Polecane posty

sebe1033    397

Jak dobrze rozumien to jeden kabel będzie "-" a drugi "+"

 

Teraz tak podłącz prasę do ciągnika i sprawdź czy masa jest na prasie próbówką i wtedy znajdziesz kabel który ma masę (bo ten kabel powinien byc połączony z prasą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

jeśli masz kolego możliwość zajrzyj do środka tego sterownika zobacz czy są w nim jakieś oznaczenia jak podłączyć lub po elementach elektronicznych spróbuj dojść (może jakaś fotka), jeśli tamto gniazdo Ci nie pociągnie kup jakieś dobre gniazdo zapalniczki plus wtyczka załóż odpowiedni bezpiecznik np we wtyczce w środku i pociągnij z miejsca gdzie masz odpowiedni prąd nawet jak coś z akumulatora , a dodatkowo wyjście zapalniczki możesz też do innych elementów wykorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Koledzy mają rację, odwrotne połączenie zasilania spowoduje uszkodzenie sterownika. Dla elektroniki ma znaczenie polaryzacja napięcia zasilania. Po rozebraniu urządzenia można stwierdzić, który przewód jest plusem zasilania, a który masą. Co do wydajności prądowej, gniazdo powinno wytrzymać około 16A przy prądzie ciągłym (w impulsie nawet więcej). To jaki będzie pobór prądu zależy czy masz elektryczne owijanie sznurkiem czy siatką. Jeżeli tak to prądy płynące w przewodach będą duże. Napisz co to za prasa to będę mógł powiedzieć więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

jest to prasa gallignani 2200l, sterownik zamontowany jest na prasie. są tam dwa przełączniki siatka/sznurek oraz automatycznie/ręcznie owija. i od tego sterownika idzie do ciągnika sterownik z jednym przyciskiem do rozpoczęcia owijania, który nie jest już podłączany w ciągniku do zasilania i jest jeszcze jakaś kontrolka. przyjże się wieczorem temu i może jakąś fotę zrobię.

dzięki za wszelką pomoc

Zajrzałem do tego sterownika, ale wszystkie kable łączą się później w jeden pęk zakończony takim wejściem jak taśmy w komputerze tylko sporo większym i nie da się już połapać która ścieżka gdzie idzie na płycie. Ale rozebrałem oryginalną wtyczkę i tam były oznaczenia +/- więc powinny być dobre. Tylko jeszcze jedno pytanie, w wejściu do wycieraczki plusem będzie ten wewnętrzny bolec, czy ta zewnętrzna obwódka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego plusem powinno być to co w środku głębiej, ale dla pewności sprawdziłbym miernikiem jeśli masz bo kto wie kto to łączył i jak , jeśli nie dojdź po przewodach który to plus , a jeśli to nie pomoże no to żarówka dwa kable i przyłóż do środka i gdzieś do masy zaświeci znaczy ze plus nie to minus i sprawdź wtedy obwódkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Nie zarowka, a dioda LED. Lub zarowka z wpieta szeregowo dioda prostownicza. Jednak wszelkie tego typu polacznie polecam zrobic od podstaw na nowo. Masz wtedy pewnosc co do polaczen elektrycznych i jestes pewien ze zrobisz to dobrze. Zlacze zapalniczki samochodowej nie jest najlepszym rozwiazaniem. Slabej jakosci styki, szczegolnie z cala masa roznych chinskich wtyczek.

Jezeli juz potrzebujesz pewnego kontaktu i polaryzacji to zastosuj np gniazdo bryzgoszczelne z klapka i z bolcem, a na kablu do prasy wtyczke z uziemieniem. NA tym tez bedziesz mial zachowana polaryzacje. Mozez uzyc dodakowego gniazda od przyczepy samochowej.

Jednak musisz miec pewnosc co do polaryzacji zasilania prasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do podłączenia sterownika polecam takie gniazdo i pasująca do niego wtyczkę. Tak jak pisze kolega @karola44 będzie zachowana polaryzacja i odpowiednia wytrzymałość prądowa. Ja stosuję je do pras Famarolu, a tam w impulsie prąd wynosi 25A podczas owijania siatką i wszystko ładnie chodzi. W przypadku gniazda zapalniczki możesz mieć spadki napięć lub przerwy w zasilaniu, co spowoduje zakłócenia w pracy układu owijania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

z tego co pisał kolega tompil to chyba nawet takie gniazdo by mu pasowało przypuszczam jak podał kolega Elektrotechnik, ja mówiłem o gnieździe zapalniczki jako przykładzie i podałem od razu że dobrej a nie jakiegoś badziewia za 5 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

a jakby spróbował podłączyć sterownik do wolnego bolca przy wtyczce o świateł?? Trzeba by pewnie w gnieździe ciągnika doprowadzić jeszcze prąd, bo tam nie ma żadnego bolca z prądem na stałe?? czy w ogóle można tak zrobić? prasa będzie jeździła z 3 różnymi ciągnikami w zależności od tego który będzie wolny. założenie od każdego takiego gniazda o pewien kosz, zwłaszcza, że do żadnego innego urządzenie nie jest mi potrzebne. W zetorze mam założone gniazdo takie jak od wycieraczki na miejscu zapalniczki, bo potrzebne mi było do sterownika od siewnika, ale służy on tylko do zamykania rurek. a czy w prasie działałoby to dobrze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Podłączenie do gniazda świateł nie jest dobrym pomysłem. Tak na prawdę, to nie powinno tam być wolnego styku i jak nie w tym gnieździe, to we wtyczce przyczepy może być mostek. Styk ten będzie się grzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

tompil możesz postąpić w następujący sposób zasilanie sterownika podłącz do wtyczki od świateł a dokładnie do bolca na którym pojawia się napięcia po załączeniu świateł. Mankamentem takiego podłączenia jest to że prasując będziesz musiał mieć w ciągniku załączone światła pozycyjne. Takie rozwiązanie pozwoli współpracować Twojej prasie z każdym cięgnikiem. Jest to rozwiązanie najtańsze najprostsze a zarazem najgorsze z możliwych. Choć powinno działać poprawnie przy nie dużej mocy sterownika.

Ja bym takiego rozwiązania nie proponował, choć wybór należy Ciebie.

 

 

tompil możesz postąpić w następujący sposób zasilanie sterownika podłącz do wtyczki od świateł a dokładnie do bolca na którym pojawia się napięcia po załączeniu świateł. Mankamentem takiego podłączenia jest to że prasując będziesz musiał mieć w ciągniku załączone światła pozycyjne. Takie rozwiązanie pozwoli współpracować Twojej prasie z każdym cięgnikiem. Jest to rozwiązanie najtańsze najprostsze a zarazem najgorsze z możliwych. Choć powinno działać poprawnie przy nie dużej mocy sterownika.

Ja bym takiego rozwiązania nie proponował, choć wybór należy Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @tompil ja rozumiem, że gniazdo które zaproponowałem to spory koszt, jednak na dłuższą metę takie rozwiązanie się opłaca. W maszynach żniwnych chodzi o dużą niezawodność zastosowanych rozwiązań. Po prostu nie ma czasu na ewentualne naprawy w trakcie sezonu. Maszyna musi pracować, a nie stać w warsztacie. W porównaniu z kasą jaką wydałeś na prasę koszt trzech gniazd i wtyczki jest naprawdę niewielki, a posłużą Ci bardzo długo. Najlepiej by było jak byś zmierzył prąd pobierany przez sterownik, wtedy można by było dobrać inne (tańsze) gniazdo. Jeżeli jednak prąd jest znaczny lepiej zastosować gniazdo, o którym pisałem wcześniej. Nie warto ryzykować, bo przy różnego rodzaju prowizorkach można spalić ciągnik i prasę. Takie jest moje zdanie poparte doświadczeniem w serwisowaniu tego typu maszyn, ale wybór należy do Ciebie. Ja tylko sugeruję możliwe rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Powiem jeszcze, ze na prasie znalazłem naklejkę z takimi oznaczeniami:

15/30 przy plusie oraz 31 przy minusie. Czy pozwoli Ci to elektrotechnik ocenić prąd pobierany przez ten sterownik? Bo mi niestety te liczby nic nie mówią.

Chcąc zanotować takie gniazdo w ciągniku jak zaproponował elektrotechnik skąd najlepiej poprowadzić prąd i jaki prąd powinien być w tego typu gnieździe. Ciągnik byłby to zetor 8045 (jak 914) i ursus c360.

Dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

sory, że post pod postem. Ale pewną wadą jest to, że jeśli edytuje swój ostatni post nie pokazuje to nowej odpowiedzi przez co post nie przechodzi na początek listy postów i jest mało zauważany.

 

Chcąc zanotować takie gniazdo w ciągniku jak zaproponował elektrotechnik skąd najlepiej poprowadzić prąd i jaki prąd powinien być w tego typu gnieździe? Ciągnik byłby to zetor 8045 (jak 914) i ursus c360. W zetorze wewnątrz przy dachu jest poprowadzona wiązka 6 kabli zakończona jakimś dziwnym wejściem, mogła to być kiedyś instalacja od koguta, sprawdzę wieczorem czy jest tam w ogóle jakiś prąd. Jeśli nie da rady od tego to skąd doprowadzić prąd do tego gniazda 3 biegunowego??

Dziękuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

kolego te oznaczenia 15/30 to jak mnie mam są to oznaczenia typu tak jak w stacyjce w ursusie czyli po prostu jest zasugerowane by było to podłączone z miejsc o dobrej wartości prądu i napięcie czyli prosto z aku (30) lub po przejściu za stacyjkę (15)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Powiem jeszcze, ze na prasie znalazłem naklejkę z takimi oznaczeniami:

15/30 przy plusie oraz 31 przy minusie. Czy pozwoli Ci to elektrotechnik ocenić prąd pobierany przez ten sterownik? Bo mi niestety te liczby nic nie mówią.

Chcąc zanotować takie gniazdo w ciągniku jak zaproponował elektrotechnik skąd najlepiej poprowadzić prąd i jaki prąd powinien być w tego typu gnieździe. Ciągnik byłby to zetor 8045 (jak 914) i ursus c360.

Dziękuje za pomoc

Po tych oznaczeniach nie można ocenić pobieranego prądu. Trzeba po prostu go zmierzyć. Zasilanie najlepiej podłączyć z zacisku 30 (przed stacyjką) oczywiście przez bezpiecznik. Przewód min. 6 mm2. Chyba że sterownik pobiera mały prąd wtedy można dać przewody o mniejszym przekroju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wawer    0

panowie mam taki problem z mruganiem świateł w u1224 a co za tym idzie takze w przyczepie gdyż jak włącze światła i kierunkowskaz to światła lekko mrugają masa raczej to nie jest bo już robiłem rużne kombinacje z masą a światła i tak tak samo mrugają :) moze ktoś wie jaka to jest tego przyczyna :D

prosze o odp

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    30

co do zastosowania przewodu 6mm2 to sterownik musiałby pobierać prąd o wartości ok 30A a nawet więcej najlepiej podłącz pierw bezpośrednio np. do aku i zmierz prąd jaki pobiera w różnych sytuacjach wtedy będziesz wiedział kolego w które miejsce w ciągniku wystarczy się w piąć i jakie dać przewody do zasilania bo nie wykluczone że i czasami te 6mm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Nie przesadzajcie z tym przewodem 6mm2 . Nie wiem jakiej mocy jest ten sterownik, ale śmiało można zastosować przewód 1,5mm2 ewentualnie z dużym zapasem dla pewności można dać 2,5mm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

zrobione, wszystko działa, jeszcze żeby pogoda była na prasowanie, choć dziś pierwsze 15 bołdek ukręconych.

Dziękuje wszystkim za pomoc!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sasek    0

Witam mam taki problem a mianowicie w moim T25 jak włączę światła krótkie / długie - wszystko działa ok ale jak na długich światłach dam gazu i zwiększa sie ładowanie światła gasną a wskazówka od amperomierza idzie do konca pokazując -30... tak jak by było gdzieś zwarcie :D ale gdy zmienię na krótkie światła i potem na wolnych obrotach dam znowu długie jest ok dzialają jak powinny a jak dam gaz to tak w kolko będzie... dodam że wszystkie inne: krótkie ,dlugie ,pozycja, halogeny , kierunki , nawiew , cala instalacja dziala tylko te dlugie.... :D proszę o pomoc......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj