Skocz do zawartości

Zdjęcie

Światła robocze w C-330.


30 odpowiedzi na ten temat

#21 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 15 luty 2010 - 11:09

Światła robocze w C-330. Potwierdzam powyzsze wypowiedzi. Akumulator pobiera tyle pradu ile potrzebuje. Alternator po odpaleniu silnika jest jedynym zrodlem energii elektrycznej. Akumulator staje sie w tymmomecie odbiornikiem.

Dodam, ze u mnie w traktorze, ale i w wielu innych- nawet kol. elektrotechnik tez o tym pisal- dochodzi do takiego stanu, ze alternator odlacza wogole ladowanie. Traktor ( mam tu na mysli stare ursusy) nie potrzebuje wogole do dzialania pradu elektrycznego. Da si ego odpalic bez pradu- na zaciag. W takim przepadku sprawny akumulator i alternator po dlugiej wspolparacy dochodza do stanu pelnego naladowania akumulatora. Pojawic sie moze wtedy okrecowe miganie kontrolki ladowania. To znak, ze regulator napiecia wylacza chwilowo alternator. Wystarczy wlaczyc chocby swiatla postojowe i kontrolka gasnie na dobre.

Reasumujac. Jezeli posuadacie nowe sprawne akumulatory, oraz sprawne alternatory. Mozecie byc pewni ze w takim ciagniku jak 360,330 akumulator jest zawsze naladowany.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła robocze w C-330. Dzisiaj, 22:19
  •  

#22 Share FARMER1313

FARMER1313

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:POMORSKIE

Napisany 15 luty 2010 - 20:04

Światła robocze w C-330. Dzięki wszystkim kolegom za profesjonalne objaśnienie ^^

#23 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 10:50

Światła robocze w C-330. Witam jestem tutaj nowy. Nie wiem czy we właściwym miejscu ale skoro już mowa o dodatkowym oświetleniu (tutaj akurat c330) to ostatnio troszkę ten temat mnie dotyczy i opracowałem schemat takiego oświetlenia. Prosiłbym bardziej doświadczonych ode mnie o sprawdzenie czy wszystko jest ok bo chociaż nie jestem zielony w tych sprawach to jednak jeszcze nie mam doświadczenia.

http://chomikuj.pl/gumo9202

schemat jest w folderze prywatne. Hasło: Konrad

Co do schematu to tutaj na forum było coś wspomniane o odciążaniu stacyjki przekaźnikami gdzieś słyszałem o wpięciu się przed bezpiecznik ale czy to dobry pomysł?? czy kable w ciągniku są do tego przystosowane?? Przy dwóch halogenach i żarówkach 55W jakie są przeważnie światłach roboczych to już przy dwóch halogenach i napięciu 12V daje prąd około 9A jeżeli ktoś wpiął by się w kabel od świateł i załączył je razem z dodatkowym oświetleniem to mogło by się skończyć zadymieniem kabiny...;p dlatego ja dla pewności zastanawiałem się czy nie podpiąć się pod rozrusznik tak jak jest to zrobione w 4514 o ile się nie mylę tam cala instalacja kabiny jest podpięta pod rozrusznik.

Bezpiecznik na schemacie jest 10A teoretycznie powinien dać rade ale w praktyce nie wiem jak to będzie w chwili rozświecania żarówek.

Proszę o skomentowanie mojej wypowiedzi i schematu krótko mówiąc czekam na pochwałę bądź krytykę sory za tak długą wypowiedź.

#24 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 17 luty 2010 - 13:17

Światła robocze w C-330. Wyglada wszystko ok. 

Jednak polecam zrobic przewod pradowy do przekaznika oddzielnie. Glupio by bylo jakby nagle przepalony bezpiecznik pozbawil ci ecalkowicie wszystkich swiatel.

Wystarczy spojzec na pierwszy lepszy schmat od samochodow. Kazdy obwod zabezpieczony oddzielnymi bezpiecznikami. A awet swiatla mijania sa na osobnych obwodach dla prawej i lewej strony.

Jak juz chcesz profesjonalnie to zrobic to proponuje tak:

Kupujesz skrzyneczke bezpiecznikowa. Zasilanie cewek przekaznikow dla swiatel roboczych dajesz od swiatel mijania. lub postojowych. Przewod pradowy dla styku przekaznika dajesz od rozrusznika, lub z wyjscia alternatora- jeden pieron :D. Ale przeciagasz przez bezpiecznik.

Dziala to wlasnie na takiez zasadzie, ze nie wlaczysz swiatel roboczych, bez wszesniejszego wlaczenia swiatel mijania , lub pozycyjnych.

W razie zwarcia na swiatlach roboczych tylko one sie wylaczaja- przepala sie bezpiecznik. A mijania wciaz swieca.

Konczac prace i wylaczajac swiatla mijania automatycznie wylaczaja sie swiatla robocze. 

Tak to widze.

Oczywiscie mozliwosci podlaczenia jest wiele. Wazne, abys wiedzial jak to ma dzialac i w razie problemow mogl szybko dojsc do powodu usterki.

#25 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 luty 2010 - 13:21

Światła robocze w C-330. Schemat jest poprawny. Najlepiej podłączyć się do zacisku rozrusznika, bo i tak montujesz bezpiecznik. 10A wystarczy, ponieważ bezpieczniki nie są aż tak szybkie. Gdyby jednak przepalały się przy włączaniu można zastosować 15A.

#26 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 13:32

Światła robocze w C-330. nie rozumiem wypowiedz karola44 ,,Jednak polecam zrobic przewod pradowy do przekaznika oddzielnie. Glupio by bylo jakby nagle przepalony bezpiecznik pozbawil ci ecalkowicie wszystkich swiatel."
Jak ten bezpiecznik moze pozbawić mnie wszystkich świateł skoro on jest odpowiedzialny tylko za dodatkowe oświetlenie. A światła pozostają w stanie oryginalnym i maja swój bezpiecznik.

Ok dzięki za rady w zasadzie nie jest mi to za bardzo potrzebne chciałem się sprawdzić a skoro taki temat to schemat może się przydać prawda? Ja sam na tym forum chyba będę tylko starał się udzielać porad w tej dziedzinie gdyż z rolnictwem nie mam wiele wspólnego ale lobię grzebać przy pojazdach szczególnie przy elektryce i edukuje się w tym kierunku mam nadzieje ze wkrótce dorównam liderom z tego forum:))

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła robocze w C-330. Dzisiaj, 22:19
  •  

#27 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 luty 2010 - 13:38

Światła robocze w C-330. To po co piszesz posta skoro nie jest Ci to potrzebne?

#28 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 17 luty 2010 - 13:52

Światła robocze w C-330.

To po co piszesz posta skoro nie jest Ci to potrzebne?


U nas się mawia "Chwalisz się czy żalisz" :D
Zamontuj dodatkową skrzynkę bezpieczników i każdą lampę oddzielnie, skrzynkę taką jak np. w zetorze z zakręcaną pokrywką, z doświadczenia wiem iż jak jest wszystko na jednym obwodzie to bezpiecznik przepala się w momencie gdy sprzęt najbardziej potrzebny, a utrata jednego światła nie przerywa pracy

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#29 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 13:54

Światła robocze w C-330. napisałem ze nie jest mi to za bardzo potrzebne ale sensem tego postu było to aby dowiedzieć się czy dobrze mam włączony przekaźnik do obwodu bo tutaj są ludzie którzy mogą mi pomóc a taki schemat również może się przydać. Prawda?? Mi potrzebne jest wstawienie przekaźnika do odcinki zapłonu w alarmie samochodowym którego zakładam i dziwnie miałem to opisane w schemacie z tym przekaźnikiem a dzięki temu wiem ze tak będzie dobrze bo to jest ta sama zasada tylko zamiast świecących świateł mogę odpalić auto wiec nie do końca jest tak ze mi nie potrzebne:))

#30 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 17 luty 2010 - 18:39

Światła robocze w C-330. schematu nie widzialem i nie bede otwieral -zawsze mozna podac linka bez HASŁA korci mnie aby usunać ten post -prze4kaźniki po to są aby prad na stykach stacyjki był minimalny a przekaźnika był jako element wykonawczy....... przy duzym prądzie stacyjka wysiadzie bardzo szybko

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Światła robocze w C-330. Dzisiaj, 22:19
  •  

#31 Share konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 76 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 20:24

Światła robocze w C-330. Ok oczywiście dzięki wszystkim za odpowiedzi na mój post. Jakbym się nie przyznał wszystko było by ok i nikt nie miał by pretensji (bądź człowieku dzisiaj uczciwy). Ale ok myślę ze forum nie jest od tego żeby się kłócić nie po to zakładałem konto jak już wcześniej wspominałem konto chciałem wykorzystać do pomocy innym wspólnie z wami. Oczywiście jeśli moderator chce proszę osunąć i nie mowie tego złośliwie. Specjalnie nie zakładałem tematu bo on wiązał się z tym, myślę ze temat tez nie był po to by rozpisywać się na temat alternatorów idąc tym tokiem rozumowania należało tylko zaznaczyć ze ma być alternator w jednym zdaniu i powiedzieć ze to czy potrzeba dodatkowe oświetlenie zależny od właściciela ciągnika i ok po temacie.

Oczywiście sory w ogóle za ten schemat który mi nie był potrzebny w tej formie i dzięki za odpowiedzi.

Żeby była jasność to co teraz pisze nie jest po to by zaśmiecać forum czy po to aby komuś coś wytykać (wiem ze to dopiero odbiega od tematu) to jest ostatni mój post w tym temacie jest on po to by skończyć z tym zastanawianiem się po co to pisałem itp. jeszcze raz sory.
Można usunąć...

Podobne tematy