@lukig Znalezione obrazy dla zapytania pol mot 14034 Z 

 

ZF wprowadzają od czasu Polmota... czyli od 2011 roku... i wprowadzić nie mogą

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, on to tylko germańce :)

9 minut temu, sumek666 napisał:

W 6 minut zmieniłeś zdanie?

Co do tego, to chodziło mi o porównanie czasu oczekiwania w jednej i drugiej marce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj