Zaloguj się, aby obserwować  
damian89

Zetor 16245 -- przedni napęd

Polecane posty

damian89    1

Witam niedawno kupiłem zetora 16245 i chciałbym się dowiedzieć jak powinno się załanczać przedni napęd.Czy powinien on być włonczony podczas postoju czy w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

mam 8245 i do włączania napędu służy taki "cycek" po lewej stronie z tyłu koło siedzenia, włączać można podczas postoju i w czasie jazdy, tylko nie na zgaszonym ciągniku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

właśnie, co ma? ja nie raz włączam na zgaszonym, wyłączam i wszystko działa jak trzeba.W czasie postoju tym bardziej, a w czasie jazdy to niewiem, ja nie włączam bo myśle ze sie coś popsuje. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek93    6

Jak jadąc z niedużą szybkością włączysz to się od razdu nic nie stanie ale nie włączać w czaasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Gościu z posta wyżej co ty piszesz, że można włączać przy niedużej szybkości a potem piszesz, że w czasie jazdy nie można, sam sobie zaprzeczasz :D

Najbezpieczniejszym sposobem jest właczanie na postoju, przecierz nie jest problem przystanąć przed pracą na polu ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Wszystko zależy od sprzęgła.Jak jest na tarczach to nie ma problemu w czasie jazdy czy na postoju,jak jest kłowe to jednak na postoju bo w czasie jazdy może się nie załączyć a nawet uszkodzić.Oczywiście najlepiej jest na postoju ale niekiedy trzeba w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

To ma, że na zgaszonym ciągniku nie chodzi pompka hydrauliczna a w zetorach napęd załączany jest w sposób olejowy i może zapowietrzyć się tłoczek co dopycha tarczki w trzeba rozbierać pół przystawki żeby go odpowietrzyć ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wawer    0

A ja prawie zawsze włączam w czasie jazdy i jeszcze nie miałem żadnego problemu z przednim napędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Zgadzam się z kolegami, nawet w instrukcji piszę że na postoju. Chyba ze zamiast tarczek masz wsadzone takie sprzęgiełko (zamiennik obecnych tarczek super sprawa polecam)i tam już nie musisz się martwisz czy w jeździe czy na postoju aby nie pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o sprzęgło kłowe? A w czasie jazdy to nie pod obiążeniem?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Wiecie co :P:) co ma piernik do wiatraka???? napęd włacza sie wtedy kiedy pasuje a nie na postojo co to za różnica czy na postoju czy nie i tak prędkości obrotowe są takie same, co innego jakby pytanie brzmiało : czy podczas dużego poślizgu tylnej osi można włączać przedni napęd . Wtedy można by dyskutować . Ja 16145 jeżdże już chyba z 7 lat i nic mi sie nie popsuło nic sie nie zapowietrzyło wszystko śmiga jak ta lala , i przedni napęd włączam kiedy mi sie umyśli i czasem nawet przy prędkości max włączam przód jeśli zachodzi taka potrzeba, ostatnio chociażby ciągnołem pod dużom góre ciężarówke z naczepą ( wiozło do mnie młuto) prędkość max 4x4 i heja tylko śniegiem rzucało( udało sie wyjechać ale dwa razy myślałem że bedzie trzeba półbieg redukować ale naszczęście bez redukowania dał rade)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Tematy połączone.

 

Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Od niedawna po założeniu ładowacza czołowego (co może nie mieć żadnego wpływu) przedni napęd zaczął się wyłączać dochodzi do tego jak jadę z góry, a potem znowu pod górę zaczynam jechać zaczyna świecić żółw (przedni napęd nie ciągnie) odczekam chwile przód znowu jest załączony ciągnie lecz jak dostanie obciążenie zaczyna szarpać. Co to może się dziać oczywiście stan oleju w skrzyni jest ok . Dziękuję i proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Może mikropompka już zaczyna odmawiać posłuszeństwa. A wzmacniacz momentu i WOM działają prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Sprawdź poziom oleju w skrzyni, po założeniu tura sporo oleju poszło w siłowniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Gani43- tak jak pisze 1012- tur ciągnie sporo oleju. Sprawdź jeszcze raz poziom oleju na lekko uniesionym ładowaczu (w takim położeniu, w jakim najczęściej z nim jeździsz). Poziom oleju mierzy się bez wkręcania korka. (Może i jest to oczywiste, ale wielu użytkowników popełnia ten błąd i mierzy wkręcając korek z bagnetem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

wzmacniacz momentu dziala i wom tez działa prawidłowo. sprawdze olej i dam znac co sie dzieje . dzieki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

Tematy połączone

 

Witam wszystkich, niedawno, bo może w zeszłym roku na jesień była robiona przekładnia przedniego mostu - chyba dokładnie mechanizm różnicowy (te koła zębate za sprzęgłem przedniego napędu), po mniej więcej roku znowu zaczęły dochodzić niepokojące odgłosy z przedniego mostu, prawdopodobnie rozsypał się ponownie mechanizm różnicowy, bo na korku oleju są same opiłki żelaza. Także, mam pytanie, co może być powodem takiego stanu rzeczy? Bo uszkodzenie mechanizmu różnicowego to bardziej skutek niż powód.

 

Dodam, że z ciągnikami za dużo nie mam wspólnego także jeżeli coś źle nazywam to z góry przepraszam.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

a sprawdzałeś co jakis czas olej w przekładni, przecieków nie było?? bo jak się pociła to na pewno lej wyleciał i zmieliło...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

Olej jest, okazało się, że tzw. atak się rozsypał, duże koło zębate i wałek atakujący. Ponoć są dwa typy, pytanie jak dobrać odpowiedni? Bo możliwe, że poprzedni właścicieł dobrał coś źle.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

No może i są dwa typy, do 4 cylindrowego i 6. O innych typach nie słyszałem.

Dlatego się rozsypał bo był źle wyregulowany, i to na 100%. była przyczyna.

Chyba że ktoś założył wałek i koło talerzowe nie z kompletu, sprawdź nr na kole i wałku, muszą być te same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

A no możliwe, że kwestia wyregulowania, zęby koła zębatego nie zazębiały się na środku, teraz sprawdzałem już sposobem na smar i wszystko jest ok.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy olej w blokadzie / mechanizmie różnicowym uzupełnia się automatycznie po włączeniu blokady, czy trzeba samemu wlać? Bo moim zdaniem to pierwsze.

 

Mam także drugie pytanie, jak powinna być założona obudowa przedniego napędu, tam gdzie wchodzi ten wałek i do niego jest wał napędowy przykręcony, korkiem do góry czy na dole?

 

CC17-045.jpg

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj