Skocz do zawartości

Zdjęcie

JD 5720 czy Valtra A85???


119 odpowiedzi na ten temat

#101 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 12 czerwiec 2007 - 14:51

JD 5720 czy Valtra A85??? nie jestem nie wiem kim, wiec spokojnie moge stwierdzić ze 3cyl 70KM silnik spali więcej niż 4l 73KM jak się go obciazy w takim samym stopniu :D Czyli jak 4cyl bedzie obciążony na 80% to ten sam efekt 3 cyl. bedzie miał dopiero przy ponad 90% swoim max obciążeniu. A wtedy w baku otwiera się mu drugi zawór :)

A wynika to z potrzebnej większej ilość mieszanki , żeby nacisk na tłok w mniejszym silniku dał taki sam efekt jak nacisk na tłok w większym. Mimo iż w większym silniku są większe straty energii i większe opory przy mniejszych obrotach, i na dodatek do komory spalania wejdzie znacznie więcej mieszanki, to i tak spali mniej przy konkretnej pracy (np orka) Z prostej przyczyny, bo silnik większy zawsze robi to z większym zapasem niż mniejszy. Po prostu jest nie przeciążony.
Podaje to na konkretnym przykładzie dwóch silników, które maja ustawienia adekwatne do gabarytów. Bo oczywiste jest ze jak będą w dziwny sposób ustawione to moze być na odwrót. I nie mówię tu o jakichś silnikach co litr oleju dziennie biorą, super tuningowanych z chipem :)

Ot filozofia spalania. Jak wiadomo silnik w ciągniku tylko 20% paliwa przekłada na uciąg, reszta to straty.

Wiec łatwo sobie wyobrazić jaki potencjał tkwi w 80% strat. Mniejszy silnik przy max obciazeniach łatwiej traci energie niż trochę większy silnik który te same obciążenia osiąga przy 80% swoich max osiągów.
A wiadomo co nadrabia stratę energii :)

krzysiu

Masz mechanika 1-wszej klasy :) Prawie jak serwis JD z radomska. Az się normalnie o program "usterka" prosi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a wracając do porównania Fendt 308 vs 5820

JD ma to do siebie ze przeważnie tak samo pali przy obojętnie jakiej jeździe. Natomiast Fendt już nie. Jak się go obciazy odpowiednio to jego większe parametry zrobią swoje potwierdzając powiedzenie że "moc jest w baku"

Tak wiec zależy co się tym bedzie robić... jak żyłować to Fendt spalaniem nie ma szans, ale za to wydajność bedzie lepsza. A jak się bedzie nim śmigać na pół gwizdka to będą oba podobnie palić i tyle samo robić.
Wkoncu przy tak małych ciagnikach to bardziej prawdopodobna jest druga wersja.
Przeważnie jest to ciagnik pomocniczy. (nie mowie tu wyłącznie o Polsce gdzie średnia wielkosc gosp. to 8ha)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 5720 czy Valtra A85??? Dzisiaj, 17:33
  •  

#102 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 czerwiec 2007 - 18:34

JD 5720 czy Valtra A85??? @mav

twoje argumenty i to co napisałeś rozjaśniają mi sprawe i z twoją wypowiedzią się mogę zgodzić a co ważne to właśnie to jak ja przynajmniej kupić chcę za takiego MF255 żeby mi z kosiarką rotacyjną, zgrabiarką,przegrabiarką i wozem paszowym śmigał to chyba lepiej żeby miał tą zależność że jak mało obciążony to chodzi wręcz jak na powietrze a jak dam obciążenie to spali swoje i twoja wypowiedź była konkretna

a serwis z Radomska jest do bani i ...

#103 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 czerwiec 2007 - 21:12

JD 5720 czy Valtra A85??? Ja bym się z @mav'em do końca nie zgodził


"mieszanka" występuje raczej w silnikach benzynowych, a dieslu jest zasysane i sprężane powietrze, a wtrysk następuje pod koniec suwu sprężania

silnik "przeciążony" wg mnie to jest taki silnik, który pracuje na blisko 100% swoich możliwości (tzn. moc pobierana z silnika jest bliska mocy maksymalnej), a nie taki co generuje dużą moc z małej pojemności skokowej.

i dla modnego ostatnio porównania wg PROFI Fendt 930 z silnikem 6,8l nie ma większego zużycia jednostkowego paliwa pod maksymalnym obciążeniem od porównywalnego mocą JD8520 z silnikiem 8,1l- chociaż dla stwierdzenia zasady, że silnik o większej pojemności pali mniej pod dużym obciążeniem powinno się porównywać silki z jednej parafii :( -podobnych konstrukcyjnie z takim samym układem zasilania

Ot, częśc mojej filozofii :)

#104 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2007 - 21:24

JD 5720 czy Valtra A85??? na niemieckiej stronie valtry jest porównanie T150 i M150 (4 i6cylindrów) i ze spalaniem jest mnijwięcej tak jak pisał @maw

#105 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 czerwiec 2007 - 21:56

JD 5720 czy Valtra A85??? W profi było też porównanie DF 150 i DF 150.7 150KM o pojemnościach 6057ccm i 7146ccm i jednak ten mniejszy był nieco oszczędniejszy.
Wszystko zależy też od proporcji w różnicach pojemności


@lukas120 podaj linka

#106 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2007 - 22:03

JD 5720 czy Valtra A85??? http://www.valtra.de...50-TopAgrar.pdf


niewiem czy dobrze to zrobiłe :( ale jak ten adres wklepiesz to powinieneś sie połączyc z tą stroną

#107 Share Ginter

Ginter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gmina dobrodzień

Napisany 29 czerwiec 2007 - 09:48

JD 5720 czy Valtra A85??? Ja bym wybrał Valtre jest bardziej oszczędna i ładnie wygląda.Wybieram Valtre dlatego że niedawno była u mnie jedna Valtra t 160 z Przyczepą Samozbierającą i cud ciągnik,operator nie użył za cały dzień dwa razy sprzęgła.Komfort jazdy tego nieda się zapomnieć 55 km/h po drodze :(

#108 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 30 czerwiec 2007 - 12:16

JD 5720 czy Valtra A85???

Ja bym się z @mav'em do końca nie zgodził
"mieszanka" występuje raczej w silnikach benzynowych, a dieslu jest zasysane i sprężane powietrze, a wtrysk następuje pod koniec suwu sprężania


że tak powiem, samo powietrze nie wykona pracy, ani samo paliwo bez powietrza też tego nie dokona. Pomijając ten fakt, przy koncu suwu sprężania, sprężone powietrze ma bardzo wysokie ciśnienie i temperaturę. I jak nastąpi wtrysk paliwa, najpierw paliwo odparuje tworząc "gazową mieszankę paliwowo-powietrzną"
i dopiero ta mieszanka ulega samozapłonowi.
Ale oki.
Myślę ze wiadomo o co chodzi.

silnik "przeciążony" wg mnie to jest taki silnik, który pracuje na blisko 100% swoich możliwości (tzn. moc pobierana z silnika jest bliska mocy maksymalnej), a nie taki co generuje dużą moc z małej pojemności skokowej.


Też sie z tym zgadzam. Według mnie to niezaprzeczalny fakt.
Ja tylko określam stopień jego max osiągów fabrycznych. "nie przeciążonym" nazwałem silnik o mniejszym stopniu użycia osiągów fabrycznych

i dla modnego ostatnio porównania wg PROFI Fendt 930 z silnikiem 6,8l nie ma większego zużycia jednostkowego paliwa pod maksymalnym obciążeniem od porównywalnego mocą JD8520 z silnikiem 8,1l- chociaż dla stwierdzenia zasady, że silnik o większej pojemności pali mniej pod dużym obciążeniem powinno się porównywać silki z jednej parafii :( -podobnych konstrukcyjnie z takim samym układem zasilania

Ot, częśc mojej filozofii :)


tylko jak tu porównać max obciążenie, gdzie moment obrotowy czyli pośrednio nacisk na tłok są zupełnie różne....
jeżeli max obciążenie JD przyjąć za 100% to Fendt może osiągnąć z tego zakresu max 92% przy tej samej mocy. (oczywiście według danych DLG)

Więc należałoby zejść z obciążeniem JD do tego poziomu co Fendt jak już coś porównywać.

Bo według takiego porównania jak w profi: spalenie różni sie jakimiś groszami (3g/kWh), a siłą uciągu o 17,5KW na korzyść JD gdy oba poruszają sie z prędkością 9km/h i z 1900 obr/min. Czyli są to warunki normalnej orki, gdzie JD moze ciągnąc o sikbe lub rozstaw większy pług co odbije sie znacznie na wydajności . A jak w tych "samych warunkach" jeden bedzie ciągnął 7 skib a drugi 8. To łatwo policzyć o ile wydajność wzrasta. Kosztem 3g/kWh.

#109 Share tomek

tomek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 30 czerwiec 2007 - 16:39

JD 5720 czy Valtra A85??? a ja mam takie pytanie-czy silnik 150km w czterech cylindrach, który będzie rozsądnie użytkowany(na czas wymieniane oleje, silnik nie będzie przeciążany?,i inne dobre praktyki) będzie mógł konkurować żywotnością z szóstką?
mój sąsiad mówił że tak "wyżyłowane" silniki (150km w 4') długo nie pochodzą i że lepiej brać 6'
a ten silnik jest to silnik sisu (montowany w valtrach i m-f'ach) o poj 4,9l diler valtry mówił mi że jest to silnik montowany w większych ciągnikach valtry >200km tylko ma "obcięte" dwa tłoki

a wracając do tematu jednak raczej był bym za jd-chyba że była by to valtra z serii N np 91 to już wtedy "inna bajka"

#110 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2007 - 19:58

JD 5720 czy Valtra A85??? no mniej więcek tak to wygląda z tymi 4cylindrani i tak to mozna przeliczyc a ja bym wolal jednak 6garów no chyba że potrzebujesz sprzęt kompaktowy i zwrotny a sisuy czwórki obciąża nawet do 200km ale to chyba nie dla rolnictwa

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 5720 czy Valtra A85??? Dzisiaj, 17:33
  •  

#111 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 czerwiec 2007 - 20:11

JD 5720 czy Valtra A85???

mój sąsiad mówił że tak "wyżyłowane" silniki (150km w 4') długo nie pochodzą i że lepiej brać 6'

a ktory diler zagwarantuje ci (jezeli wogole posiada taka wiedze), ze ta 6' jest wykonana z takiej samej jakosci materialow?? mysle ze inzynierowie pracuja nad tym zeby nawet 4 cylindrowe silniki, przepracowaly zadana ilosc godzin, podobna co 6' podobnej mocy. nalezy wybierac przeznaczenie, a nie zastanawiac sie kiedy sie rozleci
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#112 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 09 lipiec 2007 - 20:22

JD 5720 czy Valtra A85???

a ja mam takie pytanie-czy silnik 150km w czterech cylindrach, który będzie rozsądnie użytkowany(na czas wymieniane oleje, silnik nie będzie przeciążany?,i inne dobre praktyki) będzie mógł konkurować żywotnością z szóstką?
mój sąsiad mówił że tak "wyżyłowane" silniki (150km w 4') długo nie pochodzą i że lepiej brać 6'
a ten silnik jest to silnik sisu (montowany w valtrach i m-f'ach) o poj 4,9l diler valtry mówił mi że jest to silnik montowany w większych ciągnikach valtry >200km tylko ma "obcięte" dwa tłoki


odpowiedź jest prosta.

co sie szybciej zużyje? (biorąc pod uwagę, fakt że w jednej fabryce robią silnik 4 i 6 cylindrowe z jednych i tych samych materiałów)

element wykorzystywane w 30% swoich możliwości o gabarytach 1,5x większych czy taki sam element użytkowany w 60% swoich możliwości o gabarytach mniejszy. ?


to jest oczywiste.


A nawiązując do wypowiedzi brzozak2

Już nikt nie musi gwarantować nic. Rynek wymusza obniżanie kosztów. Dlatego też i materiały stosowane w silnikach których gabaryty maleją a moce wzrastają siłą rzeczy są stawiane czasami na pograniczu swoich możliwości. I tam zawęża sie miejsce na wstawianie złomu, bo w szybszy sposób wychodzi to na jaw.
Jak wszystko, i to ma swoje granice.

Jak ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy ursusami z lat 70` a tymi nowymi gdzie elementy gabarytowo są takie same, a różnią sie tylko może drobnymi nieistotnymi dla niektórych różnicami w parametrach tych materiałów.
Skutek tego jest taki, że ktoś machnie na to ręką i stwierdzi że po co przepłacać, wkoncu w cyferkach to taka niewielka różnica z pozoru wygladajacych identycznie części.

I potem produkują takie buble gdzie półosie zamiast ulatywać, potrafią sie odkształcić a nie ulecieć itp itd

Dlatego też, słuszna uwaga ze nie tylko gabaryty mogą zapewnić trwałość. Niemniej jednak elementy wykonane z średniej jakości materiału 2x większego gabarytowo wytrzymują więcej niż najlepszy materiał o połowę mniejszy. Taka radziecka myśl techniczna.

#113 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2007 - 20:33

JD 5720 czy Valtra A85??? no i czwótka jednak ma mniejszy moment obrotowy i to istotnie

#114 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 02 wrzesień 2007 - 20:29

JD 5720 czy Valtra A85??? Wczoraj przyjechał do mnie kuzyn swoją Valtrą A95 . Mamy podobna ilość mth . Ja u siebie w JD 234 ,a on o 217mth . Było sporo wolnego czasu więc porównywaliśmy sobie obydwa ciągniki ( konstrukcja tej Valtry jest identyczna jak A 85 tylko silnik ma zmiany) Co prawda jego Valtra jest w najuboższej wersji wyposażenia brak EHR itp .,ale naprawde nawet on stwierdził ,że JD jest o wiele lepiej wykonany. Materiały wykończeniowe kabiny , ilość miejsca w niej , przełańczanie biegów , i elastyczność silnika jest nieporównywalna na korzysć JD . Co mnie najbardziej zdziwiło to to ,że powiedział ,że lubi ona wypic poczas jazd w transporcie i małym obciążeniem (spalanie wynosi mu 10-12 l/mth) , mówiąc krótko oboje stwierdziliśmy ,że jest to dość tandetny sprzęt w stosunku do JD .

#115 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 02 wrzesień 2007 - 21:19

JD 5720 czy Valtra A85??? to dlaczego kupił Valtre???

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#116 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 03 wrzesień 2007 - 16:20

JD 5720 czy Valtra A85??? Bo chciał mieć ciągnik o mocy około 100 km ,a JD o takiej mocy jest sporo droższy(za Valtre dał niecałe 160tys. brutto) .

#117 Share kaziu6011

kaziu6011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 14 wrzesień 2007 - 18:56

JD 5720 czy Valtra A85??? Na forum top agry zadalem podobne pytanie lecz nikt nie odezwal.
co do wyboru JD a Valtry proponuje kupic JD a jesli zdecydujesz sie na Valtre to negocjuj z serwisem dostawe paliwa na pole, bo 70-litrowy zbiornik napewno nie starczy na dzien pracy ciagnika a JD ma 131 l.

#118 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 14 wrzesień 2007 - 19:40

JD 5720 czy Valtra A85??? Witam!
Fajna polemika koledzy miło poczytać. Jak zwykle mav ma ciekawe i mocne argumenty chyba jako jeden z nielicznych.
A właśnie zastanawiałem się jakie są momenty obrotowe JD z serii promocyjnej 57..? Osobiście nie mogłem tego znaleźć w prospektach i na stronach JD więc proszę o informację. sam doszedłem do wniosku że w tej materii JD nie ma się czym chwalić no i chyba mam rację. A koledzy użytkownicy JD nie denerwujcie się demokracja już taka jest, ważne abyście sami byli zadowoleni ze swojego wyboru przecież za zły wybór i tak zawsze sami płacimy przy ciągnikach przeważnie dealerom.
A tak na marginesie to sam jestem ciekaw ile części z Włoch jest w tych maszynach? Bo nie wierzę w cuda że nie ma.

#119 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 wrzesień 2007 - 19:58

JD 5720 czy Valtra A85??? W serii promocyjnej momenty obrotowe drogi MCKYLO są również promocyjne :)-a tak poważnie niczym się nie różnią-są to dokładnie takie same silniki jak w wersji Premium.Jeżeli chciałbyś poznać dokładniej parametry owych silników to podaj maila-mogę przesłać wyniki badań na hamowni mojego ciągnika-z tym iż oczywiście są to wyniki z że tak powiem wałka odbioru mocy-podejrzewam ,że na silniku byłoby tak +10%.Z tym wyborem jest oczywiście tak jak mówisz ale ja po dwóch latach użytkowania w/w serii podejrzewam,że dokonałem najtrafniejszego zakupu-jak na razie koszty napraw zamknęły się sumą 0 zł (nie licząc bezpiecznika-ale tak się składa,że były zapasowe <_< ),zużycie paliwa spadło do tego stopnia,że czasami pracuje w Cyklopku,potrafi pociągnąć to co pociągnąć powinien ;),bardzo zwrotny,rewers bez sprzęgła,PowerShift w belarce po prostu bajka (mam bardzo nierówne łąki)-czego chcieć więcej ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
JD 5720 czy Valtra A85??? Dzisiaj, 17:33
  •  

#120 Share JD5620

JD5620

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 14 marzec 2008 - 19:49

JD 5720 czy Valtra A85??? ja przyznam jaro racje bo ta seria według mnie jest super bardzo zwrotne,wygodna kabinka,rewersik,EHR itd.

a co do krzysia to :
1. naucz sie pisac IVECO
2.Scania napewno nie jest najoszczedniejsza gdyz iveco pali mniej sam tego dośwaidaczyłem jak moje Iveco eurostar spala przy ładunku 24t pali ok 32-34 l a Skanka potrafi pociagnąć ok 36-37l tak jak mówili inni kierowcy

takze zastanów sie co piszesz bo wiekszość nie miala z maszynkami doczynienia a najwiecej pisze POZDRO
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy