adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

wolowik    23

wszystko ładnie pięknie domaszu ale te zakłady które wymieniłeś produkują na rynki lokalne i jednocześnie dają lokalne zatrudnienie.... a nam się każe kupować ciągnik produkowany nie wiadomo gdzie i nie wiadomo przez kogo... zauważ że niemcy wcale (*albo prawie wcale) nie kupują samochodów produkowanych w indiach czy korei... a nam polskim rolnikom każe się kupować ciągnik tam że produkowany z którego żaden Polak poza wąską grupą menedżerów nie ma korzyści jeszcze pod fałszywa nalepką "Ursus"... hipokryzja do kwadratu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Suchy    1

Dziwna to jest dyskusja.

Mnie osobiście również się nie podoba to, że ciągniki URSUS pokazane na Agroshow to była tandeta. Zapewne w dużej mierze wynikało to z pośpiechu przed targami. Każdy fan marki, w tym ja, chciałby aby była ona najlepsza i w ogóle naj... naj.. naj...

Niestety to jest biznes tak jak każdy inny i tu liczą się pieniądze a nie sentymenty. Żadne biadolenie na ten temat na forum nic nie pomoże. Również żaden z Was, posiadaczy gospodarstw, nie podejmie złej decyzji finansowej tylko dla tego, żeby spełnić zachcianki sąsiada i zrobić mu przyjemność.

Śmieszne są wypowiedzi, że URSUS robi słabe ciągniki i "każe je kupować" polskim rolnikom. Nikt nikomu nic nie każe jest wolny rynek i jak ktoś chce to może uprawiać ziemię koniem i nikt nie może mu tego zabronić.

 

Pamiętajcie tu chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    23

może i dziwna ale w biznesie liczy się nie tylko zysk... liczy się także wiarygodność partnera... ja szczerze mówiąc nie mam zamiaru być robiony w "bambuko" w ciągniku wartym X tysięcy niepewnego pochodzienia tylko tyle że ma nalepkę "Ursus"... oczywiście to tylko mój pogląd. Nie twierdzę że te ciągniki są złe ale sposób podejścia do tematu jest dla mnie dziwny i wysoce nieprofesjonalny żeby nie rzec nieuczciwy... Bumar też traktował Ursusa jako kurę noszącą złote jajka i czym to się skończyło każdy widzi... oczywiście nasze tu pisanie na forum jest niczym ale każdy ma prawo do swojej opinii i jej wyrażenia nie obrażając innych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Jakby ursus był dobrze zarządzany to kto wie ... A teraz możemy mu pomagać ... Np ja tymi swoimi przeróbkami , bo w czym innym to jeszcze nie jestem jakoś dobry ... Wiem że chcieliście zielony więc już zrobiłem ... ale nie zielony tylko troszkę inny . Zielonego ciężko zrobić bo cały czas wychodzi jaskrawy . http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d694aaa9030bc156.html ładny kolorek dla INNYCH ...

tu szary http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dd8e57363391ee4.html

no ale jak chcecie koniecznie ten zielony to proszę :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb16d1b7052c847b.html

tu niebieski :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32f918e340c57ef5.html

 

Znalazłem takie coś że mogę każdy kolor mniej więcej wcisnąć , oprócz czarnego i białego w tym odcieniu . W ogóle to dobre zdjęcie czyni cuda . Ja jak przeglądałem to foto w różnych kolorach to każdy mi pasował ... Jeszcze raz dobre foto .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Szczerze to Gimpem 2 ... Ten szary jeszcze ładniej by wyszedł jakby wokół tych napisów i tych osłon było trochę więcej żółtego , takiego złotego . Wieczorem mam wyślę poprawioną fotę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nt. Ursusa teraźniejszego się nie będę teraz wypowiadał bo jak zacznę pisać to potem się wam tego czytać nie będzie chciało. Jednak powiem szczerze, może zabrzmi to jak dziecinada ale krótką mówiąc drodzy państwo naprawdę, ale to naprawdę ogromnie jest mi żal tych którzy uważają że Ursus schodzi na dno, Pol-Mot go tam prowadzi a ciągniki które teraz będzie produkował to będzie za przeproszeniem rozpadające się gó**o!

 

A teraz możemy mu pomagać ... Np ja tymi swoimi przeróbkami ,

Brawa dla tego Pana bo on jedyny coś zrozumiał, a nie siedzi i narzeka a nic nie robi tylko coś robi, wydaje się że to tylko zmiana koloru ale to jest zawsze więcej niż to co wy robicie!

Ja osobiści w wolnym czasie rysuje i modeluje i w niedługim czasie już coś chce przesłać do Ursusa, może coś z tego wezmą i będę dumny jak będzie jeździł ciągnik który chociaż po części ja zaprojektowałem i nie chce za to pieniędzy (na razie :P ) bo wiem w jakiej sytuacji znajduje się na razie Pol-Mot Warfama Ursus, mi zależy na tym by im pomóc i trafić do polskich rolników którzy na razie nie wiadomo z jakich przyczyn są niezadowoleni z tego co ma wejść do produkcji...

Ps. @FanUrsus spróbuj coś poprzerabiać w Photoshopie, o wiele lepiej to wszystko wychodzi a nawet możesz się pobawić z kształtami kabiny, maski itd.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Zobaczymy co da się zrobić ... A oto moje kilka rad dla Ursusa mianowicie :

1. felgi pełne , szare , wzmocnione

2. silnik nad przednią osią tak jak w Valtrach ,

3. kabina nie cztero-słupkowa tylko taka jak jest w farmerach ,

4. Silnik to jakiś mniej popularny i tańszy w użyciu typu : silnik Belarusa , albo inny , Andoria czy coś jak go produkują ,

5. blokada 4x4 a nie 3x4

6. Przednia oś na licencji kuboty .

7. A oto stworzyłem podział razem z kolegą . Każdy ciągnik do 100KM mógłby mieć kabinę lub ramę i napęd lub bez więc tego nie piszę . Ursus by mógł się zajmować innymi rzeczami ale to zaraz . Ilość cylindrów w stosunku do mocy . 1cyl do 20KM , 2cyl do 40KM , 3cyl do 60KM , 4cyl do 100KM , a teraz 5cyl do 140KM , do 200KM 6cyl . Wiem że trochę to dziecinne ale tak powinno się produkować ciągniki a nie jakieś zabawki 4cyl do 150KM . No więc 5KM to kosiarka ogrodowa z koszem , 15KM to traktorek ogrodowy taka kosiarka , ciągnik jednoosiowy , ciągnik coś jak iseki , ciągnik łamany jak te czeskie , później te 25KM to już jakiś większy ciągnik bo 2 cyl to coś , to taki standardowy ciągnik ze skrzynią 8x8 ale jakoś lepiej ze stopniowaną , waga jakieś 1200KG udźwig z 800KG , potem też 2cyl 35KM następca c-330 skrzynia 8x8 , waga jakieś 1,8t udźwig z 1,2t , hydraulika dla obu to 50l . , Potem 3cyl 45KM następca obydwu post licencyjnych ursusów 2312 i 3512 , skrzynia 12x12 waga z 2,4t udźwig z 1,8t . Następny jest 3cyl 55KM z 12x12 masa 3t u udźwigiem 2,2t za c-360 . Hydraulika dla tych ciągników to 65l . Później wkraczamy w 4cyl to skrzynia 16x16 moc 65KM masa 3,6t udźwig z 2,8t . Dalej 75KM skrzynia 16x16 masa 4,2t udźwig z 3,2t . Później 85KM skrzynia 16x16 masa 4,6t udźwig z 3,8t . Potem 95KM 16x16 masa 5t udźwig z 4,2t . Hydraulika dla tych 80l . Teraz wyczyny czyli 5cyl . 105KM 20x20 , masa 5,4t bo to musi ważyć udźwig z 4,8t . 115KM 20x20 masa z 5,8t , udźwig z 5,2t . 125KM masa z 6,4t udźwig z 5,8t . Później ostatni 5 cyl 135KM masa z 6,8t udźwig z 6,4t . Hydraulika dla nich to 100l . Teraz 6 . 145KM skrzynia 24x24 masa 7,4t udźwig z 6,8t . Potem 155KM 24x24 masa 8t udźwig z 7,4t . Potem 165KM 24x24 masa 8,4t udźwig z 7,8t . Później 175KM masa 8,8t udźwig z 8,2t . Później 185KM masa z 9,2t udźwig z 8,6t . Ostatni 195KM masa z 9,8t udźwig z 9,2 t .

 

Nie musicie tego dokładnie czytać , bo są to tylko moje plany jakby według mnie było idealnie .

Edytowano przez FanUrsusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Takie konstrukcje to nie trafiony pomysł.

Teraz liczy się modułowa budowa ciągników, a nie każdy z innej parafii.

Dodatkowo rozbieżność mocy zupełnie nie trafiona, Pronar, Crystal też robią ciągniki o mocy prawie i ponad 200KM ale i tak większość rynku należy do zachodnich maszyn.

Następnie

2. silnik nad przednią osią tak jak w Valtrach ,

3. kabina nie cztero-słupkowa tylko taka jak jest w farmerach ,

4. Silnik to jakiś mniej popularny i tańszy w użyciu typu : silnik Belarusa , albo inny , Andoria czy coś jak go produkują ,

5. blokada 4x4 a nie 3x4

6. Przednia oś na licencji kuboty .

 

Ad. 2 i 6- to się wzajemnie wyklucza, zresztą licencji już Ursusowi wystarczy, po co pchać się w następne.

ad. 3- kabina 4 słupkowa zapewnia największe pole widzenia, a o to przecież chodzi w kabinie, nieprawdaż?

ad. 4- po co cofać się wstecz? Silnik Belarusa jest tani ale już nie nowoczesny, nie spełnia norm emisji spalin, chociaż Belarus ma silniki spełniające najnowsze normy emisji spalin, ale już takie tanie to one nie są. Ursus trzyma się Perkinsa i niech już tak pozostanie.

ad. 5 Blokada 3x4? skąd to wytrzasnąłeś?

 

Masz zapał do tych rzeczy, ale podejście nie realistyczne. To nie kuchnia mamusi żeby z dnia na dzień zamiast rosołu na obiad podawać pizze, w tej branży nie można zmienić całej gamy konstrukcyjnej, chociaż by ze względu na technologie produkcji i montażu, szkolenia, serwis, rynek części zamiennych. Każda duża zmiana to jeszcze większe koszta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

A no to jednak wolę ten silnik nad osią . Wszystko rozumiem . Chodzi o to alby wybierać najmniej skomplikowane układy i TANIE . No nie wiem czy ten Perkins jest już taki ok ja wolałbym Sisu albo już z konieczności Iveco . A z tym 3x4 chodzi o to że przednia oś się nie blokuje . A co to tej kabiny to to są ogromne koszta jak taka szyba się stłucze . Może być cztero-słupkowa ale niech te wszystkie szyby będą proste . Zrozumcie jak ktoś będzie chciał komfortowo i all wypas to kupi sobie Deutz , John Deere , Fendta , Valtrę . A tu trzeba ciągnika który będzie miał dobry stosunek do ceny ( np 100KM żeby kosztował do 120tyś ) tanich części , łatwy w naprawie , dosyć komfortowy . Trzeba to wszystko dobrze połączyć i to jest dobra droga do sukcesu . Masz rację pronar zrobił je duże ciągniki taniej od konkurencji która była dużo droższa ale Kowalski woli iść i dopłacić te 40tyś i mieć spokój . Modułowa konstrukcja , wiesz że to nie jest za dobre . Powiedz mi co będzie wytrzymalsze 74KM valtra A72 czy 101KM valtra A92 na tym samym silniku . Co więcej wytrzyma . Wiadomo że dużo części musi być zunifikowane ale czy to muszą być podstawowe elementy ? To tyle . Powiem wam że chętnie rozmawiam z inteligentnymi ludźmi . Piszcie . Nawet to co wam się nie podoba w ursusie wasze pomysły mogą wiele zdziałać . Gdy nadejdzie odpowiedni czas , wybiorę z tego tematu najważniejsze rzeczy i wyślę do ursusa do lublina .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

A tu trzeba ciągnika który będzie miał dobry stosunek do ceny ( np 100KM żeby kosztował do 120tyś ) tanich części , łatwy w naprawie , dosyć komfortowy .

 

 

Jak ktoś będzie chciał kupić taki ciągnik jak podałeś wyżej to sobie kupi Belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

No nie wiem bo stare polmoty coś tylko drożej kosztowały . W belarusie masz skrzynię 20 letnią . Głośno , słaby skręt , leje się z niego , brak rewersu . Tu trzeba coś takiego prostego ale takie wiesz żeby miało to minimum czyli skrzynia 12x12 . Najwolniejszy zakres to do 10km/h czyli na każdy bieg przypada około 2,5km/h . Później do 20km/h czyli na każdy bieg przypada 5km/h , trzeci zakres to na 1 bieg przypada 10km/h . Więc 4 na najwolniejszym zakresie V jest równa V na 1 biegu 3 zakresu i 2 biegu 2 zakresu . Trochę za bardzo matematyczne ale według mnie ok . Wystarczy skonstruować skrzynię aby był ten 3 zakres , i potem wstawiać reduktor :2 , i :4 . Banał .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1313    0

Kolego na uczelni jeden z przedmiotów który miałem to była mechanika i wytrzymałośc materiałów konstrukcyjnych i na jednym z tych przedmiotów zajmowaliśmy się projektowaniem skrzyń zmiany biegów, na pierwszy żut oka to banał (jeśli chodzi o przełożenia) ale jak zaczniesz się zagłębiać w wszystkie wyliczenia związane z wytrzymałością to już robi się masakra. Najgorsze w projektowani jednak jest to że zaprojektowany produkt musi zmieścić się w pewnej cenie a jak księgowy zabiera się do projektowania to później robią się problemy i niechodzi mi tu tylko o ciągniki, tak jest w każdej branży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Witam dziś dostałem wieści od Dilera ,bedzie dostepna skrzynia 12\12 w lutym :rolleyes: w modelu 110konnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

A to fajnie dobra skrzynia . Takie minimum . Spoko . Tak ma być . Nie będzie miało się co psuć a jak z tym nadwoziem Hema prawda to że takie będzie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Tyle co wiem to miało być Valtry ale dowiem się w nastepnym tygodniu mają mi podać dokładne dane techniczne.Ps jak sadzsz, Brać normalny podnośnik, czy ten Ehr Mam zamiar tuza też wziąć :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Oki a możesz mi wyjaśnic dokładniej co to jest EHR bo bardzo nie rozumiem ,sorry. Posiadam MTz Wiesz tam biedniejsze jest wyposarzenie... :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

To chyba takie pokrętła na których ustawisz sobie różne rzeczy . Szybkość podnoszenia , wysokość , ile w dół i takie coś podobnego jak klima , zależy do czego , jak do roślinnej to tak a jak w głównie zwierzęcą to się za bardzo nie opłaca , po co płacić zbędne pieniądze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj