adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Mattti    456

No i się zawiodłem :C Nie było ursusa na Agrotech Minikowo dzisiaj, a wszystko obskoczyłem... Stał tylko ciapek i na nim leżały prospekty ursusa... Żeby było śmieszniej to w tym prospekcie jest 11034 jak i 11054, no i legendarny 15014, którego nie ma w produkcji i znając życie nie będzie... A dlaczego w prospekcie jest również 11034 z którego bodajże zrezygnowali?? Tego sam nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Dziś w Sitnie widziałem tego 150, ogólnie ciągnik duży i mocny ale kabina porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

Dzisiaj w sitnie oglądałem tego 11054 i 15034 ogólna ocena 3- na 5. W obu modelach największy minus za kabinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

W 15034 uwagę zwracały różowe tarcze zegarów :) Kabina bardzo nie dopracowana, pełno tanich plastików

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

tak i jeszcze to meega piszczenie i trzeszczenie wszystkiego. W 110-tce łokieć pasażera wychodzi akurat na dźwignie rewersu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Ale trzeba dać im duży "+" za pomysł 4-o słupkowej kabiny. Wykonanie nie powala, ale może w przyszłości się poprawi.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18

Miejmy nadzieje bo zewnątrz jest nieźle, została im tylko kabina do zrobienia. No może jeszcze błotniki od spodu, wystawały włosy żywicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Mam takie pytanko: Czy po otwarciu maski dostęp do filtra powietrza jest wystarczająco łatwy? W 11024 maska trochę przeszkadzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

ja też byłem dziś w minikowie jedna z najwiekszych wystaw w polsce a nie było ani jednego ursusa z tych nowych masakra Farmera też nie było jedynie jeden crystal orion no farmtrack ładnie sie wystawił tylko mimo wszystko te polskie to takie toporne w stosunku do zachodnich niestety;/

 

a o pronarzę to można zapomnieć tak samo ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturtl    76

Pronar jeszcze niedawno produkował najmocniejsze modele P6 i P9 dla ruskiej fabryki z Petersburga, większości znanej jako Kiroviec i pod tą nazwą były sprzedawane. Putin podpisał jednak kontakt z SDF i współpraca się chyba skończyła. W Polsce sprzedają śladowe ilości ciągników więc finalnie dadzą sobie chyba spokój a skoncentrują się na pozostałej produkcji, w szczególności na przyczepach, osiach, układach hydraulicznych, produkcji burt i felg oraz maszynach komunalnych.

Farmer to była chyba tylko taka kometa, chociaż podobno Metal-Fach wyraża zainteresowanie, są to firmy z Sokółki więc może jakieś bliższe konotacje wchodzą w grę.

Crystal natomiast to manufakturka bardziej nastawiona na produkcję części niż traktorów, chociaż pamiętam ich ciągniki na jednej z pierwszych wystaw POLAGRA - AGRO EXPO, bodajże w 1990 roku :)

I na koniec Farmtrac, po raz kolejny napiszę, że nie jest to polska firma (vide Opel Gliwice):

http://www.escortsgroup.com/

Polscy rolnicy zadecydowali o losie tych firm.

Edytowano przez arturtl

zZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    456

Fakt, że w Minikowie to nie producenci, a dealerzy wystawiali sprzęty, więc może dlatego zabrakło niedźwiadka, ale fakt- Crystal brał nawet udział w pokazach, a Farmtracki miały chyba ze trzy stanowiska, więcej ich było niż zetorów :D

Edit: @arturtl Fakt, że farmtrac, to kapitał indyjski, ale są chociaż produkowane w Polsce... A lepiej wybrać w segmencie 80 KM ciapatego Polaka niż Pepika ;)

Edytowano przez Mattti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturtl    76

Mattti tak sumarycznie to masz rację i zgodzę się z Tobą :) Jak się nie ma co się lubi to... Formalnie jednak porządek musi być :)

Edytowano przez arturtl

zZz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

model 11034 od modelu 11054 roznia sie tylko silnikami a dokladnie norma spalin, ursus 11054 ma norme euro 3a a silnik w ciagniku 11034 ma norme 3b i pewnie (chyba pod koniec roku juz ta norma 3a w tej klasie mocy nie wchdzi w gre) i pewnie gdy bedzie obowiazkowa norma 3b to bedzie ten model wychodzic pod tym wlasnie symbolem, taki moj domysl:) i co zamowil jakis kolega Ursusa w sitnie?;p to juz w sitnie byl pod symbolem 15034?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STIG0013   
Gość STIG0013

Ogólnie mają jeszcze dużo rzeczy do poprawy w nich, w 15014 ma na błotniku trochę miejsca z przodu a ehr cofnięty prawie pod szybę przez co nie ma mowy o wygodnym sterowaniu, tak jak się przyjrzałem to cały czas uderzałbym łokciem o kawałek plastiku z tyłu, ten 150 to chyba cały czas po wystawach jeździ bo cały obdrapany, siedzenie miało podłokietnik lewy rozwalony, i ten róż przy zegarach :( A i pedał gazu jest zrobiony tak że przy wciśnięciu do końca bardzo wyciąga się stopa trochę to niewygodne, plastiki latają na boki i trzeszczą

110-tka tak jak mówiłem pasażer ma tuż przy łokciu dźwignię rewersu, trochę za mała kierownica, nie dużo ale odrobinę większa jakby była, reszta ujdzie w tłoku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marjanmeme    13

Pronar jeszcze niedawno produkował najmocniejsze modele P6 i P9 dla ruskiej fabryki z Petersburga, większości znanej jako Kiroviec i pod tą nazwą były sprzedawane. Putin podpisał jednak kontakt z SDF i współpraca się chyba skończyła. W Polsce sprzedają śladowe ilości ciągników więc finalnie dadzą sobie chyba spokój a skoncentrują się na pozostałej produkcji, w szczególności na przyczepach, osiach, układach hydraulicznych, produkcji burt i felg oraz maszynach komunalnych.

Farmer to była chyba tylko taka kometa, chociaż podobno Metal-Fach wyraża zainteresowanie, są to firmy z Sokółki więc może jakieś bliższe konotacje wchodzą w grę.

Crystal natomiast to manufakturka bardziej nastawiona na produkcję części niż traktorów, chociaż pamiętam ich ciągniki na jednej z pierwszych wystaw POLAGRA - AGRO EXPO, bodajże w 1990 roku :)

I na koniec Farmtrac, po raz kolejny napiszę, że nie jest to polska firma (vide Opel Gliwice):

http://www.escortsgroup.com/

Polscy rolnicy zadecydowali o losie tych firm.

 

 

Pronar o ile mi wiadomo przestaje sprzedawac ciagniki u nas w kraju bo jego silniki nie spelniaja norm spalin. Bynajmniej tak mi dealer powiedzial.

 

I jeszcze pytanie:

Mozecie podac ciagniki ok 100km które posiadają silniki Perkinsa(oryginalne, nie chinskie badziewia). Posiadam c360-3p oraz claasa z silnikami Perkinsa i jestem bardzo zadowolony. Silniki praktycznie bezobslugowe i co najwazniejsze mało palące.

Edytowano przez marjanmeme

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie porównuj silników produkowanych 40 lat temu z dzisiejszymi bo to inna bajka, mimo że to ten sam bohater... Aha i ja widzę że nie dociera do niektórych...Perkins jest własnością Catepilara.Catepilar jest własnością Claasa, nic nie ma wspólnego z chinami i podróbami z chin! A silniki perkinsa 3.6 litrowe dostarcza do fabryki w Anglii Iveco które jest własnością Fiata. A i komentarze typu "A ja słyszałem od znajomego,szwagra mojej tam niedoszłej,że tam siedzi chiński perkins ;)" Nie dość że głupoty to jeszcze uśmieszek na końcu...Tak jak to jest w galerii na forum.

  • Like 1

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marjanmeme    13

o pierwsze w numerze seryjnym masz napisane gdzie jest produkowany. Przykładem jest tu Tym gdzie silniki są perkinsa ale wyprodukowane w prc. Nie jest to historia uslyszana od sąsiada tylko fakty.

 

Po drugie to prosilem o wymianę ciągników z silnikami perkinsa ok 100km. A te raczej nie mają 3.6l tylko kolo 4,5l. Znalazłem sam ze są to między innymi ursus/hattat, farmtrack i słabsze wersje crystali

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidki16    21

W 11054 siedzi napewno Perkins produkowany w U.K. (mam zdjęcie tabliczki z silnika z wystawy w Boguchwale), Perkins jest tez w Axosie, były w MF serii 5400, w farmtrac 675, 690, 7110, McCormick seria CL, CXL, C-Max, T-Max, X60, MC, X50, Tym T603, T903, T1003 no i oczywiście Ursus Seria H. Tak wiem chciałeś modele ok.100km ale wypisałem wszystkie te co chciałeś + inne co znalazłem od ok 60km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Co do "chińskich" Perkinsów: https://www.perkins.com/cda/layout?m=69660&f=752125&x=7

Faktycznie Perkins należy do CAT: http://www.caterpillar.com/en/company/brands.html

CAT jednak nie jest własnością Claasa. CAT to amerykańska korporacja i jakby chcieli, to by Claasa zjedli na lunch. :P

Silniki 3p i 4p z Ursusa były na licencji Perkinsa, ale produkcja była w 100% polska.

Perkinsy są jeszcze w Landini.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj