Polecane posty

elektrotech    6

Bardzo częstym objawem tz Dyskoteki na ciągniku jest odpowiednie połaczenie z masą ciągnika-

Jakie mogą być skutki:

 

naciskamy stop -zaświeca się kierunkowskaz- brak połaczenia masy na żarówce stop

 

przy odpalaniu ciągnika -stukot automatu - przyczyna zły stan połaczeń na akumulatorach- klemy(grzanie się klemy) oraz połączenie z masą akumulatora, brak dobrego styku na rozruszniku grzanie się śrubunku bendiksu ,brak styku na kablu zasilającym rozrusznik złączka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

U mnie w zetorze jak włączam kierunkowskaz bardzo lekko migają tylne światła. Pewnie chodzi o mase,jak mam sprawdzić w którym miejscu tkwi błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

sprawdź -kabel masowy który leci od akumulatora do bloku ,dodatkowo moze być to wina złego połaczenia mocowań świateł do błotników...ja jak zakładam nowa instalację komuś zawsze dodatkowo montuje kabel masowy z kazdego swiatła-za pomocą nitownicy...i niema bata aby się coś takiego stało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

Tak na zdrowy chłopski rozum co jest powodem tego migania-plus ma przebicie na minus, czy minus jest zbyt słaby? Nie wiem czy to dobrze wyraziłem. A co do lamp to raczej zamocowane są dobrze bo ten problem jest od niedawna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nitram92    1

A ja mam problem z przednim prawym migaczem przy c360 heh jak go wlaczam to mruga przednio postojowka [ta zespolona z migaczem] jak mam wlaczone postoj i dam migacz to tez se mrugac zaczynata prawa postojowka z lewym jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Nie wiem, czy tez może to być spowodowane masa, ale napisze: Mam taki mały problem (może mało ważny). Przy Ursusie 4514 mam kontrolki kierunkowskazów na przyczepy i czasami kontrolka pokazuje mi, że kierunek od przyczepy działa, a czasami nie (chociaż jak idę sprawdzić to w przyczepie wszystko gra). Co może być powodem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Tak na zdrowy chłopski rozum co jest powodem tego migania-plus ma przebicie na minus, czy minus jest zbyt słaby? Nie wiem czy to dobrze wyraziłem. A co do lamp to raczej zamocowane są dobrze bo ten problem jest od niedawna

niema dobrego styku albo w lampie albo w mocowaniu błotnika- o od tego ta dyskoteka

ps

dołacz na próbę kawałkiem kabla z jednej strony do minus akumulatora a z drugiej strony na błotnik-zdrap trochę lakieru lub dotknij w obudowie światła połaczenia masy Dyskoteka zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
A ja mam problem z przednim prawym migaczem przy c360 heh jak go wlaczam to mruga przednio postojowka [ta zespolona z migaczem] jak mam wlaczone postoj i dam migacz to tez se mrugac zaczynata prawa postojowka z lewym jest ok

 

tak samo jak powyzej -zły styk do błotnika-przeczyść śróby mocujące błotnik ewentualnie śróby migaczy-mocowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Nie wiem, czy tez może to być spowodowane masa, ale napisze: Mam taki mały problem (może mało ważny). Przy Ursusie 4514 mam kontrolki kierunkowskazów na przyczepy i czasami kontrolka pokazuje mi, że kierunek od przyczepy działa, a czasami nie (chociaż jak idę sprawdzić to w przyczepie wszystko gra). Co może być powodem?

powodem tego moze być

-skorodowane styki Gniazdo-wtyczka na błotniku lub przyczepie jak i też sprawa samego kabla łaczącego przyczepę-trzeba sprawdzić czy kable są dobrze zakręcone we wtyczce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
Nie wiem, czy tez może to być spowodowane masa, ale napisze: Mam taki mały problem (może mało ważny). Przy Ursusie 4514 mam kontrolki kierunkowskazów na przyczepy i czasami kontrolka pokazuje mi, że kierunek od przyczepy działa, a czasami nie (chociaż jak idę sprawdzić to w przyczepie wszystko gra). Co może być powodem?
Przyczyną niewłaściwego działania kontrolki może być też założenie żarówek o niewłaściwej mocy, albo przepalenie któreś żarówki bądź jakieś zwarcie w obwodzie.

<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Przyczyną niewłaściwego działania kontrolki może być też założenie żarówek o niewłaściwej mocy, albo przepalenie któreś żarówki bądź jakieś zwarcie w obwodzie.

 

i po zwarciu do widzenia....to nie to!!!!!!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
i po zwarciu do widzenia
Oj nie zawsze, jak będzie małe przebicie to też mogą być ciekawie efekty, a trudne do zlokalizowania.

<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Oj nie zawsze, jak będzie małe przebicie to też mogą być ciekawie efekty, a trudne do zlokalizowania.

 

opór jest mały kilka OM ok 5-6 wzrasta temperatura...jesli prąd przekroczy wartość dopuszczalna bezpiecznika...to leci kochany...jak strzała...nawet miejsce tz przebicia..tomiejsce zawsze jest dość ciepłe...ale bezpiecznik to nie Pudzianowski...poprostu PUŚCI!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Ten problem jest o tyle ciekawy, że po włączeniu działa ta kontrolka i mrugnie tak z 3-4 razy i potem już jej się odechce :). Czasami wogóle nie chce, a czasami działa do końca...

moze to głupie....ale nikt sobie nie zadaje sprawy ze złego styku....na masie lamp...

a czy Stop i pozycyjne działają???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Wezme to pod uwagę. Tak, stop i wszystki pozycyjne działają. Przypomniała mi sie jedna historia i to właśnie może też robić ten problem... Kilka lat temu jak wracałem wieczorem z pola straciłem całe oświtlenie, a przyczyną tego było, że nawóz (moja wina, bo tam nigdy nie wyczyściłem i nie zakonserowałem) "zjadł" kostke połączeniową która wychodziła od kabiny na ciągnik (aby można było spokojnie odłączać kable na wypadek demontażu kabiny). Wyrzuciłem resztki kostki i poskręcałem kable i zaizolowałem je taśmą. Może po kilku latach tam coś się zaczęło dziać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Wezme to pod uwagę. Tak, stop i wszystki pozycyjne działają. Przypomniała mi sie jedna historia i to właśnie może też robić ten problem... Kilka lat temu jak wracałem wieczorem z pola straciłem całe oświtlenie, a przyczyną tego było, że nawóz (moja wina, bo tam nigdy nie wyczyściłem i nie zakonserowałem) "zjadł" kostke połączeniową która wychodziła od kabiny na ciągnik (aby można było spokojnie odłączać kable na wypadek demontażu kabiny). Wyrzuciłem resztki kostki i poskręcałem kable i zaizolowałem je taśmą. Może po kilku latach tam coś się zaczęło dziać...

dokładnie -zaoksydowane złącze-niemasz oryginalnej kostki kup zwykłą łaczówkę elektryczną -poskręcaj i zaizoluj lub włóż do puszki elektrycznej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możliwe są skorodowane połączenia. Lampki kontrolne kierunkowskazów działają w ten sposób, że mierzona jest wartość prądu płynąca przez przerywacz. Jeżeli jedziesz samym ciągnikiem świeci się jedna lampka, jak masz jedną przyczepę dwie, a jak dwie przyczepy to świecą trzy lampki ale to wszyscy wiedzą. Zmierzam do tego, że jak podłączysz dwie przyczepy ale na złączach jest za duża rezystancja to wtedy płynie mniejszy prąd i przerywcz wykrywa to jako brak jednej żarówki i wtedy nie zapala się lampka kontrolna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Witam!

A co może być przyczyną że jak naciskam hamulec to normalnie się tyłu świecą STOPY(jak należy) ale i przzednie długie?Pozycje z tyłu i kierunki w lampie ok. na błotnikach też.Z przodu postojowe,krótkie i długie też ok.A a ciągnik to C-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Możliwe jest zwarcie między obwodami świateł STOP i właśnie długich. Chociaż jest to mało prawdopodobne bo są to oddzielne bezpieczniki. Chyba, że masz coś poprzerabiane w instalacji.

 

 

PS Światła długie świecą normalnie jak naciśniesz hamulec czy świecą bardzo słabo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Przerabiane nie jest nic ponieważ nie dawno zakładałem nową wiązkę.A światła świecą się w miarę mocno(może nawet tak samo jak bez hamulców) a STOP-y świecą aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzieje się tak od czasu podłaczenia nowej wiązki czy stało się to później? Może coś źle podłączyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Dzieje się to od wczoraj ponieważ dopiero wczoraj zrobiłem STOP-y a wiązka nowa jest od wiosny.A podłączyłem tak: dwa wyjścia z włącznika obok siebie do żarówek,i trzecie wyjście podłączyłem tam gdzie jest podłacząny kabel od kontrolki cis. oleju(chyba albo tam gdzie podświetlenie zegarów nie pamiętam dobrze).A może spróbować bezpośrednio do aku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a żarówki są oddzielnie albo 2 włóknowe oczywiście a moż epo prostu podłączyłeś do podświetlenia tablicy ale ona powinna byc razem z obrysowymi/postojowymi a nie długimi ale nie piszesz skąd masz zasilanie ?? i nie bierz z akumulatora tylko przez bezpiecznik ,jakby co to mogę rozpisać schemat (bo mam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj