Adi2111

MF 3080 problem z WOM i sterownikiem

Polecane posty

Adi2111    0

Witam mam MF 3080 z 87r. ze skrzynia autotronic. Posiadam ten ciagnik juz 5 lat i jestem z niego bardzo zadowolony ale ostatnio mam problem z elektronikom tzn. wylancza mi sie ciagle WOM i zaswieca mi sie kontrolka z cisnienia w skrzyni.Z ta kontrolka byl juz problem jak go kupilem, ale to byla wina luznej wtyczki z komputera- usztywnilem wtyczke i bylo ok az do tego roku.Wtyczka ciasno ciedzi wtyki przeczyszyzone a kontrolka raz swieci raz nie, a jak sie zaswieci to wystarcz poruszac ta wtaczka przy komputerze i kontrolka gasnie- niekiedy na dluzej a niekiedy wystarcz zgasic silnik,zapalic i znowu swieci. Jesli chodzi o WOM to jak go wlanczam to jest wszystko ok a po chwili zacznie migac kontrolka i sie wylaczy- trzeba zgasic silnik, zapalic i znowu chodzi, niekiedy pare sekund i znow to samo a niekiedy troche dluzej.Wczesnie zdazylo mi sie to raz w roku a teraz jest to prawie za kazdym razem co zalanczam WOM. Chcialbym sie dowiedziec czy jest to wina komputeram, i czy mozna go obejsc- tzn. podlaczyc elektro zawory pod zwykle przelaczniki na 12V? bo jesli szlo by tak to zrobic i nic by sie nie stolo ,to zaoszczedzil bym 6tys zl bo w Korbankach tyle chca za nowy komputer. Z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

ja zrobiłem obejście pod przedni napęd w MF3070. Tzn zwykły przełącznik pod elektrozawór. Miałem problem bo nie mogłem czasem rozłączyć napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Hmm ? Po co ci konstruktorzy wsadzili ten komputer tam wogóle ??? jakaś głupota... ;[ Człowieku jeśli zrobisz obejście załączania WOM to on ci długo nie po działa. Komputer jest odpowiedzialny za jego miękki start i jak go obejdziesz to będziesz miał poważniejsze kłopoty. Co do kontrolki to jak by mi coś świeciło to wymienił bym czujnik ciśnienia oleju a nie ruszał wtyczkami, owszem może coś gdzieś nie łączyć ale takie znaki nie wróżą dobrze i trzeba się upewnić czy akurat nie ma za niskiego ciśnienia w skrzyni. Oleje i filtry zmieniasz regularnie ? jak tak to na jakie? Co do robienia obejść do przedniego napędu to słyszałem że niektórzy tak mają zrobione i działa niby , ale jak to nie wiem. Ja bym na twoim miejscu zadzwonił do jakiegoś dobrego mechanika i go zawołał a nie działał na własną ręke bo możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Apropo nie ma skrzyń autotronic, autotronic to rodzaj komputera pokładowego ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Masz rozlutowany pin w panelu autotronic w pozycji D1. Sam tego nie naprawisz może pomóc jedynie wymiana całego panelu sterującego. Nie rób żadnych obejść WOM bo będzie tak jak napisał @matis251. Poza tym zrobisz obejście na WOM a co będzie z przednim napędem, blokadą mostów i reduktorem. Też będziesz robił obejścia?? Obwód ciśnienia oleju w skrzyni jest jednym z podstawowych elementów systemu i musi działać poprawnie bo jeżeli przechodzi w rodzaj trybu awaryjnego. W takim wypadku autotronic wyłączy wszystko żeby nie doszło do poważnych uszkodzeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi2111    0

Dzieki za odpowiedzi. Co do przedniego napedu to jak go kupilem to juz bylo zrobione obejsci- zwykly przelacznik pod 12V i do tej pory dziala bez problemu(pewnie tez cos nie dzialalo i zrobili obejscie)Olej, filtr i czujnik to byly pierwsze rzeczy ktore wymienilem i nic to nie dalo. Mam mechanika ktory sprawdzil cisnienie i powiedzial ze dobre(18 czy 19bar juz dokjadnie nie pamietam)i ze to wina elektryki ale on mi nie pomoze bo sie na tym niezna zbyt dobrze. Mam jeszcze jedno pytanie- czy to ze WOM chodzi pare minut i sie wylaczy i zacznie migac pomaranczowa kontrolka z WOM na wyswietlaczu, a po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wom znow dziala przez jakis czas - to tez wina sterownika a moze sa tam jaszcze jakies inne czujniki odpowiedzialne za to?

 

A co do sterownika- jesli go wymienic to najlepiej na nowy za 6tys zl od Korbankow, czy na uzywke z allegro za 2,5- 3tys zl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Witam , mam podobny problem ze swoim mf 3080 jak kolega Adi2111 i mam do was takie pytanie, czy można jakoś sprawdzić ten moduł autotronic ? bo znalazłem na allegro takie ogłoszenie http://moto.allegro.pl/modul-autotronic-massey-ferguson-mf-regeneracja-i1423476704.html tylko nie wiem czy to na pewno jest to wina tego modułu.

Jeżeli jest wylutowany ten pin D1 to czy nie dałoby się tego sprawdzić jakoś np. sprawdzając przejścia między pinami??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

ja mialem tak wlanczalem wom chodzil 30 s wylanczal sie i migala kontrolka od wom to zrobilem na ostro i wszystko tak samo sie wlancza z taka samo predkoscia wiec tam nie ma miakkiego startu czy jak to sie zwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

hej

Na 99% podejrzewam że masz nieszczelność w sprzęgle wom i nie grzebał bym elektroniki czy obchodził komputer. On właśnie dba o twój portfel i mówi ci że masz przeciek na sprzęgle wom i nie jest ono w pełni załączone co prowadzi do jego poślizgu i spalenia tarc(dlatego je wyłącza) Wadą są oringi na tłoku sprzęgła lub pierścienie uszczelniające na wałku. Jak ci ktoś badał ciśnienie to powinien wykryć duży spadek na wom chyba że robił to nie prawidłowo!!

 

pozdr sapaczowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek1986    0

panowie wiecie jak zbadać ciśnienie na wom w mf 3080, wydaje mi się ze padły mi uszczelniacze pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Ja mam nieszczelność na przyśpieszaczu.. jak go włączę to opada pedał sprzęgła o kilka cm. W przypadku włączenia wom to pedał opadnie ale zaraz się podniesie i z tego domniemuje, że jest szczelny. Ewentualnie załatw sobie zegar i wkręć do trójdziału i tam obserwuj 17bar..... nie wiem co byś robił to musi się utrzymywać na stałym poziomie

https://www.agrofoto.pl/forum/topic/54999-obw%C3%B3d-niskiego-ci%C5%9Bnienia-oleju-17-bar-nieszczelno%C5%9B%C4%87/

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj