Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
19 odpowiedzi na ten temat

#1 Pawel30

Pawel30

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 08 luty 2010 - 18:39

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Witam
Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.
  • 0

#2 hans334

hans334

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:szamotuły

Napisany 08 luty 2010 - 20:38

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny moim zdaniem sprezarka i tak nie podola wiec szkoda roboty........
  • 0

#3 Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 08 luty 2010 - 21:20

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny ;[ z tego co ja się orientuję to sprężarka na pewno da radę.. będą problemy z resztą instalacji bo zawór musisz zmienić
a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...
  • 0

#4 fordtw15

fordtw15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • 505984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 21 luty 2010 - 12:45

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny witam, wcale to nie prawda ze wyjdzie to tyle tyśięcy, można to zrobić w bardzo prosty sposób ja tak zrobiłem i mam system jednoobwodowy i również dwu. to tego całego systemu jednoob. wstawiłem zawór od przyczepy również jednoobwod. a spreżarka spokojnie podoła pod warunkiem że sprawna:)
  • 0

#5 Bartek19992

Bartek19992

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • 9475903
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Kolski

Napisany 11 kwiecień 2010 - 13:38

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Mozesz powiedzieć coś o tym sposobie dokładniej... możesz zrobić zdjęcia tego zaworu.
  • 0
Sprzedam cyklopa UNHZ-500
i Pług 2 skibowy info na PW

#6 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5457 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 11 kwiecień 2010 - 14:25

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny

...a na marginesie poco to robić???? ta przeróbka wyjdzie z 2 tysiące...


Ja Ci powiem. Jeżeli ktoś nie jest na VAT i nie bierze sprzętów z MGR/PROW to dobrą sprawą jest zakup U902/912 bo można kupić za grosze w niezłym stanie. Często też jest tak że w gospodarstwie jest w dobrym stanie taki ciągnik a został kupiony nowy ciągnik z przednim napędem. Nowy ciągnik idzie do prac w polu bo ma przedni napęd a co zrobić z taką osiemdziesiątką którą każdy były pracownik PGRu umie jeździć? Wielu rolnikom żal je sprzedawać bo ceny są śmieszne a dbali o te ciągniki i są w dobrym stanie. Po prostu dają je do transportu, szczególnie jak jeszcze ma koła R38 z tyłu. Wystarczająco wygodny, coś tam uciągnie no i części dostępne.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#7 fordtw15

fordtw15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • 505984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 14 kwiecień 2010 - 22:02

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny tak dokładniej to działa to tak:
-hamulec jednoobwodowy polega na tym ze do przyczepy cały czas idzie powietrze, w momencie hamowania powietrze jest odcięte, następnie w przyczepie jest zawór do którego idzie przewód, powietrze przechodzi przez ten zawór i wędruje do zbiorników, gdy ciśnienie(dopływ) zostanie odcięte czyli moment hamowania, zawór w przyczepie otwiera się i powietrze ze zbiorników wędruje do siłowników hamulcowych i przyczepa hamuje.
-hamulec dwuobwodowy polega na tym ze jest zmieniony zawór w przyczepie do którego idą 2 przewody, jeden daje cały czas ciśnienie a drugi daje ciśnienie w momencie hamowania i zawór robi to samo co w jednoobw.
Ja w swojej instalacji wykorzystałem zawór od przyczepy z układem jednoobwodowym, podłączyłem to tak:
ze sprężarki do odolejacza, regulator ciśnienia, dalej trójnik i jeden do zbiornika a drugi do tego zaworu co odcina powietrze, tego co jest podłączony pod pedał hamulca(wskazówka ten zawór jest zbudowany tak ze z jednej strony odcina powietrze po wciśnięciu ham. a druga strona nie odcina tylko przekazuje ciśnienie na zewnątrz wiec żeby to było dobrze to tą odcinająca strona trzeba dać ciśnienie, czyli do sprężarki)drugi przewód od tego zaworu dałem do zaworu tego od przyczepy, w miejsce zasilania. Następnie ze zbiornika prosto do szybko złącza na przyczepę jako zasilanie(czerwona złącze), drugie szybko złącze(żółte) podłączyłem do zaworu tego od przyczepy wstawionego do ciągnika w miejsce gdzie orginalnie podłączony jest przewód do siłowników hamulcowych przyczepy. Trzeci przewód od tego zawora powinien iść do zbiornika no i oczywiści ze zbiornika dałem wąż do zegara, można również podłączyć sobie do tego wszystkiego układ jednoobwodowy i wtedy w ciągniku mamy dwa układy a można to zrobić dając trójnik przy tym zaworze odcinającym w ciągniku i dać go do szyb kozłącza na układ jednoobwodowy. Starałem się jasno to wytłumaczyć, jeżeli ktoś ma jeszcze pytania to doradzę, proszę pisać wtedy:) pozdrawiam
nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint
  • 0

#8 lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • 1559029
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 29 kwiecień 2010 - 19:27

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Mam pytanko gdzie się przykręca rurkę do manometru w 385, w butlę czy jest gdzieś jakiś trójnik. Na schemacie nie widzę jakoś tego a i w traktorze nie widzę nigdzie miejsca.
  • 0

#9 KRZYSZTOF78

KRZYSZTOF78

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 04 lipiec 2010 - 19:30

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Kolego Fordtw15 możesz podać jakiś namiar do siebie zainteresował mnie ten pomysł i rysunek by się przydał,pozdro.
  • 0

#10 DANIEL

DANIEL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 205 postów
  • 8075825
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 04 lipiec 2010 - 20:46

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny

nie wiem czy można dodać do odpowiedzi zdjęcie? to bym to narysował dokładnie w paint


Można, nigdzie tego nie zabronili
Najpierw wrzucasz na jakiś hosting zdjęć typu http://imageshack.us/ i później kopiujesz tylko linka
Jak możesz to wykonaj schemat Twojej instalacji na pewno się przyda.
  • 0

#11 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2613 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 05 lipiec 2010 - 19:23

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Jak już kolega wcześniej napisał można zrobić to przy pomocy zaworu od przyczepy.
Otrzymujemy wtedy jedno i dwuobwodowy układ hamulcowy.
Ja zrobiłem to jak na zdjęciu poniżej.
Koszt jakieś 120PLN.
Wydajność sprężarki nie ma nic do tego,butle zostają te same.

Dodany obrazek
  • 0
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#12 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5457 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 06 grudzień 2011 - 17:35

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny odgrzebuję temat bo ciekawi mnie jak do takiego ursusiaka/zetorka (1014) który ma zwykłą instalację hamulcową jednoobwodową chciałby założyć dwuobwodową (tę pierwszą nawet zdemontować) to co musiałby zrobić?
Po prostu ciekaw jestem jak to jest fabrycznie rozwiązane w ciężkich ursusach - ciągnik z instalacją dwuobwodową.
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#13

  • Guests

Napisany 27 październik 2013 - 12:20

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Witam, kolego fordtw15, masz moze jakis schemat tego podlaczenia bo chce dolozyc do ciagnika uklad dwuobwodowy a za bardzo nie moge zrozumiec z tego opisu, z fory dzieki!
  • 0

#14 fubus84

fubus84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 14 listopad 2013 - 22:58

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Heh widzę że ktoś już wszceśniej opracował to co ja sobie wymyśliłem niedawno.
Wie ktoś jakie ciśnienia panują w układzie dwuobwodowym ??
Jeśli chodzi o połączenie to ja to widzę tak:
http://www.fotosik.p...943078d94a.html
Jak kolega fordtw15 tu zagląda to niech potwierdzi. Pominąłem w rysunku zawory szybkiego odpowietrania i ręcznego (tu trzeba by się chyba było wpiąć za nimi do sterowania zaworem od przyczepy). Jak by ktoś potwierdził jeszcze moje wypociny to byłbym wdzięczny. Dlatego też pytam o ciśnienia bo podobno ukłąd jednoobwodowy w ursusach pracuje na 5,9 atm. U mnie w ferdku 255 układ pracuje na 5 atm, z tym że tam trochę inaczej wyglada regulacja ciśnienia, bo na zbiorniku mam 10 atm , a regulacja ciśnienia odbywa się za zbiornikiem i nieco innym zaworem...... takim jakby dwufunkcyjnym i na podobnej zasadzie chce ogarnąć pneumatykę w MF 3070, tyle że na sprężarce od c 385 (bo na sprzęgiełko i można ją wyłączyć) tylko nartwię się czy ona da radę chociaż 8 atm na zbiorniku utrzymac ?? Na reszcie instalacji bym zostawił 5 atm jak mam w 255 tylko czy dwuobwodówka będzie wtedy poprawnie działać


P.S. Wie ktoś czy na sprężarkę od c385 da się postawić głowiczkę od sprężarki z c330 ?? Mam taką od ciapka ze zdrową głowiczką, ale już pluje olejem, a w tej od c385 zaworki ledwie trzymają

Edytowany przez fubus84, 14 listopad 2013 - 23:02.

  • 0

#15 IGL

IGL

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 15 listopad 2013 - 19:19

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny ciężko z Twojego rysunku coś wywnioskować,
http://www.agrofoto....ch/page__st__80 tu masz wszystko wyjaśnione z czytelnym rysunkiem
  • 0

#16 Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • 5457 postów
  • 1277053
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 15 listopad 2013 - 21:01

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny tylko przy tym rysunku w jednoobwodowym i dwuobwodowym jest takie samo ciśnienie wg mnie tzn jak ustawimy zawór na 8atm to i w jednym i drugim będzie biło do 8 a fubus84 chyba chce pozostawić w jednoobwodowym układzie 4,5-6atm a w dwu mieć więcej (około 8).
  • 0
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#17 fubus84

fubus84

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 15 listopad 2013 - 22:18

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny W sumie to to samo co moje, tylko rzeczywiście chyba prościej i narysowane.
Nikita_Bennet nie o to mi chodzi. Instalację chcę budować na zasadzie działania tej z mf255 czyli wszystko będzie działało na 5atm, a chodziło mi o to czy pneumatyka dwuobwodowa będzie poprawnie działać przy tym ciśnieniu. Nie chce mieć różnych ciśnień w układach. Oba by były oparte na 5 atm jak na rysunku IGL.
U mnie zawór regulacji będzie na wyjściu ze zbiornika. Zawór będzie z MF255 czyli od góry regulujemy ciśnienie na zbiornik, a z boku ciśnienie wyjściowe na resztę układu (tu książka MF przewiduje 5 atm).
Narazie walczę z konstrukcją jak zamontować sprężarkę, muszę jakoś to do silnika przykręcić, ale wszystko jest na dobrej drodze
  • 0

#18 kufcio

kufcio

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 13 czerwiec 2014 - 05:50

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Witam
muszę zrobić w MTZ 1221.3 instalacje dwuobwodową. Korzystając z rysunku z forum proszę o kilka podpowiedzi:
1. Jaki to jest dokładnie zawór np z przyczepy D46 o którym piszecie?
2. Czy ten zawór będzie podpięty pod pedał hamulca? jeśli nie to skąd sterowanie naciskiem na pedał hamulca?
Czy ta przeróbka będzie pełnoprawnym układem dwu obwodowym? bo jeśli nie to co dokupić ?

Dodany obrazek
  • 0

#19 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2613 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 13 czerwiec 2014 - 05:57

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Dobrze jest narysowane.
  • 0
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

Google AgroFoto Ads jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny

  • Reklama google
Dzisiaj, 16:20
  •  

#20 vw141998

vw141998

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 czerwiec 2014 - 12:29

jak zamontować do ursusa C385 dwuobwodowy układ pneumatyczny Witam dolacze sie do tematu odbiegajac lekko od niego. Co jest takiej sprezarce jesli sie ją probuje załączyć a ona wcale nie chce ani zaskoczyc ani nie zgrzytnie nic ? Taki problem mam w ursusie 914
  • 0





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s