adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Na tych ciągnikach produkowanych w Lublinie w ogóle nie powinien widnieć napis Ursus ... to co jest produkowane w tej chwili nie zasługuj na to logo! Zwykł chwyt marketingowy polmotu aby nakręcić sprzedaż... Tu jedynym sposobem na dobre ciągniki produkowane pod tą marką był zakup przez jakiś koncern zagraniczny (najlepiej AGCO) które prawdopodobnie miało kupić ursusa... Ludzie pewnie sie bali, że skończy to jak Bizon którego kupiło CNH... ale no jak się tak przypatrzeć to seria kombajnów TC4 TC5 produkowanych w Płocku to tak naprawdę Bizony tylko pod innym logiem i jak przystało na współczesność NOWOCZESNE!!! Gdyby AGCO kupiło ursusa wątpię aby zaprzestali produkcji ciągników o logu niedźwiadka. Oni mają duże zaplecze technologiczne. Skupili tyle marek między innymi silniki sisu, że na spokojnie stworzyli by kilka fajnych serii URSUSA na rynek środkowoeuropejski. 

Dorzucam filmik, który dawno temu oglądałem i w sumie sobie zaraz go przypomnę o czym dokładnie był (pamiętam ze wspominali o zakupie Ursusa przez inną firmę) 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...może i rzeczywiście tak było nie będę zaprzeczać. Tak wgl co myślicie o tym "moim pomyśle" z koncernem zagranicznym? Lepiej by było, gorzej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448

Ale po co to teraz roztrząsać? Twoje gadanie i tak nic nie zmieni. Lepiej pogadaj o przyszłości, np. czy w tej dekadzie wprowadzą Vigusa, czy raczej projekt skończy i opracowaniem dokumentacji i przeprowadzeniem testów bez jej wdrożenia do masowej produkcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matinho    42
2 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Tu jedynym sposobem na dobre ciągniki produkowane pod tą marką był zakup przez jakiś koncern zagraniczny (najlepiej AGCO) które prawdopodobnie miało kupić ursusa... Ludzie pewnie sie bali, że skończy to jak Bizon którego kupiło CNH... 
 

I tak by się to właśnie skończyło. 

 

2 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Na tych ciągnikach produkowanych w Lublinie w ogóle nie powinien widnieć napis Ursus ... to co jest produkowane w tej chwili nie zasługuj na to logo! 
 

Przecież jeszcze jak Ursus był w Warszawie to właściciele mówili że mają plany aby zamienić fabrykę na montownię (dosłownie tak powiedziano).

 

Ursus jest w polskich rękach i nie wierzę że ktoś by chciał innej sytuacji (a jednak)...  już lepiej żeby go nie było w ogóle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja życzę tej marce jak najlepiej, chcę aby istniała jak najdłużej, ale przy okazji chcę aby nadal była na poziomie tak jak kiedyś i mogła godnie reprezentować naszą ojczyznę na arenie międzynarodowej. Na ten moment to oni nie mają żadnej oferty, kilka ciągniczków pozostawiających wiele do życzenia. Najlepiej to się prezentują C-380/85/95 Power, ale to nie sukces... I to chwalenie się że C-380 najczęściej kupowany w 2017 roku... gdyby nie normy emisji spalin nie byłoby pierwszego miejsca na podium... 

Zresztą co ja się będę produkować wszystkie ważne informację zostały opowiedziane i podkreślone w reportażu z przed 7 lat... 

...a i jeszcze jedno MF jakoś jak go AGCO przejęło nie zniknął z rynku ""W 1994 została utworzona wspólnie przez Massey Ferguson i Renault Agriculture spółka joint venture GIMA produkująca układy napędowe do ciągników rolniczych obydwu marek.[9] W tym samym roku właścicielem firmy staje się konsorcjum AGCO. W 2002 roku został wyprodukowany ostatni ciągnik w angielskiej fabryce w Coventry a rok później fabryka zostaje zamknięta z liczbą 3307996 wyprodukowanych ciągników.""

Marki Renualt już nie ma, ale są Claasy w których seriach Arion 400/500/600 nadal są montowane układy napędowe te same co w MF i nadal silniki PSS (John Deere) 

Marka Ursus bardzo straciła na tym, że nie ma kapitału zagranicznego koncernu... Większy kapitał = większe możliwości. Polmot od 7 lat jest właścicielem i nic oprócz ładnego wyglądu ciągników nie osiągnął. Zarajczyk gadał na Farmtacka że hindusi hejtował ich itp... a jego firma produkuje identyczne ciągniki co Mrągowo (silniki, skrzynie) ci sami dostawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matinho    42

No tak może w latach '90 byliby jeszcze silni w takim koncernie ale nie w 2010 kiedy już całkowicie podupadali i sami polacy się śmieli z Ursusa, to by nie wypaliło moim zdaniem i skończyłoby się na zagospodarowaniu budynków pod produkcję zachodnich marek. 

Nie znam wypowiedzi Zarajczyka ale na Farmtraca pewien hejt się należy bo społeczność myśli że to polski producent bo hindusi sami wprowadzili ludzi w takie błędne myślenie, może o to mu chodziło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DYWI    9

Jedz do dilera zetora kuboty Ursusa i jd . 

Zetorowi na placu tylko majory zostały.

W Ursusie nawet w piecu nie palą .

 


O Polska kraino! Gdyby ci rodacy, Co za ciebie giną, Wzięli się do pracy

I po garstce ziemi Z ojczyzny zabrali,Już by dłońmi swemi Polskę usypali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się z Tobą Matinho. Ja sam wiem że Farmtrac to nie marka Polska... A co do oszukiwania ludzi... Pan Zarajczyk to hipokryta... Sami ściągali tureckie gotowe Hattaty do Polski po czym później tylko dawali naklejkę ze polmot (później ursus 10014H a jeszcze później dali swoją maskę i kabinę i napis Ursus C-3102 a teraz C-3105) i to takie pomieszane z pokręconym... 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DYWI    9

Oszustwo .


O Polska kraino! Gdyby ci rodacy, Co za ciebie giną, Wzięli się do pracy

I po garstce ziemi Z ojczyzny zabrali,Już by dłońmi swemi Polskę usypali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Kolega chyba nie zdaje sobie sprawy ile kosztuje stworzenie czegoś od postaw i jakiej kreatywności trzeba przy tworzeniu tak zaawansowanego podzespołu. Takie giganty jak np. BMW potrzebują przynajmniej 2 lata, żeby wprowadzić do produkcji samochód, który jest modelem rozwojowym poprzednika, a ty wymagasz od raczkującej firmy, że raz dwa wszystkie ich ciągniki będą w 100% Polskie, które muszą być stworzone od podstaw. Chyba lepiej jak Vigusa odroczą i go dopracują, niż wypuszczą jeszcze niedopracowaną wersję i będzie się sypać. Reklamowany na tak wysoką skalę produkt musi być dopracowany, bo wejdzie do sprzedaży to będzie na pierwszym planie i nawet najmniejsza usterka będzie nagłaśniana.

Poza tym muszą sobie zapewnić rezerwę jeśli chodzi o finanse, bo tak duży nakład tj. wdrożenie do produkcji szybko im się nie zwróci, więc teraz skupiają się na Afryce i Autobusach, aby to zaplecze sobie zapewnić. Cierpliwości Panowie. Myślę, że dostaniemy ciągnik który będzie nam służył lata, wiadomo, nie tak długo jak C-360, ale połowa tego czasu tj. 20 lat byłoby już wielkim sukcesem ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Nie, nie, nie - to jest marketing. Nie jest to fair, szczególnie wobec osób nie zaznajomionych z tematem, niestety jednak jest to działanie typowe na obecnym rynku. Wystarczy zobaczyć to, jak Zetor podchodzi do silnika Deutza w Majorze albo jak Claas chwali się swoim Atosem, który jest w pełni produktem SDF.

Zarajczyk nie ma oręża do walki z gigantami, więc musi wykorzystywać te dość prymitywne działania.

A jakościowo fabryka Ursusa nie wypada najgorzej w tej klasie ciągników, tylko mogliby się czasem lepiej postarać przy projektowaniu szczegółów i wybierać lepsze podzespoły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Moim zdanie te firmy trochę żerują na kieszeniach rolników, ciągniki made in India powinny kosztować nie więcej jak Belarus podobnej mocy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, pawel94 napisał:

Kolega chyba nie zdaje sobie sprawy ile kosztuje stworzenie czegoś od postaw i jakiej kreatywności trzeba przy tworzeniu tak zaawansowanego podzespołu. Takie giganty jak np. BMW potrzebują przynajmniej 2 lata, żeby wprowadzić do produkcji samochód, który jest modelem rozwojowym poprzednika, a ty wymagasz od raczkującej firmy, że raz dwa wszystkie ich ciągniki będą w 100% Polskie, które muszą być stworzone od podstaw. Chyba lepiej jak Vigusa odroczą i go dopracują, niż wypuszczą jeszcze niedopracowaną wersję i będzie się sypać. Reklamowany na tak wysoką skalę produkt musi być dopracowany, bo wejdzie do sprzedaży to będzie na pierwszym planie i nawet najmniejsza usterka będzie nagłaśniana.

Poza tym muszą sobie zapewnić rezerwę jeśli chodzi o finanse, bo tak duży nakład tj. wdrożenie do produkcji szybko im się nie zwróci, więc teraz skupiają się na Afryce i Autobusach, aby to zaplecze sobie zapewnić. Cierpliwości Panowie. Myślę, że dostaniemy ciągnik który będzie nam służył lata, wiadomo, nie tak długo jak C-360, ale połowa tego czasu tj. 20 lat byłoby już wielkim sukcesem ;) 

Paweł ja na to liczę, że vigusa dopracują, nie tylko samą skrzynie, ale cały ciągnik który na jej bazie powstanie. Silnik Deutza przeżyję, może być... Maska ponoć będzie nowocześniejsza niż ta co była do tej pory prezentowana... Kabina ta co do tej pory 6 słupków jest okej tylko niech poprawią wnętrze i zainwestują we własny projekt kolumny kierownicy, a nie kupują je od firmy COBO. Komputer pokładowy od firmy Wurth Elektronik jest spoko, także się nie czepiam (7 cali to dużo) Wymagam tylko, aby dali klientom możliwość wyboru i dodali do opcji ciągnika miękką oś Carraro (tą co w Zetorze Forterra HD/Crystal i JD 5R) oraz amortyzację kabiny. Także większa paleta rozmiarów opon mile widziana, nadstawki błotników oraz lepsza jakość wykonania wnętrza kabiny. I ciągnik będzie rzeczywiście wart tych pieniędzy, a nie za zwykłego w podstawie C-3150 Power wołają 259 tyś netto gdzie Zetora Crystala za te same pieniądze w lepszym wyposażeniu można kupić... Vigus to jest jedyny ratunek dla tej marki.  Także czekam cierpliwie na efekty. do 2019 roku ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Mentalności polskiego chłopa nie zmienisz tak łatwo. Zetor ma silną pozycję. Pisałem już w tym temacie jak na dożynkach stał nowy ursus i nowy major - przy ursusie chłopy jednym głosem - eeee tam, chińczyk, nic ciekawego, przy majorze zachwyt i teksty - zetor to zetor, och ach ech.... Także jedynym ratunkiem nie jest vigus a cena 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Zetor miał o tyle szczęście, że wcześniej upadł - w okresie, kiedy nie było takiego popytu na PowerShift i PowerShuttle. HTC holding dało zastrzyk gotówki i wzbogacili Zetora 4011 o wzmacniacz i zmodernizowali Zetora 8011 o  wzmacniacz kilkustopniowy co w efekcie dało Proximę i Forterrę. Ursusa próbowali wskrzeszać wypuszczając ciągniki, które pod ładnymi plastikami miał skrzynię ze wzmacniaczem, które historia sięga lat 60. Jeżeli ktoś doczepia łatkę, że Ursus to tylko znaczek to to samo można powiedzieć o Zetorze, tylko że Zetor miał taką przewagę, że mógł rozwijać swoje produkty i miał pełne prawo do tego. Ursus wręcz przeciwnie. Jedyne zaplecze techniczne jakie miał to przestarzały MF, który nie nadaje się na dzisiejsze standardy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się masz racje. No cóż nic nie jesteśmy w stanie teraz zrobić. Musimy tylko czekać na efekty tej firmy która, jest w posiadaniu Ursusa. A co do znaczka Ursus tak to rzeczywiście tylko znaczek, bo nic swojego nie mają. Transmisja vigus było w tym temacie wspominane, że swoje początki to jeszcze miała w polmocie... Co do zetora major jak najbardziej też sam znaczek (silnik Deutz, skrzynia carraro, kabina bodajże naszej polskiej koji, maska zetora xd) a co do reszty serii to wszystko zetoroskie także tam sam znaczek to nie jest.

Ogólnie nie zrozumcie mnie źle. Kibicuję tej marce Podobają mi się poniekąd ich ciągniki, śledzę wszystko na bieżąco. Najbardziej z aktualnych modeli podobają mi się C-385 i C-395 Power, są bardzo ciekawą propozycją do ładowacza w swoim segmencie. Zresztą jeszcze raz wstawię tutaj moją amatorską prezentację C-385. Jakość sam przyznam nie jest najlepsza, ale może Was zaciekawi, że zajrzałem jak co wygląda pod kabiną ciągnika;) URSUS C-385 <- link 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
2 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

No zgadzam się z Tobą Matinho. Ja sam wiem że Farmtrac to nie marka Polska... A co do oszukiwania ludzi... Pan Zarajczyk to hipokryta... Sami ściągali tureckie gotowe Hattaty do Polski po czym później tylko dawali naklejkę ze polmot (później ursus 10014H a jeszcze później dali swoją maskę i kabinę i napis Ursus C-3102 a teraz C-3105) i to takie pomieszane z pokręconym... 

Co ten nowy Ursus ma wspólnego z starym dobrym sprzętem chyba tylko to co wspomniałeś nalepkę i znaczek. Nie daleko mnie na placu hataty czy ktoś się na to skusi nie wiem.Ursus gdyby skupił się konkretnie na danym modelu było by dobrze aby go dopracować a tak to cóż modeli pełno a efekt jest jaki jest... Mając kupić ciągnik wolałbym wesprzeć zachodniego producenta niż te nowe nasze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszyscy którzy się tu udzielają mają rację. Ze wszystkimi opiniami się zgadzam. Co do zakupu Ursusa najlepiej właśnie wybrać na dzień dzisiejszy te które są na transmisji carraro T100. Gdyby zawiódł serwis zawsze można iść do sklepu gdzie można zamówić części od zetora. na spokojnie da się coś dopasować. A serwis słaby jest. co tego że dają gwarancję jak niektórzy dealerzy (nie wszyscy Ale znajdą się wyjątki) nie maja odpowiedniego personelu do obsługi klienta po sprzedaży ciągnika... tego się boję przy kupnie Ursusa. braku zainteresowania ze strony sprzedwacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 30pawel   
Gość 30pawel
Nie obrażając nikogo ale pierdo..... jedno i to samo. Napiszcie który ciągnik nie jest skladakiem? Ursus nigdy nie będzie marka z pod znaku "niedźwiedzia" i bardzo dobrze. Lepiej że teraz jest składakiem niż miał by wogole zniknąć. Bądźcie realistami. Prawdziwego niedzwiadka już nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448
11 godzin temu, farmtrac8244 napisał:

Co ten nowy Ursus ma wspólnego z starym dobrym sprzętem chyba tylko to co wspomniałeś nalepkę i znaczek(...)

:D:D:D Z którym starym dobrym sprzętem? Mułowatą ciężką serią, wyjącą sześćdziesiątką czy trzydziestką która ma dwa biegi do pracy w polu?  :D Naprawdę chciałbyś żeby nadal to tłukli? 

Edytowano przez MF675ursus
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matinho    42
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

:D:D:D Z którym starym dobrym sprzętem? Mułowatą ciężką serią, wyjącą sześćdziesiątką czy trzydziestką która ma dwa biegi do pracy w polu?  :D Naprawdę chciałbyś żeby nadal to tłukli? 

A później mówią że Ursus upadł bo się nie rozwijał i ciągneli starą ciężką serie i MF-y bez końca :D później płaczą że teraz w Ursusie już nie ma nic z prawdziwego poczciwego Ursusa :D  litości ludzie, to jest gadanie dla gadania, jak babcie pod kościołem :D 

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448

Prawda jest taka, że gdyby nie Zarajczyk to Ursus podzieliłby los FSO. Każdy, kto mówi że lepiej by było gdyby Warfama nie przejęła Ursusa sra we własne gniazdo

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279
20 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Na tych ciągnikach produkowanych w Lublinie w ogóle nie powinien widnieć napis Ursus

Jak wykupisz prawa do marki to możesz sobie co chcesz oznaczać logiem,  kiedyś piłem energetyka URSUS. Zresztą Ursus to nie jest nazwa zastrzeżona, zastrzeżone może być logo/grafika 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Tak dla zobrazowania "prawdziwego Niedźwiadka":

- C-45 był zrzynką z Lanz Buldoga - potrzebny był ciągnik, a licencje nie obowiązywały,

- trzydziestki były 100% "Niedźwiadkami", wszystko było w nich pomyślane i zrobione przez zakłady Ursus,

- sześćdziesiątki były licencją Zetora - władza wolała licencję, niż rozwój rodziny ciągników zapoczątkowanej przez C-325,

- seria ciężka była produktem polsko-czechosłowackim - czyli 100% nie ma,

- licencyjne (MF) - zostały kupione wszystkie papiery, a produkcję, puki można było, ciągnięto w zakładach Ursus, potem ograniczono się do montażu,

- ciągniki serii U były opracowane w pełni przez Ursusa, jednak nigdy nie weszły do produkcji, bo władza wolała licencję,

-obecne Ursusy - montowane w Ursusie z gotowych podzespołów z kilkoma własnymi elementami (kabina, itd.) - brak możliwości produkcyjnych i własnych podzespołów.

Reasumując: Ursus przez większą część swojej historii produkował nie do końca własne ciągniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj