adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

pawel94    21

Twierdzicie, że w temacie przekładni PowerShift zostało wszystko powiedziane i się z tym zgodzę, jednak w dalszym ciągu toczy się walka z tym, aby konstrukcja była jak najlżejsza, jak najtańsza, a jednocześnie jak najbardziej trwała. Od strony technicznej wygląda to mniej więcej tak, że konstrukcja jest projektowana z pewnym "Współczynnikiem bezpieczeństwa". Na przykład, jeżeli ten współczynnik wynosi 3 to konstrukcja jest w stanie wytrzymać 3-krotne obciążenie, dla przykładu maksymalny założony moment obrotowy silnika wynosi 350Nm to skrzynia wytrzyma 1050Nm. Wadą jest, że im większy współczynnik to konstrukcja jest większa, cięższa i droższa. W dzisiejszych czasach konstruktorzy starają się projektować maszyny z jak najmniejszym współczynnikiem, dlatego np. kiedyś silnik 4.4l miał 75km, a teraz 2.5l tyle mają. W związku z powyższym jest sens "wymyślania koła na nowo", co więc, badania nad Vigusem również mają sens. Ta konstrukcja może okazać się trwalsza od przekładni konkurencyjnych, zważywszy chociaż na ten istotny parametr, jakim jest współczynnik bezpieczeństwa. Może być również tak, że okaże się totalną porażką. Nie ma co gdybać, trzeba dać szansę wykazania się tej przekładnia, póki co wiadomo, że istnieje, jak będzie się sprawować to przyszłość pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Może. Ale nie musi. I pewnie a nawet na pewno nie będzie lepsza. 

Możemy sobie gdybać. Jedyny plus jest taki, że daje jakaś niezależność co jednocześnie wiąże się z odpowiedzialnością


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123456    54
3 godziny temu, Ursusc385 napisał:

Oby  Ci ten dysk nie wyskoczył, wtedy już tak pewnie pisać nie będziesz :) Coś wiem o tym, bo chcą mnie kroić, a nic przyjemnego nie jest ledwo chodzić, czy mieć problem się wyprostować nie mówiąc o problemach przy dłuższej jeździe samochodem czy ciagnikiem ;)

Dobrze gadasz. Mi dysk wyskoczył. I juz mnie kroili. 8 miesięcy czekałem na operacje. Normalnie chodzic nie mogłem bo tak mnie noga napierdalała. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084
3 godziny temu, farmtrac8244 napisał:

Rękę i tak już poniekąd przeciążyłem...

No widzisz. Dlatego koleżanki córki to skarb :D


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pawel94 napisał:

Twierdzicie, że w temacie przekładni PowerShift zostało wszystko powiedziane i się z tym zgodzę, jednak w dalszym ciągu toczy się walka z tym, aby konstrukcja była jak najlżejsza, jak najtańsza, a jednocześnie jak najbardziej trwała. Od strony technicznej wygląda to mniej więcej tak, że konstrukcja jest projektowana z pewnym "Współczynnikiem bezpieczeństwa". Na przykład, jeżeli ten współczynnik wynosi 3 to konstrukcja jest w stanie wytrzymać 3-krotne obciążenie, dla przykładu maksymalny założony moment obrotowy silnika wynosi 350Nm to skrzynia wytrzyma 1050Nm. Wadą jest, że im większy współczynnik to konstrukcja jest większa, cięższa i droższa. W dzisiejszych czasach konstruktorzy starają się projektować maszyny z jak najmniejszym współczynnikiem, dlatego np. kiedyś silnik 4.4l miał 75km, a teraz 2.5l tyle mają. W związku z powyższym jest sens "wymyślania koła na nowo", co więc, badania nad Vigusem również mają sens. Ta konstrukcja może okazać się trwalsza od przekładni konkurencyjnych, zważywszy chociaż na ten istotny parametr, jakim jest współczynnik bezpieczeństwa. Może być również tak, że okaże się totalną porażką. Nie ma co gdybać, trzeba dać szansę wykazania się tej przekładnia, póki co wiadomo, że istnieje, jak będzie się sprawować to przyszłość pokaże.

Dobrze powiedziane. Ale jak będzie, to nie wiadomo. W tym roku - zgodnie z "zapowiedziami" - ma się ukazać Vigus. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo już długo wszyscy na to czekają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1946

Za długo - tu jest problem. Do wojska napędy zrobić i ucywilnić to by było coś bo testy poligonowe wszystko zweryfikują. Skrzynia nie wnosi nic a jest oklejona obcym osprzętem. Żaden to rozwój. Dobrze, żeście to zauważyli - niema opisu jak to właściwie będzie zarządzane a sprzęgło mokre wielotarczowe wszystkiego nie ogarnie. Chcą swoje to vigus powinien być tylko odnogą projektu a nie projektem samym w sobie. "Przestarzały" w moich słowach miało oddawać czas i nakład. Z drugiej strony to pchają byle co w ciągniki i z cenami nie dają rady a co dopiero będzie z tą drogą skrzynią? Te lata "badań" pojawią się w kalkulacji.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Czasy rozwoju dla takich producentów jak Ursus minęły i zostały w pełni zmarnowane. Teraz mogą tylko robić "składaki". A skoro na prawdę chcą rozwijać markę, to muszą mieć coś swojego. Kabiny robią, więc transmisja to kolejny krok. Ma to sens. Skrzynia to baza na której można zbudować gamę ciągników.

Teraz powinniśmy poczekać na Agrotech, bo tam zobaczymy jak w najbliższym czasie będą wyglądać Ursusy i kto je będzie robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707
2 godziny temu, MARTINEZUrsus napisał:

Dobrze powiedziane. Ale jak będzie, to nie wiadomo. W tym roku - zgodnie z "zapowiedziami" - ma się ukazać Vigus. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo już długo wszyscy na to czekają.

Nic dobrze nie powiedział ani nie napisał:) Współczynnik bezpieczeństwa w obliczeniach wytrzymałościowych się nie zmienia, zmieniają go księgowi, a konstruktorzy kombinują jakby tu zrobić coś podobnego taniej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Już raz Vigusa pokazali w Kielcach i tyle było by na ten temat. 

Claas ma tylko swoje kabiny i skrzynię 4 i 6 biegowa. Bo ich Cebis to jakiś ZF jest. 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Jednak w Kielcach mogą pokazać ten sam ciągnik, co rok temu, albo jednak zmodernizowany i bardziej przypominający produkt gotowy do produkcji.

Claas może robić "składaki", a Ursus najwyraźniej nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

sumek666 napisał: Już raz Vigusa pokazali w Kielcach i tyle było by na ten temat.  Claas ma tylko swoje kabiny i skrzynię 4 i 6 biegowa. Bo ich Cebis to jakiś ZF jest.  Cebis to tylko wersja oprogramowania. Cebis jest rozbudowany a CIS jest bardziej uproszczony o nie ma ta zaawansowanych ustawień i koloroweo wyświetlacza. Cebis występuje również w kombajnach i sieczkarniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Chodzi mi o to że cebis to nie skrzynia a komputer z rozbudowanymi funkcjami. W kombajnie też go mam. To przez niego można ustawiać wiele funkcji zarówno w kombajnie, sieczkarniach jak i ciagnikach. W innych markach występuje to. Np jako varioterminal lub imonitor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

No ok. Teraz rozumiem. 

Ale nie weźmiesz bezstopniowej na CIS lub CIS+ ani nie weźmiesz Quadra/Hexa na Cebisie. Dlatego mówiąc Cebis każdy wie, że chodzi o skrzynię bezstopniową. 

Poza tym tylko CIS jest monochromatyczny a CIS+ i CEBIS kolorowe


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Mylisz się kolego. Trzeba wejść na stronę Claasa i przeczytać a nie wróżyć z fusów. Skrzynia bezstopniowa w Claasie nosi nazwę C-matic. Do obecnie oferowanych Arionów 500/600 jest to własna produkcja Claasa - przekładnia EQ200. W Axionach C-matic jest od ZF. Skrzynie stopniowe i tylne mosty to Gima czyli spółka, której współwłaścicielami są Claas i AGCO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Znajdź mi info, że ta EQ 200 jest ich produkcji. 

Wskaż konkretnie gdzie sklamalem/pomyliłem się.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

"Ale nie weźmiesz bezstopniowej na CIS lub CIS+ ani nie weźmiesz Quadra/Hexa na Cebisie. Dlatego mówiąc Cebis każdy wie, że chodzi o skrzynię bezstopniową." - tu wszędzie

https://www.claas.pl/produkty/ciagniki/arion600-500_2017/kabina-komfort

https://www.claas-group.com/press-corporate-communications/press-releases/infinitely-variable-claas-transmission-comes-from-paderborn/243968

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1946

Xmk - może, jak najbardziej. Niech jednak to robi z głową a nie z baniakiem i jak już bierze coś od kooperanta to może uczestniczyć w tegoż elementu rozwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

DTaras - Masz rację. Tylko Ursus może jedynie kupić transmisję, bo o grzebaniu w niej raczej nie ma mowy. Jedynie zarządzanie nią jest do zrobienia we własnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

slyszalem ze produkcje ursusa przejmie wloska firma de agostini ,szczegoly u wujka g znajdziecie, poloneza 1500 juz robia, cena konkurencyjna....

  • Haha 3

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ciekawe, czy będziemy się śmiać jak faktycznie tak się stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28742

Jak będzie tak będzie, nie takie firmy upadały czy też były na skraju przepaści, bardziej martwi mnie fakt że ci co kupili od nich ciągniki mogą zostać z ręką w nocniku...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Właśnie. To trzeba się martwić o klientów którzy zaufali Zarajczykowi i zostawili u niego swoje pieniądze (lub bankowe) na rozwój potęgi Ursusa, a Zarajczyk jak prawdziwy kapitan pierwszy opuścił okręt. 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj